Το τμήμα Φιλοσοφίας & Ιστορίας τού Φιλολογικού Ομίλου Ελλάδος δημοσιεύει τον πρώτο τόμο επιστημονικών μελετών «Κριτική τής κριτικής κριτικής»..... Μολονότι οι συντάκτες και οι συντάκτριες εκκινούν από διαφορετικές αφετηρίες, ωστόσο, θέτοντας επί τάπητος το ζήτημα της επιστημονικής ανάλυσης των δεδομένων τής γνώσης, συγκλίνουν σε μία κοινή συνισταμένη: ο κόσμος στον οποίο δραστηριοποιούμαστε πρέπει να αλλάξει. Για να αλλάξει, ωστόσο, οφείλουμε να εξετάσουμε τους όρους με τους οποίους το εκάστοτε παρόν συγκροτείται. Χώρος, χρόνος, προϋποθέσεις και αναγκαιότητες εξετάζονται διεξοδικά, με τελικό αποδέκτη τη βιωμένη εμπειρία ως προέκταση των δομών τού λόγου. Αναλύουμε τα συνθετικά πορίσματα της επιστημονικής έρευνας, για να αναδείξουμε τις πτυχές τής φιλοσοφικής και ιστορικής αντιστοιχίας. Η ανατομία τής κοινωνικής αλλαγής είναι συνώνυμο της μεταβολής των όρων αναπαραγωγής τής συνείδησης. Αυτούς τους όρους επιχειρούμε, από διαφορετική οπτική θέασης των πραγμάτων, να φέρουμε στο προσκήνιο.
Ο Φιλολογικός Όμιλος Ελλάδος συγκροτήθηκε με γνώμονα την κατασκευή μίας νέας λογοτεχνικής παράδοσης. Στόχος εξ αρχής υπήρξε η επιστημονική έρευνα και ανανέωση των οπτικών ερμηνείας τής ιστορικής εξέλιξης της εγχώριας λογοτεχνίας, από τον 19οέως τον 21οαιώνα. Η συσσωρευμένη γνώμη τίθεται επί τάπητος στο μικροσκόπιο της αναλυτικής εξήγησης των αιτιών που οδήγησαν στη δημοσίευση και τη συγκρότηση ρευμάτων έκφρασης και σκέψης στον ελλαδικό χώρο. Για να οδηγηθούμε, ωστόσο, σε ένα ορισμένο αποτέλεσμα, οφείλουμε εκ των προτέρων να ορίσουμε τη δική μας αφετηρία θέασης των πραγμάτων. Η τελευταία περιλαμβάνεται στα πλαίσια του ρεαλισμού και δη του «δομημένου» ρεαλισμού, προέκταση του αντίστοιχου ρεύματος τού 18ουκαι 19ουαιώνα, υπό την ανανεωτική κατασκευή των σύγχρονων δεδομένων ανάγνωσης τόσο τού λόγου, όσο και τής αισθητικής αυτού. Το εγχείρημα, συνολικά, επιδιώκει, μέσα από την εκδοτική και καλλιτεχνική δραστηριότητα, να αναδείξει πτυχές τής πνευματικής παραγωγής, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, στη βάση τής κριτικής αναδόμησης όρων και προϋποθέσεων συγκρότησης του δημόσιου χώρου. Εκδίδει ανά τρίμηνο το «Λογοτεχνικό Δελτίο», φιλολογικό όργανο ποικίλης ύλης. Έχει εκδώσει τα κάτωθι συλλογικά έργα: «Μανιφέστο/Δυο σχολές τού ρεαλισμού», «Κάποτε στην Ελλάδα. Συλλογικός τόμος ιστορικού διηγήματος 1900-1930», «Εποπτείες: Ανθολογία ποιήσεως», «Στιγμές: Ο ποιητής Τόλης Νικηφόρου 1966-2022», «Βαρδάρης. Η Θεσσαλονίκη στον 20ό αιώνα. Ποιητική συλλογή δομημένου ρεαλισμού», «Η ποίηση στο ντιβάνι. Ανθολογία. Σωτήρης Παστάκας», «Λευκές νύχτες & μελανά όνειρα. Δοκίμια ρωσικής λογοτεχνίας 19ος- 20ός αιώνας», «Άφησέ με νάρθω μαζί σου. Σανατόριο Σωτηρία, 1902-1930. Ποιητική συλλογή δομημένου ρεαλισμού, Β΄ επιπέδου τεχνοτροπίας». «Δώδεκα ώρες στον ήλιο. Μακρόνησος, 1947-1957.Ποιητική συλλογή δομημένου ρεαλισμού, Α΄ επιπέδου τεχνοτροπίας», «Σιδηρά βελόνη στην ουρήθρα. ΕΑΤ/ΕΣΑ, 1967-1973. Ποιητική συλλογή Β΄ επιπέδου τεχνοτροπίας», «Έξι χρόνια αρκετά δε θα γίνουνε επτά. Πολυτεχνείο, 1973. Ποιητική συλλογή Α΄ επιπέδου τεχνοτροπίας», «Μάνα κι αν έρθουν οι φίλοι μου. Αναπαραστατική συλλογή δομημένου ρεαλισμού, Β΄ επιπέδου τεχνοτροπίας», «Πατησίων και Βερανζέρου γωνία. Αθήνα 1960-1970. Συλλογή διηγημάτων Α΄ επιπέδου τεχνοτροπίας», καθώς και τη συλλογή επιστημονικών μελετών «Σώμα γυμνό. Ποίηση και ποιητική στο έργο τής Χλόης Κουτσουμπέλη». Επίσης, εξέδωσε το πρώτο τεύχος (2023) τού ετήσιου τόμου επιθεώρησης τέχνης «Παράθυρο στην Τέχνη».Το τμήμα κινηματογράφου τού Φιλολογικού Ομίλου Ελλάδος «Φράξια κινηματογραφιστών 2 Νοέμβρη» δημοσίευση το μανιφέστο «Οπλίζοντας τις κάμερες. Ο δομημένος ρεαλισμός στην 7η τέχνη». Το περιοδικό «Κριτική τής κριτικής κριτικής» είναι το πρώτο τεύχος τής ετήσιας έκδοσης του τμήματος Φιλοσοφίας & Ιστορίας τού Ομίλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο