Κάποιες από τις εν λόγω ρυθμίσεις θα μπορούσαν να κριθούν ως θετικές επιλογές, κάποιες άλλες όμως επιβαρύνουν δυσάρεστα το έργο μας. Ας αναφέρουμε ως θετικές επιλογές τη μεταβολή του ισοζυγίου προς όφελος της διδασκαλίας των Νέων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και την αναπροσαρμογή της στόχευσης στη διδασκαλία της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή (Β΄ Λυκείου), με σκοπό την ανάδειξη των δραματικών στοιχείων του έργου. Ως θετική παρέμβαση θα μπορούσε να εκτιμηθεί επίσης η σύσταση για παράλληλη διδασκαλία των ιστοριογραφικών κειμένων και της γλωσσικής τεχνικής (Α΄ Λυκείου), παρότι θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι πρόκειται για δύο διαφορετικές εργασίες, οι μέθοδοι των οποίων ακολουθούν αλληλένδετες αλλά οπωσδήποτε όχι συμπίπτουσες τροχιές. Από την άλλη πλευρά, οι συνάδελφοι που διδάσκουν το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στην Α΄ Λυκείου βρέθηκαν αιφνιδιαστικά ενώπιον αποφάσεων οι οποίες έθεσαν ένα νέο πλαίσιο διδασκαλίας. Ως συνέπεια οι συνάδελφοι κλήθηκαν εν τάχει να αναπροσαρμόσουν τον διδακτικό τους προγραμματισμό και να αναπληρώσουν εξ ιδίων τις ελλείψεις (μετάφραση κειμένων, συντακτικές και γραμματικές ασκήσεις), εξομαλύνοντας τις δυσχέρειες που προκάλεσε η κρατική ατασθαλία. Και αφού παρέδωσαν τον προγραμματισμό τους στα σχολεία τους, κλήθηκαν τον Νοέμβριο σε σεμινάρια προγραμματισμού!
Θεματικές εβδομάδεσ» και «δημιουργικές εργασίες»
Το πλέον δυσάρεστο του πράγματος έγκειται στο γεγονός ότι επί όλων των αποφάσεων κυριαρχούν δύο άλλες συνθήκες, οι οποίες από ετών ταλανίζουν την ελληνική εκπαίδευση: η προχειρότητα και ο αποσπασματικός χαρακτήρας των εκάστοτε ρυθμίσεων. Διότι εύλογα τίθεται ένα πρώτο ερώτημα: γιατί δεν γενικεύεται άραγε η συγκεκριμένη προσέγγιση στο κείμενο της «Αντιγόνης», ώστε να προσφέρεται στους μαθητές η ευκαιρία να απολαύσουν περισσότερο τα κείμενα, απαλλαγμένοι από τον φόρτο της γραμματικής και του συντακτικού; Κατ’ επέκταση, αναρωτιόμαστε εάν και τα μαθήματα γενικής παιδείας των φυσικών επιστημών θα τύχουν στο Λύκειο ανάλογης ανακούφισης από το τεχνικό τους υπόβαθρο, προς όφελος της γνωστικής απόλαυσης του μαθητή ― ή μόνον οι φιλόλογοι θα παρέχουν τέτοιου είδους προνόμια;Εξαιτίας των παραπάνω αισθανόμαστε υποχρεωμένοι να διαμαρτυρηθούμε πρώτιστα για το γεγονός ότι οι οποιεσδήποτε ρυθμίσεις αποφασίζονται και ανακοινώνονται αιφνιδιαστικά, ενώ εξελίσσεται η σχολική χρονιά, και οι συνάδελφοι καλούνται ως ενεργούμενα να υπακούσουν «εις τας διαταγάς». Η θλιβερή αυτή συνθήκη επιβεβαιώνεται και από τις τελευταίες επινοήσεις του Υπουργείου, περί «θεματικών εβδομάδων» και «δημιουργικών εργασιών». Πρόκειται προφανώς για άλλο ένα δείγμα του τρόπου με τον οποίο λαμβάνονται οι αποφάσεις, παρά το πρόσχημα των «εθνικών διαλόγων», οι οποίοι, σημειωτέον, διεξάγονται κάθε φορά ερήμην ημών. Θεωρούμε λοιπόν ότι το μείζον πρόβλημα στον τομέα της εκπαίδευσης υπήρξε ανέκαθεν η κρατική προχειρότητα, η έντονα κομματική πολιτική και εντέλει η απουσία συνολικού και συνεπούς σχεδιασμού, ειδικά για το πλέγμα των μαθημάτων λόγου, αρχαιοελληνικού, νεοελληνικού ή και ευρωπαϊκού.
Εμείς, οι δάσκαλοι, πρώτοι απ’ όλους οφείλουμε να κινηθούμε προς την κατεύθυνση της απαίτησης σεβασμού προς το έργο μας και τους μαθητές μας, προς την κατεύθυνση της απαίτησης για ουσιαστική παιδεία.
http://sinidisi.gr/
Οι συνδικαλιστικές ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών έχουν υποβάλλει ΜΙΑ ολοκληρωμένη πρόταση για τη παρεχομένη εκπαίδευση, ως βάση διαμόρφωσης του βραχυ/μακροχρόνιου προγραμματισμού της, αλλά και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεχιστε τον αγωνα σας δασκαλοι, γιατι οπως φαινεται θελουν τους Ελληνες αγραμματους. Να σταματησουν τα αρχαια ελληνικα, να αφαιρεσουν απο την ιστορια τον Μεγα Αλεξανδρο και τις κατακτησεις του, να ξεχασουμε τη θρησκεια μας και να προσκυνουμε τον αλλαχ και σιγα σιγα να σταματησουν και τα ελληνικα στα σχολεια, να μιλαμε δηλαδη ολες τις αλλες γλωσσες. Αυτα εχουν σκοπο να κανουν και οι προηγουμενοι που κυβερνουσαν και οι τωρινοι. Ολοι οι αγραμματοι μασονοι και προσκυνητες του χρηματος και των εξω. Που δεν τολμανε να ανορθωσουν το αναστημα τους. Εξω απο την Ελλαδα τωρα ρεμαλια κυβερνοντες και βουλευτες.
ΑπάντησηΔιαγραφή