Χιλιάδες αυτοκίνητα επί καθημερινής βάσεως διέρχονται από την Αιτωλοακαρνανία, έναν από τους πιο υποβαθμισμένους νομούς της χώρας. Τι κι αν τα οχήματα πάνε κι έρχονται, το οδικό δίκτυο της περιοχής μας παραμένει γερασμένο και εγκαταλελειμμένο σε άθλια κατάσταση, γεμάτο ρωγμές και φονικές λακκούβες, ορισμένα μάλιστα σημεία είναι άκρως επικίνδυνα.
Απαράδεκτη και επικίνδυνη η κατάσταση του οδικού δικτύου της Αιτωλοακαρνανίας καθημερινά ταλαιπωρεί οδηγούς και τροχοφόρα καταστρέφοντας περιουσίες και θέτοντας σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα............
Παρά τις συνεχείς πιέσεις που δέχονται τα αρμόδια τεχνικά τμήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης από πολίτες, οι οποίοι είτε ζουν καθημερινά με την απειλή του ατυχήματος, είτε έχουν ήδη τραυματιστεί μετά από πτώση, η σημερινή εικόνα του κυκλοφοριακού δικτύου παραμένει η ίδια.
Αρκετές από τις γνωστές μαύρες “τρύπες” αγγίζουν πλέον τα όρια του μύθου και σε αυτές έρχονται να προστεθούν καινούριες “αφίξεις”, οι οποίες υποδέχονται η μία την άλλη.
Με τον «Καλλικράτη», πολλές από τις αρμοδιότητες που υπήρχαν στο κεντρικό κράτος μεταφέρθηκαν στην Αυτοδιοίκηση. Κι εδώ η Πολιτεία μεταβίβασε στην Περιφέρεια τεράστιες αρμοδιότητες χωρίς τους αντίστοιχους πόρους. Αυτή είναι η μία αιτία για τη σημερινή κατάσταση των δρόμων.
Η άλλη αιτία σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος και Υποδομών κ. Νίκο Υφαντή είναι οι ενστάσεις των εργολάβων, οι οποίες καθυστέρησαν αρκετά τα έργα συντήρησης. Ενστάσεις οι οποίες απορρίφθηκαν, ενώ στην συνέχεια οι εργολάβοι προέβησαν σε προσφυγή και ασφαλιστικά μέτρα κατά του έργου.
Όπως αναφέρει στο «Μ» ο κ. Υφαντής με την τελεσιδικία των αποφάσεων οι εργολάβοι , αφού εξάντλησαν όλα τα «τεχνάσματα», αδυνατούν πλέον να αναλάβουν το κόστος συντήρησης με αποτέλεσμα οι εργασίες συντήρησης και λόγω καιρού να μετατεθούν για αργότερα. Καθημερινή η ανασφάλεια των οδηγών που ρισκάρουν ακόμα και τη σωματική τους ακεραιότητα.
Η υπάρχουσα κατάσταση εντείνει την ανασφάλεια των οδηγών, οι οποίοι σκαρφίζονται διαρκώς νέους τρόπους αποφυγής των επικίνδυνων σημείων. Και ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι έχουν τη δυνατότητα να αποστηθίσουν ολόκληρη τη λίστα με τις οδικές “απειλές” της Αιτωλοακαρνανίας, μεγάλοι χαμένοι αποδεικνύονται οι επισκέπτες, οι οποίοι, όντας ανυποψίαστοι, δεν προλαβαίνουν να κάνουν τις απαραίτητες μανούβρες και βρίσκονται εξ’ απροόπτου.
Εκτός από τις φθορές στα οχήματα, οι οποίες πλέον δεν αποκαθίστανται με την ίδια ευκολία που συνέβαινε στο παρελθόν, ο κίνδυνος πιθανών τραυματισμών συνεχίζει να ελλοχεύει.
Μεγάλες όμως είναι και οι ευθύνες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας, καθώς θα έπρεπε να απαιτηθεί με οποιοδήποτε τρόπο άμεση επίλυση στο χρόνιο πρόβλημα του ασυντήρητου οδικού δικτύου του Νομού.
Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο ειδικά σήμερα που το αυτοκίνητο μέσω φορολογίας αποτελεί για τον Έλληνα είδος πολυτελείας.
Απαιτείται να γίνει επιτέλους ένας σωστός σχεδιασμός και να υπάρξει μια συνεννόηση μεταξύ των υπηρεσιών ώστε να γίνει πλήρης ανακατασκευή στο οδικό δίκτυο. Αναλάβετε τις ευθύνες σας και δώστε λύση άμεσα πριν θρηνήσουμε κι άλλα θύματα. Οι κάτοικοι της Αιτωλοακαρνανίας έχουν κάθε δικαίωμα να αισθάνονται εξαπατημένοι αφού πληρώνουν φόρους και τέλη για να κυκλοφορούν σε δρόμους καρμανιόλες.
Οφείλω να επισημάνω εδώ, τη βελτίωση τις τελευταίες μέρες στο θανατηφόρο 126 χλμ Αντιρρίου – Ιωαννίνων (Μακρυνόρος) ένα σημείο το οποίο κάθε χρόνο θρηνούσαμε νεκρούς και βαριά τραυματίες.
*δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας 160 – 19/12/2013
πηγή : e-maistros.gr
http://www.agrinioculture.gr/
Σωστά όλα αυτά αλλά η πολιτεία απαιτεί να πληρώνουμε υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας για δρόμους άθλιους και επικίνδυνους. Χρήματα τα οποία μόνο στη συντήρηση των δρόμων δεν πάνε. Αν υπολογίσουμε πόσα χρήματα παίρνει το κράτος από τα τέλη κυκλοφορίας το χρόνο δεν θα έπρεπε να υπάρχει ούτε μια λακούβα στους ελληνικούς δρόμους. Απεναντίας επικρατεί μια κατάσταση τριτοκοσμική ακόμα και σε δρόμους όπως η Αντιρρίου-Ιωαννίνων και η Αμφιλοχίας-Ακτίου που αποτελούν εκτός απο εθνικές οδούς και διευρωπαϊκούς αξονες (Ε55/Ε951)
ΑπάντησηΔιαγραφή