FaceBook

Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017

Αντίρριο - Ιωάννινα σε λιγότερο από 2,5 ώρες

Σε  κυκλοφορία το 57% του δρόμου της Ιόνιας Οδού / Στην τελική ευθεία της παράδοσής του, ο αυτοκινητόδρομος



Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, παρέδωσε σήμερα στην κυκλοφορία ένα ακόμη αυτοτελές οδικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου «Ιόνια Οδός», ο οποίος βρίσκεται στην τελική ευθεία της παράδοσης του. Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε ως ιδιαίτερη μέρα για την Ήπειρο και το νομό Ιωαννίνων τη σημερινή παράδοση του οδικού τμήματος και επανέλαβε ότι: «Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα υπουργό, σε κανένα περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Εμείς κρινόμαστε όλοι, για την αποτελεσματικότητα μας, το κόστος του έργου και τις διαφανείς διαδικασίες που πρέπει να τηρούνται».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Δέδε και τον Διευθυντή του Γραφείου του κ. Σταύρο Καραγκούνη αναφέρθηκε εκτενώς στο πρόγραμμα δημόσιων υποδομών που δρομολογείται και εκτελείται στην Ήπειρο και το οποίο θα συμβάλλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υποδομών αλλά και στην παράλληλη  άρση της απομόνωσης της Ηπείρου, από την οποία επί δεκαετίες ταλανίζεται, καθώς αποτελεί μια από τις οικονομικά ασθενέστερες περιφέρειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, «οφείλουμε» να δώσουμε στους πολίτες της Ηπείρου «τις απαραίτητες δημόσιες υποδομές, για να μπορεί να εισφέρει στην προσπάθεια της χώρας, κάτι που τα προηγούμενα χρόνια ήταν απαγορευτικό, καθώς δεν υπήρχαν οι βασικές υποδομές».
Από τη γέφυρα του Τσαγκαρόπουλου, που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά έργα του αυτοκινητοδρόμου στην περιοχή της Ηπείρου, ο κ. Σπίρτζης παρέδωσε σήμερα το μεσημέρι στην κυκλοφορία το τμήμα Φιλιππιάδα (περιοχή Καμπής) – Πέρδικα συνολικού μήκους 37 χιλιομέτρων. Το εν λόγω τμήμα έρχεται να προστεθεί σ’ αυτό της Παράκαμψης της Άρτας που είναι ήδη σε κυκλοφορία, δημιουργώντας ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο μήκους 53 χιλιομέτρων.
Ο νέος δρόμος θα αποτελέσει από σήμερα ανάσα ζωτικής σημασίας για τους πολίτες της Ηπείρου, συμβάλλοντας δραστικά στην ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών. Η παράδοση σε κυκλοφορία του τμήματος Φιλιππιάδα – Πέρδικα, δημιουργεί συνθήκες ασφαλούς οδήγησης, καθώς αντικαθιστά το σημερινό τμήμα της Εθνικής Οδού Άρτας – Ιωαννίνων, στο οποίο ήταν βαρύς ο φόρος αίματος που πλήρωναν οι πολίτες, λόγω της μεγάλης συχνότητας τροχαίων δυστυχημάτων. Ο ίδιος ο υπουργός τόνισε χαρακτηριστικά στην κατακλείδα της ομιλίας του: «Ευχόμαστε να μη γίνει ούτε ένα μικρό ατύχημα, να μην ξαναζήσουν οι Ηπειρώτες, αυτό που ζούσαν τόσα χρόνια, αυτόν τον μεγάλο φόρο αίματος».
Με το νέο τμήμα ο χρόνος του ταξιδιού από τη  Φιλιππιάδα στα  Ιωάννινα μειώνεται στο μισό: Οι οδηγοί θα χρειάζονται πλέον 20 με 30 λεπτά για να διανύσουν αυτή την απόσταση, αντί μίας ώρας, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.
Υπογραμμίζεται, ότι με τη σημερινή παράδοση του δρόμου Φιλιππιάδα – Ιωάννινα, τίθεται ουσιαστικά σε κυκλοφορία το 57% του οδικού άξονα της Ιόνιας Οδού. Μαζί με το οδικό τμήμα Κεφαλόβρυσο – Αμφιλοχία είναι πλέον σε κυκλοφορία, τα 112 από τα 196 χιλιόμετρα, που είναι και το συνολικό μήκος του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού.
Από σήμερα λοιπόν η απόσταση από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα μειώνεται κατά μία ώρα και θα καλύπτεται από τους οδηγούς σε 2,5 ώρες, αντί 3,5 ωρών. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου η εν λόγω διαδρομή θα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά.

Ακολουθεί η ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, που πραγματοποιήθηκε κατά την τελετή παράδοσης του οδικού τμήματος Φιλιππιάδα – Ιωάννινα στη γέφυρα Τσαγκαρόπουλου.

  • Ομιλία Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη
Σήμερα είναι μια ιδιαίτερη μέρα για την Ήπειρο και το νομό Ιωαννίνων. Ένα μεγάλος μέρος του έργου της Ιόνιας Οδού παραδίδεται σε κυκλοφορία στους πολίτες.
Να επαναλάβουμε ότι τα έργα, δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα υπουργό, σε κανένα περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Εμείς κρινόμαστε όλοι, για την αποτελεσματικότητα μας, το κόστος του έργου και τις διαφανείς διαδικασίες που πρέπει να τηρούνται.
Θα ήθελα να πω επίσης, ότι η Ήπειρος είναι μια περιφέρεια στην οποία υπάρχει ένα άλλο κλίμα στο πολιτικό της δυναμικό. Είναι ένα κλίμα εθνικής ενότητας και ομοψυχίας στη προσπάθεια να βγούμε από την κρίση. Πιστεύουμε στους Ηπειρώτες:  στους Γιαννιώτες, στους Αρτινούς, στους Θεσπρωτούς και στους Πρεβεζάνους, που είναι και ο κ. Μπάρκας και οι Δήμαρχοι μας.
Πιστεύουμε ότι μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Μπορούν να συμβάλλουν σε μεγάλο ποσοστό να φτιάξουμε ξανά, να οικοδομήσουμε, παραγωγική δομή. Και οφείλουμε, να τους δώσουμε τις απαραίτητες δημόσιες υποδομές, για να μπορεί η Δυτική Ελλάδα  να εισφέρει στην προσπάθεια της χώρας, κάτι που τα προηγούμενα χρόνια ήταν απαγορευτικό, καθώς δεν υπήρχαν οι βασικές υποδομές.
Δεν υπήρχαν βασικές οδικές συνδέσεις και με την Αθήνα και με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και με την ενδοχώρα των Βαλκανίων. Δεν υπήρχαν οι λιμενικές υποδομές. Δεν υπήρχαν εμπορευματικά κέντρα. Δεν υπήρχε σχεδόν τίποτα, η περιοχή ήταν σε εγκατάλειψη.
Πιστεύουμε ότι ο προγραμματισμός που έχουμε κάνει τόσο για τα έργα που αφορούν τη συγκεκριμένη περιοχή, όσο και για τις μεγάλες υποδομές και τα εθνικά και τα ευρωπαϊκά δίκτυα  και ολοκληρώνονται και επεκτείνονται.
Έχουμε μια καλή συνεργασία και με τους Δημάρχους και με τη Περιφέρεια  για μια σειρά από έργα και ελπίζουμε ότι με την ολοκλήρωση του μεγάλου έργου της Ιόνιας Οδού και τη σύνδεση της με την Εγνατία και με το Ρίο – Αντίρριο, προχωράμε για να ολοκληρώσουμε τις οδικές υποδομές. Ο επόμενος στόχος είναι ο οδικός άξονας από τα  Γιάννενα στη Κακαβιά. Να φτιάξουμε ακόμη τα εσωτερικά δίκτυα της Ηπείρου, να τελειώσουν οι λιμενικές  υποδομές που είναι και αυτές στη μέση. Να αναβαθμιστούν τα αεροδρόμια της περιοχής και επιτέλους μετά από 10ετίες η Ήπειρος να ανακτήσει την αίγλη και τη λάμψη που είχε παλιότερα. Οι Ηπειρώτες να ξαναχτίσουν όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και όλη τη Ευρώπη.
Παραδίδουμε αυτό το έργο στους πολίτες. Ευχόμαστε να μη γίνει ούτε ένα μικρό ατύχημα, να μην ξαναζήσουν οι Ηπειρώτες, αυτό που ζούσαν τόσα χρόνια, αυτόν τον μεγάλο φόρο αίματος που πλήρωναν οι οικογένειες και οι φίλοι μας στην Ήπειρο. Να είστε καλά.


Στοιχεία και τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινητοδρόμου «Ιόνια Οδός»
Ο Αυτοκινητόδρομος Ιόνια Οδός μήκους 196 χιλιομέτρων ξεκινάει από την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και ολοκληρώνεται στην Εγνατία Οδό, διασχίζοντας τους Νομούς Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Πρεβέζης και Ιωαννίνων.
Το έργο χαρακτηρίζεται ως τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΤΕΝ).
Εξυπηρετεί τις διεθνείς κυκλοφοριακές πύλες στην Πάτρα, Ηγουμενίτσα και Κακαβιά όπως και την διαπεριφερειακή κυκλοφορία.
Αποτελείται από δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και από λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ). Το πλάτος του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα Αντίρριο – Α/Κ Αμβρακίας είναι 24,5 μ. με μεσαία νησίδα με new jersey και φύτευση, ενώ αντίστοιχα στο τμήμα Α/Κ Αμβρακίας – Εγνατία Οδός είναι 22,0 μ. με διπλό new jersey στην μεσαία νησίδα.
Η ταχύτητα μελέτης για το τμήμα Αντίρριο – Α/Κ Αμβρακίας είναι 110 χλμ./ώρα στα ανοικτά τμήματα και 100 χλμ./ώρα στις σήραγγες ενώ αντίστοιχα στο τμήμα Α/Κ Αμβρακίας – Εγνατία οδός είναι 100 χλμ./ώρα γενικώς.
Περιλαμβάνει δέκα εννέα (19) Ανισόπεδους Κόμβους, εννέα (9) Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, τρία (3) Κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης, τέσσερις (4) σήραγγες συνολικού μήκους διπλού κλάδου περίπου 5.650 μ., δέκα έξι (16) γέφυρες μήκους πάνω των 50 μ., Άνω & Κάτω Διαβάσεις, Τοίχους αντιστήριξης, Οχετούς Διευθέτησης, Χώρους Στάθμευσης και Ανάπαυσης, Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας, Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων, Κτίρια Πυροσβεστικής Υπηρεσίας κάλυψης σηράγγων αυτοκινητοδρόμου κλπ..

Τεχνικά χαρακτηριστικά του οδικού τμήματος της Ιόνιας Οδού που παραδόθηκε σήμερα
Το τμήμα που παραδόθηκε σε κυκλοφορία ξεκινά στο 146 χλμ. (περιοχή Καμπής Α/Κ Φιλιππιάδας) και τελειώνει στο 183 χλμ. (περιοχή Πέρδικας). Έχει συνολικό μήκος 37 χλμ. και έρχεται να προστεθεί στο τμήμα της Παράκαμψης Άρτας που βρίσκεται ήδη σε κυκλοφορία και έχει συνολικό μήκος περίπου 16 χλμ.  
   Στα τεχνικά του έργου χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται:

  • 7 Γέφυρες με μεγαλύτερες τη Γέφυρα Τσαγκαρόπουλου & τη Γέφυρα Γυμνότοπου.
    • Γέφυρα Τσαγκαρόπουλου: Με μήκος 430 μ., κατασκευάστηκε με προβολοδόμηση (μονοκύψελο κιβώτιο)  & προκατασκευασμένες δοκούς με πρόπλακες.  Στον αριστερό κλάδο    διαθέτει 6 ανοίγματα / 5 μεσόβαθρα και στο δεξιό κλάδο 5 ανοίγματα/ 4 μεσόβαθρα. Κάθε κλάδος με πλάτος 13,5μ.διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ.
    • Γέφυρα Γυμνότοπου: Με μήκος 252 μ., κατασκευάστηκε με προκατασκευασμένες δοκούς με πρόπλακες. Διαθέτει 7 ανοίγματα και 6 μεσόβαθρα. Κάθε κλάδος με πλάτος 13,26μ., διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ.
    • Ο λοιπές γέφυρες είναι οι: BR152 με μήκος 37,3μ., BR 153 με μήκος 36,78μ., BR162 με μήκος 129,36μ., BR 167 με μήκος 79,5μ., γέφυρα Ξερόλακο με μήκος 30μ.
  • 6 Άνω & 7 Κάτω διαβάσεις
  • 116 οχετοί
  • 3 Ανισόπεδοι Κόμβοι: Φιλιππιάδας, Γοργόμυλου και Τερόβου
  • 1 Ημικόμβος: Αμμότοπου
  • 3 χώροι προσωρινής στάθμευσης αμφίπλευροι: 160,9 χλμ., 172,1 χλμ. & 179,4 χλμ.
1 Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών: Αμφίπλευρος στη Φιλιππιάδα (148,7 χλμ)
 aixmi-news.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: