Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020

Συνεδρίασε η Επιτροπής Διαβούλευσης Δήμου Ξηρομέρου, με μοναδικό θέμα την διαβούλευση επί του προτεινόμενου Τεχνικού Προγράμματος του 2020

Του Βασίλη Σούλα
Τακτικό μέλος Επιτροπής Διαβούλευσης

          Χθες Τετάρτη 29 Ιανουαρίου στο Δημαρχείο στον Αστακό, είχαμε την 2η συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης του Δήμου Ξηρομέρου, με μοναδικό θέμα την διαβούλευση επί του προτεινόμενου Τεχνικού Προγράμματος του 2020.
             Με το συντονισμό της συζήτησης από τον Πρόεδρο της Επιτροπής κ. Ελευθέριο Κατσαούνη, παρουσία στο βήμα του Δημάρχου κ. Γιάννη Τριανταφυλλάκη, των Αντιδημάρχων κ.κ. Παναγιώτη Τζαχρήστα, Σωτήρη Γερόλυμου και της Γραμματέως για τήρηση των πρακτικών κας Πανωραίας Πανταζή, σε μία συζήτηση 3 και πλέον ωρών, συζητήθηκε αναλυτικά το θέμα, με τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης να ερωτούν και να τοποθετούνται.
        Αυτό που εμείς θα θέλαμε να μεταφέρουμε ως γενική εικόνα, είναι η αγωνία και το ενδιαφέρον που εκφράστηκε από όλα τα μέλη της Επιτροπής Διαβούλευσης που έλαβαν τον λόγο, για την πορεία και το μέλλον του Δήμου Ξηρομέρου...........


        Τα οικονομικά δεδομένα που εκτέθηκαν από τον Δήμαρχο κ. Γιάννη Τριανταφυλλάκη και τους δύο Αντιδημάρχους, παρουσιάζουν μία ζοφερή κατάσταση στα οικονομικά του Δήμου Ξηρομέρου, κάτι για το οποίο, όλοι όσοι παρακολουθούμε λίγο πιο επισταμένα τα οικονομικά του Δήμου Ξηρομέρου τα προηγούμενα χρόνια, το γνωρίζαμε και καμία έκπληξη δεν μας προκαλεί που ο Δήμος με αυτή την διαχείριση, έφτασε σε αυτό το τραγικό σημείο στα οικονομικά του.

          Κάποιοι αμετανόητοι βέβαια, θα εξακολουθούν να προσπαθούν να σας πείσουν και να σας πουλάνε την 100% επιτυχία στην στοχοθεσία του Προϋπολογισμού του 2019, παραπλανώντας εσκεμμένα και γνωρίζοντας ότι εμπαίζουν κυριολεκτικά τους πολίτες κατάμουτρα, ποντάροντας στην άγνοια των πολιτών για το πως συντάσσονται οι Προϋπολογισμοί, τι αποτυπώνουμε στο σκέλος των εσόδων και των εξόδων και τι εσκεμμένα αποκρύπτουμε, πως εκτελούνται κλπ, λεπτομέρειες που οι περισσότεροι πολίτες φυσιολογικά δεν γνωρίζουν. Η επιτυχία της στοχοθεσίας στο 100% του Προϋπολογισμού έχει νόημα, όταν ο Προϋπολογισμός που έχεις είναι πραγματικός και όχι όταν σέρνεις ουρές εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ στα έξοδα που δε αποτυπώνονται πουθενά.

         Προσωπικά ως μέλη της Επιτροπής Διαβούλευσης, καταθέσαμε γραπτώς τις επισημάνσεις - προτάσεις μας, για λόγους οικονομίας χρόνου, για να μην μακρυγορήσουμε και για λόγους τάξης, να υπάρχουν σωστά κάπου μόνιμα καταγεγραμμένες.
Στα πλαίσια της δημόσιας λογοδοσίας τις κοινοποιούμε:
---------------------------------------

Από: Βασίλειο Σούλα, μέλος Επιτροπής Διαβούλευσης Δήμου Ξηρομέρου προτεινόμενο από το Περιφερειακό Τμήμα του ΤΕΕ Αιτ/νίας.
Θέμα: Συνεδρίαση Επιτροπής Διαβούλευσης για Προϋπολογισμό και Τεχνικό Πρόγραμμα έτους 2020.
Ημερομηνία: 29/1/2020.

Αξιότιμε Πρόεδρε της Επιτροπής Διαβούλευσης κ. Λευτέρη Κατσαούνη και Δήμαρχε Ξηρομέρου κ Γιάννη Τριανταφυλλάκη:
         Σας θέτω γραπτώς τις σκέψεις και τις προτάσεις μου ως μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης, αντιλαμβανόμενος ότι στην συνεδρίαση μίας επιτροπής η οποία αποτελείται από 40 μέλη, είναι αδύνατο αλλά και αγένεια προς τα άλλα μέλη της Επιτροπής Διαβούλευσης, να μακρηγορήσω για να μπορέσω να αναπτύξω όλες τις σκέψεις και προτάσεις μου.
         Με το πέρας της σημερινής συνεδρίασης, θα κοινοποιήσω τις προτάσεις που γραπτώς σήμερα σας κατάθεσα, στο διαδίκτυο για να λάβουν γνώση όλοι οι δημότες.


Προτάσεις πάνω σε θέματα γενικότερης λειτουργίας του Δήμου.
1. Απ’ ευθείας αναθέσεις και κατατμήσεις.
           Μία διαχρονική ιστορία, όπου η κατ’ εξαίρεση διαδικασία της απευθείας ανάθεσης όπως αυτή σαφώς προβλέπεται από την νομοθεσία (άρθρο 72 του Ν. 3852/2010, που λέει ότι η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου, μπορεί «…ν’ αποφασίζει αιτιολογημένα και για τις περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης προμηθειών, παροχής υπηρεσιών, εκπόνησης μελετών κι εκτέλεσης έργων σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις»), στην Χώρα μας και στον Δήμο μας έχει γίνει ο κανόνας και μιλάω και για τα προηγούμενα χρόνια του τέως Καποδιστριακού Δήμου Αλυζίας και του Καλλικρατικού Δήμου Ξηρομέρου.
          Η προηγούμενη δημοτική αρχή κατάφερε να ξεπεράσει τα 6.000.000 € απ’ ευθείας αναθέσεις, σε ένα τόσο μικρό Δήμο σαν τον δικό μας, χωρίς να έχουν καταγραφεί οι εκατοντάδες που ήταν κάτω από 1.000 €.
       Εμείς έχουμε διαμορφώσει την πεποίθηση, παρακολουθώντας την οικονομική διαχείριση του Δήμου Ξηρομέρου από την προηγούμενη δημοτική αρχή, ότι το λίγο δημόσιο χρήμα που αναλογεί στον Δήμο μας και τα λεφτά των δημοτών, δεν πιάνουν τόπο και θα πρέπει εσείς ως νέα δημοτική αρχή αυτό να το αλλάξετε και ας πάρετε το πολιτικό κόστος, από κάποιους που είχαν συνηθίσει και είχαν μάθει έτσι.
          Το πολιτικό κόστος θα μετατραπεί πολύ σύντομα σε μεγάλο πολιτικό όφελος, όταν ο Δήμος ορθοποδήσει οικονομικά και αρχίσει να παράγει έργο, που θα γίνεται αντιληπτό από τους πολίτες, γιατί δίχως οικονομικούς πόρους δεν μπορείς να παράξεις έργο, παρά μόνο διαχείριση της μιζέριας.
       Αν αυτό δεν αλλάξει δραστικά, ο Δήμος Ξηρομέρου θα μοιάζει με τρύπιο τενεκέ που χάνει από παντού και τα λίγα χρήματα των δημοτών δεν αξιοποιούνται και αυτά. Έτσι δεν υπάρχει περίπτωση να δούμε άσπρη μέρα στον ταλαίπωρο Δήμο μας και άσπρη μέρα θα βλέπουν μόνο κάποιοι λίγοι, που αυτή η επικρατούσα κατάσταση τους βόλευε και τους βολεύει.

       Άρα τα πράγματα για την νέα δημοτική αρχή, στο κομμάτι των απ' ευθείας αναθέσεων, θα είναι πολύ συγκεκριμένα και μετρήσιμα και από αυτά θα κριθεί με την δική μας γνώμη να είναι:
Α.-Να προτιμηθεί όπου είναι δυνατόν η πραγματική διαγωνιστική διαδικασία.
Β.-Να μειωθεί σημαντικά την χρήση και το ποσό των απ' ευθείας αναθέσεων σε σχέση με την τέως δημοτική αρχή και όχι να εξαλείψετε τελείως τις απ' ευθείας αναθέσεις. Η διαχρονική μας θέση είναι ότι χρειάζονται οι απ' ευθείας αναθέσεις και όσο πιο μικρός και υποστελεχωμένος είναι ένας Δήμος, τόσο πιο πολύ χρειάζονται.
Γ.-Να πάψουν οι εικονικές και υπερτιμολογημένες απ' ευθείας αναθέσεις, που αυτό είναι ότι χειρότερο και ενοχλεί. Αν μία απ' ευθείας ανάθεση είναι πραγματική, με εύλογο κόστος και καλύπτει πραγματική ανάγκη του Δήμου, προσωπικά ειδάλλως μας ενοχλεί και αυτή είναι διαχρονική μας θέση.
Δ.-Χωρίς εξαιρέσεις όλοι οι εργολάβοι και οι προμηθευτές να μπουν ισότιμα στην διαδικασία των απ’ ευθείας αναθέσεων, με μοναδικό κριτήριο ανάθεσης την χαμηλότερη τιμή.
                          Γνωστοποιήσεις λοιπόν και δημόσιες προσκλήσεις στην ιστοσελίδα του Δήμου Ξηρομέρου και στα τοπικά ΜΜΕ.
       Εκτιμούμε ότι ο Δήμος Ξηρομέρου θα πάρει ως και διψήφια νούμερα εκπτώσεων για τις απ’ ευθείας αναθέσεις του και θα εξοικονομήσει χιλιάδες ευρώ αν το κάνει αυτό.
       Πάντως αυτό το παράδοξο, τον Ιανουάριο να προϋπολογίζει κάποια ποσά για έργα και προμήθειες και το Καλοκαίρι να ανατίθενται απ’ ευθείας, ως δια μαγείας με ακριβώς αυτά τα ποσά, δηλαδή έκπτωση 0%, τέτοιες μαντεψιές δεν θέλουμε, ούτε μαντεψιές με έκπτωση 1% και 2%.
        Ο Δήμος πρέπει να ορίσει τους κανόνες και να είναι γνωστοί σε όλους. Ναι να στηριχτούν οι τοπικοί εργολάβοι και οι προμηθευτές συμφωνούμε, αλλά ο Δήμος να πάρει πραγματικό και μετρήσιμο έργο και οι τοπικοί εργολάβοι να πάρουν την εύλογη αμοιβή, δηλαδή να κερδίσουν και τα δύο μέρη.

2. Θετική ζημία του Δήμου.
        Θα πρέπει να καταβληθεί μία συνεχής και χωρίς διακρίσεις προσπάθεια, ώστε ο Δήμος να φέρει στα ταμεία του τις ανείσπρακτες οφειλές των ανταποδοτικών τελών προς τον Δήμο (θετική ζημία), τα οποία ξεπερνούν τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ αν η πληροφόρηση μας είναι σωστή.
      Είναι αδιανόητο να υπάρχουν δημότες που εκπληρώνουν κανονικά τις υποχρεώσεις τους προς τον Δήμο, κάποιοι τους ονομάζουν κορόιδα, και δημότες που δεν πληρώνουν.
        Θα πρέπει ο Δήμος με σεβασμό και ανθρώπινα, να αρχίσει να λαμβάνει τα προβλεπόμενα εισπρακτικά μέτρα, ξεκινώντας από τους μεγαλοφειλέτες και πηγαίνοντας προς τα κάτω.
       Είναι θέμα σεβασμού και ισότητας προς όλους τους υπόλοιπους δημότες οι οποίοι πληρώνουν κανονικά για τον εαυτό τους αλλά και για αυτούς που δεν πληρώνουν, μιας και στα ανταποδοτικά τα έξοδα πρέπει να είναι ισοσκελισμένα με τα έσοδα.
         Εννοείται για τους συνανθρώπους μας που έχουν πραγματική δυσκολία, ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες που λόγω της οικονομικής κρίσης βρέθηκαν σε πραγματική αδυναμία να ανταποκριθούν, θα πρέπει να υπάρξει η ανάλογη κατά περίπτωση αντιμετώπιση.

3. Έργα υποδομής και χρέη.
        Ως γνωστό τα χρέη που έχει ο Δήμος μας είναι πολλά και οι πιστωτές του μέσω της δικαστικής οδού διεκδικούν χρήματα, ένα φαινόμενο που επί της προηγούμενης δημοτικής αρχής θέριεψε και το έχετε πάρει ως καυτή πατάτα στα χέρια σας. Πρέπει λοιπόν να εκμεταλλευτούμε χρήματα από το ΕΣΠΑ και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας και των Υπουργείων, αν θέλουμε να δούμε κάποια έργα υποδομής που τα έχουμε ανάγκη να γίνονται.
      Η επιλογή της δημοτικής αρχής, να στελεχώσει μέσω του θεσμού των ειδικών συμβούλων, με 2 Μηχανικούς την Τεχνική Υπηρεσία με βρίσκει απολύτως σύμφωνο, μιας και παρότι από το νόμο δεν προβλέπεται οι ειδικοί σύμβουλοι να υπογράφουν μελέτες, αυτό δεν τους εμποδίζει από το να δουλεύουν πάνω σε αυτές, να τις προετοιμάζουν, να τις ωριμάζουν και πληροφορούμε ότι ήδη έχει παραχθεί σημαντικό έργο σε αυτό τον τομέα που πολύ σύντομα θα δρέψουμε και καρπούς.
           Ταυτόχρονα με τα χρήματα του ΕΣΠΑ θα πρέπει να μπούμε σε διαδικασία διαχείρισης του χρέους του Δήμου, που θα αποτελέσει θηλιά στο λαιμό της δημοτικής αρχής. Διακανονισμός χρεών, ανατροφοδότηση και γενικά να εξεταστούν όλα τα εργαλεία που υπάρχουν ώστε να μειώσουμε το δυσβάσταχτο χρέος (πρόγραμμα ληξιπροθέσμων και δικαστικών αποφάσεων). Όσον αφορά τις προφορικές εργασίες και το τσουνάμι διαταγών πληρωμής που έλαβε ο Δήμος, όλα αυτά είναι για έλεγχο και προσφυγή στην δικαιοσύνη.

4. Παραλαβή έργων και προμηθειών.
      Να τηρούνται όλα όσα προβλέπονται από τις επιτροπές παραλαβής των αιρετών και υπαλλήλων του Δήμου, κατά την παραλαβή των έργων και των προμηθειών.
Προτείνω να παραβρίσκονται και να συμμετέχουν στην διαδικασία παραλαβής και οι Πρόεδροι των διαμερισματικών ή τοπικών συμβουλίων.
       Αυτοί που αποτελούν τις επιτροπές παραλαβής θα πρέπει να κάνουν σωστά την δουλειά τους. Ο ρόλος του είναι πολύ σημαντικός και έχουν ευθύνη για αυτά που βεβαιώνουν, γιατί η δική τους βεβαίωση χρειάζεται για να εκδοθεί το ένταλμα πληρωμής και να πληρωθεί ο ανάδοχος με χρήματα των δημοτών και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάνε ποτέ.

5. Καθαριότητα.
       Έχετε πάρει την πρωτοβουλία για δημόσια αποκομιδή των απορριμμάτων, ένα στοίχημα και ένα ρίσκο για την δημοτική αρχή, το οποίο θα πρέπει ως το ερχόμενο Πάσχα να το κερδίσετε και φυσικά και το ερχόμενο Καλοκαίρι.
       Πρέπει κάποια στιγμή και στον Δήμο μας να ξεκινήσουμε πρόγραμμα ανακύκλωσης σκουπιδιών και να προσπαθήσουμε και εμείς να βγάλουμε και κάποιο όφελος από αυτό.
Ο θεσμός των οκταμήνων (πρώην πενταμήνων), θα πρέπει επιτέλους να λειτουργήσει προς όφελος του Δήμου και αυτό μέχρι τώρα δεν έχει συμβεί.
Με το που θα έρθουν αυτοί οι εργαζόμενοι στον Δήμο, θα πρέπει όσων η ειδικότητα άπτεται της καθαριότητας, να μοιραστούν στους Προέδρους των χωριών μας και υπό τις οδηγίες των Τοπικών Συμβουλίων, να προσφέρουν με εμφανή τρόπο έργο για τις ημέρες και τις ώρες εργασίας που προβλέπονται από την σύμβαση πρόσληψης τους.
Η εκτίμηση μου είναι ότι η εικόνα των χωριών μας μπορεί να αλλάξει άρδην αν γίνει αυτό σωστά και να γλιτώσουμε πάρα πολλά χρήματα που βλέπαμε να δίνει η προηγούμενη δημοτική αρχή για καθαριότητες, χρήματα πραγματικά πεταμένα από εδώ και από εκεί.

6. Ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους δημότες – Ιστοσελίδα Δήμου.
      Δεν νοείται στην σημερινή εποχή της τεχνολογίας, της πληροφορίας και της δικτύωσης, η ενημέρωση και η εξυπηρέτηση του δημότη να απαιτεί την μετακίνηση του στην έδρα του Δήμου στον Αστακό.
       Δημιουργία λοιπόν ηλεκτρονικών υπηρεσιών φιλικών προς τον δημότη και αναβάθμιση της ιστοσελίδας. Παρατηρώ ότι αυτό έχει γίνει με πιο συχνή ενημέρωση της, με ανάρτηση των ηχητικών πρακτικών των Δημοτικών Συμβουλίων, με δημοσίευση γνωστοποιήσεων – προσκλήσεων και για διαγωνισμούς όσο και για τις απ’ ευθείας αναθέσεις, βλέπω ότι φτιάχτηκαν ενότητες για να αναρτούνται οι μετρήσεις καταλληλότητας των νερών που πίνουμε και κάποια στιγμή πρέπει να το ξεκινήσετε, όμως υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης ακόμα και πρέπει να προχωρήσετε και να κάνετε πολλά ακόμα.

7. Ύδρευση.
Πρέπει να πράξετε όλα εκείνα που απαιτούνται, ώστε όλοι οι οικισμοί του Δήμου μας να έχουν πρόσβαση σε κατάλληλο πόσιμο νερό, του οποίου η ποιότητα θα εξασφαλίζεται και θα παρακολουθείται με τις προβλεπόμενες μεθόδους. Τα προηγούμενα χρόνια, πολλά χρήματα είδαμε να δαπανώνται στην ύδρευση και τα προβλήματα είναι πολλά και δύσκολα. Ύδρευση Αρχοντοχωρίου και Παναγούλας προβληματική κάθε καλοκαίρι, ύδρευση Αστακού μία ωρολογιακή βόμβα, στο Καραϊσκάκη παράπονα, στα χωριά της ενδοχώρας ο ΣΥΚΞ δεν επαρκεί και θέλει αναβάθμιση του κατόπιν μελετών.
Έχετε παραλάβει σε αυτό τον τομέα μία κατάσταση πολύ δύσκολη και καθήκον σας είναι να κάνετε βήματα προς την κατεύθυνση επίλυσης αυτών.

8. Ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Προέδρους των Τ.Κ.
        Επειδή τα μικρά καθημερινά προβλήματα κάθε χωριού τα γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα οι Πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων και οι Τοπικοί Σύμβουλοι, θα πρέπει αυτοί να μπουν πιο πολύ στο παιχνίδι της επίλυσης των μικρών καθημερινών προβλημάτων.
         Για τα θέματα καθημερινότητας, δηλαδή της επισκευής κάποιων βλαβών, καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού και ύδρευσης, θα πρέπει να στήσετε ένα αξιόπιστο μηχανισμό με το προσωπικό που κάθε φορά διαθέτετε (μόνιμο και εποχικό), ώστε να ανταποκρίνεστε όσο πιο γρήγορα στα αιτήματα των Προέδρων και όχι να υπάρχει το πρόβλημα του σπασμένου τηλεφώνου.
            Βάλτε στο παιχνίδι της επίλυσης των προβλημάτων τους Προέδρους και τους Τοπικούς Συμβούλους και αν αυτοί τα θαλασσώσουν να τα ακούν δικαιολογημένα από τους δημότες, γιατί οι δημότες τους Προέδρους τους βλέπουν κάθε μέρα στο δρόμο, στο καφενείο, παντού. Τώρα απλά τα ακούν.
Εννοείται ότι για τα οκτάμηνα με ειδικότητα την καθαριότητα που θα προσληφθούν, θα πρέπει να τα αποδώσετε ονομαστικά στους Προέδρους και τότε θα γίνει πραγματικό έργο.

Προτάσεις για το Τεχνικό Πρόγραμμα που αφορά την Δ.Ε. Αλυζίας και τον Μύτικα.
       Καταρχήν συμφωνώ απόλυτα με το προτεινόμενο από το Τοπικό Συμβούλιο Μύτικα Τεχνικό Πρόγραμμα. Σαν Μυτικιώτης γνωρίζω ότι ο Μύτικας είναι αυτή την στιγμή σε άθλια κατάσταση, αποτέλεσμα της εγκατάλειψης χρόνων, η οποία αθροιστικά έχει συσσωρεύσει πολλά προβλήματα στο χωριό μου με κυριότερο αυτό της καθαριότητας και λιγότερο του ηλεκτροφωτισμού.
            Αυτό που προσωπικά με ενοχλεί και με εξοργίζει, είναι ότι τα προηγούμενα χρόνια αυτό δεν συνέβη γιατί δεν υπήρχαν χρήματα. Πολλά εντάλματα πληρωμής κόπηκαν στο όνομα του Μύτικα, αλλά δυστυχώς δεν έπιασαν τόπο και θα αναφερθώ στο λιμάνι του Μύτικα, που τα εντάλματα πληρωμής σφύριζαν και το λιμάνι σήμερα όπως ήταν είναι, με πολλά προβλήματα. Θα επιμείνω πολύ στο θέμα των εργαζομένων των οκταμήνων που θα πάρουμε. 
           Πιστεύω ότι ο Μύτικας και το Τοπικό Συμβούλιο του, θα πρέπει να έχει ονομαστικά δύο εργαζόμενους με αντικείμενο την καθαριότητα, όπου αυτοί σιγά – σιγά, μέρα με την ημέρα θα συμμαζέψουν αρκετά την κατάσταση. Εδώ θέλω να επισημάνω τις ευθύνες όλων μας των Μυτικιωτών οι οποίοι με την συμπεριφορά μας και την νοοτροπία μας δεν βοηθάμε το χωριό μας.
             Επίσης επιπρόσθετα στο προτεινόμενο από το Τοπικό Συμβούλιο Μύτικα Τεχνικό Πρόγραμμα, θα ήθελα να προσθέσω και να επιστήσω την προσοχή στην κατάσταση της δεξαμενής ύδρευσης του Μύτικα και του κεντρικού αγωγού αμέσως μετά την γεώτρηση. Αν έχουν τα προβλήματα που μαθαίνω, πρέπει να μπει σε άμεση προτεραιότητα, γιατί για εμένα η ύδρευση είναι πρωτεύων και μάλιστα ενόψει Καλοκαιριού να διασφαλίσουμε ότι δεν θα έχουμε κανένα απρόοπτο στην ύδρευση του Μύτικα.

Προτάσεις.
1.-Να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να λυθεί το πρόβλημα ύδρευσης του Αρχοντοχωρίου που παρουσιάζεται πολύ συχνά, αλλά και επιτέλους τα χωριά μας να πάρουν κατά προτεραιότητα νερό από τις πηγές που έχουμε και εναλλακτικά όταν το νερό δεν επαρκεί από τις γεωτρήσεις του κάμπου. Οι γεωτρήσεις του κάμπου να χρησιμοποιούνται κατά περίσταση για την άρδευση του κάμπου.
2.-Να δοθεί έμφαση στην διάνοιξη και την συντήρηση αγροτικών δρόμων του κάμπου της Αλυζίας για τους αγρότες και κτηνοτρόφους μας.
3.-Ανάπλαση πλατείας Μύτικα και διόρθωση των ηλεκτρολογικών της.
4.-Βελτίωση εσωτερικής οδοποιίας όλων των χωριών της Δ.Ε. Αλυζίας. Η κατάσταση είναι επιεικώς απαράδεκτη και τριτοκοσμική και στον Μύτικα έχουμε γίνει περίγελος των επισκεπτών.
5.-Να γίνει προσπάθεια το γήπεδο με πλαστικό χλοοτάπητα του Μύτικα να δημοπρατηθεί και να ολοκληρωθεί εντός του 2020. Τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα.
6.-Να γίνει ότι είναι απαραίτητο ώστε το συνεχιζόμενο έργο του νέου κτιρίου για την στέγαση του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Μύτικα, να ολοκληρωθεί εντός των χρονικών ορίων της σύμβασης.
7.-Να στηριχτεί η λειτουργία του Βρεφονηπιακού Σταθμού στην Κανδήλας.
8.-Συντήρηση παιδικών χαρών Δ.Ε. Αλυζίας, οι οποίες οι περισσότερες έχουν τα μαύρα τους τα χάλια. Για την παιδική χαρά του οικισμού της Παναγούλας στον Μύτικα ότι και να πούμε είναι λίγο. Εγκατάλειψη και απαξία για ένα χώρο που έτυχε θετικών σχολίων απ’ όλους. Πρέπει να συντηρηθεί και να γίνει και η προβλεπόμενη περίφραξη.
9.-Να εκπονηθεί σχέδιο δεντροφύτευσης για τα χωριά μας και ιδιαίτερα για τον Μύτικα τόσο μέσα στον παλαιό οικισμό όσο και στον οικισμό της Παναγούλας. Πραγματικά είναι θλιβερή η εικόνα του γυμνού από δέντρα Μύτικα. Θα μπορούσε με συστηματική δεντροφύτευση μικρών κομματιών κάθε έτος η εικόνα και η αλλαγή τα επόμενα χρόνια να είναι εντυπωσιακή.
10.-Να γίνει αξιοποίηση των πολλών και πανέμορφων παραλιών που έχουμε την τύχη να διαθέτουμε με μικρά έργα υποδομής χωρίς να αλλοιώνουμε και να καταστρέφουμε το περιβάλλον.
11.-Αξιοποίηση παραλίας μήκους 3,5 Km από όρια οικισμού Μύτικα μέχρι το Ξενοδοχείο «ΘΕΣΜΟΣ». Ένα από τα ποιο όμορφα κομμάτια του Δήμου μας, για το οποίο πρέπει να υπάρξει μία συνολική μελέτη που να προβλέπει κατασκευή παραλιακού δρόμου με πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο εκατέρωθεν και στο κέντρο διάζωμα πλάτους 3-3,5 μέτρων για κυκλοφορία οχημάτων με χαμηλή ταχύτητα. Κατασκευή με υλικό που να δένει με το περιβάλλον, κατά την γνώμη μου λευκή πέτρα.
12.-Επαρκής φωτισμός εντός των οικισμών των χωριών. Η κατάσταση είναι πολύ άσχημη και το σκοτάδι βασιλεύει παντού. Για τον κεντρικό πεζόδρομο του Μύτικα ξήλωμα των εναέριων φωτιστικών που δεν λειτουργούν (το προτείνει και η Κοινότητα), είναι κακόγουστα και επικίνδυνα και τοποθέτηση φωτιστικών led με μικρές κολώνες, αυτοφορτιζόμενα από το ηλιακό φως. Είναι φθηνή και γρήγορη λύση, χωρίς να απαιτούνται πολλές εργασίες.
13.-Να καταβληθεί προσπάθεια για την επαρκή αστυνόμευση της περιοχής τουλάχιστον τους καλοκαιρινούς μήνες. Να γίνει πράξη η παραχώρηση που αποφασίστηκε από την δημοτική αρχή του Πυθαγόρα Σαμαρά, του πρώην κοινοτικού καταστήματος Μύτικα, για την δωρεάν στέγαση του αστυνομικού σταθμού, αφού πρώτα γίνουν κάποιες απαραίτητες εργασίες.
14.-Είναι πολύ θετικό η ίδρυση των ΚΔΑΠ και πρέπει να υποστηριχτούν και να στηριχθούν από την τοπική κοινωνία. Να λειτουργήσουν δομές πρόνοιας προς βοήθεια συνανθρώπων μας και ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων, που μέσα στην σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα.
15.-Να μπει στον προγραμματισμό η δημιουργία νέου Νεκροταφείου στον Μύτικα. Ήδη έχουμε αργήσει και η κατάσταση είναι προβληματική.
16.-Να ξεκινήσει η εκπόνηση - έγκριση μελέτης Τοπικού Χωρικού Σχεδίου (Τ.Χ.Σ.) για όλο τον Δήμο Ξηρομέρου. Υπάρχει σχετική πίστωση 200 εκατ. ευρώ για τους Δήμους και πρέπει να το επιδιώξουμε. Έχουμε ήδη αργήσει να κινηθούμε προς αυτήν την κατεύθυνση και αυτήν την καθυστέρηση αρχίζουμε να την πληρώνουμε ήδη. Πρέπει να ορίσουμε τις κατευθύνσεις ανάπτυξης και τις υποδομές που απαιτούνται ώστε να επιτευχθεί αυτή ώστε να μην τρέχουμε πίσω από τις εξελίξεις και να βιώνουμε εσαεί μία κατάσταση όπου όλα επιτρέπεται και μπορούν να γίνουν παντού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ιχθυοκαλλιέργειες, όπου αν αφήσουμε την κατάσταση, θα δούμε σε λίγα χρόνια να γεμίζει κλουβιά όλη η παραλιακή διαδρομή από Αστακό μέχρι Μύτικα. Η ίδρυση ΠΟΑΥ με δραματική αύξηση των στρεμμάτων ιχθυοκαλλιεργειών έγινε και από τα χαρτιά τα επόμενα χρόνια θα το δούμε και με τα μάτια μας. Μέχρι τώρα ο Δήμος απών και σε άγνοια για τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την περιοχή μας. Δεν είμαστε κατά των ιχθυοκαλλιεργειών, τουναντίον είμαστε υπέρ του πρωτογενούς αυτού τομέα, αλλά ως αντικρουόμενη χρήση με τον τουρισμό πρέπει να οριοθετείται με κανόνες.
Άλλο παράδειγμα οι μονάδες με βιοκαύσιμα στην ενδοχώρα του Δήμου Ξηρομέρου. Αν ασχολούμαστε με αυτά περιστασιακά κάθε φορά που θα προκύπτει το πρόβλημα, δεν πρόκειται να κάνουμε τίποτα και πάντα μπροστά μας θα τα έχουμε.
17.-Διαπλάτυνση του επαρχιακού δρόμου Μύτικα - Κανδήλας και ανακατασκευή του δρόμου Κανδήλας - Βάρνακα που είναι πραγματικά σαν βομβαρδισμένος.
18.-Να συντηρηθεί ο ηλεκτροφωτισμός όλου του παραλιακού μετώπου του Μύτικα, που παρά τα δεκάδες χιλιάδες ευρώ που κόπηκαν τα τελευταία χρόνια είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση.
19.-Να ολοκληρωθεί επιτέλους ο καθορισμός χερσαίας ζώνης του λιμανιού του Μύτικα και ο Δήμος να παρέμβει βάζοντας κανόνες. Η προηγούμενη δημοτική αρχή το καθυστέρησε και όταν στα τέσσερα χρόνια υπό πίεση αναγκάστηκε να το ξεκινήσει, μας είπε και ψέματα προεκλογικά ότι το θέμα έληξε επιτυχώς. Κανένα θέμα δεν έληξε όπως αποδείχτηκε, αλλά απλά ο φάκελος της αίτησης καθορισμού της χερσαίας ζώνης γύρισε πίσω στο Λιμενικό Ταμείο, απλά η προηγούμενη δημοτική αρχή έψαχνε ψήφους και είπε για άλλη μία φορά ας δουλέψει απροκάλυπτα τους ιθαγενείς.
20.-Να εξαντληθεί η πιθανότητα νομιμοποίησης και περάτωσης του σταματημένου από το ΣτΕ λιμανιού στον Μύτικα και αν αυτό δεν συμβεί να εξετάσουμε την λύση της δημιουργίας πλωτής μαρίνας στο πάνω Μύτικα. Είναι μία λύση εφαρμόσιμη γρήγορα, δοκιμασμένη, μικρού σχετικά κόστους χωρίς επιπτώσεις στο περιβάλλον.
21.-Να υποστηριχθεί η λειτουργία του Κ.Υ. Μύτικα με κάθε πρόσφορο μέσο και να φροντίσουμε να απορροφήσουμε το υπόλοιπο ποσό για το νέο κτίριο από το Κ.Υ. Μύτικα ώστε αυτό να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί, κάτι για το οποίο η προηγούμενη δημοτική αρχή δεν έκανε απολύτως τίποτα.
22.-Προσοχή στο σημαντικό έργο του βιολογικού καθαρισμού της Αλυζίας. Εδώ εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας προς την νέα δημοτική αρχή. Τουρισμός που βρωμάει δεν γίνεται. Δυστυχώς αυτή την απαραίτητη υποδομή δεν ευτυχήσαμε τόσα χρόνια να την δούμε να δρομολογείται στην περιοχή μας. Εμείς μείναμε με το βυτίο.
23.-Εφαρμογή του υπάρχοντος σχεδίου πόλης Μύτικα. Σύνταξη πράξεων αναλογισμού και προσκύρωσης σε συνεργασία με την Πολεοδομία ώστε να διανοιχτούν οι δρόμοι και οι προβλεπόμενοι κοινόχρηστοι χώροι. Υπάρχουν δρόμοι μέσα στον οικισμό του Μύτικα που επιβάλλεται να ανοιχτούν. Επιτέλους περιμένουμε να δούμε να παίρνει οριστική έγκριση η επέκταση του σχεδίου πόλης Μύτικα. Η δημοτική αρχή έχει καθήκον να παρακολουθεί και να προσπαθεί να τρέξει το θέμα συνεχώς.
24.-Κατασκευή μικρής γλίστρας στην θέση «Βορός» στον Μύτικα, για καθέλκυση και ανέλκυση μικρών μηχανοκίνητων σκαφών για αποσυμφόρηση του λιμανιού. Ελπίζουμε το ερχόμενο καλοκαίρι να το δούμε να γίνεται. Το Λιμενικό Ταμείο πρέπει να το κάνει. Είναι απλό δεν στοιχίζει πολλά χρήματα. Πολλά προβλήματα θα λυθούν στο υπάρχον λιμάνι του Μύτικα αν γίνει αυτό. Κάθε Καλοκαίρι και γενικά όλη η περιοχή του κάτω Μύτικα δέχεται μεγάλη όχληση.
25.-Επιτέλους ο κεντρικός πεζόδρομος του Μύτικα να λειτουργήσει ως τέτοιος όχι μόνο το Καλοκαίρι αλλά και κατά την διάρκεια του Χειμώνα. Αν δεν γίνεται όλες τις ώρες με καθορισμό συγκεκριμένων ωρών. Θα τις βρούμε τις ώρες και όλοι θα τις δεχτούν και θα προσαρμοστούν με σωστή ενημέρωση και διάλογο.
26.-Προτείνω την δημιουργία βυθιζόμενων κολονακίων στις εισόδους του πεζοδρόμου με λουκέτο το οποίο θα έχει ο Πρόεδρος και το Τοπικό Συμβούλιο. Οι μπάρες εκτός πανάκριβες αποδείχτηκαν και μη λειτουργικές. Τα κολωνάκια είναι μία λειτουργική, εύκολη, φτηνή και αισθητική λύση, που σε πολλά μέρη που έχουμε επισκεφτεί την έχουμε δει.
27.-Τέλος προτείνω ο Πρόεδρος και το Τοπικό Συμβούλιο κάθε έτος να κάνει μία τουλάχιστον Γενική Συνέλευση στον Μύτικα (είναι υποχρεωτική από το νόμο), παρουσία Δημάρχου και δημοτικών συμβούλων, ώστε να συζητήσουμε τα πολλά προβλήματα του Μύτικα, να ακούσετε τους κατοίκους να ακούσουν και αυτοί εσάς. Το ίδιο πρέπει να γίνει και στην Κανδήλα, στο Αρχοντοχώρι, στο Βάρνακα στην Παναγούλα.

Σας ευχαριστώ για την υπομονή και ελπίζω αρκετές προτάσεις που θα κατατεθούν από τους φορείς - μέλη της Επιτροπής Διαβούλευσης να ληφθούν υπ’ όψη.
Με εκτίμηση 
Βασίλειος Σούλας

7 σχόλια:

  1. θα μπορούσε κάνεις να θέσει δεκάδες ερωτήματα στο κ Σουλα άλλα ας ξεκινήσουμε με τις 6 πρώτες απορίες:
    1. είναι αληθές οτι ο προϋπολογισμός είναι πλασματικός και εσκεμμένα αποκρύπτονται υποχρεώσεις όπως λέει ο Κ. Σουλας
    2.αναφέρει ότι "το γνωρίζαμε και καμία έκπληξη δεν μας προκαλεί που ο Δήμος με αυτή την διαχείριση,έφτασε σε αυτό το τραγικό σημείο στα οικονομικά του" Σε ποιες ενέργειες όμως είχαν προβεί αυτοί που το γνώριζαν και συμμετείχαν στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο ακόμα και σε θέσεις ευθύνης πχ αντιδήμαρχοι πρόεδροι νομικών προσώπων του δήμου κλπ αν γνωρίζει να μας ενημερώσει για να ..μάθουμε και εμείς.
    3. η κατ’ εξαίρεση διαδικασία απευθείας ανάθεσης 6.000.000 € , σε ένα τόσο μικρό Δήμο σαν τον δικό μας, χωρίς να έχουν καταγραφεί οι εκατοντάδες που ήταν κάτω από 1.000 €. δεν υπέπεσε στην αντίληψη κανενός άλλου πέραν του αναθέτοντος.. τέως και νυν δημοτικοί σύμβουλοι και αντιδήμαρχοι ζούσαν...αλλού!!

    4.γνωρίζει αν υπήρξαν εικονικές και υπερτιμολογημένα αναθεωρήσεις και ζητά να πάψουν "Να πάψουν οι εικονικές και υπερτιμολογημένες απ' ευθείας αναθέσεις, που αυτό είναι ότι χειρότερο" και ενοχλεί.
    5.ο Δήμος η ο νόμος ορίζει τους κανόνες που με ευλάβεια πρέπει να τηρούν οι Υπηρεσίες του Δήμου; όταν αναφέρει ότι "Ο Δήμος πρέπει να ορίσει τους κανόνες και να είναι γνωστοί σε όλους"τι εννοεί ;
    6.Προτείνει να παραβρίσκονται και να συμμετέχουν στην διαδικασία παραλαβής και οι Πρόεδροι των διαμερισματικών ή τοπικών συμβουλίων...ως απλοί παρατηρητές;και αν όχι πως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λόγια, λόγια, λόγια.
    Κύριοι
    Είσαστε απαράδεκτοι, όπως και οι προηγούμενοι. Πως είναι δυνατόν να μιλάτε για οικονομικό πρόβλημα την στιγμή που εσείς οι ίδιοι το δημιουργείτε; Πως είναι δυνατόν να λήγει ο λογαριασμός ύδρευσης 31/01 και εσείς να μην τον έχετε στείλει ακόμη;πως είναι δυνατόν να δίνετε τους λογαριασμούς σε άτομο να τους μοιράσει και αυτό να τούς κρατάει ακόμα; Όλοι οι λογαριασμοί που παίρνουμε έρχονται ένα μήνα νωρίτερα. Γιατί τις δύσκολες εποχές που ζούμε μας κάνετε με το ζόρι να γίνουμε κακοπληρωτες; Μήπως λεφτά υπάρχουν και απλα τα λέτε αυτά για τους ανεγκεφαλους; Γίνετε πρώτα εσείς συνεπείς και μετα ασχολείστε με τα υπόλοιπα. Δεν θα σας παρακαλάμε για να πληρώσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι θα κάνεις κύριε Σούλα αν δεν γίνει ούτε ένα από αυτά που προτείνεις ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπράβο Βασίλη και βουλευτής!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σημασία έχει-να έχει δημοκρατικά ιδεώδη
      κι ας πσραμείνει και απλός πολίτης.
      δεν πειράζει.

      Διαγραφή
  5. Βασίλη μπράβο σου! Σίγουρα με τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις σου αντιπροσωπεύεις, αν όχι όλους, τους περισσότερους από εμάς . Αν η Δημοτική Αρχή καταφέρει και υλοποιήσει εστω το 1/3 από αυτά μέσα στην τετραετία, τότε μπορούμε να μιλάμε για πραγματική επιτυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο