Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2009
Εικαστικό ημερολόγιο 2010 με έργα του Χριστόδουλου Κουβέλη.
Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009
ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ( ΠΑΝ. ΣΥ.)
ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ( ΠΑΝ. ΣΥ.)
Πατησίων 5, 104 31 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ. & FAX : 210-52.20.070
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
Για το Κεντρικό Συμβούλιο
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Παναγιώτης Χολής
Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίττας απο τον Όμιλο Σιμιωτών στη Ναύπακτο και στην Αθήνα.
& Π.Π.Α.Ο.ΣΙΜ.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Τα Δ.Σ, σας εύχονται
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ – ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
Α) Στις 3/01/20010 ημέρα Κυριακή και ώρα 12.00 π.μ. στην εκδήλωση που διοργανώνουν για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίττας, στην Ναύπακτο στο κέντρο Αρχοντικό στο Ξηροπήγαδο, τηλ.2634027677
Β) Στις 10/01/2010 ημέρα Κυριακή και ώρα 11.30 π.μ. στην εκδήλωση που διοργανώνουν για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίττας, στην αίθουσα «Αθηνά» του Ξενοδοχείου Esperia Palace οδός Σταδίου 22 Αθήνα.
Η παρουσία σας θα μας δώσει μεγάλη χαρά και ταυτόχρονα –μεταξύ των άλλων- την ευκαιρία να ανταλλάξουμε ευχές.
Θα προβληθεί φιλμ αφιερωμένο στα 21 ΠΥΛΗΝΕΙΑ 2009 και στην λαμπαδηδρομία. Για τα παιδιά θα διοργανωθεί ειδική εκδήλωση με κλόουν και δώρα.
ΟΜΙΛΟΣ ΣΙΜΙΩΤΩΝ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ : Σταδίου 5 (εκδός. Αφοί Ζαχαρόπουλου) 105 62 Αθήνα – τηλ. 6977983246 –210 3231525 – Fax: 21032143814
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ –ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ – ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΌΣ ΣΙΜΙΩΤΩΝ: Σίμου Πυλήνης Ναυπακτίας –300 26 Σίμου- τηλ. 26340 32101
Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2009
ΕΝΑΣ ΔΗΜΟΣ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ
του Χ. Γ. Κλαδευτήρα
Η Διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας που πήρε το όνομα του πρώτου κυβερνήτη της νεότερης Ελλάδας «Καποδίστριας» έχει υποστηρικτές αλλά και πολλούς πολέμιους .
Δεν είναι η ώρα να αναλύσουμε τα επιχειρήματα των μεν και των δε. Φαίνεται όμως ότι οι ίδιες καλές ή κακές ανάγκες που γέννησαν τον Καποδίστρια I, θα γεννήσουν και τον Καποδίστρια II. Ενδεχομένως αυτό να είναι ήδη μία ειλημμένη απόφαση.
Το Ξηρόμερο από αιώνες είναι ένας ενιαίος γεωγραφικά χώρος. Τα γεωπολιτικά του δεδομένα είναι :
Α) Παράλιος ζώνη προς Ιόνιο Πέλαγος και Αμβρακικό.
Β) Λιμάνι - πύλη προς τον έξω κόσμο, το Πλατυγιάλι.
Γ) Αεροδρόμιο – πύλη προς τον έξω κόσμο, το Άκτιο.
Δ) Παραλιακή ζώνη για τουριστική ανάπτυξη και αξιοποίηση, με υποστήριξη από τις δύο παραπάνω πύλες.
Ε) Παραλιακή ζώνη για τα ιχθυοπαραγωγικά πάρκα.
Ζ) Δημιουργία ενός κοινού χώρου για την αποκομιδή των σκουπιδιών.
Η) Οι κοινοί οδικοί άξονες:
1) Παραλιακή λεωφόρος Αιτωλικό –Πλατυγιάλι – Αστακός -Βόνιτσα.
2) Οδική σύνδεση Βόνιτσας – Ιόνιας οδού.
3) Δευτερεύοντα δίκτυα με πολύ καλές προδιαγραφές
- Μύτικας – Αρχοντοχώρι – Αετός - Κατούνα – Ιόνια Οδός
- Αστακός – Φυτείες - Ιόνια Οδός
Θ) Οικονομία ενδοχώρας κοινή: Αγροτική οικονομία με κοινές βάσεις τόσο στο γεωργικό όσο και στον κτηνοτροφικό τομέα. Δυνατότητες για ενιαία και μεθοδικά σχεδιασμένη ανάπτυξη.
I) Δυνατότητα ενεργειακής αυτονομίας με αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα. Δυνατότητα ανάπτυξη πληροφοριακών δικτύων. Προοπτική για καλή σύνδεση των υποδομών παιδείας και υγείας. Δυνατότητα δημιουργίας μελλοντικά μικρής νοσοκομειακής μονάδας.
1) Διάσπαση και αποδυνάμωση μιας ήδη φτωχής και ταλαιπωρημένης περιοχής.
2) Αδυναμία πολιτικής παρέμβασης από ένα ενιαίο κέντρο για μεγάλα και σημαντικά προβλήματα της περιοχής.
3) Το διασπασμένο Ξηρόμερο θα εξακολουθήσει να είναι ο φτωχός συγγενής του Νομού και της Ελλάδος. Βορά στα χέρια και τα ιδιοτελή σχέδια κάθε λογής λαϊκιστών.
4) Είναι σίγουρο αν η επαρχία μας διασπαστεί, κομμάτια της θα φύγουν σε άλλους δήμους.
Άραγε, πως θα φαντάζει στο Νομό όταν θα υπάρχουν οι τεράστιοι Δήμοι, Αγρινίου, Μεσολογγίου και Ναυπάκτου και η δική μας περιοχή κομματιασμένη σε δύο δήμους, δηλαδή σε δύο διοικητικά κέντρα;
Καταθέτω αυτήν την πρόταση και τα επιχειρήματα για να υπάρξει διάλογος και να καταλήξουμε, σε σωστή απόφαση που θα αφορά την περιοχή μας για πολλά χρόνια .
Χρήστος Γ. Κλαδευτήρας
Χειρουργός- Αγγειοχειρουργός
European Board of Vascular Surgery
Πρώην Πρόεδρος Ο.Π.ΣΥ.Ξ
e-mail: drxgk@hotmail.com
Αιματηρή συμπλοκή αλλοδαπών στο Μύτικα
Συγκεκριμένα, ομάδα περίπου δέκα Πακιστανών, είχε στήσει καρτέρι έξω από την εκκλησία του Μύτικα και επιτέθηκε κατά μικρότερης ομάδας Αφγανών, την ώρα που διέρχονταν από εκεί, με ξύλα και μαχαίρια! Για λίγα λεπτά επικράτησε πανδαιμόνιο, ενώ αμέσως μετά τον άγριο ξυλοδαρμό, οι Πακιστανοί έσπευσαν να εξαφανιστούν. Όπως είναι φυσιολογικό, η Αστυνομία έφτασε με μεγάλη καθυστέρηση από τη Βόνιτσα, μιας και ο Αστυνομικός Σταθμός του Μύτικα δεν λειτουργεί, με αποτέλεσμα να μην γίνει καμιά σύλληψη.
Οι δυο τραυματίες Αφγανοί μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της Λευκάδας, όπου τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες και συνελήφθησαν μιας και βρίσκονται παράνομα στη χώρα μας. Την σχετική προανάκριση έχει αναλάβει το Αστυνομικό Τμήμα της Βόνιτσας.
Πηγή: Εφημερίδα «ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΗ»
http://www.panaitoliki.gr/
Μετά από πρωτοβουλία νέων της Γουριώτισσας ιδρύθηκε και ξεκίνησε τη λειτουργία του νέος Πολιτιστικός Σύλλογος για το χωριό.
Στις πρώτες δραστηριότητες του Συλλόγου καταγράφεται η έκδοση ημερολογίου για το 2010. Το ημερολόγιο περιέχει φωτογραφικό υλικό αρκετά ενδιαφέρον, και καλύπτει ένα ευρύ φάσμα από εικόνες του χωρίου. Πληροφορίες για την απόκτηση του θα βρείτε στο email: gouriotissa@windoslive.com και στο τηλέφωνο 6945 312109 (Νίκος) (Ώρες: 17:00 έως 21:00). Τιμή Διάθεσης: 5 Ευρώ.
Τα μέλη του νέου προσωρινού Διοικητικού Συμβουλίου είναι: : Πρόεδροs Απόστολος Τσούτσαs, Αντιπρόεδρος Γεώργιος Καραϊσκοs, Γεν. Γραμμ. Νικόλαος Mπίκαs, Ταμίας Δημήτριος Kώσταs, Αναπλ. Γεν. Γραμματέας Σωκράτης Πατσέαs και μέλη Θεόδωρος Αργύρης και Δημήτριος Γκόνταs.
Πηγή: http://gouriotissa-gouriotissa.blogspot.com/
Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2009
"ΞΕΦΑΝΤΩΜΑ" ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΣΙΓΑΡΙΔΑΣ!!
"11 άτομα έχασαν τη ζωή τους στο δρόμο Ακτίου - Αμφιλοχίας"
Δήμαρχοι έστειλαν επιστολή προς τον υπουργό Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα, επισημαίνοντας ότι «ο υπάρχον δρόμος βρίσκεται συχνά στο προσκήνιο, λόγω των πολλών τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων». Μάλιστα αναφέρεται ότι μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα 11 άνθρωποι μόνο από το Δήμο Ανακτορίου έχασαν τη ζωή τους! Να σημειωθεί ότι ο δρόμος αυτός, έχει κατασκευαστεί στα τέλη της δεκαετίας του 60 με μη ορθά γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Από τότε μέχρι σήμερα συντηρήθηκε ελάχιστες φορές.
proinoslogos
Πηγή: http://troktiko.blogspot.com
Έδινε εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης...για λογαριασμό άλλων. Στο κόλπο και εκπαιδευτής σχολής οδηγών.
Από τη διαταχθείσα προανάκριση προέκυψε ότι το ίδιο άτομο, σε προηγούμενες εξετάσεις υποψηφίων οδηγών, συμμετείχε επιτυχώς κατά τον ίδιο τρόπο για λογαριασμό άλλου προσώπου και τις δύο φορές με την καθοδήγηση και συνδρομή εκπαιδευτή σχολής οδηγών του Αγρινίου έναντι χρηματικής αμοιβής.
Λοιποί, πλην τους συλληφθέντος, εμπλεκόμενοι στην υπόθεση, δεν συνελήφθησαν εντός ορίων αυτοφώρου.
Πηγή: Εφημερίδα «ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΗ»
http://www.panaitoliki.gr /
Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2009
Τυχερός ασβός...
Η Παγάνα: μύθοι και λαϊκές παραδόσεις του τόπου μας
Η Παγάνα
Γράφει ο: Νίκος Καρύκης
Στα βουνά όμως γύρω-γύρω από το χωριό υπήρχαν πολλοί λύκοι και τσακάλια, που έτρωγαν τα ζώα των χωρικών, τα λεγόμενα «Ζλάπια». Οι επιθέσεις που έκαναν σε απροστάτευτα κοπάδια, είχαν σαν αποτέλεσμα τον πνιγμό μεγάλου αριθμού αιγοπροβάτων, με συνέπεια την ανεπανόρθωτη καταστροφή της στάνης. Όταν έπεφταν οι λύκοι μέσα στο κοπάδι μπορούσαν να πνίξουν όλα τα πρόβατα και τα γίδια ακόμα και άλογα έτρωγαν. Τα τσοπανόσκυλα που ήταν κοντά στο κοπάδι, δεν μπορούσαν να αντισταθούν όλες τις φορές στις πεινασμένους λύκους, γιατί τα ίδια αποτελούσαν τον πρώτο στόχο. Τα «Ζλάπια» δάγκωναν τα σκυλιά και στη συνέχεια δρούσαν ανενόχλητα, χωρίς σταματημό.
Όταν ο βοσκός αντιλαμβανότανε από το γαύγισμα των σκυλιών, ότι ο λύκος πλησιάζει, άρχιζε να φωνάζει δυνατά (χουχτάει), για να αποτρέψει την επίθεση από τα άγρια αγρίμια. Η εμφάνιση του λύκου στην περιφέρεια του χωριού προκαλούσε μια οργανωμένη επιχείρηση την λεγομένη «παγάνα», κοινή δηλαδή έξοδο των χωριανών για την καταδίωξή του γιατί έπρεπε να πάρουν μέτρα προστασίας των κοπαδιών τους.
Οι τσοπάνηδες αφού έκαναν την αναγνώριση του χώρου που πιθανόν να βρίσκονταν το αγρίμι άρχιζαν να στήνουν σχέδιο. Από πού θα πάει ο κόσμος, πώς θα μπούνε τα καρτέρια, πώς θα δουλέψει η παγάνα για να κατευθύνουν τον λύκο εκεί που θέλουνε, ποιοι θα πάνε που, όλα στημένα με κάθε λεπτομέρεια. Αφού τα είχανε σχεδιάσει όλα τέλεια, όριζαν την ημέρα της επίθεσης.
Η καμπάνα κτυπούσε και καλούσε τους κατοίκους του Αετού, που θα έπαιρναν μέρος στην επιχείρηση. Συνήθως συγκεντρώνονταν σε κεντρικό καφενείο με επικεφαλής τον Πρόεδρο της κοινότητας και όσοι κάτοικοι είχαν όπλα τα έφεραν μαζί τους. Ο Πρόεδρος που ήταν και ο συντονιστής, τους χώριζε σε δύο ομάδες, στους ένοπλους που θα έστηναν το καρτέρι και στους άοπλους που θα έκαναν την παγάνα και τους έδινε τις τελευταίες λεπτομέρειες.
Οι οπλισμένοι κάτοικοι ξεκινούσαν πρώτοι με τα μονόβολα και τα δίκαννα στον ώμο τους και έπιαναν πάντοτε την κορυφογραμμή του βουνού, στα καρτέρια για να περιμένουν τον λύκο. Οι άλλοι μαζεύονταν στους πρόποδες του βουνού και όταν δινόταν το σύνθημα άρχιζαν όλοι μαζί να φωνάζουν, να κτυπούν κουδούνια, κύπρια, τενεκέδες και οποιοδήποτε αντικείμενο μπορούσε να προξενήσει θόρυβο, με αποτέλεσμα να παρασύρουν το λύκο στην ενέδρα. Φυσικά αυτή η διαδικασία την έκαναν συντονιστές οδηγοί που ήξεραν πως να γίνει καλά η παγάνα και να μην γίνει και κανένα ατύχημα.
Εδώ να σημειώσουμε ότι οι ένοπλοι άνδρες που περίμεναν στα καρτέρια, έπρεπε να είναι σε ευθεία γραμμή και να βλέπει ο ένας τον άλλον. Στεκότανε πάντα όρθιοι όση ώρα διαρκούσε η διαδικασία της παγάνας και τα όπλα τους ήταν έτοιμα, γεμισμένα και περίμεναν τους λύκους. Ποτέ όμως τα όπλα τους δεν τα είχαν να κοιτάνε προς τα εμπρός για τυχόν ατύχημα με τους χωριανούς τους, που έρχονταν φωνάζοντας από κάτω από τα ριζά του βουνού, μέσα στο δάσος.
Τα νεύρα όλων ήταν τεντωμένα, οι παγανιέρηδες ξεσήκωναν τον τόπο με φωνές, κύκλωναν το λύκο και του άφηναν μόνο μία διέξοδο για τα καρτέρια, αναγκάζοντας τον να κατευθυνθεί προς τα εκεί. Τα καρτέρια ακούγανε τις φωνές, ακούγανε και την παγάνα, αλλά ακούγανε και την καρδιά τους που χτυπούσε πιο γρήγορα από τον φόβο τους για τον λύκο. Είχαν το δάκτυλο στην σκανδάλη, διαισθάνονταν ότι έρχεται κατά πάνω τους και περίμεναν. Ξαφνικά ακούγονταν μια τουφεκιά και ο λύκος έπεφτε σκοτωμένος.
Αν όλα πήγαιναν καλά και ο σκοπευτής, που βρισκόταν πιο κοντά στο λύκο ήταν εύστοχος, η επιχείρηση γινόταν με επιτυχία. Τις περισσότερες φορές σκότωναν πολλούς λύκους και τσακάλια. Πολλοί κάτοικοι έβγαζαν τα δόντια από τους λύκους για φυλακτό και οι ένοπλοι έφερναν τους λύκους τους σκοτωμένους να τους δουν οι χωριανοί στο χωριό.
Μόλις κυκλοφόρησαν δύο νέα εξαιρετικά βιβλία του ποιητή Άρη Μπιτσώρη: «Εμμέτρως Πλην Σαφώς» και «Ωδαί τοις ηττημένοις».
Ας βυθιστουμε στις σκεψεις του:
«Εμμέτρως Πλην Σαφώς», το τέταρτο βιβλιαράκι της σατιρικής σειράς με σχόλια και σχολιανά που συγκεντρώθηκαν την τελευταία διετία. Έμμετροι αυτοσαρκασμοί, σχολιασμοί για τους φίλους του, για τους συναδέλφους του, για παπάδες, για γιατρούς, για την καθημερινότητα, για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και το Περιβάλλον. Οι στίχοι αυτοί είναι ακατάλληλοι για σοβαρούς και σοβαροφανείς, για υποκριτές, ωτακουστές, ραδιούργους, συκοφάντες, Γραμματείς, Φαρισαίους κ.λ.π.
Το εξώφυλλο φιλοτέχνησε ο Χριστόδουλος Κουβέλης.
«Ωδαί τοις ηττημένοις». Ποιήματα γραμμένα από καρδιάς. Προσωπικά βιώματα, ιστορίες φίλων, σχολιασμός της καθημερινότητας, πικρό χιούμορ, τραγούδια λαϊκά.
Στίχοι αφιερωμένοι σε εκείνους που έστω και μια φορά στη ζωή τους χόρεψαν το ζεϊμπέκικο της ουτοπίας. Περιορισμένος αριθμός αντιτύπων περιέχει κολάζ του Μαχαιριώτη καλλιτέχνη Χριστόδουλου Κουβέλη.
Επίσης τους επόμενους μήνες θα κυκλοφορήσουν τα «ΣΤΙΧΑΚΙΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΡΑΣ», που όπως «ΣΤΟΝ ΙΣΚΙΟ ΤΗΣ ΜΕΛΙΚΟΚΙΑΣ» και στα «ΓΟΥΡΜΑ ΚΟΥΜΑΡΑ», που ανήκουν στην ίδια ενότητα, σατιρίζουν τύπους και χαρακτήρες του τόπου καταγωγής του ποιητή, περιστατικά και συμπεριφορές. Επαινούν θετικές ενέργειες και στιγματίζουν τα αρνητικά φαινόμενα που δυστυχώς υπερτερούν. Στίχοι που σπάνε κόκαλα, όπως λένε κάποιοι φίλοι, όμως δεν περιέχουν ίχνος εμπάθειας, είναι φορτωμένοι με πόνο και αγάπη για τον τόπο. Προδίδουν την αγωνία για το παρόν και το μέλλον της ιδιαίτερης πατρίδας μας και έχουν σκοπό να αφυπνίσουν το φιλότιμο και τις αδρανείς συνειδήσεις. Στις τελευταίες σελίδες αυτού του βιβλίου ο δημιουργός, μετά από επιθυμία πολλών Ξηρομεριτών, θα συμπεριλάβει και τα ποιήματα «ΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟ», «ΕΝΑΣ ΜΥΘΟΣ» (ΑΧΕΛΩΟΣ), «ΔΙΑΘΗΚΗ», «Ο ΛΙΘΑΝΘΡΑΚΑΣ…», «Η ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΥ».
Το εξώφυλλο φιλοτέχνησε ο συγγραφέας-ιστορικός Γιώργος Μπαρμπαρούσης.
Βιογραφικό
Ο Άρης Μπιτσώρης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1953, από Ξηρομερίτες γονείς, από τη Μπαμπίνη. Σπούδασε στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι Μαθηματικός και είναι Γυμνασιάρχης στο 1ο Γυμνασίο Κορδελιού Θεσσαλονίκης. Έχει γράψει 18 ποιητικές συλλογές, κριτικά κείμενα και άρθρα. Έχει συνεργαστεί σε πολλές ανθολογίες και περιοδικά. Ο Άρης Μπιτσώρης παραμένει ένας ποιητής με ανεξάντλητα αποθέματα εμπνευσμένου λόγου, και δηλώνει «παρών» όχι μόνο στο χώρο της λογοτεχνίας αλλά συμμετέχει και στα πολιτιστικά, περιβαλλοντικά δρώμενα του νομού Αιτωλοακαρνανίας ως μέλος του Πολιτιστικού Συλλόγου Μπαμπίνης «Χριστόδουλος Παμπλέκης» και του Συλλόγου Φίλων της Βελανιδιάς.
Όσοι επιθυμούν να προμηθευτούν τα βιβλία να επικοινωνήσουν με το ποιητή στο κινητό τηλέφωνο 6938552382 ή με το ταχυδρομείο στη διεύθυνση:
ΑΡΗΣ ΜΠΙΤΣΩΡΗΣ
ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ 20 Ν. ΚΟΡΔΕΛΙΟ
56334 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ