Ρητή διαβεβαίωση του Γενικού Γραμματέα
Υποδομών, Γιώργου Δέδε, κατά την επίσκεψή του στο έργο - Άμεσα λύνονται και τα
θέματα των απαλλοτριώσεων
Σύντομα θα ξεκινήσει και πάλι το πολύπαθο
οδικό τμήμα Αμβρακία – Άκτιο
Το έργο της
Ιόνιας Οδού επισκέφθηκε πριν λίγο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών
Γιώργος Δέδες ξεκινώντας από τη σήραγγα της Κλόκοβας.
Ο κ. Δέδες είδε από κοντά την εξέλιξη του έργου,
ξεναγήθηκε από τον αντιπρόεδρο της εταιρείας ΤΕΡΝΑ Μιχάλη Γουρζή και τους
υπεύθυνους μηχανικούς και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ταχύτητα με την
οποία εξελίσσεται τόσο η σήραγγα όσο και τα υπόλοιπα τμήματα......
Όπως διαβεβαίωσε
ο κ. Δέδες το έργο θα έχει ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2017, μετά και την
υπογραφή του πλαισίου συναντήλιψης μεταξύ του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη,
τους εκπροσώπους της παραχωρησιούχου και της κατασκευάστριας εταιρείας, που
αποτελεί την συμφωνία για το υπόλοιπο του χρονοδιαγράμματος του έργου, μέχρι
την οριστική αποπεράτωσή του.
«Πρόκειται για μια σημαντική συμφωνία, η οποία επετεύχθη
μετά από πολύμηνη και συστηματική διαπραγμάτευση ανάμεσα στην πολιτική ηγεσία
του υπουργείου με τους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές. Όπως
διαπιστώνει ο καθένας υπάρχει μια δραστική επιτάχυνση των εργασιών σε όλο το
μήκος της Ιόνιας Οδού, αλλά κυρίως στο δύσκολο τεχνικά τμήμα που είναι οι
δίδυμες σήραγγες της Κλόκοβας. Είμαστε, όχι απλά αισιόδοξοι, αλλά απόλυτα
πεπεισμένοι ότι, σε συνεργασία με την υπηρεσία μας με τον παραχωρησιούχο και
κυρίως με την κατασκευαστή, θα μπορέσει να υλοποιηθεί ο στόχος της παράδοσης
του έργου το Μάρτιο του 2017. Η αίσθησή μας είναι αίσθηση ικανοποίησης, γιατί
όλα αυτά τα οποία συνυπογράφηκαν τηρούνται και από την πλευρά του κατασκευαστή
και από την πλευρά του Δημοσίου που είναι ότι εμείς πρέπει να εξασφαλίσουμε τις
τακτικές χρηματοδοτικές ροές για να μπορούν να προχωρούν οι εργασίες
απρόσκοπτα», υπογράμμισε σε δηλώσεις του ο κ. Δέδες.
Συνεχίζοντας τόνισε ότι είναι η πρώτη φορά μετά από πολλά
χρόνια, που το Δημόσιο δεν χρωστάει στις παραχωρήσεις και στα έργα αυτών. «Αυτό
οφείλεται στις θυσίες και στους κόπους του Ελληνικού λαού. Είναι κάτι που δεν
το ξεχνάμε, γιατί αυτά τα έργα τροφοδοτούνται από το υστέρημα του Ελληνικού
λαού και γι’ αυτό η δική μας αποστολή είναι να τα παραδώσουμε γρήγορα, έγκαιρα,
αξιόπιστα και ασφαλή. Σε ότι αφορά τις απαλλοτριώσεις ο κ. Δέδες ενημέρωσε ότι
έχει συγκροτηθεί διυπουργική επιτροπή αποτελούμενη από τα συναρμόδια υπουργεία
Πολιτισμού και Δικαιοσύνης και φυσικά Υποδομών, ώστε τα προβλήματα να λύνονται
επί τόπου και οι αποφάσεις να λαμβάνονται άμεσα. Τα αποτελέσματα, κατά τον
Γενικό Γραμματέα, είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά, αφού, από τις πρώτες ημέρες
λειτουργιάς της διυπουργικής, προωθήθηκε και εγκρίθηκε νομοθετική ρύθμιση με
την οποία επισπεύδεται η διαδικασία των απαλλοτριώσεων, που πλέον γίνονται με
τη μορφή που είχαν και στην Ολυμπιάδα.
Επίσης θετικές είναι και οι εξελίξεις στα θέματα που
προέκυψαν στους αρχαιολογικούς χώρους. Στην περιοχή του Μεσολογγίου υπήρχε το
μέτωπο της Αλίκυρνας που αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς αρχαιολογικός
χώρους, όπου όμως δόθηκε λύση με την συνεργασία των εμπλεκόμενων υπουργείων και
υπηρεσιών και ήδη πάρθηκε η απόφαση από το ΚΑΣ η οποία επικυρώθηκε από τον
υπουργό Πολιτισμού. Επομένως οι εργασίες για την Ιόνια Οδό συνεχίζονται και σε
αυτό το σημείο. «Έτσι θα αντιμετωπίζονται τα προβλήματα από δω και πέρα σε όλο
το μήκος του έργου. Απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικοί χώροι, περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις
και ότι αφορά κρατικούς φορείς, μέσω της διυπουργικής θα λύνονται άμεσα και
αποτελεσματικά», πρόσθεσε ο κ. Δέδες.
Θα ξαναπάρει μπρος και το έργο Αμβρακία - Άκτιο
Αναφερόμενος και στο έργο Αμβρακία - Ακτιο είπε ότι πρόκειται για ένα έργο που η κυβέρνηση παρέλαβε σε ημιθανή κατάσταση, πράγμα που αποτυπώνει την εικόνα του πως ήταν τα έργα στη χώρα και τι παθογένειες είχαν. Συνεχίζοντας υποστήριξε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και προσωπικά ο κ. Σπίρτζης ασχολήθηκε στην κατεύθυνση να βρεθούν τρόποι ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και τα έργα να ολοκληρωθούν σε όσο το δυνατόν συντομότερο διάστημα. Προς αυτή την κατεύθυνση ήταν και ο στόχος για το εν λόγω έργο και ήδη οι συμπληρωματικές συμβάσεις έχουν προχωρήσει προς έγκριση στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα. Πεποίθηση του κ. Δέδε είναι ότι μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού θα υπάρχουν οι θετικές απαντήσεις. Στόχος είναι να αποπερατωθούν πλήρως και σύντομα οι δυο από τις τέσσερεις εργολαβίες και κυρίως ο κόμβος της Αμφιλοχίας που δένει με το έργο της Ιόνιας Οδού, αλλά και τα υπόλοιπα τμήματα της εργολαβίας που θα βγουν στη συνέχεια με μια εργολαβία «σκούπα».
Αναφερόμενος και στο έργο Αμβρακία - Ακτιο είπε ότι πρόκειται για ένα έργο που η κυβέρνηση παρέλαβε σε ημιθανή κατάσταση, πράγμα που αποτυπώνει την εικόνα του πως ήταν τα έργα στη χώρα και τι παθογένειες είχαν. Συνεχίζοντας υποστήριξε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και προσωπικά ο κ. Σπίρτζης ασχολήθηκε στην κατεύθυνση να βρεθούν τρόποι ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και τα έργα να ολοκληρωθούν σε όσο το δυνατόν συντομότερο διάστημα. Προς αυτή την κατεύθυνση ήταν και ο στόχος για το εν λόγω έργο και ήδη οι συμπληρωματικές συμβάσεις έχουν προχωρήσει προς έγκριση στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα. Πεποίθηση του κ. Δέδε είναι ότι μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού θα υπάρχουν οι θετικές απαντήσεις. Στόχος είναι να αποπερατωθούν πλήρως και σύντομα οι δυο από τις τέσσερεις εργολαβίες και κυρίως ο κόμβος της Αμφιλοχίας που δένει με το έργο της Ιόνιας Οδού, αλλά και τα υπόλοιπα τμήματα της εργολαβίας που θα βγουν στη συνέχεια με μια εργολαβία «σκούπα».
ΒΑΣΩ ΒΗΤΤΑ
aixmi-news
δεν είναι για γέλια;
ΑπάντησηΔιαγραφή