«Δεν αμφισβητείται το σύνολο του έργου, παρά μόνο η σκοπιμότητα του τμήματος Άγιος Νικόλαος – Άκτιο», λέει ο κ. Κατσιφάρας. Με έκθεση σκοπιμότητας επιχειρεί το υπουργείο Υποδομών να πείσει την Ε.Ε.
Mάιος 2017: Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας εξαγγέλλει την κατασκευή και αναβάθμιση του δρόμου που συνδέει την Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας με τη Λευκάδα σε δύο τμήματα, από Βόνιτσα μέχρι και την είσοδο του νησιού (16χιλιόμετρα) και από Άκτιο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο (5 χιλιόμετρα).................
Υπογράφει εξάλλου την ένταξη της Πράξης στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» με συνολικό κόστος 52.449.600 ευρώ και με σκοπό να ξεκινήσει άμεσα να εκτελείται με Φορέα Υλοποίησης την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών και ημερομηνία λήξης της Πράξης, βάσει του χρονοδιαγράμματος, ορίζεται η 31-12-2021.
Το έργο προβλέπει πως τα δύο νέα οδικά τμήματα θα αντικαταστήσουν ή θα βελτιώσουν τα ήδη υπάρχοντα τμήματα. Συγκεκριμένα προβλέποταν ο άξονας στο πρώτο τμήμα να ξεκινά από την περιοχή της Βόνιτσας και συνεχίζει για 6 χιλιόμετρα περίπου στην υπάρχουσα οδό, μέχρι τον οικισμό του Αγίου Νικολάου, όπου και τον παρακάμπτει, ακολουθώντας νέα χάραξη για περίπου 3,5 χλμ. και στη συνέχεια ακολουθώντας την υπάρχουσα οδό καταλήγει στην περιοχή του κάστρου της Αγίας Μαύρας. Το δεύτερο τμήμα ξεκινά από την περιοχή του Ακτίου με νέα χάραξη σε μήκος περίπου 2 χλμ. και στη συνέχεια σε μήκος περίπου 2,3 χλμ. ακολουθεί την υπάρχουσα οδό, την οποία κατά το μεγαλύτερο τμήμα αντικαθίσταται.
Τέλος από το σημείο αυτό συνεχίζει με νέα χάραξη μέχρι να συνδεθεί με τον κλάδο Βόνιτσα – Λευκάδα, όπου και ολοκληρώνεται. Επιπλέον, προβλέπονται εργασίες χωματουργικών, οδοποιίας, οδοστρωσίας – ασφαλτικών, εργασίες κατασκευής τεχνικών έργων, αποχέτευσης – αποστράγγισης της οδού, σήμανσης – ασφάλισης, οδοφωτισμού, πρασίνου κλπ.
«Αυτό το έργο επιβάλλεται ιδίως λόγω του μεγάλου όγκου τουριστών που χρησιμοποιούν αυτές τις οδικές αρτηρίες προς και από το αεροδρόμιο του Ακτίου, αλλά και προς και από τη Λευκάδα. Οι δρόμοι αυτοί έχουν σοβαρά προβλήματα και εγκυμονούν κινδύνους τόσο για τους οδηγούς, όσο και για τους κατοίκους που διαμένουν πέριξ αυτών των δρόμων. Πρέπει να γίνει κάτι άμεσα για την οδική ασφάλεια, αλλά και για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής τους», υποστήριξε τότε ο περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας.
Η απόφαση του Περιφερειάρχη ωστόσο προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις με τον δήμαρχο Αγρινίου και πρόεδρο της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας Γιώργο Παπαναστασίου να πρωτοστατεί σε αυτές και να καλεί τον κ.Κατσιφάρα να πάρει πίσω το έργο. Ο κ. Παπαναστασίου υποστήριξε πως το έργο δεν αφορά πρωτίστως την Αιτωλοακαρνανία αλλά άλλες περιοχές και ειδικά τη Λευκάδα. Χαρακτήρισε υπερβολικά μεγάλο το ποσό των 53 εκ. ευρώ και ανέφερε πως είναι περιέργο που θα έχει φορέα υλοποίησης το υπουργείο αν και τα χρήματα προέρχονται του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2014-20120». Ανέφερε μάλιστα πως το πόσο που θα διατεθεί θα αφορά περισσότερο από το 1/3 του εν λόγω προγράμματος (131 εκατ.ευρώ).
Πολλοί ήταν μάλιστα οι αυτοδιοικητικοί παράγοντες της Αιτωλοακαρνανίας που έκαναν λόγο για λανθασμένη απόφαση της περιφέρειας να διαθέσει η ίδια και όχι η Κυβέρνηση τους πόρους. Αρκετοί μάλιστα εκτίμησαν τη στάση της περιφερειακής αρχής ως μια ακόμη ένδειξη σύμπλευσης με την Κυβέρνηση με φόντο τις κάλπες του 2019…
Ιούλιος 2018: Το έργο δείχνει κολλημένο, ακόμη δεν έχει δημοπρατηθεί. Μάλιστα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκφράζονται ενστάσεις ως προς τη σκοπιμότητα του τμήματος Άγιος Νικόλαος – Άκτιο.
Τα δεδομένα αυτά πάντως δεν αλλάζουν τις απόψεις του περιφερειάρχη. «Η σύνδεση Λευκάδας με Βόνιτσα και Άκτιο αποτελεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο, το οποίο χρόνια διεκδικούσε τόσο η Αιτωλοακαρνανία, όσο και η Λευκάδα. Πράγματι, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με απόφασή μου το Μάιο 2017, υλοποίησε ένα αίτημα των πολιτών και των επιχειρηματιών του τουρισμού. Διασφάλισε τη χρηματοδότηση για τον οδικό αυτό άξονα.
Τότε, εκείνοι που δεν είχαν πετύχει τίποτα για αυτό το έργο, διαμαρτυρήθηκαν έντονα. Ειλικρινά, στα χρόνια της πολιτικής μου σταδιοδρομίας δεν έχω αντιμετωπίσει άλλη φορά αντίδραση για έργο που υλοποιείται!», αναφέρει μιλώντας στο agrinionews.gr .
Δείχνει ωστόσο ο κ. Κατσιφάρας να επιρρίπτει ευθύνες στις αντιδράσεις που εκφράστηκαν στην Αιτωλοακαρνανία για τις επιφυλάξεις τις Ε.Ε. Αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τα δημοσιεύματα, γενικά που αφορούν τα έργα ΕΣΠΑ, άρα και αυτά που φέρουν αρνητικές κριτικές, παρακολουθούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε συνέχεια λοιπόν των αντιδράσεων, εκτιμούμε, υπήρξε ενδιαφέρον εκπροσώπων της Ε.Ε. για το έργο. Ωστόσο, είναι σημαντικό να πούμε ότι δεν αμφισβητείται το σύνολο του έργου, παρά μόνο η σκοπιμότητα του τμήματος Άγιος Νικόλαος – Άκτιο».
Κάνει γνωστό ο κ. Κατσιφάρας πως την 9/11/2017, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε για το εν λόγω έργο στην έδρα της ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ (Αθήνα), η οποία είναι και ο φορέας υλοποίησης, παρουσία και εκπροσώπων της Ε.Ε., τέθηκε από την Ε.Ε. θέμα αμφισβήτησης της σκοπιμότητας υλοποίησης του κλάδου Άγιος Νικόλαος – Άκτιο.
Συμφωνήθηκε τότε, με δέσμευση από την ελληνική πλευρά (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών), να συνταχθεί και να αποσταλεί προς την Ε.Ε. ειδική έκθεση σκοπιμότητας για την υλοποίηση του εν λόγω κλάδου. Μετά την έκθεση θα προσδιοριστεί το ακριβές φυσικό αντικείμενο του προς δημοπράτηση ενταγμένου έργου στο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας 2014-2020.
Σημειώνει ο κ. Κατσιφάρας πως πέραν ωστόσο της απαιτούμενης σύνταξης της έκθεσης σκοπιμότητας, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Δ/νση Οδικών Υποδομών), ενεργεί ήδη το προαπαιτούμενο για την ωρίμανση στάδιο εκτίμησης της αξίας των προς απαλλοτρίωση ακινήτων, που σε κάθε περίπτωση (είτε με τον κλάδο Άγιος Νικόλαος – Άκτιο είτε χωρίς αυτόν), απαιτείται να ολοκληρωθεί πριν τη δημοπράτηση του έργου. «Σύμφωνα με την μέχρι σήμερα ενημέρωσή μας, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη από την ΔΟΥ διαγωνισμός για την επιλογή ανεξάρτητου εκτιμητή», προσθέτει ο περιφερειάρχης.
Προκύπτει καθαρά λοιπόν πως τίθεται εν αμφιβόλω το «πράσινο φως» της Ε.Ε. για την αναβάθμιση του τμήματος ‘Ακτιο- Αγιος Νικόλαος με κοινοτικούς πόρους. Αν δεν δοθεί έγκριση θα πρέπει για τα πέντε αυτά χιλιόμετρα να αναζητηθεί άλλη πηγή χρηματοδότησης…
https://www.agrinionews.gr/
Μας δουλεύουν, απο 9/11/2017 το ήξεραν ότι δεν...και αυτοί έλεγαν όλα καλά πάει για δημοπράτηση...μα καλά ένας δρόμος διαλυμένος εδω και 10 χρόνια τουλάχιστον και ασφαλτοστρωμένος 60 χρόνια θυμηθήκαν το 2017 ότι κάτι πρέπει να γίνει; Και ποιοι κοινοτικοί πόροι, τα τελευταία 20 χρόνια ας πούμε δεν μπορούσε σταδιακά να έδινε χρήματα το υπουργείο και η περιφέρεια...κομμάτι κομμάτι θα είχε αντικατασταθεί όλη η άσφαλτος...Η Ευρώπη είναι εύκολο να χρηματοδοτήσει 1,5 εκατομμύριο το χιλιόμετρο!!??ξέρουν και πόσο κοστίζουν τα έργα και τι ποιότητα κατασκευης έχουν οι ελληνικές εταιρείες...βλέπε Εγνατία οδό...μετα απο 10 χρόνια.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/egnatia-odos/item/46499-ypegrafi-stin-aktor-i-dipli-symvasi-syntirisis-tis-egnatias-odoy