Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2020

Σημαντική η απήχηση του «6ου Συμποσίου Μάρκετινγκ, Τροφίμων και Ποτών» - Στο επίκεντρο η βιώσιμη επιχειρηματικότητα



Η ανάγκη υιοθέτησης καινοτόμων πρακτικών που θα συμβάλλουν στη βιώσιμη επιχειρηματικότητα, τονίστηκε στη διάρκεια των εργασιών του 6ου Συμποσίου Μάρκετινγκ, Τροφίμων και Ποτών που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία  το Σαββατοκύριακο 18 και 19 Ιανουαρίου στο Αγρίνιο, στον πολυχώρο  της Παλαιάς Αγοράς και συνδιοργανώθηκε από το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «MBA Διοίκηση Επιχειρήσεων Τροφίμων» του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων (ΔΕΑΠΤ) του Πανεπιστημίου Πατρών με έδρα το Αγρίνιο και τον Σύνδεσμο Επιχειρηματιών Ν. Αιτωλοακαρνανίας (Ε.Ν.Α.).

Εκπρόσωποι της πανεπιστημιακής κοινότητας και του επιχειρηματικού κόσμου αναφέρθηκαν στον κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο του υπερκαταναλωτισμού της κατανάλωσης που χαρακτηρίζει την εποχή μας ενώ τάχθηκαν υπέρ της αξιοποίησης της παραγόμενης επιστημονικής γνώσης ώστε το επιχειρηματικό κέρδος να συνδυάζεται με κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη.
Ειδικότερα, υπογραμμίστηκε ότι οι επιχειρήσεις αποκτώντας τα αναγκαία εφόδια  έχουν τη δυνατότητα να ενσωματώνουν στη στρατηγική, τις λειτουργίες και στα προϊόντα τους την αειφορία (δημιουργία αξίας, καλή διακυβέρνηση, περιβαλλοντική ακεραιότητα, κοινωνική συμμετοχή). Στην εναρκτήρια συζήτηση του συμποσίου που συντόνισε ο αναπληρωτής καθηγητής Μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου Πατρών, Προκόπης Θεοδωρίδης ανέπτυξαν τις απόψεις τους οι:  Δημήτρης Νέντας (Τράπεζα Τροφίμων), Παναγιώτης Μίλης (διευθυντής Μάρκετινγκ), Λυδία Παπαδάκη (μάνατζερ Greek Sustainable Development Solutions Network). Από την πλευρά του, ο  υποψήφιος διδάκτορας Τμήματος ΔΕΑΠΤ του Πανεπιστημίου Πατρών Θεοφάνης Ζαχαράτος παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας «Σπατάλη Τροφίμων και Συμπεριφορά Καταναλωτή». Βάσει αυτών, μεταξύ άλλων, αναγνωρίζεται η σοβαρότητα του προβλήματος χωρίς ωστόσο να είναι διαδομένοι οι τρόποι αντιμετώπισής του. Για το λόγο αυτό κρίνεται επιβεβλημένη η ενημέρωση του κοινού και η ουσιαστική προώθηση της  ανακύκλωσης (κομποστοποίηση).

Στη συνέχεια το ενδιαφέρον εστιάστηκε στην παραγωγή του κρασιού, θέμα στο οποίο αναφέρθηκαν ο καθένας από τη δική του σκοπιά, οι: Νικόλαος Γρίβας (ΓΡΙΒΑΣ Ν. & Ν. Ο.Ε. – GRIVAS Wines), Αντώνης Παπαντώνης (ΟΙΝΟΠΟΪΙΑ ΠΑΠΑΝΤΩΝΗ), η Μαρία Τζίτζη (χημικός, οινολόγος, συγγραφέας, διεθνής κριτής οίνου) και ο Βασίλης Καρμανίδης (ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ).

Στο πλαίσιο της συζήτησης για την  «Τοπική και Εθνική Επιχειρηματικότητα» με την οποία ολοκληρώθηκε η πρώτη ημέρα της διοργάνωσης, ενδιαφέροντα στοιχεία,  παραδείγματα  και πτυχές της εμπειρίας τους παρουσίασαν οι: Αλέξανδρος Κουρής (Ζυθοποιία Νήσος, τιμητική συμμετοχή), Στέργιος Κουτσιώφτης (Φάρμες Ωμέγα), Αποστολία Καραμήτρου (Φάρμα Κτήμα Ταξιαρχών), Φώτης Μπερίκος (ΕΓΣ Αγρινίου, Εργοστάσιο ΑΜΦΙΓΑΛ), Αριστείδης Ματζουράτος, (www.avgotaraxo.gr - Αλιευτικός Συνεταιρισμός «Αναγέννηση»). Τη συζήτηση συντόνισε ο Κωνσταντίνος Πιστιόλας (ΕΥ.ΓΕ. ΠΙΣΤΙΟΛΑΣ Α.Ε. – Agrino / Marpessa Smart Luxury Hotel).

Το εκθεσιακό σκέλος του Συμποσίου Μάρκετινγκ Τροφίμων και Ποτών  χαρακτηρίστηκε από αξιόλογες συμμετοχές επιχειρήσεων του κλάδου των τροφίμων και ποτών καθώς και αθρόα προσέλευση επισκεπτών. Η σύμπραξη πανεπιστημιακής κοινότητας και επιχειρηματικού κλάδου με τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας αποτιμάται θετικά και δημιουργεί τις προϋποθέσεις η διοργάνωση να καταστεί θεσμός η απήχηση του οποίου δεν θα περιοριστεί σε περιφερειακό επίπεδο.

















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο