ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ & ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΒΟΝΙΤΣΑΣ
ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ :ΔΗΜΟΤ.ΣΧΟΛ.ΠΑΛΑΙΡΟΥ
ΠΑΛΑΙΡΟΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ 30012
ΤΗΛ.-ΦΑΞ : 2643041216
ΠΛΗΡ.: ΒΕΛΛΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
Κιν.:6947903762
E-MAIL: syllogosd.nvonitsas@yahoo.gr
ΑΡ.ΠΡΩΤ.: 805
ΠΑΛΑΙΡΟΣ 20-1-2010
ΠΡΟΣ: Βουλευτές Ν. Αιτωλοακαρνανίας
Θέμα: «Κτιριακό πρόβλημα σχολείων περιοχής 7ου Γραφείου Π.Ε»
Αναφερόμαστε σ’ εσάς για ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες της περιοχής του 7ου Γραφείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού μας κι είναι το κτιριακό.
Την περυσινή χρονιά αντιλαμβανόμενοι το βάρος της ευθύνης, αναδείξαμε το πρόβλημα, τόσο με γραφειοκρατικό τρόπο, όσο και με την πραγματοποίηση στάσης εργασίας, διαμαρτυρόμενοι για μια κατάσταση που τείνει να γίνει μόνιμη.
Είναι γεγονός, ότι με τις προσπάθειες αυτές, ανάδειξης των προβλημάτων, σε σχολεία της περιοχής μας η κτιριακή υποδομή βελτιώθηκε, όπως για παράδειγμα στο Δημοτικό Σχολείο Πλαγιάς με την ανέγερση νέων αιθουσών, ή με τη μεταφορά σ’ άλλο κτίριο του Νηπιαγωγείου Παλαίρου, που μέχρι τότε στεγαζόταν σε κοντέινερ. Υπήρχαν και σε επίπεδο εξαγγελιών, οι αποφάσεις για την υπογραφή προγραμματικών που αφορούν τα Δημοτικά Σχολεία Μύτικα, Κανδήλας και τα Νηπιαγωγεία Κανδήλας, Βόνιτσας.
Συγκεκριμένα τα προβλήματα των σχολείων της περιοχής μας είναι:
- 1ο Νηπιαγωγείο Βόνιτσας, στεγάζεται σε κατάστημα χωρισμένο στη μέση με κόντρα πλακέ ,με τζαμαρία μαγαζιού ως πρόσοψη, χωρίς αερισμό, με δυο τουαλέτες – μη προσαρμοσμένες στα μέτρα των νηπίων- κοινές για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στα 95 τμ αυτού του κτιρίου, κυριολεκτικά στοιβάζονται 40 προνήπια-νήπια. Αν αφαιρέσουμε τους χώρους που καταλαμβάνουν τα έπιπλα, ο ελεύθερος χώρος που αντιστοιχεί σε κάθε νήπιο δεν ξεπερνάει το 1τμ.
- 3Ο Νηπιαγωγείο Βόνιτσας, στεγάζεται σε οίκημα κατασκευαστικά προορισμένο για μαγαζί, με βιτρίνα. Ο αύλειος χώρος του συνορεύει με αποθήκη φυτοφαρμάκων, που πολλές φορές τα κατάλοιπά τους με τη βροχή και τον αέρα μεταφέρονται στο προαύλιο.
- Νηπιαγωγείο Μύτικα, στεγάζεται εδώ και χρόνια σε λυόμενα. Εκτός των άλλων, πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη, τα ιατρικά δεδομένα από έρευνες που έχουν γίνει, για τους κινδύνους που διατρέχει η υγεία των μαθητών από την παρατεταμένη παραμονή τους σε τέτοια διδακτήρια. (8 μήνες)
- Δημοτικό Σχολείο Παλαίρου, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, ένα σχολείο που λειτουργεί εδώ και πέντε χρόνια είναι μη λειτουργικό ΚΑΙ ΠΑΡΩΧΗΜΕΝΟ. Το προαύλιο είναι σα φυλακή, το Τμήμα Ένταξης στεγάζεται σε αποθήκη, η αίθουσα φυσικής και η αίθουσα τελετών έχουν μετατραπεί σε αίθουσες. Η αίθουσα πληροφορικής έχει χωριστεί με νοβοπάν. Τα ¾ καταλαμβάνει τάξη, ενώ το υπόλοιπο ¼ χρησιμοποιείται ως αίθουσα πληροφορικής και γραφείο των εκπ/κων. Σημειώνουμε ότι δεν έχει ούτε ένα παράθυρο με αποτέλεσμα το μη αερισμό της.
- Δημοτικό Σχολείο Μύτικα, στεγάζεται σε ένα κτίριο χωρίς άδεια που ηλεκτροδοτείται παράνομα, χωρίς να πληροί καμία προϋπόθεση για τις σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές που κάποιοι ευαγγελίζονται.
- Δημοτικό Σχολείο Αγ. Νικολάου, παρόλο το διαρκώς αυξανόμενο αριθμών των μαθητών που φοιτούν στο σχολείο και την προαγωγή της οργανικότητας του, οι τουαλέτες παραμένουν σε άθλια κατάσταση, περίφραξη δεν υπάρχει, αίθουσα στεγάζεται σε κουζίνα, ενώ η αίθουσα υπολογιστών δεν έχει κατασκευαστεί ποτέ, τη στιγμή που κάποιοι ευαγγελίζονται την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.
- Νηπιαγωγείο Τρύφου, η στέγη είναι κατασκευασμένη από αμίαντο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών.
- 1ο – 2ο Δημοτικό Σχολείο Βόνιτσας, ο δεύτερος όροφος έχει κριθεί ακατάλληλος και δε χρησιμοποιείται, με αποτέλεσμα, αίθουσες να έχουν χωριστεί στη μέση με νοβοπάν και στο προαύλιο να έχει τοποθετηθεί κοντέινερ για να καλυφθούν οι ανάγκες, περιορίζοντας έτσι το ζωτικό χώρο 300 μαθητών. Το παράλογο της όλης κατάστασης είναι ότι ακολουθώντας τους Νόμους της φύσης, κάτω από τον ακατάλληλο δεύτερο όροφο υπάρχει ένας «κατάλληλος(;) » πρώτος όροφος, που φοιτούν οι μαθητές του σχολείου. Άλλο πρόβλημα είναι κι η γειτνίαση του σχολείου (μικρότερη των 50 μ. η απόσταση) με το κτίριο του ΟΤΕ και τις κεραίες του, σε μια περίοδο που δεν υπάρχουν αμφιβολίες μεταξύ του επιστημονικού κόσμου, ότι η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία του τύπου που εκπέμπεται από τις κεραίες τηλεφωνίας μπορεί να προκαλέσει καρκίνο και γενετική ζημία. Ως δεδικασμένο υπάρχουν αποφάσεις του ΣΤΕ. ( βλ. π.χ υπ' αριθμ. 740-742/2008)
Όσο αναφορά το Δημοτικό σχολείο της Βόνιτσας, το μεγαλύτερο της περιοχής, οι δεσμεύσεις κι υποσχέσεις σε κάθε αγιασμό, είναι τόσες, που θα μπορούσε να κτιστεί ολόκληρη πολιτεία. Επί του πρακτέου όμως τίποτα.
Τι και ποιος φταίει δε μας αφορά. Η ουσία είναι τα χρόνια περνούν κι οι δικαιολογίες αδυνατούν να καλύψουν το μέγεθος του προβλήματος.
Είναι προφανές ότι υπό τις δυσμενείς αυτές συνθήκες, ούτε οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν απρόσκοπτα στη εκπαιδευτική διαδικασία, ούτε οι εκπ/κοι έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν επαρκώς τα καθήκοντά τους.
Έχει χαθεί άλλωστε τόσος πολύτιμος χρόνος εις βάρος των παιδιών μας, που δεν χωρούν πλέον ανούσιες παρατάσεις και προσωρινές λύσεις, ούτε όμως ιδιωτικοποιήσεις κι εμπορευματοποιήσεις της κατασκευής των σχολικών κτιρίων μέσω Σύμπραξης Ιδιωτικού- Δημόσιου Τομέα (ΣΔΙΤ).
Μέσα από αυτή την καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στα κτίρια του 7ου Γραφείου ΠΕ, πρέπει να προκύψει ο άμεσος συνολικός σχεδιασμός λύσης για τα παραπάνω προβλήματα.
ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ :ΔΗΜΟΤ.ΣΧΟΛ.ΠΑΛΑΙΡΟΥ
ΠΑΛΑΙΡΟΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ 30012
ΤΗΛ.-ΦΑΞ : 2643041216
ΠΛΗΡ.: ΒΕΛΛΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
Κιν.:6947903762
E-MAIL: syllogosd.nvonitsas@yahoo.gr
ΑΡ.ΠΡΩΤ.: 805
ΠΑΛΑΙΡΟΣ 20-1-2010
ΠΡΟΣ: Βουλευτές Ν. Αιτωλοακαρνανίας
Θέμα: «Κτιριακό πρόβλημα σχολείων περιοχής 7ου Γραφείου Π.Ε»
Αναφερόμαστε σ’ εσάς για ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες της περιοχής του 7ου Γραφείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού μας κι είναι το κτιριακό.
Την περυσινή χρονιά αντιλαμβανόμενοι το βάρος της ευθύνης, αναδείξαμε το πρόβλημα, τόσο με γραφειοκρατικό τρόπο, όσο και με την πραγματοποίηση στάσης εργασίας, διαμαρτυρόμενοι για μια κατάσταση που τείνει να γίνει μόνιμη.
Είναι γεγονός, ότι με τις προσπάθειες αυτές, ανάδειξης των προβλημάτων, σε σχολεία της περιοχής μας η κτιριακή υποδομή βελτιώθηκε, όπως για παράδειγμα στο Δημοτικό Σχολείο Πλαγιάς με την ανέγερση νέων αιθουσών, ή με τη μεταφορά σ’ άλλο κτίριο του Νηπιαγωγείου Παλαίρου, που μέχρι τότε στεγαζόταν σε κοντέινερ. Υπήρχαν και σε επίπεδο εξαγγελιών, οι αποφάσεις για την υπογραφή προγραμματικών που αφορούν τα Δημοτικά Σχολεία Μύτικα, Κανδήλας και τα Νηπιαγωγεία Κανδήλας, Βόνιτσας.
Συγκεκριμένα τα προβλήματα των σχολείων της περιοχής μας είναι:
- 1ο Νηπιαγωγείο Βόνιτσας, στεγάζεται σε κατάστημα χωρισμένο στη μέση με κόντρα πλακέ ,με τζαμαρία μαγαζιού ως πρόσοψη, χωρίς αερισμό, με δυο τουαλέτες – μη προσαρμοσμένες στα μέτρα των νηπίων- κοινές για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στα 95 τμ αυτού του κτιρίου, κυριολεκτικά στοιβάζονται 40 προνήπια-νήπια. Αν αφαιρέσουμε τους χώρους που καταλαμβάνουν τα έπιπλα, ο ελεύθερος χώρος που αντιστοιχεί σε κάθε νήπιο δεν ξεπερνάει το 1τμ.
- 3Ο Νηπιαγωγείο Βόνιτσας, στεγάζεται σε οίκημα κατασκευαστικά προορισμένο για μαγαζί, με βιτρίνα. Ο αύλειος χώρος του συνορεύει με αποθήκη φυτοφαρμάκων, που πολλές φορές τα κατάλοιπά τους με τη βροχή και τον αέρα μεταφέρονται στο προαύλιο.
- Νηπιαγωγείο Μύτικα, στεγάζεται εδώ και χρόνια σε λυόμενα. Εκτός των άλλων, πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη, τα ιατρικά δεδομένα από έρευνες που έχουν γίνει, για τους κινδύνους που διατρέχει η υγεία των μαθητών από την παρατεταμένη παραμονή τους σε τέτοια διδακτήρια. (8 μήνες)
- Δημοτικό Σχολείο Παλαίρου, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, ένα σχολείο που λειτουργεί εδώ και πέντε χρόνια είναι μη λειτουργικό ΚΑΙ ΠΑΡΩΧΗΜΕΝΟ. Το προαύλιο είναι σα φυλακή, το Τμήμα Ένταξης στεγάζεται σε αποθήκη, η αίθουσα φυσικής και η αίθουσα τελετών έχουν μετατραπεί σε αίθουσες. Η αίθουσα πληροφορικής έχει χωριστεί με νοβοπάν. Τα ¾ καταλαμβάνει τάξη, ενώ το υπόλοιπο ¼ χρησιμοποιείται ως αίθουσα πληροφορικής και γραφείο των εκπ/κων. Σημειώνουμε ότι δεν έχει ούτε ένα παράθυρο με αποτέλεσμα το μη αερισμό της.
- Δημοτικό Σχολείο Μύτικα, στεγάζεται σε ένα κτίριο χωρίς άδεια που ηλεκτροδοτείται παράνομα, χωρίς να πληροί καμία προϋπόθεση για τις σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές που κάποιοι ευαγγελίζονται.
- Δημοτικό Σχολείο Αγ. Νικολάου, παρόλο το διαρκώς αυξανόμενο αριθμών των μαθητών που φοιτούν στο σχολείο και την προαγωγή της οργανικότητας του, οι τουαλέτες παραμένουν σε άθλια κατάσταση, περίφραξη δεν υπάρχει, αίθουσα στεγάζεται σε κουζίνα, ενώ η αίθουσα υπολογιστών δεν έχει κατασκευαστεί ποτέ, τη στιγμή που κάποιοι ευαγγελίζονται την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.
- Νηπιαγωγείο Τρύφου, η στέγη είναι κατασκευασμένη από αμίαντο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών.
- 1ο – 2ο Δημοτικό Σχολείο Βόνιτσας, ο δεύτερος όροφος έχει κριθεί ακατάλληλος και δε χρησιμοποιείται, με αποτέλεσμα, αίθουσες να έχουν χωριστεί στη μέση με νοβοπάν και στο προαύλιο να έχει τοποθετηθεί κοντέινερ για να καλυφθούν οι ανάγκες, περιορίζοντας έτσι το ζωτικό χώρο 300 μαθητών. Το παράλογο της όλης κατάστασης είναι ότι ακολουθώντας τους Νόμους της φύσης, κάτω από τον ακατάλληλο δεύτερο όροφο υπάρχει ένας «κατάλληλος(;) » πρώτος όροφος, που φοιτούν οι μαθητές του σχολείου. Άλλο πρόβλημα είναι κι η γειτνίαση του σχολείου (μικρότερη των 50 μ. η απόσταση) με το κτίριο του ΟΤΕ και τις κεραίες του, σε μια περίοδο που δεν υπάρχουν αμφιβολίες μεταξύ του επιστημονικού κόσμου, ότι η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία του τύπου που εκπέμπεται από τις κεραίες τηλεφωνίας μπορεί να προκαλέσει καρκίνο και γενετική ζημία. Ως δεδικασμένο υπάρχουν αποφάσεις του ΣΤΕ. ( βλ. π.χ υπ' αριθμ. 740-742/2008)
Όσο αναφορά το Δημοτικό σχολείο της Βόνιτσας, το μεγαλύτερο της περιοχής, οι δεσμεύσεις κι υποσχέσεις σε κάθε αγιασμό, είναι τόσες, που θα μπορούσε να κτιστεί ολόκληρη πολιτεία. Επί του πρακτέου όμως τίποτα.
Τι και ποιος φταίει δε μας αφορά. Η ουσία είναι τα χρόνια περνούν κι οι δικαιολογίες αδυνατούν να καλύψουν το μέγεθος του προβλήματος.
Είναι προφανές ότι υπό τις δυσμενείς αυτές συνθήκες, ούτε οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν απρόσκοπτα στη εκπαιδευτική διαδικασία, ούτε οι εκπ/κοι έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν επαρκώς τα καθήκοντά τους.
Έχει χαθεί άλλωστε τόσος πολύτιμος χρόνος εις βάρος των παιδιών μας, που δεν χωρούν πλέον ανούσιες παρατάσεις και προσωρινές λύσεις, ούτε όμως ιδιωτικοποιήσεις κι εμπορευματοποιήσεις της κατασκευής των σχολικών κτιρίων μέσω Σύμπραξης Ιδιωτικού- Δημόσιου Τομέα (ΣΔΙΤ).
Μέσα από αυτή την καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στα κτίρια του 7ου Γραφείου ΠΕ, πρέπει να προκύψει ο άμεσος συνολικός σχεδιασμός λύσης για τα παραπάνω προβλήματα.
Σας καλούμε, ως Βουλευτές του Νομού ,να αναλάβετε δράσεις και να συνεισφέρετε κι εσείς στην επίλυση αυτών των σοβαρών προβλημάτων.
Όλοι μαζί να διεκδικήσουμε ένα σύγχρονο, δημόσιο, πραγματικά δωρεάν σχολείο που θα σέβεται τις ιδιαιτερότητες ,τις ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών.
Να δοθεί λύση τώρα με την:
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ανέγερσης των νέων κτιρίων,
- Άμεση μετεγκατάσταση των σχολείων με κτιριακά προβλήματα
- Άμεση έναρξη των εργασιών επισκευής
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΑΤ ΠΑΙΔΕΙΑ! !
Όλοι μαζί να διεκδικήσουμε ένα σύγχρονο, δημόσιο, πραγματικά δωρεάν σχολείο που θα σέβεται τις ιδιαιτερότητες ,τις ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών.
Να δοθεί λύση τώρα με την:
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ανέγερσης των νέων κτιρίων,
- Άμεση μετεγκατάσταση των σχολείων με κτιριακά προβλήματα
- Άμεση έναρξη των εργασιών επισκευής
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΑΤ ΠΑΙΔΕΙΑ! !