Ο Λυκειάρχης Νώντας Νικάκης από τη Βόνιτσα με αφορμή τις εξαγγελίες του Υπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, αναφορικά με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας στην Λευκάδα, η οποία πρόκειται θα ενώσει το νησί με την Αιτωλοακαρνανία, τονίζει κατηγορηματικά: Η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου θα αναγκάσει όλους τους κατοίκους να πληρώνουν διόδια κάθε φορά που θα εισέρχονται αλλά και θα εξέρχονται από την Λευκάδα και έτσι θα αποτρέπονται οι κάτοικοι των γύρω περιοχών να επισκέπτονται το νησί…
Αναλυτικά μας γράφει:
Σας στέλνω τα παρακάτω δημοσιεύματα σχετικά με τις θέσεις και απόψεις για το καινούργιο φρούτο που φύτρωσε και τα μεγαλεπήβολα αναπτυξιακά σχέδια των γνωστών αγνώστων φωστήρων του ελληνικού έθνους που προγραμματίζουν έργα χωρίς τη γνώμη και τη διαβούλευση του λαού που άλλωστε πριν 3-4 χρόνια μας έκαναν σεμινάρια και διδασκαλία περι συμμετοχικής δημοκρατίας που σημαίνει ότι για θέματα μεγάλης σπουδαιότητάς θα πρέπει να προηγηθεί η συναίνεση του λαού. κλπ
Το θέμα κυκλοφορεί και συζητιέται εδώ και δυο χρόνια και μάλιστα ανεβλήθη η δημοπράτηση της υποθαλάσσιας Λευκάδος πριν δυο χρόνια και μπήκε στο χρονοντούλαπο ακριβώς για το λόγο ότι δεν είναι δυνατόν για δυο μήνες το χρόνο να δαπανηθούν τόσα χρήματα ενώ υπάρχουν και άλλες λύσεις οικονομικότερες που θα μπορούσαν να λύσουν το κυκλοφοριακό κλπ...........
Διάβασα προ ημερών τις θέσεις και απόψεις του βουλευτή Λευκάδας κ Σολδάτου σχετικά με το χωροταξικό που πολύ καλά το μελέτησε και άφησε να εννοηθεί ότι με τους σύγχρονους δρόμους που κατασκευάζονται Λευκαδα, Βονιτσα, Αμβρακία, σύνδεση με Ιόνια και υποθαλάσσια Πρέβεζας η Λευκάδα αποτελεί γεωγραφική ενότητα ακόμη και με το Αγρίνιο το οποίο έχει την παρουσία του όχι μόνο από πλευράς επισκεψιμοτητας αλλα και έντονης επιχειρηματικότητας στη Λευκαδα.
Επειδή έτυχε να είμαι παρών σαν ακροατής στην επίσκεψη του υπουργού κ Χρυσοχοίδη στο εργοτάξιο του Ακτωρα στη Βόνιτσα πριν 20 ημέρες όταν ο υπουργός εξήγγειλε οτι σύντομα θα παραδοθεί ο δρόμος Ακτίου Αμβρακία και μέχρι τον Ιούνιο θα δημοπρατηθούν τα τμήματα Βόνιτσας Λευκάδος και Αγίου Νικολάου και στη συνέχεια έλαβε το λόγο ο δήμαρχος Πρεβέζης κ Μπαΐλης ο οποίος είπε καλά είναι τα έργα κ υπουργέ αλλά θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα να τα χρησιμοποιούν και οι πολίτες και ειδικότερα οι τοπικές κοινωνίες και τι απαντήσει πήρε;
E!! τα πρώτα 2-3 χρόνια είναι δύσκολα μετά θα το συνηθίσουν οι πολίτες δηλαδή το διόδιο η χαράτσι.
Το ιδιο πρόβλημα έχει προκύψει και με τα διόδια του Ακτίου και πριν 4 χρόνια οι τότε νομάρχες Αραβανης Σιωκος και Ιωάννου Πρέβεζας πρωτοστάτησαν με τους πολίτες μεταξύ αυτών παρών και εγώ όσον αφορά την κατάργηση των οικονομικών καρτών διέλευσης και μάλιστα δήλωναν οτι θα πρέπει να είναι δωρεάν τα διόδια διότι έγιναν με χρήματα του ελληνικού λαού και τις γνωστές αμπελοφιλοσοφίες και όταν άλλαξε η κυβέρνηση βρέθηκα τυχαίως στην εορτή της 131ΣΜ ΑΚΤΙΟΥ τον Νοέμβριο υπενθύμισα σε έναν απο τους νομάρχες που έλαβαν μέρος στις διαμαρτυρίες τότε στα διόδια Ακτίου τι θα γίνει θα πρέπει να συνεχίσουμε τις προσπάθειες εκ νέου, μου ειπε οτι ειναι θεμα του ΤΕΟ κλπ.
Σήμερα διάβασα ότι ο κ ΣΙΩΚΟΣ θα είναι υποψήφιος για την περιφέρεια και τον περιμένω στη Βόνιτσα να τον ακούσω σχετικά με τα θέματα διόδια τούνελ κλπ
Αγαπητοί φίλοι, σας ενημερώνω ότι σε όλες τις περιοχές της Ευρώπης και μεταξύ διαφόρων κρατών τουλάχιστον οι τοπικές κοινωνίες απολαμβάνουν προνομίων και διευκολύνσεων διότι ετσι αναπτύσσονται οι τοπικές οικονομίες στις διασυνοριακές περιοχές ΠΧ ΤΕΡΓΕΣΤΗ-ΛΟΥΜΠΛΙΑΝΑ Μήπως αυτοί που τόσο αγαπούν την Λευκάδα και τους πήρε ο πόνος είναι προτιμότερο να ενδιαφερθούν εκεί πάνω στον υπουργό να βουλώσει καμιά λακκούβα στο τοπικό δίκτυο γιατί δεν έμεινε από μπαλάκι και ακρομπαρο και ειδικότερα εκεί στον Άγιο Αντώνιο πλησίον στη διασταύρωση Πλαγιάς Περατιας να διορθωθεί το τμήμα που τουμπάρουν τα αυτοκίνητα και σκοτώνεται ο κοσμάκης.
Πιστεύω οτι οι πολίτες Λευκάδος και του δήμου Ακτίου θα πρωτοστατήσουν να επιλεγούν άλλες λύσεις και ειδικότερα την περίοδο αυτή των δημοτικών εκλογών είναι μια ευκαιρία να διαβάσουμε τις θέσεις και τα προγράμματα των υποψηφίων σχετικά με το έργο αυτό.
Διαβαστε από τα ΛΕΥΚΑΔΙΤΙΚΑ ΝΕΑ
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η για τη υποθαλάσσια ζεύξη και… τα συμφέροντα που την προωθούν
Η Δημοτική Κίνηση «ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ», με αφορμή τη συζήτηση που έχει αναπτυχθεί τελευταία (μετά την επίσκεψη Χρυσοχοίδη), σχετικά με την κατασκευή του έργου της υποθαλάσσιας ζεύξης της Λευκάδας, επισημαίνει τα εξής:
α) Ο σχεδιασμός τόσο σοβαρών έργων, οφείλει να παίρνει υπ’ όψιν του αφ’ ενός μεν τις συνθήκες της τεράστιας οικονομικής κρίσης που περνά η χώρα μας αφ’ ετέρου δε τα πραγματικά προβλήματα ενός τόπου, που η λύση τους μπορεί να συμβάλει στην ουσιαστική ανάπτυξη του και η οποία πρέπει να αφορά τους πολλούς.
β) Είμαστε η πρώτη δημοτική παράταξη που έχει ξεκαθαρίσει τη θέση της για το θέμα, με το εκλογικό πρόγραμμα του 2010, με τοποθετήσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο, με συνεντεύξεις του επικεφαλής της (π.χ. πρόσφατα στονPrisma 95,1), κ.α..
Σε σχέση με τα παραπάνω, υπενθυμίζουμε τις θέσεις της Κίνησής μας
Θεωρούμε ότι η υποθαλάσσια ζεύξη, ως φαραωνικό έργο, από την άποψη της χρησιμότητάς του, είναι μη αναγκαίο. Δεν θα δώσει την αναπτυξιακή πνοή που θέλει η Λευκάδα για την οποία άλλου είδους σχεδιασμός και άλλες προτεραιότητες είναι απαραίτητες. Συγκεκριμένα::
1.Το κόστος κατασκευής είναι τεράστιο. Το έργο θα κατασκευασθεί με σύμβαση παραχώρησης, πολλών δεκαετιών, σε ιδιώτη. Σήμερα οι ελλείψεις του Δήμου μας, σε σοβαρά έργα υποδομών, είναι πολύ μεγάλες. Άρα, από τη άποψη της ιεράρχησης των αναγκών, οφείλουμε να απαιτήσουμε την διάθεση των κονδυλίων που αφορούν στην συμμετοχή του κράτους, για την υλοποίηση έργων υποδομών. Ενδεικτικά αναφέρουμε την κατασκευή, αναβάθμιση, συντήρηση βιολογικών καθαρισμών και αποχετευτικών δικτύων, την οριστική και βιώσιμη λύση στο πρόβλημα των απορριμμάτων, την αντικατάσταση – συντήρηση δικτύων ύδρευσης, τους οδικούς άξονες, κ.λπ..
2.Τα διόδια που θα επιβληθούν επιβαρύνουν πριν από όλους, τους ίδιους τους δημότες στις μετακινήσεις τους, ενώ η καθημερινή πρόσβαση επισκεπτών και εργαζομένων από τις γειτονικές περιοχές καθίσταται σχεδόν απαγορευτική. Το μεγάλο πλεονέκτημα της δωρεάν πρόσβασης στη Λευκάδα μετατρέπεται σε μειονέκτημα, στην πιο δύσκολη περίοδο, με ότι σημαίνει αυτό για την τοπική οικονομία που εξαρτάται πλήρως από τον τουρισμό.
3.Θα επιβαρυνθούν οι επιχειρήσεις, και κατά συνέπεια οι καταναλωτές, με το επιπλέον κόστος μεταφοράς των προϊόντων τους.
4.Η περιβαλλοντική επιβάρυνση είναι εξαιρετικά σοβαρή, με δεδομένο ότι αναφερόμαστε σε περιοχή που αποτελεί βιότοπο και είναι ενταγμένη στο δίκτυο Natura 2000. Μια περιοχή η οποία με τα ιχθυοτροφεία που περιλαμβάνει μπορεί να αποτελέσει πηγή πλούτου για τον τόπο μας. Μια περιοχή στην οποία, μην ξεχνάμε, επιτελείται το ανοσιούργημα της απόθεσης των απορριμμάτων που ελπίζουμε -και αγωνιζόμαστε γι’ αυτό- σύντομα να λάβει τέλος.
5. Υπάρχουν άλλες λύσεις, πολύ πιο ανώδυνες οικονομικά και περιβαλλοντικά. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Κίνησή μας έχει πρόταση που αφορά την κατασκευή και δεύτερης, ανοιγομένης γέφυρας στο σημείο εξόδου της υποθαλάσσιας ζεύξης. Η οδός πρόσβασης στο συγκεκριμένο σημείο μπορεί να κατασκευαστεί στο κρηπίδωμα (στενός υφιστάμενος δρόμος) που βρίσκεται στο όριο του ιχθυοτροφείου με το κανάλι και παράλληλα με τον υπάρχοντα ‘’Δρόμο του Κάστρου’’. Με την πρόταση αυτή αποσυμφορείται η Ανατολική Παραλία (οδός Γολέμη) από την κίνηση και η περιοχή, ιδιαιτέρου φυσικού κάλους, Γύρας - Αγίας Μαρίνας, από την διέλευση των βαρέων οχημάτων.
Δεν διεκδικούμε την μοναδικότητα των απόψεων, προφανώς υπάρχουν κι άλλες λύσεις, τις οποίες είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε.
Πέρα όμως από όλα αυτά, υπάρχει και κάτι που οι πολίτες οφείλουν να γνωρίζουν και το οποίο έχουμε θέσει από καιρό στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Πίσω από την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης κρύβονται τα πολύ μεγάλα συμφέροντα των γνωστών «εθνικών» εργολάβων που σε συνεννόηση με την κυβέρνηση, βλέπουν ως φιλέτο την ευρύτερη περιοχή. Επειδή το έργο της υποθαλάσσιας, δεν θεωρείται τόσο κερδοφόρο, ζητούν να πάρουν ως αντισταθμιστικό όφελος, την μαρίνα των πολυτελών σκαφών που προβλέπεται να κατασκευασθεί σε τμήμα του υπάρχοντος μεγάλου ιχθυοτροφείου (Αβλέμονας). Δεν τους φθάνει όμως ούτε αυτό, ζήτησαν ως προϋπόθεση να διανοιχθεί ο δίαυλος από εθνικούς πόρους (μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων). Δηλαδή και η πίτα αφάγωτη και ο σκύλος χορτάτος.
Η διάνοιξη του διαύλου, είναι πράγματι ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο για την ανάπτυξη της Λευκάδας. Η χρονική στιγμή όμως που επιλέχθηκε για να εκτελεσθεί το έργο, και μάλιστα σε περίοδο τέτοιας οικονομικής κρίσης, δεν είναι καθόλου τυχαία, αφού είναι γνωστό ότι αποτελεί αίτημα πολλών χρόνων. Έτσι δίνεται απάντηση και στο εύλογο ερώτημα των συμπολιτών μας που αναρωτιούνται, γιατί δόθηκαν ΤΩΡΑ και με τόση ευκολία τα 22 εκατ.€ για την διάνοιξη.
Ούτε όμως εδώ σταματά η ‘’ιστορία’’, γιατί γεννιούνται καινούργια ερωτήματα που τα θέτουμε καθαρά:
► Μήπως υπάρχουν (και) τοπικά οικονομικά συμφέροντα που συνδέονται με όλο αυτό το ‘’πακέτο’’;
► Μήπως κάποιοι τοπικοί παράγοντες συμμετέχουν στο ‘’συμπεθεριό’’ προσβλέποντας όχι φυσικά στο καλό της Λευκάδας, αλλά στο καλό των συμφερόντων τους;
► Μήπως στις δημοτικές εκλογές του Μαΐου, επιδιώκεται η εκλογή Δημάρχου, που έχει ήδη ‘’παραδοθεί’’ σε αυτά τα συμφέροντα;
Στην προσπάθεια για να επιτύχουν το στόχο τους, θα ‘’τα δώσουν όλα’’. Αυτοί που μπορούν να τους σταματήσουν είναι ΜΟΝΟ οι πολίτες αυτού του τόπου
Οι φορείς, τα πολιτικά κόμματα, οι υποψήφιοι δήμαρχοι, οφείλουν δημόσια και με σαφή τρόπο να καταθέσουν την άποψή τους για όλα αυτά. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.
Λευκάδα 18/02/2014
Για τη Δημοτική Κίνηση
«ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ»
Δρακονταειδής Κων/νος
Υποψήφιος Δήμαρχος Λευκάδας
http://www.kolivas.de/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο