Πέμπτη 31 Μαΐου 2018

Αστρονομικό το ποσό που απαιτείται για την αναβάθμιση του άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο

Μελέτες ολοκληρωμένες αλλά χωρίς χρηματοδότηση καθώς το απαιτούμενο ποσό κρίνεται μάλλον αστρονομικό για τις σημερινές απαιτήσεις. Αναφερόμαστε στα έργα αναβάθμισης του άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Το σύνολο δύο έργων από τη Λαμία μέχρι την Άμφισσα έχει κόστος 373,8 εκατ.ευρώ και φυσικά δεν υπάρχει αυτή την εποχή ούτε συζήτηση για την ένταξη τους σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα μιας και οι προτεραιότητες για οδικά έργα είναι στραμμένες αλλού.

Στα 117.100.000 ευρώ ανέρχεται το κόστος σύμφωνα με την ολοκληρωμένη μελέτη από το 2016 για το πρώτο μεγάλο οδικό έργο βελτίωσης κατά τμήματα του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, στο τμήμα ΧΘ.5,9-ΧΘ.47,4. Ο άξονας είναι ενταγμένος στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο αυτοκινητόδρομων και περιλαμβάνει 7 ισόπεδους και 4 ανισόπεδους κόμβους.
Αυτό προκύπτει από απαντητικό έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε σχετική ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Ν.Μίχου. Όπως αναφέρεται στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η βελτίωση του υφιστάμενου οδικού άξονα με αρχή την περιοχή που υπάρχει σήμερα ο ισόπεδος κόμβος προς Δελφούς και τέλος την περιοχή του υφιστάμενου κόμβου προς Αυλώνα, μετά τον Άγιο Νικόλαο. Οι Περιβαλλοντικοί Όροι σε αυτό το τμήμα είναι εγκεκριμένη μόνο από το Υπ.Πολιτισμού (18.10.2013).
Το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα μήκους 30,5χλμ έχει ως φυσικό αντικείμενο τη βελτίωση του υφιστάμενου άξονα με αρχή αμέσως μετά τον οικισμό Μπράλου και πέρας πριν την είσοδο στην πόλη της Άμφισσας. Επίσης το έργο έχει εγκεκριμένους Περιβαλλοντικούς Όρους με την απόφαση 171015/21.2.2014 από το ΥΠΕΝ. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 256.700.000 ευρώ και η μελέτη έχει ολοκληρωθεί από το 2016.
Βέβαια, ενδιαφέρον θα είχε αν αυτός ο άξονας θα μπορούσε με βάση την λογική που έχει υιοθετήσει το Υπουργείο Υποδομών για νέα έργα μέσα από τις υπάρχουσες παραχωρήσεις με χρονική επέκταση τους και ενδεχομένως αυτός ο άξονας να ενδιέφερε (;;) να ενταχθεί στα έργα της Νέας ή Κεντρικής Οδού, χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να έχει υπάρξει ή διαρρεύσει κάτι τέτοιο από το Υπουργείο ή τον παραχωρησιούχο.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

3 σχόλια:

  1. Για τα υπόλοιπα χρόνια της σύμβασης παραχώρησης της Γέφυρας (21,5 ακόμα μέχρι τις 24 Δεκεμβρίου 2039), δε πρόκειται ο δρόμος Ναυπάκτου-Ιτέας να δει τη παραμικρή βελτίωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. θα βρεθει τελος παντων καποιος ελληνας πατριωτης να αναβαθμισει εστω τα κυριωτερα σημεια του προαναφερομενου δρομου για να πηγαινουν και αυτοι που δεν εχουν να πληρωσουν διοδια και σουπαμουπες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όταν δεν μπορούμε να φτιάξουμε συνδέσεις με την Ιόνια οδό που χρειάζονται λιγότερα χρήματα κι έχουν περισσότερη σημασία και κίνηση για να γίνουν θα ασχολούμαστε με αστρονομικά έργα από το διάστημα; Όσο για τη γέφυρα ισχύει ακριβώς το αντίθετο αλλά όταν περνάει η προπαγάνδα που μας πλασάρουν για κομματικούς σκοπούς που να καταλάβεις τη πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο