Σάββατο 31 Ιουλίου 2021

Χρειάζονται μέτρα ώστε ο Μύτικας να καταστεί ένας βιώσιμος οικισμός για τους κατοίκους, αλλά και για τους επισκέπτες του.



ΕΦΘΑΣΕ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΧΑΟΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ – ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ, ΡΑΜΠΑ, ΛΙΜΑΝΙ – ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΟ ΜΥΤΙΚΑ ΦΘΑΝΕΙ ΣΤΟ ΦΟΡΤΕ ΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ. ΕΦΘΑΣΕ Ο ΚΟΜΠΟΣ ΣΤΟ ΧΤΕΝΙ, Ο ΜΥΤΙΚΑΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΝΑΣ ΑΦΙΛΟΞΕΝΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ.

Γράφει ο Γιώργος Πουρνάρας.
Πολιτικός Μηχανικός......

Εδώ και πολλά χρόνια στο Μύτικα επικρατεί ένα χαοτικό κυκλοφοριακό καθεστώς, ιδίως το καλοκαίρι. Χωρίς να έχουν ληφθεί ποτέ τα αυτονόητα μέτρα, που μια στοιχειώδης κυκλοφοριακή μελέτη θα υποδείκνυε, επικρατεί το απόλυτο χάος: Όλοι οι δρόμοι πλάτους 6-7 μέτρων είναι διπλής κατεύθυνσης (χωρίς πεζοδρόμια οι περισσότεροι, αν δεν έχουν καταλειφθεί και αυτά τα λίγα που υπάρχουν), δεξιά και αριστερά παρκάρουν αυτοκίνητα, ο λεγόμενος πεζόδρομος χωρίς κανένα λόγο είναι ανοιχτός όλη την ημέρα (αλήθεια τι νόημα έχει κάποιος να διασχίσει ολόκληρο το κέντρο για να φθάσει στον κάτω Μυτικα, εκτός βεβαία αν θέλει να παρκάρει σ' αυτόν!).
Το λεωφορείο διασχίζει σχεδόν όλο το Μύτικα για να φθάσει στο λιμάνι, αν καταφέρει και περάσει από τα παρκαρισμένα στις γωνίες αυτοκίνητα. Στο δρόμο από τα Βασιλακέικα μέχρι το λιμάνι επικρατεί το καλοκαίρι το απόλυτο κομφούζιο: Σε ένα δρόμο πλάτους μόλις 5,50 μ, χωρίς πεζοδρόμιο, διπλής κατεύθυνσης, εισέρχονται και εξέρχονται παντός είδους τροχοφόρα: Νταλίκες, λεωφορεία και Ι.Χ., με μεγάλες ταχύτητες πολλές φορές, τεράστια σκάφη σε τρέιλερ κλπ.
Παράλληλα, παρότι απαγορεύεται η στάθμευση σ' αυτόν τον πολύ στενό δρόμο που περνούν τέτοια μεγάλα οχήματα, οι συμπολίτες μας αγρόν αγοράζουν και σταθμεύουν δίπλα στα δένδρα, πάνω στην χωρίς ορατότητα στροφή, στο πεζοδρόμιο που δεν έχει επεκταθεί στον υπόλοιπο δρόμο από το 1990(!), όπου τους βολεύει δηλαδή. Έτσι δημιουργείται μια απαράδεκτη και επικίνδυνη για κατάσταση για τους πεζούς που κινδυνεύει η σωματική τους ακεραιότητα, ιδίως το βράδυ λόγω και του ελλιπούς φωτισμού.
Κάποιοι μάλιστα μπαίνουν με τα οχήματα τους μέσα στην αμμώδη ακτή, κατασκηνώνουν κάτω από τα δένδρα της στροφής και κοιμούνται σ' αυτά, αποπατώντας μέσα η δίπλα στα αποδυτήρια της πλαζ. (δείτε φωτογραφίες).





Το πρόβλημα επιτείνεται, καθώς η ύπαρξη της ράμπας στο λιμάνι οδηγεί όλα τα σκάφη για καθέλκυση και ανέλκυση μέσω αυτού του στενού δρόμου. Τα Σαββατοκύριακα η κατάσταση δεν ελέγχεται, πρωί και απόγευμα Κυριακής δεν μπορεί να περάσει πεζός από τη ράμπα του λιμανιού.
Η λύση βέβαια είναι η μεταφορά της ράμπας σε άλλη θέση, στο ΒΩΡΡΟ όπως έχουμε προτείνει γραπτώς κάποιοι πολίτες και έχει δεχθεί η αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία από το 2011 περίπου.
Σχεδόν το ίδιο απαράδεκτο καθεστώς επικρατεί και στην άλλη κύρια είσοδο του Μυτικα από την Δυτική πλευρά, στο ΒΩΡΡΟ. Διπλής κυκλοφορίας δρόμος, σταθμευμένα αυτοκίνητα πάνω στα πεζοδρόμια, μεγάλες ταχύτητες κλπ, δημιουργούν ένα αφόρητο και θορυβώδες περιβάλλον για τους κατοίκους.
Ποιο είναι το συμπέρασμα; Χρειάζονται μέτρα κυκλοφοριακών παρεμβάσεων άμεσα για τον Αύγουστο, και παράλληλα ανάθεση μιας πλήρους κυκλοφοριακής μελέτης που θα υποδείξει επίσημα και νόμιμα τα ενδεικνυόμενα μέτρα για τον οικισμό συνολικά. Υπάρχουν λύσεις απλές που μπορούν να αλλάξουν εντυπωσιακά την κατάσταση, με ελάχιστο οικονομικό κόστος. Αρκεί οι αρμόδιοι να ενσκήψουν και να ασχοληθούν με το θέμα. Ο Δήμαρχος πρέπει να αναλάβει τις σχετικές πρωτοβουλίες, αλλιώς και το επόμενο καλοκαίρι τα ίδια θα επικρατούν. Το κυκλοφοριακό, η ράμπα και η εσωτερική οργάνωση του λιμανιού είναι επιτακτική ανάγκη να επιλυθούν ώστε ο Μύτικας να καταστεί ένας βιώσιμος οικισμός για τους κατοίκους, αλλά και για τους επισκέπτες του.
Χωρίς κανόνες όμως θα επικρατεί η σημερινή χαοτική κατάσταση που δεν περιποιεί σε κανέναν τιμή.




mytikaspress.

9 σχόλια:

  1. Το ότι έκλεισε η τράπεζα του αστακου δεν γράφτηκε πότε σαν ειδησή τώρα που εκλεισε.Γι αυτό σε αυτη τη χώρα δέν θα πάμε ποτε μπροστά τελικα
    Ολα κατευθύνομενα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ξηρομερο δεν είναι μόνο ο μυτικας. Πουρναρας κ mytikaspress (γραφείο τύπου δημάρχου) κάνουν το δήμαρχο ότι θέλουν. Αυτοί υποδεικνύουν κ αυτός εκτελεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΑΓΑΠΗΤΕ ΓΙΩΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΣ.
    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΗ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΙ .
    ΚΑΤ ΑΡΧΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΗ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΣΤΩ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΜΥΤΙΚΑ ΠΑΛΑΙΡΟΥ ΜΕ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΠΑΛΑΙΡΟΥ. ΠΟΙΟΣ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΓΙΩΡΓΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ. ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΗΣΑΣΤΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΚΑΙ ΕΑΝ Η ΕΔΡΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΥΤΙΚΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ. ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΘΟΥΝ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΝΑ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ ΝΑ ΜΕΛΕΤΟΥΝ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ. ΚΑΠΟΙΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΕΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ,
    Ο ΔΗΜΟΣ ΑΛΥΖΙΑΣ ΗΤΑΝ ΒΙΩΣΙΜΟΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΑΙΡΟΥ. Η ΠΑΛΑΙΡΟΣ ΚΑΝΕΙ ΜΕΓΑΛΑ ΑΛΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΤΕΩΣ ΔΗΜΟ ΠΑΛΑΙΡΟΥ. ΤΩΡΑ ΑΛΛΟΥ ΠΑΠΑΠΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΤΑ ΡΑΣΑ. ΑΕΤΟΣ ΣΤΗ ΒΟΝΙΤΣΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΑΣΤΑΚΟ. ΚΑΙ ΤΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΓΡΑΨΩ. ΘΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ COVID 19.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιωργο γιατι μας τα λες ολα αυτα?σωστα ειναι και τα γνωριζουμε τοσο καλα οσο και εσυ.Συμβουλος του Δημαρχου εισαι λυστετα,εαν δεν μπορητε αδειαστε μας το χωρο μηπως μπορεσει καποιος αλλος,αμ δεν κανετε τιποτα εκτος απο μεγαλοστομιες δεν ειναι προκληση να μας ζητατε και τα ρεστα,τωρα Γιωργο κρινεσε και εσυ λογο της θεσης που κατεχεις παρα τω δημαρχο,εργα και οχι λογια θελουμε και οταν δεν μπορουμε υπαρχει και η παρετηση,πολητικη πραξη μεγαλου συμβολησμου και ηθους ειναι και αυτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αργά ξύπνησες αν και μηχανικός. Η άναρχη δόμηση χωρίς πολεδομική μελέτη απο το 80 και μετά δημιούργησε το πρόβλημα. Όλοι καμαρώναμε για τη γραφικότητα του Μύτικα. Βλέπαμε το δέντρο και χάσαμε το δάσος. Καληνύχτα κε μηχανικέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διαβάζω: "Ο Δήμαρχος πρέπει να αναλάβει τις σχετικές πρωτοβουλίες, αλλιώς και το επόμενο καλοκαίρι τα ίδια θα επικρατούν" και αναρωτιέμαι: Αφού ο κ. Πουρνάρας (αν θυμάμαι καλά) διορίστηκε από το Δήμαρχο ειδικός του συνεργάτης ή σύμβουλος, πως γίνεται να γράφει για τα κακώς και σήμερα κείμενα και δεν είχε συμβουλέψει το Δήμαρχο (σαν ειδικός συνεργάτης του) από το περασμένο καλοκαίρι για το τι πρέπει να γίνει;
    Πάντως πρώτη φορά βλέπω ειδικό σύμβουλο (ή συνεργάτη) Δημάρχου να επικοινωνεί μαζί του με αυτόν τον τρόπο. Κάτι δεν πάει καλά και καλό θα είναι ο Δήμαρχος να φυλάγεται από τέτοιους ειδικούς συνεργάτες, αν βέβαια ο κ. Πουρνάρας εξακολουθεί να είναι. Ή μήπως άραγε δεν τηρήθηκε και κάποια "ειδική" συμφωνία μεταξύ τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το καλύτερο άρθρο που έχω ποτέ διαβάσει.
    Γ.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να συμπληρώσω φίλτατε 10.21 ότι έρχεται και το mytikaspress και συνεπικουρεί στα γραφόμενα του Γιώργου. Κοινώς είναι για σκάρσμα η δλεια. Και για να μην τα πολυλογούμε, για ακόμα ένα καλοκαίρι στο Μύτικα δεν έγινε τίποτα. Ανταλλάσσονται ευχολόγια για τις καμένες λάμπες και την καθαριότητα και όλη η παρέμβαση του Δήμου και της Κοινότητας για το καλοκαίρι του Μύτικα σταματάει εκεί. Η μόνη ουσιαστική δράση για ένα καλύτερο καλοκαίρι στο Μύτικα ήρθε από έναν ιδιώτη ο οποίος λειτούργησε ένα βυτιοφόρο. Να είναι καλά ο άνθρωπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κ τι ηθελες να συνεχισει ο δημος το βοθροφορο κ να το αδειαζουν μεσα στα χωραφια που εκανα η προηγουμενη?ηταν λυση αυτο?

      Διαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο