Χθες συζητήθηκε στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή κου Παναγιώτη Κουρουμπλή προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα με θέμα τη συντήρηση του οδοστρώματος στο τμήμα της εθνικής οδού Αντιρρίου-Μενιδίου, Αιτωλοακαρνανίας.
Απαντώντας στην ερώτηση του βουλευτή, ο Υπουργός δήλωσε ότι πολύ ορθά ο κος Κουρουμπλής θέτει αυτό το πολύ σημαντικό ζήτημα δοθέντος ότι το οδικό δίκτυο σε αυτή την περιοχή σταθμιζόμενο με όρους οδικής ασφάλειας, βρίσκεται πάρα πολύ ψηλά στη λίστα των δρόμων υψηλής επικινδυνότητας. Ο Υπουργός ανέφερε επίσης ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη το συγχρηματοδοτούμενο έργο της υλοποίησης επεμβάσεων για την άρση της επικινδυνότητας όσον αφορά κόμβους αλλά και την ασφαλή διέλευση πεζών στον άξονα Αντίρριο- Ιωάννινα.
Ο προϋπολογισμός αυτών των επεμβάσεων ανέρχεται στο σημαντικό ποσό των 26 εκατομμυρίων ευρώ, με βάση τη σχετική σύμβαση που υπεγράφη στις 28 Δεκεμβρίου 2009. Οι δώδεκα από το σύνολο των είκοσι επεμβάσεων, τόνισε ο Υπουργός, εξελίσσονται ή πρόκειται να ολοκληρωθούν μέσα στο τμήμα του οδικού άξονα που ανήκει στο νομό Αιτωλοακαρνανίας.
Συγκεκριμένα «θα γίνουν τοπικές αναδιαμορφώσεις των υφιστάμενων ισόπεδων κόμβων ή και κυκλοφοριακών συνδέσεων για την ασφαλέστερη διευθέτηση κυκλοφορίας, κατασκευής νέας ή βελτίωση υφιστάμενης σήμανσης και φωτισμού, εγκατάσταση φωτεινής σηματοδότησης ή βελτίωση της υφιστάμενης σε ισόπεδους κόμβους και πεζοδιαβάσεις αστικών ή αστικοποιημένων περιοχών, όπου απαιτείται βάση των τοπικών συνθηκών και του κυκλοφοριακού φόρτου».
Επιπρόσθετα προβλέπεται κατασκευή πεζογέφυρας στον οικισμό Ρίβιο, κατασκευή τοπικά παράπλευρων οδών για την οργάνωση της κυκλοφορίας και το διαχωρισμό των κινήσεων της εθνικής οδού από αυτές των παράπλευρων οδών και συγκεκριμένα στη νότια είσοδο Αγρινίου, στο Κεφαλόβρυσο και στο Στάνο Αμφιλοχίας, καθώς και ανακατασκευή στους κόμβους που οδηγούν στο Μεσολόγγι και στον ισόπεδο κόμβου του εθνικού σταδίου Αγρινίου.
Ο Υπουργός επισήμανε πως «οι συγκεκριμένες προβλεπόμενες παρεμβάσεις αφορούν εργασίες χωρίς απαίτηση πρόσθετων απαλλοτριώσεων. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχουμε εξ αυτού του λόγου καθυστερήσεις και υψηλότερο κόστος. Επίσης θα προβλέπεται κατάλληλη διαμόρφωση για διακίνηση ατόμων με αναπηρία».
Επιπρόσθετα τόνισε πως η ΔΕΣΕ έχει προχωρήσει σε στοιχειώδεις εργασίες συντήρησης και σήμανσης, καθώς επίσης για το έτος 2010 έχει απευθυνθεί στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, το οποίο προτίθεται να εξετάσει τη δυνατότητα ένταξης νέου έργου στη Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προϋπολογισμού 10 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο Υπουργός, τόνισε πως πολύ ορθώς ο κος Κουρουμπλής αναδεικνύει το εν λόγω ζήτημα στη Βουλή, ενώ πρόσθεσε πως «από την 23η Μαρτίου από τη ΔΕΣΕ Δυτικής Ελλάδας έχει ξεκινήσει η αποκατάσταση των πιο επικίνδυνων σημείων σε αυτό το οδικό δίκτυο, βεβαίως όχι εντός της πόλεως της Αμφιλοχίας. Αυτές είναι οι επεμβάσεις που έχουν προγραμματιστεί και αυτές που είναι σε εξέλιξη».
Όταν ο κος Κουρουμπλής πήρε τον λόγο απευθυνόμενος στον Υπουργό δήλωσε πως «αναφορικά με την προώθηση του έργου της Ιονίας Οδού, οφείλω να αναγνωρίσω την προσωπική σας προσπάθεια και την προσπάθεια του κου Μαγκριώτη». Ωστόσο ο βουλευτής επισήμανε πως το υπάρχον οδικό δίκτυο μας προσβάλλει ως πολίτες. Είναι ένα οδικό δίκτυο που από έρευνες που έχουν πραγματοποιήσει όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θεωρείται το πλέον επικίνδυνο, διότι δυστυχώς εγκαταλείφθηκε τα τελευταία χρόνια. Δεν υπήρξε καμία συντήρηση, καμία προσπάθεια αποκατάστασης σημείων που πραγματικά είναι παγίδες».
Κλείνοντας τη συζήτηση επί της επίκαιρης ερώτησης ο Υπουργός απευθυνόμενος στον κ. Κουρουμπλή ανέφερε πως τον τιμά η συγκεκριμένη αναφορά για το θέμα που αφορά το οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής του νομού Αιτωλοακαρνανίας και δεσμεύτηκε «να προχωρήσει άμεσα τις ενέργειες για την ολοκλήρωση αυτού του απολύτως απαραίτητου έργου, γιατί έτσι πρέπει να περιφρουρηθεί η ζωή των πολιτών που κινούνται σε αυτό το οδικό δίκτυο».
Ο Υπουργός επισήμανε πως «οι συγκεκριμένες προβλεπόμενες παρεμβάσεις αφορούν εργασίες χωρίς απαίτηση πρόσθετων απαλλοτριώσεων. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχουμε εξ αυτού του λόγου καθυστερήσεις και υψηλότερο κόστος. Επίσης θα προβλέπεται κατάλληλη διαμόρφωση για διακίνηση ατόμων με αναπηρία».
Επιπρόσθετα τόνισε πως η ΔΕΣΕ έχει προχωρήσει σε στοιχειώδεις εργασίες συντήρησης και σήμανσης, καθώς επίσης για το έτος 2010 έχει απευθυνθεί στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, το οποίο προτίθεται να εξετάσει τη δυνατότητα ένταξης νέου έργου στη Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προϋπολογισμού 10 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο Υπουργός, τόνισε πως πολύ ορθώς ο κος Κουρουμπλής αναδεικνύει το εν λόγω ζήτημα στη Βουλή, ενώ πρόσθεσε πως «από την 23η Μαρτίου από τη ΔΕΣΕ Δυτικής Ελλάδας έχει ξεκινήσει η αποκατάσταση των πιο επικίνδυνων σημείων σε αυτό το οδικό δίκτυο, βεβαίως όχι εντός της πόλεως της Αμφιλοχίας. Αυτές είναι οι επεμβάσεις που έχουν προγραμματιστεί και αυτές που είναι σε εξέλιξη».
Όταν ο κος Κουρουμπλής πήρε τον λόγο απευθυνόμενος στον Υπουργό δήλωσε πως «αναφορικά με την προώθηση του έργου της Ιονίας Οδού, οφείλω να αναγνωρίσω την προσωπική σας προσπάθεια και την προσπάθεια του κου Μαγκριώτη». Ωστόσο ο βουλευτής επισήμανε πως το υπάρχον οδικό δίκτυο μας προσβάλλει ως πολίτες. Είναι ένα οδικό δίκτυο που από έρευνες που έχουν πραγματοποιήσει όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θεωρείται το πλέον επικίνδυνο, διότι δυστυχώς εγκαταλείφθηκε τα τελευταία χρόνια. Δεν υπήρξε καμία συντήρηση, καμία προσπάθεια αποκατάστασης σημείων που πραγματικά είναι παγίδες».
Κλείνοντας τη συζήτηση επί της επίκαιρης ερώτησης ο Υπουργός απευθυνόμενος στον κ. Κουρουμπλή ανέφερε πως τον τιμά η συγκεκριμένη αναφορά για το θέμα που αφορά το οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής του νομού Αιτωλοακαρνανίας και δεσμεύτηκε «να προχωρήσει άμεσα τις ενέργειες για την ολοκλήρωση αυτού του απολύτως απαραίτητου έργου, γιατί έτσι πρέπει να περιφρουρηθεί η ζωή των πολιτών που κινούνται σε αυτό το οδικό δίκτυο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο