Tην ακύρωση του διαγωνισμού για την
ολοκλήρωση του οδικού τμήματος Πάτρας-Πύργου προχώρησε, όπως αναμενόταν,
το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού. Ως αιτία
αναφέρεται...................
η ανάγκη επανεξέτασης του τρόπου δημοπράτησης του έργου, παράλληλα με τη διαδικασία ένταξής του στο νέο ΕΣΠΑ. Δεν διευκρινίζεται, ωστόσο, αν το οδικό τμήμα θα επαναδημοπρατηθεί ως ένα ενιαίο έργο, όπως ζητούν οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και οι δήμαρχοι της περιοχής, ή σε τμήματα, όπως ζητούν οι κατασκευαστικές εταιρείες.
Σύμφωνα με την απόφαση που υπεγράφη χθες, η ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα. Το έργο είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, με την επισήμανση ότι το στάδιο της κατάθεσης προσφορών θα χωριστεί κατά παρέκκλιση σε δύο τμήματα, ώστε να μη συμπέσει με την εξέταση του φακέλου μεγάλου έργου (ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 443 εκατ. ευρώ) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οπως αναφέρεται, «κρίνεται σκόπιμο να επανεξεταστεί ο τρόπος δημοπράτησης του έργου, σε συνδυασμό με την ένταξή του στο ΣΕΣ 2014-2020, αφού θα είναι πλέον δυνατή η δημοπράτησή του σε ενιαίο στάδιο (...) γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα να συντμηθεί ο χρόνος δημοπράτησης του έργου».
Παράλληλα αναφέρεται ότι με τον τρόπο αυτό θα ξεπεραστούν και οι αντιρρήσεις της κατασκευαστικής εταιρείας ΜΕΤΚΑ Α.Ε. (που είχε καταθέσει προδικαστική προσφυγή εκτιμώντας, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι η πραγματοποίηση των μελετών στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης δημιουργούσε πλεονέκτημα σε ορισμένες εταιρείες). Η απόφαση του υπουργού Γιώργου Σταθάκη έρχεται ως συνέχεια του αιτήματος που υπέβαλε πριν από μια εβδομάδα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Με δεδομένο ότι η εκδήλωση ενδιαφέροντος είχε μετατεθεί για τις 31 Μαρτίου, δηλαδή σε λίγες ημέρες, η αναβολή του διαγωνισμού προφανώς γίνεται προκειμένου το υπουργείο «να κερδίσει χρόνο». «Εγκρίνουμε την επαναδημοπράτηση του έργου το συντομότερο δυνατό, με βάση την εγκεκριμένη μελέτη οδοποιίας», αναφέρει η απόφαση του κ. Σταθάκη, κλείνοντας έτσι τη συζήτηση σχετικά με την τροποποίηση της χάραξης.
Ωστόσο στην προσεκτικά διατυπωμένη απόφαση δεν γίνεται πουθενά λόγος για τη δημοπράτηση του έργου ως έχει (75 χλμ.) ή σε τμήματα. Τη «σαλαμοποίηση» του έργου ζητούν παράγοντες του τεχνικού κόσμου (ΣΑΤΕ, ΤΕΕ Δυτ. Ελλάδας κ.ά.), προκειμένου να μοιραστεί η «πίτα» σε περισσότερες εταιρείες. Αντίθετες σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο είναι οι υπηρεσίες του υπουργείου, που εκτιμούν ότι θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους του έργου. Και οι δήμαρχοι της Ηλείας, που υποστηρίζουν ότι αυξάνεται κατακόρυφα το ρίσκο της μη ολοκλήρωσης του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι το οδικό τμήμα Πάτρας-Πύργου ήταν κομμάτι της Ολυμπίας Οδού και «αποσπάστηκε» με τον 4219/13 με τον οποίο επανεκκινήθηκαν τα «παγωμένα» έργα σε τέσσερις αυτοκινητοδρόμους. Το έργο είναι ημιτελές.
http://www.kathimerini.gr/
η ανάγκη επανεξέτασης του τρόπου δημοπράτησης του έργου, παράλληλα με τη διαδικασία ένταξής του στο νέο ΕΣΠΑ. Δεν διευκρινίζεται, ωστόσο, αν το οδικό τμήμα θα επαναδημοπρατηθεί ως ένα ενιαίο έργο, όπως ζητούν οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και οι δήμαρχοι της περιοχής, ή σε τμήματα, όπως ζητούν οι κατασκευαστικές εταιρείες.
Σύμφωνα με την απόφαση που υπεγράφη χθες, η ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα. Το έργο είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, με την επισήμανση ότι το στάδιο της κατάθεσης προσφορών θα χωριστεί κατά παρέκκλιση σε δύο τμήματα, ώστε να μη συμπέσει με την εξέταση του φακέλου μεγάλου έργου (ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 443 εκατ. ευρώ) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οπως αναφέρεται, «κρίνεται σκόπιμο να επανεξεταστεί ο τρόπος δημοπράτησης του έργου, σε συνδυασμό με την ένταξή του στο ΣΕΣ 2014-2020, αφού θα είναι πλέον δυνατή η δημοπράτησή του σε ενιαίο στάδιο (...) γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα να συντμηθεί ο χρόνος δημοπράτησης του έργου».
Παράλληλα αναφέρεται ότι με τον τρόπο αυτό θα ξεπεραστούν και οι αντιρρήσεις της κατασκευαστικής εταιρείας ΜΕΤΚΑ Α.Ε. (που είχε καταθέσει προδικαστική προσφυγή εκτιμώντας, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι η πραγματοποίηση των μελετών στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης δημιουργούσε πλεονέκτημα σε ορισμένες εταιρείες). Η απόφαση του υπουργού Γιώργου Σταθάκη έρχεται ως συνέχεια του αιτήματος που υπέβαλε πριν από μια εβδομάδα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Με δεδομένο ότι η εκδήλωση ενδιαφέροντος είχε μετατεθεί για τις 31 Μαρτίου, δηλαδή σε λίγες ημέρες, η αναβολή του διαγωνισμού προφανώς γίνεται προκειμένου το υπουργείο «να κερδίσει χρόνο». «Εγκρίνουμε την επαναδημοπράτηση του έργου το συντομότερο δυνατό, με βάση την εγκεκριμένη μελέτη οδοποιίας», αναφέρει η απόφαση του κ. Σταθάκη, κλείνοντας έτσι τη συζήτηση σχετικά με την τροποποίηση της χάραξης.
Ωστόσο στην προσεκτικά διατυπωμένη απόφαση δεν γίνεται πουθενά λόγος για τη δημοπράτηση του έργου ως έχει (75 χλμ.) ή σε τμήματα. Τη «σαλαμοποίηση» του έργου ζητούν παράγοντες του τεχνικού κόσμου (ΣΑΤΕ, ΤΕΕ Δυτ. Ελλάδας κ.ά.), προκειμένου να μοιραστεί η «πίτα» σε περισσότερες εταιρείες. Αντίθετες σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο είναι οι υπηρεσίες του υπουργείου, που εκτιμούν ότι θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους του έργου. Και οι δήμαρχοι της Ηλείας, που υποστηρίζουν ότι αυξάνεται κατακόρυφα το ρίσκο της μη ολοκλήρωσης του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι το οδικό τμήμα Πάτρας-Πύργου ήταν κομμάτι της Ολυμπίας Οδού και «αποσπάστηκε» με τον 4219/13 με τον οποίο επανεκκινήθηκαν τα «παγωμένα» έργα σε τέσσερις αυτοκινητοδρόμους. Το έργο είναι ημιτελές.
http://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο