ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Πλήξη και θλίψη προκαλεί η άτυπη προεκλογική περίοδος, ως προς τον δημοσιο διαλογο, στο δήμο Ξηρομέρου. Αφημένη αποκλειστικά στη διαχείριση των διάφορων τοπικών παραγόντων: το πελατειακό σύστημα και ο παραγοντισμός στο φόρτε τους σαν να μην πέρασε μια μέρα. Ένα σύστημα, που αν και αποδυναμωμένο και απαξιωμένο πολιτικά, είναι εν τούτοις παρόν. Όλη η προεκλογική περίοδος εξαντλείται σε επουσιώδη ζητήματα και στην προσέγγιση ψηφοσυλλεκτών - παραγόντων με την κοινωνία απούσα.
Βρισκόμαστε σε ένα στάδιο «πριν την πολιτική». Αυτό που πρωταρχικά λείπει είναι ένα Όραμα για την αυτοδιοίκηση σαν πολιτικό θεσμό, σαν λειτουργία, σαν εναλλακτική πρόταση για την οικονομία, την πολιτική, τις σχέσεις πολιτικής-εξουσίας. Και επιπλέον, ένα όραμα για τον τόπο: «πού θέλουμε να πάμε»......
Μια τέτοια πρόταση, αν κατατεθεί δημόσια είναι πρόκληση για κοινωνικό διάλογο, για δημιουργική δημόσια αντιπαράθεση και προϋπόθεση για σύγκλιση απόψεων και δημιουργία ενός «μετώπου αρχών» για τις εκλογές (Έτσι νοείται και η διεύρυνση μιας παράταξης: μέσα από ανοιχτό δημόσιο διάλογο).
Αυτή είναι μια εκδοχή για την αυτοδιοίκηση που υπερβαίνει τους τοπικούς παράγοντες. Και είναι κρίμα και ευθύνη όλων μας που αυτή η εκδοχή δεν υπάρχει στο προσκήνιο, αυτός ο λόγος δεν ακούγεται και η κοινωνία απέχει (ή ασχολείται με παραπολιτικές... πληροφορίες).
Και είναι ακόμα χειρότερο αν αναλογιστούμε πως είμαστε σε μια χώρα που βρίσκεται σε τέλμα τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια και για την οποία η Παραγωγική και Πολιτιστική Αναγέννηση είναι όρος επιβίωσης. Ασφαλώς οι τοπικές κοινωνίες μπορούν να έχουν καταλυτικό ρόλο σε αυτό.
Όμως η τοπική κοινωνία του Ξηρομέρου, με τα πολλά ιδιαίτερα προβλήματά της (και κυρίως το έντονο δημογραφικό πρόβλημα που ισοδυναμεί με ερήμωση μέσα στην επόμενη δεκαπενταετία) και τα αναξιοποίητα πλεονεκτήματα, σιωπά και με δική μας ευθύνη. Ακόμα κι αυτή η εκλογική και διοικητική παρέμβαση στη μεταρρύθμιση «Καλλικράτης», δηλαδή ο νόμος «Κλεισθένης 1», δεν μπήκε καν σε δημόσιο διάλογο...!
Η απουσία διαλόγου και λοιπών προτάσεων, η απουσία συλλογικοτήτων δείχνει μια «συστημική μετατώπιση» στο Δήμο μας.
Είναι εύκολο και στο ατομικό και στο κοινωνικό πεδίο να προσωποποιείται το κακό: να παρακάμπτονται και να αγνοούνται οι ευθύνες μιας κοινωνίας που αδυνατεί να δει την παρακμή της. Σκηνικό για σωτήρες και αποδιοπομπαίους τράγους σε εναλλασσόμενους ρόλους. Το έχουμε δει στην ιστορία πολλές φορές.
Όπως επίσης είναι εύκολο να ιεραρχήσεις ως απόλυτη ευθεία την «αποτελεσματικότητα» και την Πλειοψηφία, όταν αυτές συγκρούονται με την Αλήθεια. Το δύσκολο, αλλά το αυθεντικό και αντισυστημικό, είναι το αντίστροφο: η Αλήθεια, όπως την κατανοεί ο καθένας, είναι η απόλυτη αξία, που παλεύει να γίνει πλειοψηφία.
Είναι γνωστό και αποδεκτό από μια μεγάλη μερίδα των πολιτών, πως η «Συμπολιτεία» είναι η μόνη παράταξη που θα μπορούσε να αλλάξει την ατζέντα της προεκλογικής περιόδου, να κινηθεί ανοιχτά και δημόσια, να πολιτικοποιήσει το προεκλογικό κλίμα, να θέσει προτάσεις ουσίας.
Μια διαδικασία που και την κοινωνία θα αφύπνιζε και θα δημιουργούσε προϋποθέσεις ευρύτερων εκλογικών συσπειρώσεων.
Ούτως ή άλλως η κοινωνία, βιώνει μέσα από προσωπικές διαδρομές την πραγματικότητα:
•-Οι πόροι της αυτοδιοίκησης συνεχώς μειώνονται
•-Η αυτονομία της αυτοδιοίκησης διαρκώς μειώνεται
•-Η ανεργία, η φτωχοποίηση και η ερήμωση διαρκώς αυξάνονται
•-Η έλλειψη ρόλου του δήμου στην ευρύτερη ενσωμάτωσή του στην περιφέρεια είναι προφανής
•-Η έλλειψη ενός ολικού Σχεδίου-Οράματος είναι πραγματικότητα
•-Η Εξουσία είναι αυτονομημένη από κάθε πολιτικό έλεγχο
•-Οι υποδομές αντί να ενισχυθούν αποδυναμώνονται, ιδίως σε κεντρικούς τομείς όπως η υγεία και η παιδεία
•-Ο δημοσιος χωρος αντιμετωπιζεται ως εμπορικη αξια προς πωληση.
Και ακριβώς επειδή αυτά τα προβλήματα βιώνονται από την κοινωνία, αυτή, συνειδητά ή όχι, θα βρίσκεται πάντα αντιμέτωπη με τη δυνατότητά της να θέσει τα αντίστοιχα ερωτήματα και να τα απαντήσει:
•-Μπορούμε να αδρανοποιήσουμε στην πράξη, μέσα από την τοπική αποκέντρωση και συμμετοχή, την ουσία της μεταπολιτευτικής Στρατηγικής του κράτους για την αυτοδιοίκηση; Να αντισταθούμε δηλαδή στην αποκέντρωση του κράτους ενισχύοντας την Αυτο-διοίκησης των πολιτών;
•-Μπορούμε να αλλάξουμε τις σχέσεις πολίτη- εξουσίας;
•-Μπορούμε μέσα από τα στενά περιθώρια πόρων να σχεδιάσουμε ένα υλοποιήσιμο πενταετές προγραμμα στην κατεύθυνση της Παραγωγικής και Πολιτιστικής Αναγέννησης;
•-Μπορούμε να ανασυγκροτήσουμε την τοπική οικονομία στον πρωτογενή τομέα μέσω μιας νέας συνεταιριστικής αντίληψης;
•-Μπορούμε να συνδέσουμε την μεταποίηση και την παραγωγή;
•-Μπορούμε να καλύψουμε το έλλειμα του κράτους στους τομείς υγείας και παιδείας;
•-Μπορούμε να έχουμε ένα σχεδιασμό αντιμετώπισης του δημογραφικού;
•-Μπορούμε να αναπτύξουμε ένα εναλλακτικό και συμβατό τουριστικό μοντέλο;
•-Μπορούμε να έχουμε μια στρατηγική αυτονομίας υδάτινων πόρων, ενέργειας και διατροφής;
•-Μπορούμε ως κοινωνίας να διεκδικήσουμε;
•-Και κυρίως μπορούμε να έχουμε ένα άλλο ήθος διαχείρισης και πολιτικής;
Ένα είναι σίγουρο: ένα «απαιτητικό» κομμάτι της κοινωνίας έχει ήδη θέσει τα ερωτήματα και έχει δώσει τις απαντήσεις. Από την προηγούμενη πενταετία ένα 11-12% των πολιτών κινήθηκε εκτός των δεδομένων. Και είναι βέβαιο πως αυτή η δυναμική «μειοψηφία», η εν δυνάμει πλειοψηφία θα συνεχίσει να διευρύνει την επιρροή και την απεύθυνσή της. Πάντως δεν θα εξαφανιστεί με μαγικό τρόπο.
Στοίχημά της είναι να μετατρέψει το προεκλογικό σκηνικό από «μπραντ ε φερ» ισχύος των παραγόντων σε ευκαιρία για αφύπνιση και συμμετοχή του κόσμου.
Συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω καθώς και την αναγκαιότητα να σπάσει ο φαύλος κύκλος τοπικής εξουσίας – κοινωνικής παραίτησης παρακολουθούμε κριτικά την πρωτοβουλία της Συμπολιτειας, συμβάλλοντας με τον δημόσιο λόγο, να αποκτήσει αυτή η πρωτοβουλία , ανάλογα χαρακτηριστικά.
ΓΕΩΡΓΑΛΗΣ ΗΛΙΑΣ
ΣΚΑΝΤΖΑΣ ΝΙΚΟΣ
Φιλε Ηλια
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσυ δεν βλεπεις οτι η Συμπολιτεια μετατραπηκε σε οχυρο του παραγοντισμου της μεταγραφολογιας στελεχων απο αυτο που πολεμησε την προηγουμενη φορα .
Δυστηχως εβαλες κ εσυ τον παραγοντισμο μπροστα απο την κοινωνια.
Κ ολα αυτα γιατι?
Αληθεια κ. Γεωργαλη εσεις γιατι παρετηθεικαται απο δημοτικος συμβουλος γιατι δεν παραμειναται να αγωνιστηται κα να υποσ τηρηξεται αυτα που αναφερεται τωρα. ΜΗπως ειναι αργα για δακρυα. Ενας συνδημοτης . Γ. Τζ.
ΑπάντησηΔιαγραφήφιλοι συμπατριωτες
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτος ο δημος οπως σχεδιαστηκε δεν υπαρχει περιπτωση να διοικηθει σωστα οπως και οι αλλοι δημοι ακτιου βαλτου και μεσολογγιου και αγρινιου που του κολησαν την μακρυνεια.
πρεπι να γινουν διορθωτικες κινησεις σε ολο το νομο
και γιαυτο δεν αναταβετε κανενας και ουτε στελεχη υπαρχουν
δυστυχως εγινε κατι στην ελλδα χωρις να ερωτηθει ο λαος και να τα αποτελεσματα
ο κλαυτερος πολιτικος να κατεβει απο τον ουρανο δεν υπαρχει περιπτωσει να προκοψουν
αυτες οι περιοχες που σας ανεφερα
να μην ξεχασω εκει στο γαλατα μεσολογγιου που ανηκει στην ναυπακτο
Για την καρέκλα ρε γαμωτο ........
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε Ηλία πόσα χρόνια το προσπαθείς αυτό. Ασχολήθηκε κανένας? Πάλι τα 20€ θα πεξουν ρόλο. Κατακαυμενο Ξηρομερο
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαζός ήταν να μείνει σε σκληρό υπεύθυνο αγώνα ; Καρεκλάτος και αυθαίρετα φιλοσοφών (μη πω άλλη έκφραση)
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή να καταλάβω, η Συμπολιτεία οργανώνει και ετοιμάζει συνδυασμό νίκης??
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναλογα με τους ψηφοφορους και οι εκπροσωποι τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια ζωη βαζουμε τα χερια μας και βγαζουμε τα ματια μας.
Τωρα τι θελουμε; να αλλαξουν αυτοι; ειμαστε καλα;
Ας αλλαξουμε εμεις,ας βγαλουμε την πισα απο τα ματια μας και τοτε μονο τοτε,ισως
να ΠΑΜΕ μπροστα.Διαφορετικα......κλαψτα χαραλαμπε.ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.
Αγαπητε φιλε Ηλια Διαβασα με ενδιαφερον το κειμενο που εχεις αναρτησει και ομολογω οτι σε πολλα ερωτηματα με βρισκεις συμφωνο. οπως επισης και συμφωνους θα βρεις τους 90 στους 100 Αστακιωτες που θα τους το δωσεις να το διαβασουν Το κυριαρχο ομως ειναι να τους πεισεις να το ακολουθησουν Κια εδω μπαινει ενα μεγαλο και ουσιαστικο θεμα ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ!!!!!!!!!! Το κειμενο σου εχει σε μεγαλο βαθμο μονο εκτιμησεις και διπιστωσεις Εκει σταματα!!!!!!!!!! Αναλυεις τα προβληματα(και γενικα και ειδικα) που υπαρχουν παραμενουν και θα υπαρξουν στο μελλον τοσο σε ευρυτερο σταδιο(δηλ πανελλαδικα) οσο και στο τοπικο(Δημος Ξηρομερου) Η αποτελεσματικοτητα ενος εγχειρηματος αποδεικνυεται εκ του αποτελεσματος. Οι ενδιαφερουσες εκτιμησεις και προτασεις σου(που μπορουν να λυφθουν υποψην μονο σε μια ημεριδα η εκδηλωση) για να εφαρμοστουν χρειαζονται τα προσωπα εκεινα που θα σε ακολουθησουν . Οσο σπουδαιες, και επαναστατικες να ειναι οι θεσεις αν δεν τις ακολουθησει ο ΛΑΟΣ τοτε μοιραια δεν εχουν καμια αξια Και θα αναφερθω σε ενα μικρο τμημα απο το κειμενο σου που το παραθετω αυτουσιο---#Όμως η τοπική κοινωνία του Ξηρομέρου, με τα πολλά ιδιαίτερα προβλήματά της (και κυρίως το έντονο δημογραφικό πρόβλημα που ισοδυναμεί με ερήμωση μέσα στην επόμενη δεκαπενταετία) και τα αναξιοποίητα πλεονεκτήματα, σιωπά και με δική μας ευθύνη. Ακόμα κι αυτή η εκλογική και διοικητική παρέμβαση στη μεταρρύθμιση «Καλλικράτης», δηλαδή ο νόμος «Κλεισθένης 1», δεν μπήκε καν σε δημόσιο διάλογο...!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ απουσία διαλόγου και λοιπών προτάσεων, η απουσία συλλογικοτήτων δείχνει μια «συστημική μετατώπιση» στο Δήμο μας.# -----
Εδω λοιπον περικλυονται ολα
Απουσια Διαλογου και λοιπον προτασεων (απο ποιον προς ποιους) "η η τοπικη κοινωνια σιωπα και με δικη μας ευθυνη .Αραγε απο ποιους ; Μηπως απο ολους; Μηπως αφησαμε την κοινωνια ελευθερη χωρις παρεμβασεις ουσιαστικες μετα το εκλογικο αποτελεσμα πριν 5 σχεδον χρονια ; Φυσικα θα μου απαντησεις οτι προτασεις καταθετεις σρτην συνεχεια του κειμενου οπου βαζεις καποια θεματα αλλα μπροστα υπαρχει η λεξη ΜΠΟΡΟΥΜΕ .Οταν θες να σπασεις αυγα δεν λες μπορουμε .Λες θα το κανουμε και οποιος θελει ας ερθει Λες εγω ειμαι απολυτος οτι θα ξεκινησω την ρηξη με ολους και για ολα και οποιος θελει ας ερθει!!!!!!! Την λεξη Μπορουμε (ισως) την χρησιμοποιεις σαν δολωμα(με την καλη εννοια φυσικα και οχι την πονηρη) για να ελεγξεις τις προθεσεις των ψηφοφορων.Θα ειχε ενδιαφερον παντως (τουλαχιστον απο την πλευρα μου θα σε παρακολουθω με την ελικρινη προθεση απεναντι σου, χωρις ιχνος αντιδικιας .Η φιλια μας απο 6 χρονων παιδιακια που παιζαμε μπαλα μαζι δεν μου επιτρεπει να εχω αλλη σκεψη στο μυαλο μου η προθεση περαν της ειλικρινης φιλιας μας και τα σχολια μου ειναι παντα χωρις καμια προθεση να σε θιξω . Ισως αν η συμπολιτεια ειχε καλυτερη παρουσια σε ολα τα επιπεδα τα προηγουμενα χρονια μπορουσε τωρα να πρωταγωνιστουσε ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ
Παραγοντισμος μεγαλη λεξη σλλα πριν την επικαλεστεις καλο θα ειναι να υπαρξει και μια ενδοσκοπηση
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνταξει καντε λιγο κρατει .. ουτε προγραμματικες δηλωσεις κυβερνησης να ητανε .. ας γινουν 5 βασικα πραγματα σ αυτο τον ταλαιπωρο Δημο και αφηστε τα ολα αυτα τα υπερφιαλα και ουτοπικα
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλα λόγια να αγαπιόμαστε.. Θα πάτε με τον Λευτέρη ΜΑΝΤΖΑΡΗ όπως σας στήριξε και έβαλε υποψήφιος ΜΑΖΊ σας ή θα το διασπάσετε σε ΔΎΟ κομμάτια το μαγαζί της ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλε Ηλια, σωστα. Αναρωτηθηκες ποτε ποσο απεχει η θεωρια απο την πραξη΄.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ έχω να κάνω ένα ερώτημα.. γιατί μιλάτε ανώνυμα;;;κανεις δεν έχει τη θάρρος της γνώμης του;πίσω από την ανωνυμία είναι εύκολο να διαφωνείτε , μπορεί κάποιος να κάνει διάλογο έστω κι αν διαφωνεί με το όνομα του;; χμμμμ...
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατι κατερινα μου υπαρχουν δυο εκδοχες η μια ειναι ενας και μονδικος να γραφει συνεχως και να απαντα στα περισσοτερα ερωτηματα και δευτερον γιατικρατανε πισινες(οχι φυσικα ολοι) η γιατι δεν εθελουν να εχουν την πσιωπλατη μαχαιρια καποια στιγμη
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ