Ένα χρόνο μετά την ένταξη της διπλής οδικής σύνδεσης της Λευκάδας με τη Βόνιτσα και το Άκτιο και το έργο δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμη. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο που έως τώρα υπάρχει στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και αφορά το τμήμα Βόνιτσα-Λευκάδα (16χλμ) και το τμήμα Άγιος Νικόλαος- Άκτιο (5χλμ), ενώ έχει συμπεριληφθεί και η αντικατάσταση του αγωγού ύδρευσης (Άρτα-Πρέβεζα-Λευκάδα) στα σημεία που συμπίπτει με τη χάραξη του δρόμου.
Όπως έχει γίνει γνωστό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει διατυπώσει συγκεκριμένες αντιρρήσεις για τη σκοπιμότητα του τμήματος του έργου Άκτιο – Άγιος Νικόλαος, ωστόσο ένα χρόνο -για την ακρίβεια 13 μήνες- μετά την ένταξη του έργου δεν υπάρχει ουδέν νεότερο για την δημοπράτηση του έργου και καμία εξήγηση από τους αρμοδίους είτε της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, είτε του Υπουργείου Υποδομών. Προφανώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί «σπατάλη» τη διπλή σύνδεση της Λευκάδας, δηλαδή αντιλαμβάνεται τη σκοπιμότητα της σύνδεσης της Λευκάδας με τη Βόνιτσα και τον υπό κατασκευή άξονα Άκτιο – Αμβρακία, αλλά δεν αντιλαμβάνεται τη σκοπιμότητα του τμήματος Άγιος Νικόλαος – Άκτιο. Και απ” ό,τι φαίνεται μέχρι σήμερα δεν έχει πειστεί για την σκοπιμότητά του από την Ελληνική πλευρά. Αν δεν βρεθεί κάποια λύση προφανώς η λύση θα είναι το έργο να αλλάξει φυσικό αντικείμενο, να μικρύνει δηλαδή, και το τμήμα Άγιος Νικόλαος- Άκτιο να κατασκευαστεί από εθνικούς πόρους...........
Οι αντιρρήσεις όμως για το τμήμα Άγιος Νικόλαος – Άκτιο δεν σημαίνουν ότι το τμήμα δεν χρίζει ανακατασκευής. Ίσως μάλιστα να είναι σε χειρότερη κατάσταση και από το τμήμα Λευκάδα – Βόνιτσα. Ωστόσο οι αντιρρήσεις για το τμήμα αυτό φέρνουν ακόμη μεγαλύτερη εμπλοκή, αφού το έργο συνολικά περιλαμβάνει και την αντικατάσταση του αγωγού ύδρευσης (Άρτα-Πρέβεζα-Λευκάδα) στα σημεία που συμπίπτει με τη χάραξη του δρόμου και στο τμήμα Άγιος Νικόλαος – Άκτιο για σχεδόν 3 χλμ ο δρόμος και ο αγωγός ύδρευσης συμπίπτουν.
Η καθυστέρηση πάντως που υπάρχει αποδεικνύει πως η επιλογή του Περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα να δεσμεύσει 52,5 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας για την διπλή οδική σύνδεση της Λευκάδας ήταν επιλογή υψηλού ρίσκου. Αρχικά προκάλεσε αντιδράσεις, αφού από πολλούς θεωρήθηκε τουλάχιστον υπερβολικό να δεσμευτεί το ένα τρίτο από τα διαθέσιμα χρήματα για τα οδικά έργα στο ΕΣΠΑ της Δυτικής Ελλάδας για ένα έργο που εξυπηρετεί κατά βάση τη Λευκάδα (και τη ύδρευσή της). Τώρα μετά από ένα χρόνο καθυστέρησης στη δημοπράτησή του αποδεικνύεται πως μπορεί το έργο να ήταν ώριμο μελητικά, δεν ήταν όμως ώριμο για να εγκριθεί από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.
http://www.agrinioculture.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο