«εις τους δημοσίους πολιτικούς υπαλλήλους και υπηρέτας, τους στρατιωτικούς και τα όργανα ασφαλείας παρέχεται: α) ο μισθός ενός μηνός επί ταις εορταίς των Χριστουγέννων. β) ο μισθός ενός δεκαπενθημέρου επί ταις εορταίς του Πάσχα».
ενώ με το άρθρο 74 παρ. 1 του Νόμου 1811/1951 (Α’ 141) επαναλήφθηκε η ως άνω παρ. 1 του άρθρου 9 του α.ν. 1502/1950, ενώ με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου καθιερώθηκε και το επίδομα άδειας, με τη χορήγηση κανονικής άδειας ή την έναρξη των θερινών διακοπών.
Ειδικά όσον αφορά τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας, η χορήγηση των εν λόγω επιδομάτων προβλέφθηκε στο άρθρο 2 παρ. 4 του Ν. 1643/1986 (Α’ 126), με τον οποίο καθορίσθηκε το μισθολογικό καθεστώς των στελεχών αυτών, και, ακολούθως, με το άρθρο 2 παρ. 7 του Ν. 2448/1996 (Α’ 279), ο οποίος επέφερε αλλαγές στο μισθολόγιό τους. Σε συνέχεια των ανωτέρω ρυθμίσεων, με το άρθρο 9 του Ν. 3205/2003 (Α’ 297), το επίδομα Χριστουγέννων καθορίσθηκε ίσο με τον μηνιαίο βασικό μισθό του μισθολογικού κλιμακίου του υπαλλήλου, τα δε επιδόματα Πάσχα και άδειας καθορίσθηκαν, καθένα εξ αυτών, ίσα προς το ήμισυ των μηνιαίων ποσών του βασικού μισθού του εκάστοτε μισθολογικού κλιμακίου του υπαλλήλου.
« τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας που προβλέπονται από οποιαδήποτε γενική ή ειδική διάταξη ή ρήτρα ή όρο συλλογικής σύμβασης εργασίας, ……….... καθορίζονται ως εξής: α) Το επίδομα εορτών Χριστουγέννων σε πεντακόσια (500) ευρώ, β) Το επίδομα εορτών Πάσχα σε διακόσια πενήντα (250) ευρώ, γ) Το επίδομα αδείας σε διακόσια πενήντα (250) ευρώ.»
Ακολούθως, με τη διάταξη της περίπτωσης 1 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του άρθρου 1 του Ν. 4093/2012 επήλθε κατάργηση των επιδομάτων εορτών και αδείας, ορισθέντος ειδικότερα ότι:
«Τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας, που προβλέπονται από οποιαδήποτε γενική ή ειδική διάταξη, ή ρήτρα ή όρο συλλογικής σύμβασης εργασίας, διαιτητική απόφαση ή με ατομική σύμβαση εργασίας ή συμφωνία, για λειτουργούς, υπαλλήλους και μισθωτούς του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., και Ο.Τ.Α., καθώς και για τα μόνιμα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και αντίστοιχους της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος, καταργούνται από 1.1.2013».
α. Υπέστη κατά την περίοδο των μνημονιακών περικοπών σημαντικές απώλειες στο εισόδημά τους με διαδοχικές αντισυνταγματικές περικοπές του μισθολογίου τους, οι οποίες και παρά την έκδοση σχετικής απόφασης του ΣτΕ, δεν έχουν θεραπευτεί. Συγκεκριμένα το Συμβούλιο της Επικρατείας, με απόφαση της επταμελούς συνθέσεως του ΣΤ Τμήματος, έχει κρίνει ότι κατά την κατάρτιση του νέου μισθολογίου του Ν. 4472/2017 δεν λήφθηκαν υπόψη οι συνταγματικές αρχές που επιβάλουν την ιδιαίτερη μισθολογική μεταχείριση των ενστόλων.
β. Έχει υποστεί περιοριστική διάκριση ως προς την αποζημίωση της Νυχτερινής Απασχόλησης που προβλέπεται σαφώς στο Νόμο 4472/2017 και δεν επιδέχεται αμφισβήτησης ή παρερμηνειών, όπως έχουν κρίνει σωρεία δικαστικών αποφάσεων που δικαιώνουν τους ενάγοντες στρατιωτικούς.
Ωστόσο η υπογραφείσα Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών, (Αριθμ. Φ.840/134808/Σ.21822) περιλαμβάνει πλήθος περιοριστικών ρυθμίσεων που έχουν ως αποτέλεσμα να υπάρχει σαφής διάκριση των στρατιωτικών σε σχέση με τους εργαζόμενους στα Σώματα Ασφαλείας (Αστυνομικούς Πυροσβέστες και Λιμενικούς) και καταργεί επί της ουσίας τη βασική πρόβλεψη του νόμου ότι κάθε ώρα νυχτερινής εργασίας αποζημιώνεται με 2,77€ !!!!!!!!!!!!!
Επιπλέον και χωρίς καμία δικαιολογητική βάση δικαιολογεί πέντε (5) ώρες αποζημίωση νυχτερινής απασχόλησης για κάθε οκτώ (8) ώρες Νυχτερινής εργασίας. Τέλος με τρόπο καταχρηστικό, η ΚΥΑ περιλαμβάνει στους δικαιούχους, μόνο όσους εκτελούν 24ωρη διατεταγμένη υπηρεσία με διανυκτέρευση και εξαιρεί με προκλητικό τρόπο μια σειρά περιπτώσεων αποδεδειγμένης νυχτερινής εργασίας (υπηρεσία στο εξωτερικό, ασκήσεις, βάρδιες, κατηγορίες στελεχών) χωρίς να παρέχεται στο νόμο οποιαδήποτε τέτοια εξουσιοδότηση.
γ. Εξαιρέθηκε από την χορήγηση της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης ύψους εξακοσίων (600,00) €, που ορθώς χορηγήθηκε στο προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ και Λ.Σ - ΕΛ.ΑΚΤ με το Άρθρο 123 του Ν.5003/2022, λόγω της συμμετοχής τους στην ταχεία αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών του αναφερόμενου έτους και οι στρατιωτικοί διαπίστωσαν προς έκπληξή τους και με τον πλέον απογοητευτικό τρόπο, πως η αναγνώριση των επίπονων υπηρεσιών που παρείχαν και συνεχίζουν να παρέχουν οι Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ), κατά της επιχειρούμενης παράνομης εισβολής στον Έβρο και στα νησιά του Αιγαίου, για άλλη μια φορά εξαντλείται σε λόγια χωρίς αντίκρισμα και υποσχέσεις προς δημιουργία εντυπώσεων.
δ. Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών - Εθνικής Άμυνας - Υγείας - Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, (ΚΥΑ 2/58469/ΔΕΠ/2024 - ΦΕΚ 3958/Β/5-7-2024) εξαιρέθηκε από την χορήγηση του Μηνιαίου Επιδόματος Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας το οποίο θεσπίστηκε για τους μόνιμους και δόκιμους πολιτικούς υπαλλήλους και υπαλλήλους με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου και Ορισμένου Χρόνου (ΙΔΑΧ-ΙΔΟΧ) των Υπηρεσιών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) και της Δημόσιας Επιχείρησης «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Α.Β.Ε.Ε.»,
Παρατηρούμε λοιπόν με τις διατάξεις της συγκεκριμένης ΚΥΑ να εντάσσεται, στους δικαιούχους του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας το πολιτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων και την ίδια στιγμή να αποκλείεται το στρατιωτικό προσωπικό, το οποίο απασχολείται στις ίδιες ακριβώς θέσεις εργασίας.
Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Δημήτριος Ρώτας Γεώργιος Κυριακάκης
Ασμχος (ΥΔΚ) Ανχης (ΕΜ)
Ενδιαφέρον που οι μονιμάτζες της δικαιοσύνης θέλουν και 13ο και 14ο και 15ο μισθό. Συμπαρίσταμαι. Μένει μόνο να μας πούνε ποιος φορολογούμενος και με ποιο φόρο θα τους πληρώσει.
ΑπάντησηΔιαγραφή