Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025

ΕΛΤΑ: Να σταματήσουν το όργιο της σπατάλης και μετά να μιλήσουν για εξορθολογισμό.

 


Γρηγόρης Θεοδωράκης

Μερικά μόνο στοιχεία από όσα  έχουν δει το φως της δημοσιότητας:

Ø      Το ελληνικό Δημόσιο, πριν από 5 χρόνια, προχώρησε σε ένεση ρευστότητας ύψους 250 εκατ. ευρώ,   στο πλαίσιο συνολικού σχεδίου  αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ. Τα 120 εκατομμύρια πήγαν σε εθελούσιες αποχωρήσεις...

Ø      Τον Μάιο του 2022 τα ΕΛΤΑ υπέγραψαν σύμβαση με  συμβουλευτική εταιρεία ύψους 5 εκατ. ευρώ, προκειμένου να παράσχει τεχνογνωσία και συμβουλευτική υποστήριξη στον “επιχειρησιακό μετασχηματισμό” του ομίλου.

Ø      Από το 2023, ο Οργανισμός έχει υπογράψει 97 συμβάσεις διαφορετικού έργου ύψους  14,2 εκατομμυρίων  ευρώ. Ανάμεσά τους, αρκετές για την υλοποίηση του επιχειρησιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ.

Ø      Το 2022 έγινε γνωστό, ότι ο τότε Βουλευτής της ΝΔ Ανδρέας Πάτσης, είχε λάβει 821.877 ευρώ με απευθείας αναθέσεις από τα ΕΛΤΑ για την παροχή εξειδικευμένων νομικών υπηρεσιών.

Ø      Με πρόσφατη απόφαση, έγινε μεταφορά των κεντρικών γραφείων  σε νέο κτίριο με  μηνιαίο μίσθωμα περίπου 150 χιλιάδες  ευρώ.

Ø      Το 2024 δόθηκαν 481 χιλιάδες ευρώ για μισθούς  στελεχών έναντι 366 χιλιάδων ευρώ το 2023 (αύξηση 115 χιλιάδων ευρώ).

 

Τα ερωτήματα εύλογα:

Ø      Τι έγινε το περίφημο σχέδιο αναδιάρθρωσης;

Ø      Τα 120 εκατομμύρια (από τα 250 που δόθηκαν) πήγαν σε εθελούσιες αποχωρήσεις Πώς αξιοποιήθηκαν  τα υπόλοιπα 130 εκατομμύρια της κρατικής «ενίσχυσης»;

Ø      Πώς αξιοποιήθηκαν τα παραδοτέα των συμβάσεων  που υπογράφηκαν για τον επιχειρησιακό μετασχηματισμό του Οργανισμού;

Ø      Είναι φυσιολογικό ένας Οργανισμός που υποτίθεται καταρρέει, να μετακινείται σε νέα πανάκριβα κτίρια και να αναθέτει διαρκώς συμβάσεις εκατομμυρίων;

Ø      Υπήρξε κάποια προσπάθεια, υπηρεσίες του Οργανισμού που στεγάζονται σε νοικιασμένα κτίρια, να μεταφερθούν σε ιδιόκτητα του Δημοσίου ή των Δήμων ή να συστεγαστούν με άλλες υπηρεσίες;

Ø      Γενικότερα, ποια προσπάθεια έγινε για τον περιορισμό του κόστους λειτουργίας , πριν φτάσουμε στο σημείο να κλείσουμε 204 καταστήματα δημιουργώντας τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα  ιδίως στην ελληνική περιφέρεια;

 

Οι απαντήσεις είναι προφανείς και το συμπέρασμα προκύπτει αβίαστα.

Ναι, τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα. Ναι, ήταν αναγκαία μια σοβαρή προσπάθεια εξορθολογισμού. Όμως εδώ δεν πρόκειται γι΄ αυτό. Εδώ μιλάμε για ειλημμένη και  σχεδιασμένη απόφαση πλήρους απαξίωσης και διάλυσης του Οργανισμού. 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο