Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2023

Θεόδωρος Μυλωνάς: Το Μεσολόγγι που θέλουμε.

 


Σε λίγες μέρες θα γίνουν οι Δημοτικές εκλογές στο Μεσολόγγι. Αρκετοί οι υποψήφιοι για το δημαρχιακό θώκο.  Όλοι αυτοί έχουν υπόψη τους τα θέματα που απασχολούν χρόνια τώρα αυτή την πόλη και την οδηγούν σε παρακμή; 

Καλή η ιστορία μας, καλοί οι ποιητές μας, καλός ο πολιτισμός μας. Αλλά το σήμερα μας γεμίζει απογοήτευση και πίκρα. 


Τ.Ε.Ι. ΣΕ ΑΠΑΞΙΩΣΗ                                                                             

Μετά την αποτυχία των φυλακών στο Polter, η Πολιτεία δημιούργησε στο χώρο τους το μεγαλύτερο Τ.Ε.Ι. της χώρας. Σε πλήρη λειτουργία του έφτασε να φοιτούν περισσότεροι από 8.000 σπουδαστές. 

Α) Πόσοι από τους απόφοιτους ιχθυολόγους δουλεύουν στην τεράστια λιμνοθάλασσά μας; Τι έκανε ο Δήμος και η Περιφέρεια για την απαραίτητη ενασχόλησή τους και επαγγελματική τους δραστηριότητα εδώ στην πόλη μας; 

(Βλέπε τοπικό τύπο 4/11/2011)

Β) Για το τμήμα ανθοκομίας, προωθήθηκε ποτέ η ιδέα να δημιουργήσουν ένα μοναδικό και ιδιαίτερο λουλούδι, το «λουλούδι της Ελευθερίας»; Θα μπορούσε να δίνεται στους συνέδρους σε συνεδριάσεις του Ο.Η.Ε. 

(Βλέπε τοπικό τύπο 20/5/2011)


ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ

Α) Όλη η δυτική πλευρά της πόλης (δεύτερη προθερμάστρα των Αλυκών, Πλώσταινα)  στενάζει από την βρωμιά και τη δυσωδία που αναδύεται από την «νεκρή λίμνη» όλους τους καλοκαιρινούς μήνες. Ο φορέας διαχείρισης της λιμνοθάλασσας έκανε μελέτη για την απελευθέρωσή της προς την ανοιχτή θάλασσα, προτείνοντας την αντικατάσταση μεγάλου τμήματος (τα ¾) της δεύτερης προθερμάστρας  του νερού  της Κλείσοβας. Ο Δήμος τι έκανε μέχρι τώρα; Η συνέχεια της συρμής (του διαύλου Κλείσοβας –Πλώσταινας) παράπλευρα της περιμετρικής στην Πλώσταινα, με ταυτόχρονο άνοιγμα της λιμνοθάλασσας αυτής, λύνει το πρόβλημα.

(Βλέπε τοπικό τύπο 28/7/2018)

Β) Όταν πλημμυρίζει  το ρέμα της Αγριλιάς. Τις τελευταίες δεκαετίες, το κλείσιμο των χαντακιών από μπετόν χωρίς τις απαραίτητες κατασκευές ικανού δικτύου  αποχέτευσης ομβρίων, οδηγεί σε αναπόφευκτες πλημμύρες, κυρίως στο βόρειο τμήμα της πόλης. Έγινε ποτέ συζήτηση στο Δήμο ή στην Πολιτεία για μια δεύτερη εκτροπή του ρέματος αυτού πιο ψηλά στον Αράκυνθο; 

(Βλέπε τοπικό τύπο 10/2/2022)


ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ

Ως υποβάθμιση για την πόλη μπορεί να χαρακτηριστεί η απουσία εισόδου-εξόδου από τον νέο Δυτικό Άξονα της χώρας, την Ιόνια Οδό, στο ύψος που διασχίζει την πόλη και συγκεκριμένα στην διασταύρωση (παγκόσμια πρακτική), με τον παλαιό εθνικό δρόμο. Αντιθέτως, η υπάρχουσα έξοδος βρίσκεται 5 χιλιόμετρα εκτός της πόλης. Εναλλακτικά, στη θέση Χαλαζιά θα μπορούσε εύκολα να γίνει μια νέα έξοδος που να οδηγεί στο εμπορικό λιμάνι της πόλης. 

(Βλέπε τοπικό τύπο 19/2/2015)


ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ                                                                                                                                                                       Α) Πολλοί οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για τις περιοχές με τα ιαματικά λουτρά. Δεν έχει ο Δήμος χρήματα για να τις αξιοποιήσει; Μια δημοσίευση για πρόσκληση ενδιαφερομένων αρκεί.  Μπορεί να τις ενοικιάσει για 1 ευρώ με πλειοδοτική δημοπρασία για 30 ή 40 χρόνια  για την δημιουργία καλαίσθητων λειτουργικών εγκαταστάσεων, με απαράβατη αποπομπή (όχι όπως στη μαρίνα σήμερα) για μη συμμόρφωση ως προς τα αρχικά συμφωνηθέντα. Κόστος για το Δήμο μηδαμινό αλλά κέρδος πολλαπλό. Εάν δεν καρποφορήσει, τουλάχιστον θα αποκομίσει ιδέες.

(Βλέπε τοπικό τύπο 28/6/2014)


Β) Ο λόγος για πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες. Διαθέτουμε ακτογραμμή 42 χιλιομέτρων (από τον Εύηνο ως τον Αχελώο) στο Ιόνιο Πέλαγος. Συγκεκριμένα, στο χώρο των αλυκών Τουρλίδας αν οι αλυκές μεταφερθούν 150 μ. βόρεια προς την Κλείσοβα, ο παραλιακός χώρος που θα αφεθεί, είναι ο πλέον κατάλληλος για δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων. Επενδυτές έχουν δείξει  ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του. Προτίθεται ο Δήμος να διαθέσει τον χώρο με 1 ευρώ αλλά με σκληρούς όρους κατασκευής και λειτουργίας για 40 ή 50 χρόνια; 

(Βλέπε εισήγηση για την ημερίδα της Εφορείας Νεοτέρων Μνημείων Δ.Ε. με θέμα «Το Μεσολόγγι μάρτυρας και αποδέκτης Πολιτισμού και Φύσης» 5/6/2018)


ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ

Α)Το Μεσολόγγι θα μπορούσε να γίνει πρότυπο πόλης για δίκτυο ποδηλατοδρόμων. Υπάρχει σχετική μελέτη από το 2002 αλλά ποτέ δεν υλοποιήθηκε. 

Β)Ο παραλιακός δρόμος από την Δ.Ο.Υ. προς την ανατολική πλευρά της πόλης θα μπορούσε πολύ εύκολα και σε ευθεία γραμμή να ενωθεί με τον παραλιακό της Κλείσοβας στην καμάρα της συρμής. Ακόμη με μια ανοιχτή στροφή, στη θέση ΜΟΤΙΒΟ προς το νοσοκομείο, ο παραλιακός αυτός δρόμος θα έπαιζε τον ρόλο ενός άνετου περιμετρικού αυτοκινητόδρομου της πόλης.                                 

Γ)Ενημερωτικές πινακίδες οδηγών δεν υπάρχουν. Επισκέπτες που έρχονται χάνονται μέσα στη πόλη. 


ΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

Από το 1864 που έγινε το ρυμοτομικό σχέδιο και μέχρι σήμερα, παρά τις αιτιάσεις των πολιτών, δεν έχει γίνει αναμόρφωση του σχεδίου. Τα επακόλουθα προβλήματα αρκετά. Είναι σαφές πως για να δημιουργηθεί  ανάπτυξη  θα πρέπει να έχουμε ένα σύγχρονο χωρικό σχέδιο, δηλαδή το γενικό πολεοδομικό σχέδιο  της ευρύτερης περιοχής του Δήμου, όπου θα προβλέπονται κατά κύριο λόγο οι χρήσεις γης όλων τα εκτάσεων, ιδιαίτερα των γνωστών –αγνώστων αλιπέδων που φέρονται ότι ανήκουν στο Δημόσιο, τα οποία θα μπορούσαν να παρθούν από τον Δήμο ανταποδοτικά.


ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 

Σε πολλά σημεία της πόλης έχουν τοποθετηθεί πινακίδες-πλαίσια με έντονο φωτισμό  για να διαφημίσουν επιχειρήσεις της πόλης  από τη μία πλευρά, αλλά και να ενημερώσουν τους επισκέπτες με χάρτη με τα πιο σημαντικά αξιοθέατα της πόλης από την άλλη πλευρά. Ο προσανατολισμός τους όμως είναι λανθασμένος, καθώς πρέπει να «δείχνουν» τον Βορρά και το στίγμα θέσης. 


Η ΝΑΥΝΑΧΙΑ ΤΟΥ LEPANTO

Ο Ναυπάκτιος Ακαδημαϊκός Αθανασιάδης Νόβας το 1971 (400 χρόνια από την ναυμαχία του Lepanto) στις  ομιλίες που έδωσε  στη Βενετία και στην Αθήνα παραδέχτηκε ότι η ναυμαχία αυτή δεν έγινε στη Ναύπακτο, αλλά στις Εχινάδες νήσους κοντά στην Οξειά έξω από τον Λούρο Νεοχωρίου του δήμου Μεσολογγίου. 

Κανένας Δήμαρχος του Μεσολογγίου μέχρι σήμερα δεν αξιώθηκε να διενεργήσει γιορτές μνήμης και τιμής στον φυσικό χώρο της Ναυμαχίας του Lepanto στο χώρο των Εχινάδων, που ο γράφων ως  αρμόδιος Τοπογράφος Μηχανικός σχεδίασε σε 18 χάρτες  και περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια το γεγονός αυτό.


ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Όλες  οι πόλεις που σέβονται και εκτιμούν την ιστορία τους, έχουν και συντηρούν θαυμάσια Λαογραφικά Μουσεία. Το δικό μας έχει καταστεί επικίνδυνο να καταρρεύσει. Διαθέτει πλούσια εκθέματα.  Δημοτικά κτίρια υπάρχουν. Θα ξεκινήσει κάποτε  η φροντίδα στέγασης;


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Προτάσεις σκέψεις ιδέες, από έναν απλό δημότη της πόλης αυτής, που δεν διεκδικεί τίποτε απολύτως,  για ένα Μεσολόγγι της ανάπτυξης, της προκοπής,  της πολιτιστικής και περιβαλλοντικής αξιοποίησης. Αντάξιο της Ιστορίας του και των πλουτοπαραγωγικών δυνατοτήτων του. Όσοι αγαπάμε, ενδιαφερόμαστε και αγωνιούμε για το Μεσολόγγι που αξίζει να ζούμε εμείς και τα παιδιά μας με καμάρι, ας συνεργαστούμε για την αναβάθμισή του σε μια σύγχρονη και λειτουργική πόλη.  

                                                        Θεόδωρος Μυλωνάς 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο