Το υπό παράδοση τμήμα ξεκινά από το 11ο χλμ. της Ιόνιας Οδού και την είσοδο στη σήραγγα της Κλόκοβας (νέα ονομασία Κενταύρου Νέσσου*)
και φτάνει έως την παράκαμψη Αγρινίου όπου ενώνεται με το τμήμα
«Παράκαμψη Αγρινίου (Α/Κ Κεφαλόβρυσο 48ο χλμ.) έως Α/Κ Αμφιλοχίας (107ο
χλμ.) που είναι ήδη σε κυκλοφορία. (παράδοση Δεκέμβριος 2016).
Πρόκειται για ένα τμήμα συνολικού μήκους 37 χλμ. που με τη σύνδεση
του με τα 59 χλμ. που είναι ήδη σε κυκλοφορία, δημιουργούν ένα ενιαίο
τμήμα στην Ιόνια Οδό, σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητόδρομου συνολικού
μήκος 96 χλμ.
Το υπό παράδοση τμήμα διαθέτει 1 Ανισόπεδο Κόμβο (Μεσολογγίου) και 1
Ημικόμβο (Ευηνοχωρίου), και στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του
περιλαμβάνονται:
- 4 γέφυρες με σημαντικότερη και μεγαλύτερη σε μήκος τη Γέφυρα Ευήνου ποταμού (μήκος 260μ. και ύψος βάθρων 35μ.)
- 2 δίδυμες σήραγγες: Κενταύρου Νέσσου (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.900μ. και Καλυδώνας με συνολικό μήκος 1.240μ.
- 11 Άνω & 24 Κάτω διαβάσεις
- 1 Cut & Cover μήκους 97μ.
- 98 οχετοί
Πλέον με αυτά τα 97 χιλιόμετρα σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου,
η διάρκεια του ταξιδιού από την περιοχή της Κλόκοβας έως την Αμφιλοχία
δε θα ξεπερνά τα 45 λεπτά αντί της 1 ώρας και 15 λεπτών από το υπάρχον
δίκτυο της υφιστάμενης Εθνικής Οδού . Οι οδηγοί με το που θα διασχίζουν
τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης (Ρίου – Αντιρρίου) θα συναντούν μετά από
λίγα χιλιόμετρα 2 κυκλικούς κόμβους. Ο ένας κόμβος θα τους οδηγεί στην
είσοδο της σήραγγας Κενταύρου Νέσσου (Κλόκοβας) και ο έτερος θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τοπικές μετακινήσεις.
Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι η διάνοιξη της σήραγγας Κενταύρου Νέσσου, πραγματοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ, εντός μόλις 13 μηνών, ενώ το δεύτερο ρεκόρ ήρθε με την παράδοση σε κυκλοφορία μέσα σε μόλις 24 μήνες! Για να συμβεί αυτό, το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού εργάζονταν αδιάλειπτα σε 3 βάρδιες, σε 24ωρη βάση, ενώ η εκσκαφή πραγματοποιούνταν ταυτόχρονα
και από τα 4 μέτωπα. (είσοδος, έξοδος και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας).
Ανά 330μ. οι κλάδοι της σήραγγας ενώνονται, για λόγους ασφαλούς
εκκένωσης, με συνδετήριες στοές διέλευσης πεζών, ενώ ανά κατεύθυνση
έχουν κατασκευαστεί δύο εσοχές έκτακτης ανάγκης (parking) μήκους 50μ.
συνοδευόμενες με σήραγγες αναστροφής οχημάτων. Επιπλέον, προ και μετά
των μετώπων των σηράγγων, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, υπάρχει
δυνατότητα αναστροφής στα αντίθετα ρεύματα.
Τέλος, υπενθυμίζουμε ότι ήδη σε κυκλοφορία είναι και το τμήμα της
Ιόνιας Οδού από Σελλάδες Άρτας (Παράκαμψη Άρτας) έως Πέρδικα Ιωαννίνων
(Δήμος Δωδώνης), συνολικού μήκους 53 χλμ. Με αυτό το τμήμα, ο χρόνος του
ταξιδιού από Φιλιππιάδα σε Ιωάννινα μειώθηκε στο μισό. (30 λεπτά αντί 1
ώρα)
*Στην ελληνική μυθολογία ο Κένταυρος Νέσσος ήταν γιος
του Ιξίωνα και της Νεφέλης και είχε λάβει μέρος στην πάλη του Φόλου με
τον Ηρακλή. Αφού καταδιώχθηκε από τον ήρωα, ο Νέσσος εγκαταστάθηκε στις
όχθες του ποταμού Ευήνου, όπου εργαζόταν ως περαματάρης, περνώντας
πεζούς διαβάτες στην άλλη πλευρά του ποταμού πάνω στην πλάτη του.*
Καλα τι τι ονομασια ειναι αυτη...; χαθηκε να την ονομασουν Μελεάγρου ή Δηιάνειρας... οχι οτι εχω τιποτα πρωσοπικο με τον Κενταύρο Νέσσο αλλα καλυτερα θα ακουγονταν
ΑπάντησηΔιαγραφή