Ως γνήσιος Αιτωλοακαρνάν, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ τήρησε το λόγο του, δικαιώνοντας και την αρθρογραφία μας, σε αντίθεση με άλλους που απλώς εμφανίζονταν ως λέοντες φορώντας απλώς … λεοντή!
Του Δημήτρη Στεργίου*
Πριν από μερικές ημέρες σε παρέμβασή μας στο ιστολόγιό μας υπό τον τίτλο «Πείτε μας, λοιπόν, κ.κ. Κουρουμπλή και Σαλαγιάννη, με ποιούς είσθε. Είσθε με το λύκο;» επισημαίναμε αν είναι με τους διεθνείς κερδοσκόπους που εξοντώνουν τα...
... ελληνικά νοικοκυριά για να μη χάσουν τους τόκους ή με τα ελληνικά νοικοκυριά που σε λίγο, εξ αιτίας των απίστευτα σκληρών μετρων, θα κηρύξουν αναγκαστικά παύση πληρωμών σε ΔΟΥ, σε ΔΕΗ, σε ΟΤΕ, σε τράπεζες, σε ΕΥΔΑΠ, σε ψιλικατζίδικα, σε φροντιστήρια.
Και ο κ. Κουρουμπλής, ο γνήσιος Αιτωλοακαρνάν, τήρησε το λόγο του και δεν συναίνεσε στη λεηλασία της ελληνικής οικονομίας, των ελληνικών νοικοκυριών, των εργαζόμενων, των φορολογούμενων και των συνταξιούχων, για χάρι των διεθνών κερδοσκόπων!
Επίσης, στο άρθρο μας αυτό υπογραμμίζαμε ότι ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τη στάση που θα τηρήσει στο μεσοπρόθεσμο άφησε ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Βήμα 99,5».
«Ανοιχτό είναι το θέμα. Παρακολουθώ με πολλή προσοχή τι συντελείται μέσα στην κοινωνία και σήμερα στην ομιλία μου στη Βουλή έβαλα θέματα και είπα ότι αυτή τη στιγμή συντελείται μια διεργασία στην κοινωνία ότι «εγώ δεν έχω να χάσω τίποτα». Και αυτό είναι πάρα πολύ επικίνδυνο για την κοινωνική γαλήνη».
Και για τον εφαρμοστικό νόμο, πρόσθεσε, ισχύουν τα ίδια είπε αφού «ο εφαρμοστικός νόμος τι διαφορά έχει; Υλοποιεί και εξειδικεύει το μεσοπρόθεσμο. Ό,τι αποφασιστεί κυρίως, θα έχει σημασία και για τα δύο».
Όμως πρόσθεσε ότι αναμένει δεσμεύσεις της κυβέρνησης για τη φοροδιαφυγή λέγοντας: «Εκείνο που περιμένω είναι η κυβέρνηση να δεσμευτεί με συγκεκριμένο τρόπο και χρονικούς ορίζοντες για μια σειρά από ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη φοροδιαφυγή. Γιατί όλα προκύπτουν από εκεί και πάμε στους «συνήθεις υπόπτους» για να παίρνουμε έσοδα. Προκύπτουν από την αδυναμία του πολιτικού προσωπικού να βρει πηγές. Εγώ, λοιπόν, όταν δεν παίρνω απαντήσεις σ’ αυτά τα ζητήματα, τι πρέπει να κάνω;».
Και το διευκολύναμε τονίζοντας τα εξής: «Τι πρέπει να κάνετε και οι δύο; Διαβάστε το προηγούμενο άρθρο μας υπό τον τίτλο «Όπως πάμε, θα χρεοκοπήσουν πρώτα τα ελληνικά νοικοκυριά και μετά η Ελλάδα!» στο οποίο επισημαίναμε ότι έτσι οδηγείτε σε στάση πληρωμών τα ελληνικά νοικοκυριά πολύ πριν από τη στάση πληρωμών της κυβέρνησής σας. Γράφαμε, λοιπόν, ως απάντηση στην ερώτηση αυτή:
«Η σταγόνα … μαρτυρίου για χρεοκοπία εντοπίζεται στη διαπίστωση ότι σε λίγο θα κηρύξουν παύση πληρωμών οι Έλληνες στις τράπεζες, στη ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, ΔΟΥ, κινητή τηλεφωνία, φαρμακεία, ψιλικατζίδικα, μπακάλικα, φροντιστήρια. Ως σταγόνα μαρτυρίου παρουσιάζεται από την ελληνική κυβέρνηση, την τρόϊκα και τους προστατευόμενους από αυτή δανειστές μας η απειλή της χρεοκοπίας. Άλλα, έτσι όπως πιέζουν μιαν αλλοπρόσαλλη ελληνική κυβέρνηση και πιέζουν για να βγάζει από τη μύγα ξίγκι, αυτό που θα κατορθώσουν θα είναι αυτό που λέει ο θυμόσοφος ελληνικός λαός «ούτε εγώ στον αγιασμό, ούτε εσύ στα φώτα»! Με λίγα λόγια είναι αυτό που έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι «ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος».
Και παραθέταμε, προς επίρρωση, τον ακόλουθο πίνακα:
Ιδού πού πάνε οι φόροι μας και τα δάνειά μας σε ευρώ
(ανά φορολογικά έσοδα 100 ευρώ)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Δαπάνες 2010 2011
Δισ. ευρώ Σε ευρώ Δισ. ευρώ Σε ευρώ
------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Αποδοχές και συντάξεις 20,2 38,2 19,8 38,2
- Πρόσθετες και παρεπόμενες 1,6 3,0 1,5 2,9
- Καταναλωτικές δαπάνες 3,2 6,0 2,8 5,3
- Μεταβιβαστικές πληρωμές 17,9 33,8 18,2 35,0
- Πληρωμές από έσοδα……. 9,0 17,0 8,9 17,0
- Εξυπηρέτηση δημόσιας πίστης 2,6 4,9 3,0 5,8
- Απαλλοτριώσεις κλπ 0,6 1,1 0,6 1,2
- Εξόφληση χρεών νοσοκομείων 0,3 0,6 0,5 0,9
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Σύνολο δαπανών…………………. 55,2 104,6 55,3 106,3
Σύνολο εσόδων……………………52,9 100,0 51,9 100,0
Δανεισμός……………………….. 2,3 4,6 3,4 6,3
Με την προσθήκη δαπανών για τόκους και χρεολύσια
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Τόκοι…………………………. 13,3 25,1 15,9 30,7
- Χρεολύσια……………………… 19,6 37,0 28,6 55,1
Σύνολο δαπανών ……………. 88,1 166,7 99,8 192,1
Σύνολο εσόδων ………… 52,9 100,0 51,9 100,0
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Δανεισμός 35,2 66,7 47,9 92,1
Και ρωτούσαμε: Πείτε μας, λοιπόν: Με ποιους είσθε. Με το λύκο ;
Ακόμα, στο άρθρο μας υπό τον τίτλο «Ο πίνακας της συμφοράς αφιερώνεται εξαιρετικά σε όλο το υπουργικό συμβούλιο και σε «λεονταρίζοντες» βουλευτές του ΠΑΣΟΚ!» παραθέταμε και τα ακόλουθα μελαγχολικά επίσημα στοιχεία:
Πίνακας 3.11 Παρεμβάσεις ΜΠΔΣ 2011-2015 (ποσά σε εκατ. ευρώ) | |||||||||
| |||||||||
| | Περιγραφή παρέμβασης (σε εκ. ευρώ) | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2011-2015 | % ΑΕΠ |
1. | | Εξορθολογισμός μισθολογικής δαπάνης | 800 | 660 | 398 | 246 | 71 | 2.175 | 0,9% |
1. | 1 | Συγκράτηση μισθολογικού κόστους με περιορισμό προσλήψεων (εφαρμογή του κανόνα 1:10 το 2011 και 1:5 έως το 2015), αναστολή χορήγησης μισθολογικής ωρίμανσης, καλύτερη αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού κ.λπ. | 350 | 170 | 200 | 200 | 50 | 970 | 0,4% |
1. | 2 | Αύξηση των ωρών εργασίας από 37,5 σε 40 ώρες και μείωση της δαπάνης για υπερωρίες, περαιτέρω μείωση των αμειβόμενων επιτροπών και άλλων πρόσθετων αμοιβών | 130 | 310 | 0 | 0 | 0 | 440 | 0,2% |
1. | 3 | Μείωση των συμβασιούχων (κατά 50% το 2011 και κατά 10% κάθε επόμενο έτος) | 245 | 35 | 28 | 21 | 21 | 350 | 0,2% |
1. | 4 | Εφαρμογή προγραμμάτων εθελούσιας μερικής απασχόλησης στο δημόσιο και μακροχρόνιας άδειας άνευ αποδοχών | 75 | 145 | 170 | 25 | 0 | 415 | 0,2% |
2. | | Μειώσεις λειτουργικών δαπανών | 140 | 90 | 98 | 223 | 33 | 584 | 0,2% |
2. | 1 | Μείωση της επιχορήγησης για τη διανομή τύπου | 20 | 20 | 0 | 0 | 0 | 40 | 0,0% |
2. | 2 | Παρακράτηση 7% στις λειτουργικές δαπάνες του δημοσίου (εξαιρώντας ανελαστικές δαπάνες όπως ΔΕΚΟ, ενοίκια, υπηρεσίες καθαριότητας) | 80 | 0 | 0 | 0 | 0 | 80 | 0,0% |
2. | 3 | Μείωση δαπανών για προμήθεια της ΤτΕ | 40 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 | 0,0% |
2. | 4 | Εφαρμογή πλατφόρμας ηλεκτρονικών προμηθειών (e-procurement) για όλες τις προμήθειες στο δημόσιο | 0 | 42 | 61 | 23 | 20 | 146 | 0,1% |
2. | 5 | Εξορθολογισμός δημοσίων δαπανών (ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, μισθώσεις ακινήτων) και πλήρης εφαρμογή του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) | 0 | 28 | 37 | 200 | 13 | 278 | 0,1% |
3. | | Καταργήσεις / Συγχωνεύσεις φορέων και μείωση επιχορηγήσεων | 491 | 89 | 102 | 70 | 19 | 770 | 0,3% |
3. | 1 | Μείωση των επιχορηγήσεων σε φορείς εκτός Γενικής Κυβέρνησης | 291 | 0 | 0 | 0 | 0 | 291 | 0,1% |
3. | 2 | Σχέδιο δράσης για την κατάργηση και συγχώνευση φορέων | 200 | 89 | 102 | 70 | 19 | 479 | 0,2% |
4. | | Αναδιοργάνωση Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών | 0 | 414 | 329 | 298 | 274 | 1.314 | 0,6% |
4. | 1 | Ενίσχυση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων και άλλων Δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών | 0 | 0 | 120 | 120 | 0 | 240 | 0,1% |
4. | 2 | Σχέδια αναδιάρθρωσης Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών | 0 | 119 | 28 | 41 | 147 | 335 | 0,1% |
4. | 3 | Πώληση μη στρατηγικών δραστηριοτήτων | 0 | 25 | 25 | 25 | 25 | 100 | 0,0% |
4. | 4 | Μείωση σε δαπάνες προσωπικού | 0 | 200 | 75 | 39 | 38 | 352 | 0,2% |
4. | 5 | Μείωση σε λειτουργικές δαπάνες και εξοικονομήσεις από καταργήσεις ή συγχωνεύσεις δραστηριοτήτων | 0 | 70 | 81 | 72 | 64 | 287 | 0,1% |
5. | | Μείωση αμυντικών δαπανών | 0 | 200 | 333 | 333 | 333 | 1.200 | 0,5% |
5. | 1 | Μείωση ύψους λειτουργικών δαπανών | 0 | 0 | 133 | 133 | 133 | 399 | 0,2% |
5. | 2 | Εξοικονομήσεις από το εξοπλιστικό πρόγραμμα (εξ αυτών 600 εκατ. ευρώ που αφορούν τα έτη 2012, 2013 και 2015 έχουν ληφθεί υπόψη στο βασικό σενάριο και για το λόγο αυτό δεν αθροίζονται στο σύνολο των παρεμβάσεων) | 0 | 200 | 200 | 200 | 200 | 800 | 0,3% |
6. | | Εξοικονόμηση δαπανών και βελτίωση των αποτελεσμάτων του τομέα υγείας | 60 | 204 | 149 | 153 | 188 | 754 | 0,3% |
6. | 1 | Ειδικό τέλος σε επιχειρήσεις που εξαιρούνται από τον αντικαπνιστικό νόμο | 40 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 | 0,0% |
6. | 2 | Αύξηση εσόδων νοσοκομείων με (Ι) ειδική συμφωνία για παροχή υπηρεσιών σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, (ΙΙ) χρέωση αλλοδαπών για υπηρεσίες, (ΙΙΙ) και περιορισμός υπηρεσιών για ανασφάλιστους | 20 | 20 | 10 | 15 | 75 | 140 | 0,1% |
6. | 3 | Νέος χάρτης υγείας | 0 | 64 | 64 | 38 | 38 | 204 | 0,1% |
6. | 4 | Κεντρικό Σύστημα Προμηθειών στα νοσοκομεία και τιμολόγηση ιατρικών πράξεων | 0 | 50 | 75 | 100 | 75 | 300 | 0,1% |
6. | 5 | Λειτουργία Εθνικού Οργανισμού Πρωτοβάθμιας Υγείας | 0 | 70 | 0 | 0 | 0 | 70 | 0,0% |
7. | | Εξορθολογισμός ιατροφαρμακευτικής δαπάνης | 250 | 493 | 200 | 42 | 0 | 985 | 0,4% |
7. | 1 | Ψηφιοποίηση και έλεγχος χειρόγραφων συνταγών και επέκταση του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης | 35 | 208 | 100 | 42 | 0 | 385 | 0,2% |
7. | 2 | Επέκταση της λίστας φαρμάκων που δεν απαιτούν συνταγογράφηση | 30 | 10 | 0 | 0 | 0 | 40 | 0,0% |
7. | 3 | Νέα τιμολογιακή πολιτική για τα φάρμακα (2011) | 100 | 30 | 0 | 0 | 0 | 130 | 0,1% |
7. | 4 | Εισαγωγή ασφαλιστικής τιμής στα φάρμακα | 85 | 245 | 100 | 0 | 0 | 430 | 0,2% |
8. | | Μείωση δαπανών ΟΚΑ και εξορθολογισμός κοινωνικών δαπανών | 1.008 | 1.260 | 1.025 | 790 | 400 | 4.483 | 1,9% |
8. | 1 | Εξορθολογισμός επιδομάτων και λίστας δικαιούχων ΟΕΕ-ΟΕΚ και ΟΑΕΔ και άλλων παροχών κοινωνικών επιδομάτων | 345 | 251 | 65 | 0 | 0 | 661 | 0,3% |
8. | 2 | Έλεγχος και διασταύρωση στοιχείων για την εφαρμογή των κριτηρίων παροχής συνταξιοδοτικών παροχών και επιδομάτων | 330 | 251 | 130 | 80 | 50 | 841 | 0,4% |
8. | 3 | Μείωση του εφάπαξ των συντάξεων σύμφωνα με τις εισφορές | 120 | 130 | 0 | 0 | 0 | 250 | 0,1% |
8. | 4 | Προσαρμογή επικουρικών συντάξεων | 50 | 310 | 200 | 200 | 100 | 860 | 0,4% |
8. | 5 | Επιβολή ειδικής εισφοράς 8% στους συνταξιούχους κάτω των 60 ετών για ποσά άνω των 1700 € πλην όσων έχουν απολυθεί αυτοδικαίως (π.χ. στρατιωτικούς, σώματα ασφαλείας κλπ) και αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης στις συντάξεις άνω των 1700 € | 88 | 88 | 0 | 0 | 0 | 176 | 0,1% |
8. | 6 | Συγκράτηση της συνταξιοδοτικής δαπάνης του ΝΑΤ (μείωση 6%) | 50 | 50 | | | | 100 | 0,0% |
8. | 7 | Αυστηρότερος έλεγχος στις λίστες των δικαιούχων αναπηρικών συντάξεων | 25 | 80 | 120 | 180 | 220 | 625 | 0,3% |
8. | 8 | Μείωση της δαπάνης για κύριες συντάξεις του ΟΓΑ και στο κατώτατο όριο των συντάξεων άλλων ασφαλιστικών ταμείων και αυστηροποίηση των κριτηρίων δικαιούχων με βάση τον τόπο μόνιμης κατοικίας | 0 | 100 | 50 | 30 | 30 | 210 | 0,1% |
8. | 9 | Αξιολόγηση και εξορθολογισμός κοινωνικών προγραμμάτων | 0 | 0 | 460 | 300 | 0 | 760 | 0,3% |
9. | | Βελτίωση εσόδων ΟΚΑ και καταπολέμηση εισφοροδιαφυγής | 629 | 259 | 713 | 1.127 | 337 | 3.065 | 1,3% |
9. | 1 | Εισφορά αλληλεγγύης δημοσίων υπαλλήλων για την καταπολέμηση της ανεργίας | 455 | 0 | 0 | 0 | 0 | 455 | 0,2% |
9. | 2 | Εισφορά αλληλεγγύης ελεύθερων επαγγελματιών για την καταπολέμηση της ανεργίας | 100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 100 | 0,0% |
9. | 3 | Αύξηση της εισφοράς ιδιωτικού τομέα για την καταπολέμηση της ανεργίας | 74 | 219 | 4 | 4 | 4 | 305 | 0,1% |
9. | 4 | Αύξηση στις εισφορές των δικαιούχων του ΟΓΑ και του ΕΤΑΑ | 0 | 40 | 60 | 185 | 0 | 285 | 0,1% |
9. | 5 | Εισαγωγή ταμείου αλληλεγγύης του ΟΑΕΕ | 0 | 0 | 150 | 450 | 0 | 600 | 0,2% |
9. | 6 | Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας και αντιμετώπιση εισφοροδιαφυγής | 0 | 0 | 499 | 488 | 333 | 1.320 | 0,5% |
10 | | Ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης | 0 | 0 | 878 | 975 | 1.147 | 3.000 | 1,2% |
10. | 1 | ΦΠΑ | 0 | 0 | 250 | 244 | 200 | 694 | 0,3% |
10. | 2 | Φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων | 0 | 0 | 125 | 244 | 400 | 769 | 0,3% |
10. | 3 | Φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων | 0 | 0 | 250 | 244 | 400 | 894 | 0,4% |
10. | 4 | Περιορισμός λαθρεμπορίου | 0 | 0 | 162 | 146 | 80 | 389 | 0,2% |
10. | 5 | Άλλοι φόροι | 0 | 0 | 91 | 97 | 67 | 255 | 0,1% |
11. | | Μείωση φοροαπαλλαγών και άλλα φορολογικά έσοδα | 2.450 | 2.880 | 450 | 300 | 0 | 6.080 | 2,7% |
11. | 1 | Αξιολόγηση και μείωση φορολογικών εξαιρέσεων και απαλλαγών και αύξηση τεκμηρίων | 100 | 500 | 300 | | | 900 | 0,4% |
11. | 2 | Ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα, αύξηση τεκμηρίων διαβίωσης και τεκμήρια ελεύθερων επαγγελματιών | 400 | 1.400 | | | | 1.800 | 0,8% |
11. | 3 | Αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση από 13% σε 23% από 1/9/2011 | 300 | 700 | 0 | 0 | 0 | 1.000 | 0,4% |
11. | 4 | Αλλαγή στον φόρο ακίνητης περιουσίας | 500 | 215 | 200 | 300 | 0 | 1.215 | 0,5% |
11. | 5 | Έσοδα από αυθαίρετα | 300 | -200 | 0 | 0 | 0 | 100 | 0,0% |
11. | 6 | Αλλαγή στη δομή του φόρου καπνού και μείωση του περιθωρίου καταβολής του ΕΦΚ για τις εταιρείες από τις 56 στις 26 μέρες | 150 | 150 | 0 | 0 | 0 | 300 | 0,1% |
11. | 7 | Δήλωση σκαφών αναψυχής ως ιδιωτικά σε συνέχεια δράσεων ΣΔΟΕ και ρύθμισης για την εγγραφή τους στα αρχεία των φορολογικών αρχών | 150 | -100 | -50 | 0 | 0 | 0 | 0,0% |
11. | 8 | Έσοδα από ειδικούς φόρους κατανάλωσης | 250 | 315 | 0 | 0 | 0 | 565 | 0,2% |
11. | 9 | Αύξηση των τελών κυκλοφορίας | 100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 100 | 0,0% |
11. | 10 | Έκτακτη εισφορά σε οχήματα μεγάλου κυβισμού, μεγάλης αξίας ακίνητα, σκάφη και πισίνες | 100 | -100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,0% |
11. | 11 | Φορολόγηση χρηματοοικονομικών συναλλαγών | 100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 100 | 0,0% |
12. | | Βελτίωση αποτελεσμάτων ΟΤΑ | 0 | 355 | 345 | 350 | 305 | 1.355 | 0,6% |
12. | 1 | Επαναξιολόγηση δαπανών ΟΤΑ | 0 | 250 | 175 | 170 | 160 | 755 | 0,3% |
12. | 2 | Αύξηση ίδιων εσόδων ΟΤΑ χάρη στις οικονομίες κλίμακας και την καλύτερη οργάνωση των εισπρακτικών μηχανισμών | 0 | 105 | 120 | 130 | 145 | 500 | 0,2% |
12. | 3 | Αύξηση της συμμόρφωσης στις υποχρεώσεις προς ΟΤΑ μέσω της υποχρέωσης έκδοσης δημοτικής ενημερότητας | 0 | 0 | 50 | 50 | 0 | 100 | 0,0% |
13. | | Εξορθολογισμός δαπάνης ΠΔΕ | 700 | -196 | 0 | 0 | 0 | 504 | 0,2% |
13. | 1 | Μείωση της δαπάνης του εθνικού σκέλους του ΠΔΕ | 700 | -350 | 0 | 0 | 0 | 350 | 0,2% |
13. | 2 | Περιορισμός του διοικητικού κόστους που σχετίζεται με το ΕΣΠΑ | 0 | 154 | 0 | 0 | 0 | 154 | 0,1% |
| | | | | | | | | 0,0% |
| | Μη κατανεμημένες παρεμβάσεις | 9 | 277 | 405 | 547 | 133 | 1.371 | 0,6% |
| | Παρεμβάσεις για κάλυψη απρόβλεπτων αποκλίσεων | 0 | 0 | 0 | 0 | 1.220 | 1.220 | 0,5% |
| | | | | | | | | |
| | ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ | 6.537 | 6.785 | 5.224 | 5.453 | 4.260 | 28.259(1) | 12,0% |
| | ΔΑΠΑΝΕΣ | 3.310 | 3.408 | 2.858 | 2.711 | 2.531 | 14.818 | 6,3% |
| | ΕΣΟΔΑ | 3.227 | 3.377 | 2.366 | 2.742 | 1.729 | 13.441 | 5,7% |
| | ΑΕΠ | 225.449 | 228.390 | 235.523 | 242.886 | 251.930 | | |
(1) Ποσό 600 εκατ. ευρώ που αφορά στις εξοπλιστικές δαπάνες (κατηγορία 5.2) που αφορά τα έτη 2012, 2013 και 2015 έχει ληφθεί υπόψη στο βασικό σενάριο και για το λόγο αυτό δεν αθροίζεται στο σύνολο των παρεμβάσεων
Τέλος, στο άρθρο μα υπό τον τίτλο «Ιδού για ποιο Μεσοπρόθεσμο ζητούν ψήφο και συναίνεση!» παραθέταμε και τον ακόλουθο επίσημο πίνακα:
Πίνακας 3.10 Εξέλιξη χρέους γενικής κυβέρνησης (σε εκατ. ευρώ) | |||||||
| | | | | | | |
| 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
Α. Υπολογισμός χρέους γενικής κυβέρνησης με παρεμβάσεις | | | | | | | |
Χρέος γενικής κυβέρνησης | 298.706 | 328.587 | 357.450 | 379.900 | 393.400 | 399.400 | 401.300 |
Χρέος γενικής κυβέρνησης ως % ΑΕΠ | 127,1% | 142,8% | 157,7% | 166,3% | 167,0% | 164,4% | 159,3% |
| | | | | | | |
Β. Υπολογισμός χρέους γενικής κυβέρνησης με παρεμβάσεις και αποκρατικοποιήσεις | | | | | | | |
Χρέος γενικής κυβέρνησης | 298.706 | 328.587 | 352.436 | 364.886 | 371.436 | 364.503 | 351.356 |
Χρέος γενικής κυβέρνησης ως % ΑΕΠ | 127,1% | 142,8% | 155,5% | 159,8% | 157,7% | 150,1% | 139,5% |
ΑΕΠ | 235.017 | 230.173 | 226.685 | 228.400 | 235.500 | 242.900 | 251.900 |
(* Ο Δημήτρης Στεργίου γεννήθηκε στην Παλαιομάνινα Αιτωλοακαρνανίας και είναι επαγγελματίας δημοσιογράφος με μακρόχρονη ιστορία στον περιοδικό και ημερήσιο τύπο)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο