Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

Αμβρακία Οδός: Παρατάθηκε μέχρι το τέλος 2017 και η Παράκαμψη Αμφιλοχίας

    Συνεχίζονται οι θετικές εξελίξεις στο έργο κατασκευής του Αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού. Με την από 18 Νοεμβρίου 2016 απόφαση της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών αποφασίστηκε να δoθεί νέα μεγάλη παράταση στην 4η εργολαβία, την λεγόμενη «Παράκαμψη Αμφιλοχίας» μέχρι τον Νοέμβριο του 2017.
     Η σύμβαση θα αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και εφόσον γίνει αποδεκτή θα ξεκινήσει η ισχύς της. Η δεκατριάμηνη παράταση που δόθηκε στην ανάδοχο «CONSORZIO STABILE ITALIMPRESE SOCIETA CONSORTILE A RESPONSABILITA LIMITATA» δίνει την βάσιμη ελπίδα πως θα μπορέσει τελικά να δοθεί με τη λήξη αυτής της παράτασης στην κυκλοφορία το τμήμα αυτό που εκτός από την Παράκαμψης Αμφιλοχίας θα έχει το προσόν να συνδέεται μέσω Ανισόπεδου Κόμβου με την Ιόνια Οδό.......



      Το συγκεκριμένο τμήμα, η εργολαβία 4 δηλαδή, εκτείνεται από τη Χ.Θ.35 μέχρι την ΧΘ 48.497 αποτελώντας το ανατολικό κομμάτι της Αμβρακίας Οδού. Πάντως στα ενδιαφέροντα στοιχεία της παρούσας παράτασης είναι το γεγονός πως ο ανάδοχος δεν υπέβαλε αίτημα για παράταση στην ολοκλήρωση του έργου, πράγμα ιδιαίτερα σπάνιο, να θέλει δηλαδή να αποχωρήσει από το έργο παρότι μπορούσε νόμιμα να ζητήσει επιπλέον χρόνο. Όπως αναφέρεται στην απόφαση την παράταση εισηγήθηκε η ίδια η Διευθύνουσα Υπηρεσία.
        Στο συγκεκριμένο τμήμα έχουμε και τεχνικά προβλήματα καθώς «παρουσιάστηκαν αστοχίες-κατολισθήσεις σε 10 ορυγματικές θέσεις κατά μήκος του έργου (ορισμένες ήδη διανοιγμένες) στις οποίες έχουν εκδηλωθεί φαινόμενα διάβρωσης, αποδιοργάνωσης σε συνδυασμό με τοπικές αστοχίες, κυρίως λόγω της απρόβλεπτης και χαοτικής αλληλουχίας των ασβεστολιθικών σχηματισμών με εδαφοποιημένες καρστικές ζώνες. 
     Για τις εν λόγω αστοχίες υποβλήθηκε από τον ανάδοχο στις 29-07-2016 γεωλογική και γεωτεχνική μελέτη αποκατάστασης των αστοχιών και σταθεροποίησης των ορυγμάτων και για την οποία εκκρεμεί η έγκριση της. Επίσης υπάρχουν εκκρεμότητες στην υποβολή μελετών από τον ανάδοχο γεγονός που εμποδίζει την έγκριση ορισμένων μελετών που έχουν υποβληθεί.

     Πλέον σε ρυθμούς κατασκευής μπορούμε να πούμε (εφόσον εγκριθούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο) η 1η και η 4η εργολαβία. Θεωρητικά μέχρι τα μέσα του 2018, θα μπορέσουν να δοθούν 15 χιλιόμετρα μετά το Άκτιο, η λεγόμενη «Παράκαμψη Βόνιτσας» (η εργολαβία αυτή παρατάθηκε την προηγούμενη εβδομάδα) και τα τελευταία 13,5χλμ, η λεγόμενη «Παράκαμψη Αμφιλοχίας».

      Το υπόλοιπο τμήμα του αυτοκινητόδρομου οδεύει σε μία νέα εργολαβία-σκούπα κόστους περίπου 60εκ.ευρώ η οποία θα ολοκληρώσει πλήρως τον αυτοκινητόδρομο, με χρονικό ορίζοντα το 2020.

3 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΓΙΑ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ
     Τους τελευταίους 2 μήνες το Υπουργείο Υποδομών, πυρετωδώς προχωρά στην εκτέλεση των απαλλοτριώσεων που αποτέλεσαν μία από τις μεγάλες πληγές του έργου. Με απόφαση στις 18.11.2016 εγκρίθηκε η δέσμευση 3.655.621,7 ευρώ για τις απαλλοτριώσεις στις περιοχές Θυρρειου και Παλιάμπελων του Δήμου Ανακτορίου ως παρακατάθεση αποζημίωσης δικαιούχων, δικηγορικής αμοιβής και δικαστικών εξόδων των ακινήτων.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
http://www.agriniopress.gr/

3 σχόλια:

  1. σταματήστε να λέτε ανακρίβειες για την 1η εργολαβία ότι είναι η παράκαμψη Βόνιτσας και για να μπεις και για να βγεις περνας μέσα από την πόλη εφόσον η είσοδος της είναι στον πλατανια(στο εργοστάσιο του Κύρκου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΑΓΕΩΓΡΑΦΗΤΕ .ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΚΑΜΨΙΣ ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΟΤΑΝ ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ
    ΤΩΡΑ ΠΡΩΣΟΡΙΝΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΝΙΤΣΑ ΘΑ ΠΕΡΝΑΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΚΑΜΨΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο