Ίσως και μέσα στον Νοέμβριο, όμως σίγουρα μέχρι το τέλος του έτους θα έχει υπογραφεί η εργολαβία-σκούπα που θα ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει εγκρίνει την σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Μυτιληναίος και είναι θέμα ημερών η αποστολή του σχετικού πρακτικού. Στις 19 του μήνα έγινε διάσκεψη για το θέμα και δεν ζητήθηκε κάποια περαιτέρω διευκρίνιση.
Αυτό δίνει την αισιοδοξία στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ ότι θα μπορέσει πολύ γρήγορα, να ορίσει ημερομηνία παρουσίασης του έργου στη Βουλή των Ελλήνων τυπική διαδικασία για όλα τα μεγάλα έργα. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, απόλυτος στόχος είναι να υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής μέχρι το τέλος του έτους δίνοντας τέλος σε ένα σήριαλ 2,5 και πλέον ετών. Είναι μία σημαντική επιτυχία του υπουργείου Υποδομών που όπως και στην περίπτωση της Γραμμής 4, ολοκληρώνει έναν διαγωνισμό που ήταν μπλεγμένος σε νομικές περιπέτειες.
Να θυμίσουμε ότι ο διαγωνισμός που έχει κλείσει αισίως 27 μήνες, έχει περάσει ως γνωστόν από πολλές δικαστικές μάχες και έχει ακόμα μία. Η αίτηση ακύρωσης που έχει καταθέσει στο ΣτΕ η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ θα εκδικαστεί τον Δεκέμβριο αλλά δεν επηρεάζει την εξέλιξη, ακόμα και ολοκλήρωση του διαγωνισμού.
Η Μυτιληναίος, η ανάδοχος της εργολαβίας-σκούπας, θα δώσει τις δικές της εξετάσεις σε ένα έργο υψηλών απαιτήσεων, όπου εκτός από την ικανότητα που απαιτείται, υπάρχει και μεγάλη πίεση χρόνου. Το έργο που αναλαμβάνει με ποσοστό έκπτωσης 39,63%, πρέπει να ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος ΕΣΠΑ καθώς πρόκειται για έργο-phasing, δηλαδή έχει ηδη χρηματοδοτηθεί και από το προηγούμενο ΕΣΠΑ 2007-2013. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το τέλος του 2023, το έργο πρέπει να είναι λειτουργικό.
Το έργο
Η εργολαβία-σκούπα που ολοκληρώνει την
μετατροπή του άξονα “καρμανιόλα” Άκτιο-Αμβρακία, σε ασφαλή κλειστό
αυτοκινητόδρομο δύο λωρίδων, έχει πίσω της δέκα χρόνια ιστορίας και
μόλις 15 από τα συνολικά 48,5χλμ στην κυκλοφορία. Σήμερα λειτουργεί το
τμήμα Άκτιο-Βόνιτσα.
Η χρονική διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 30 μήνες, όμως εντός 15μήνου από την έναρξη του έργου θα πρέπει να ολοκληρωθεί η περίφημη παράκαμψη Αμφιλοχίας, που αφορά ένα υποτμήμα 18 χιλιομέτρων. O αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5χλμ έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους και με τη λειτουργία του αναμένεται να αυξήσει γεωμετρικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας σε ένα δρόμο που κάθε χρόνο θρηνούμε την απώλεια πολλών ανθρώπινων ζωών.
Το κόστος είναι 150εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 120.967.741,94 ευρώ). Επιπλέον υπάρχει ένα ποσό 10,5εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 8.467.741,94 ευρώ) για προαιρετικά έργα και και θα αφορά την εκτέλεση εργασιών για την απευθείας σύνδεσης της απόληξης του οδικού άξονα «Ακτίο – Αμβρακία», με την «Ιόνια Οδό» τμήμα από Χ.Θ 48+497 έως Χ.Θ 48+940 στον ανισόπεδο κόμβο Ριβίου. Το δικαίωμα της προαίρεσης μπορεί να ασκηθεί οποτεδήποτε εντός δύο ετών, από τη σύναψη της Σύμβασης.
Η χρονική διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 30 μήνες, όμως εντός 15μήνου από την έναρξη του έργου θα πρέπει να ολοκληρωθεί η περίφημη παράκαμψη Αμφιλοχίας, που αφορά ένα υποτμήμα 18 χιλιομέτρων. O αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5χλμ έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους και με τη λειτουργία του αναμένεται να αυξήσει γεωμετρικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας σε ένα δρόμο που κάθε χρόνο θρηνούμε την απώλεια πολλών ανθρώπινων ζωών.
Το κόστος είναι 150εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 120.967.741,94 ευρώ). Επιπλέον υπάρχει ένα ποσό 10,5εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 8.467.741,94 ευρώ) για προαιρετικά έργα και και θα αφορά την εκτέλεση εργασιών για την απευθείας σύνδεσης της απόληξης του οδικού άξονα «Ακτίο – Αμβρακία», με την «Ιόνια Οδό» τμήμα από Χ.Θ 48+497 έως Χ.Θ 48+940 στον ανισόπεδο κόμβο Ριβίου. Το δικαίωμα της προαίρεσης μπορεί να ασκηθεί οποτεδήποτε εντός δύο ετών, από τη σύναψη της Σύμβασης.
πηγή: ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο