Τετάρτη 27 Απριλίου 2016

Aιτωλοακαρνανία: Προκαλεί το «ρουσφέτι» Φίλη με τις ποσοστώσεις των πανελλαδικών

    Δεν γνωρίζουν τίποτε οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας σε Μεσολόγγι και Πάτρα – πρόκειται για υπερβολή και αδικία, να αποσυρθεί τώρα η ρύθμιση  λέει ο πρόεδρος της Β” ΕΛΜΕ

     Ιδιαίτερης μεταχείρισης στην φετινή διαδικασία των πανελλαδικών τυγχάνουν οι μαθητές της τρίτης τάξης των Λυκείων σε Αστακό, Βόνιτσα, Μύτικα αλλά και των λυκειακών τάξεων της Παλαίρου, που σύμφωνα με επίσημες απαντήσεις και αποφάσεις, εντάσσονται σε ειδικό καθεστώς ποσόστωσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξαιτίας των σεισμών της Λευκάδας, τον Νοέμβριο του 2015.
       Να θυμίσουμε πως εκείνη την περίοδο και αφού οι σεισμοί προκάλεσαν τα γνωστά προβλήματα στο γειτονικό νησί αλλά και μικροζημιές σε κάποιες περιοχές της δυτικής Αιτωλοακαρνανίας, έγινε τον Φεβρουάριο η οριοθέτηση των σεισμόπληκτων περιοχών και σε αυτές εντάχθηκε ολόκληρος ο δήμος Ακτίου – Βόνιτσας και οι Δημοτικές Ενότητες Αλυζίας και Αστακού του δήμου Ξηρομέρου...........



     Από εκείνη τη στιγμή, αρχικά από τις Δημοτικές Αρχές των δυο δήμων, προφανώς μετά από τοπικές πιέσεις και στη συνέχεια μέσω βουλευτών της Αιτωλοακαρνανίας, κατατέθηκαν αιτήματα ώστε σε ειδικό καθεστώς για  τις πανελλαδικές (ποσόστωση) να ενταχτούν οι μαθητές της τρίτης Λυκείου των περιοχών αυτών.
       Στα τέλη Μαρτίου, έγινε γνωστό ότι στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις», ως άρθρο 37, υπήρξε νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία, «ρυθμίζεται επί των δικαίω το ζήτημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών των : ……. γ ) του Γενικού Λυκείου Μύτικα της Δημοτικής Ενότητας Αλυζίας, που ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας και δ) του Γενικού Λυκείου Αστακού της Δημοτικής Ενότητας Αστακού, που ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας. Η διάταξη αυτή κρίνεται απαραίτητη λόγω των εξαιρετικών συνθηκών που αντιμετώπισαν οι μαθητές λόγω του σεισμού και προς άμβλυνση των δυσκολιών που αντιμετώπισαν εξαιτίας του".

         Η εξέλιξη αυτή όμως προκάλεσε αντιδράσεις, όχι για την ικανοποίηση ενός αιτήματος  που προφανώς δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματική κατάσταση που προκάλεσαν οι σεισμοί, αλλά με το γεγονός ότι… εξαιρέθηκαν οι μαθητές της Βόνιτσας και της Παλαίρου.
      Ετσι, άρχισε ένας νέος κύκλος πιέσεων, ώστε στην σχετική ρύθμιση να ενταχθούν και οι συγκεκριμένοι μαθητές και το Υπουργείο, που προφανώς ούτε ήξερε ούτε και ρώτησε να μάθει , απάντησε δια στόματος του αρμοδίου υπουργού κ. Φίλη, μετά από επικοινωνία που είχε μαζί του ο βουλευτής Κ. Καραγκούνης, πως "η μη συμπερίληψη των μαθητών του Δήμου Ακτίου– Βόνιτσας, στο άρθρο 37, του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις», οφείλεται αποκλειστικά σε νομοτεχνική παράλειψη, υπήρξε δε δέσμευση από μέρους του Υπουργού, ότι «το Υπουργείο θα προβεί άμεσα στην απαραίτητη νομοθετική διόρθωση ώστε να αρθεί η ως άνω αδικία».

      Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, φαίνεται πως «άνοιξε η όρεξη» και σε άλλες περιοχές αφού κατατέθηκαν προτάσεις για τους μαθητές της Γ” λυκείου σε Αιτωλικό και Φυτείες. Μάλιστα στην περίπτωση των Φυτειών, υπήρξε ανακοίνωση σε πολύ αυστηρούς τόνους απο την οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ στην περιοχή (δείτε ΕΔΩ).

Η   πραγματική αδικία
     Από εκεί και πέρα όμως αρχίζουν οι πραγματικές αντιδράσεις: Μαθητές και γονείς μόλις μαθαίνουν τις εξελίξεις αυτές εξεγείρονται όπως είναι φυσιολογικό, μιας και είναι γνωστό στους πάντες οτι οι σεισμοί της Λευκάδας είτε δεν επηρέασαν είτε επηρέασαν ελάχιστα την εκπαιδευτική διαδικασία στις περιοχές αυτές της Αιτωλοακαρνανίας. 
   Γίνεται ξεκάθαρα λόγος για «ρουσφέτι» του Υπουργείου, που δεν έχει απολύτως καμιά ιδέα και εικόνα για το τι ακριβώς έγινε με τους σεισμούς στην δυτική Αιτωλοακαρνανία.

     Χαρακτηριστικά η εφημερίδα «Γεγονός» την περασμένη Παρασκευή επιχείρησε να επικοινωνήσει στη μια το μεσημέρι και εντός ωραρίου και με τις τέσσερις σχολικές μονάδες (Βόνιτσας, Αστακού, Παλαίρου και Μύτικα). 
      Απάντησε μόνον ο διευθυντής του Γενικού Λυκείου της Βόνιτσας, που είπε πως το σχολείο την περίοδο των σεισμών δεν υπέστη καμιά βλάβη και πως έκλεισε προληπτικά για 2-3 μέρες, μέχρι να ελεγχθεί. Επισήμανε πάντως πως οι μετασεισμοί «επηρέασαν την ψυχολογία των μαθητών»…
       Στο συγκεκριμένο σχολείο φοιτούν 56 μαθητές της Γ” λυκείου, που με βάση την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας θα έχουν την δυνατότητα με χαμηλότερους βαθμούς να εισέλθουν με μπόνους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μόνο και μόνο επειδή γειτνιάσουν με την σεισμόπληκτη Λευκάδα…

       Επικοινωνία επιχειρήθηκε και με τις δυο Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Αιτωλοακαρνανία και την Δυτική Ελλάδα (Πάτρα) και είναι χαρακτηριστικό πως κανείς εκ των αρμοδίων γνώριζε κάτι. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως το Υπουργείο δεν μπήκε καν στον κόπο να ρωτήσει τις αρμόδιες τοπικές υπηρεσίες εκπαίδευσης, για το εάν υπήρχε πραγματικός λόγος και ανάγκη οι μαθητές αυτών των περιοχών να ενταχθούν σε ειδικό καθεστώς. Τα αιτήματα των δημάρχων και οι ερωτήσεις των βουλευτών στάθηκαν αρκετές όπως φαίνεται.

«Δεν συντρέχει λόγος-πρόκειται για αδικία»
    Το «Γ» επικοινώνησε  και με τον πρόεδρο της Β” ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Γ. Καραμητσόπουλο, που τόνισε μεταξύ άλλων πως για τις εξελίξεις αυτές ενημερώθηκε προ ολίγων ημερών και δεν έκρυψε την έκπληξη του: «Είμαι αιρετό μέλος στο ΠΥΣΔΕ και ουδέποτε ρωτηθήκαμε ή μας απασχόλησε το θέμα αυτό. Προφανώς το Υπουργείο Παιδείας δεν μπήκε στον κόπο να ρωτήσει και όλα αυτά μάλλον  είναι αποτέλεσμα κάποιων υπόγειων διαδρομών. Δεν υπήρχε λόγος να μπουν οι συγκεκριμένοι μαθητές σε ειδική κατηγορία, αφού τα σχολεία τους έκλεισαν για δυο μέρες και δεν επηρεάστηκε η εκπαιδευτική διαδικασία. Σε άλλα σχολεία, χάνονται πολύ περισσότερες ώρες για διάφορους λόγους. Αυτό είναι άδικο και σε βάρος κάποιων άλλων μαθητών και το θέμα θα μας απασχολήσει σε επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Β” ΕΛΜΕ» είπε ο κ. Καραμητσόπουλος.
       Λίγες μέρες αργότερα ο κ. Καραμητσόπουλος με δημόσια δήλωση του, ζήτησε την απόσυρση της σκανδαλώδους, όπως την χαρακτήρισε, ρύθμισης (δείτε σχετικά ΕΔΩ).


http://www.agriniopress.gr/

1 σχόλιο:

  1. Καλό το ενδιαφέρον αλλά να υπάρξει και ανάλογη επέκταση στην εκπαιδευτική επάρκεια των μαθητών αυτών των σχολείων που θεωρείτε ότι οφελούνται.
    Παρακαλώ γράψτε με απλά λόγια για τα πόσα κενά σε καθηγητές είχαν τα σχολεία του Αγρινίου και του Μεσολογγίου , με την έναρξη του σχολικού έτους και αντίστοιχα των άλλων σχολείων. Ομολογήστε μας για τις συνεχείς αποσπάσεις που κάνατε στα "περιθωριακά" σχολεία με αλλαγές καθηγητή σε ένα και μόνο μάθημα. Θα το τολμούσατε αυτό στο Αγρίνιο; Πέστε μας για την "γνώση" που έχουν έχουν οι καθηγητές των κεντρικών πόλεων και την "γνώση" που έχουν οι νέοι αναπληρωτές των περιθωριακών σχολείων. Αναφερθείτε στον αριθμό των φίλων και γνωστών που έχουν ξεχάσει ότι έχουν προσληφθεί ως καθηγητές, αφού επί συνεχή έτη βρίσκονται σε αλλότρια καθήκοντα. Ηθελημένα ή όχι, δημιουργήσατε δύο ομάδες μαθητών.
    Τα προβλήματα είναι πολλά. Το "σταυρωσον αυτόν" καλό είναι να μην έχει επίκεντρο τον μαθητή ενός χωριού του ξηρόμερου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο