Με την ψήφιση σήμερα από τη Βουλή των δύο τελευταίων ρυθμίσεων που είχε καταθέσει ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, και μετά τη νομοθετική ρύθμιση που είχε ψηφιστεί τον Οκτώβριο του 2019, ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο κύκλος των νομοθετικών παρεμβάσεων για την Μαρίνα στο Βλυχό. Πλέον, έπειτα και από την έγκριση του φακέλου της επένδυσης από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ) ανοίγει οριστικά ο δρόμος για την έναρξη των αδειοδοτήσεων και την εκπόνηση των μελετών, οι οποίες, όπως έχει προαναγγελθεί, θα προχωρήσουν με διαδικασίες fast track.
Οι δύο ρυθμίσεις εντάχθηκαν στο άρθρο 43 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για το παραεμπόριο, κατά τη συζήτηση του οποίου ο κ. Καββαδάς πραγματοποίησε ομιλία.
Ο Βουλευτής τόνισε ότι ο προηγούμενος νόμος 4608/2019 της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, δημιούργησε μεγάλα προβλήματα και προσκόμματα στις στρατηγικές επενδύσεις, θέτοντας ιδιαίτερα περιοριστικές προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό μιας επένδυσης ως στρατηγικής.
Αναφέρθηκε στη συνεργασία που είχε με το Υπουργείο Ανάπτυξης και τον ίδιο τον Υπουργό, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, προκειμένου να επεξεργαστούν και να προωθήσουν τρεις τροποποιήσεις στον νόμο 4608/2019. Τον ευχαρίστησε, τονίζοντας ότι με τη δική του βοήθεια γίνεται πράξη η προεκλογική δέσμευση που είχε δώσει στον λαό της Λευκάδας, ότι η επένδυση της Μαρίνας στο Βλυχό θα πάρει σάρκα και οστά. Το χαρακτήρισε «έργο πνοής», επισημαίνοντας ότι η επένδυση, που φτάνει τα 70 εκατομμύρια ευρώ, και περιλαμβάνει 800 θέσεις ελλιμενισμού, χερσαίες εγκαταστάσεις, ξενοδοχείο, καταστήματα, χώρους αναψυχής και πρασίνου, θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή.
Απευθυνόμενος στον παριστάμενο Υπουργό, κ. Γεωργιάδη, ανέφερε ότι, ως μισός Λευκαδίτης, θα πρέπει να είναι διπλά ευχαριστημένος που το έργο φέρει και τη δική του σφραγίδα, καθώς χωρίς τη βοήθεια του, η επένδυση αυτή δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί, διότι δεν θα εγκρινόταν ποτέ από τη Διυπουργική Επιτροπή ως στρατηγική, άρα δεν θα πήγαινε ποτέ με fast track διαδικασίες και το πιθανότερο είναι ότι θα είχε την τύχη τόσων άλλων επενδύσεων που ναυάγησαν γιατί οι πολυετείς καθυστερήσεις έδιωξαν τους επενδυτές.
Αναφέρθηκε στην πρώτη τροποποίηση που ψηφίστηκε τον περασμένο Οκτώβριο από τη Βουλή, και η οποία μείωνε τα όρια πάνω από τα οποία μπορούσε να θεωρηθεί μια επένδυση στρατηγική, από τα 100 εκατομμύρια ευρώ στα 40 εκατομμύρια, και από τη δημιουργία 120 θέσεων εργασίας στις 75, ανοίγοντας το δρόμο για να προχωρήσει η Μαρίνα στο Βλυχό, αλλά και δεκάδες άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα, ως στρατηγικές.
Αναφερόμενος στις δύο νέες διατάξεις ανέφερε ότι:
Α) Μία επένδυση μπορεί πλέον να χαρακτηριστεί στρατηγική, ακόμα κι αν πρόκειται να υλοποιηθεί σε δημόσια περιουσία – κάτι που δεν επέτρεπε ο προηγούμενος νόμος του ΣΥΡΙΖΑ. Έτσι, ανοίγει ουσιαστικά ο δρόμος σε δημόσιους φορείς και κυρίως την τοπική αυτοδιοίκηση για να προχωρήσουν σε στρατηγικές επενδύσεις.
Β) Η έγκριση της επένδυσης από τη διυπουργική επιτροπή προηγείται της διαγωνιστικής διαδικασίας. Δηλαδή πρώτα βγαίνουν όλες οι άδειες και οι μελέτες που χρειάζονται και μετά γίνεται ο διαγωνισμός για να αναδειχθεί ο ανάδοχος. Έτσι ο δικαιούχος του έργου, εν προκειμένω ο Δήμος Λευκάδας, μπορεί να διαπραγματευθεί μια οικονομικά πιο συμφέρουσα συμφωνία με τον ανάδοχο στη διαγωνιστική διαδικασία, αφού θα έχει στα χέρια του μια ολοκληρωμένη στρατηγική επένδυση.
Ο Βουλευτής αναφέρθηκε και στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο, τονίζοντας ότι έχει στόχο να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες ορθής λειτουργίας της αγοράς, καταπολεμώντας το παραεμπόριο, τη μαύρη εργασία και τη φοροδιαφυγή και θέτοντας τις βάσεις για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου. Τόνισε ότι προστατεύει και στηρίζει τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους εμπόρους και τους καταστηματάρχες, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις που θα βοηθήσουν τους επιχειρηματίες, να επενδύσουν με ταχύτητα και ασφάλεια στη χώρα μας, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Καββαδάς ανέφερε:
«Η χώρα από τον Ιούλιο του 2019, κοιτάζει μπροστά. Προχωρά με άλλες ταχύτητες. Υπάρχει μια αδιαμφισβήτητη δυναμική που παρά την πρόσκαιρη ανάσχεσή της από την πανδημία, πρέπει να απελευθερωθεί και να ενισχυθεί. Αυτός είναι ο δικός μας στόχος, η επιστροφή, μέσα στο 2021, σε ισχυρούς και βιώσιμους ρυθμούς ανάπτυξης. Η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης διαμόρφωσαν μια νέα σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες. Η νέα αυτή σχέση αποτελεί το πιο πολύτιμο κεφάλαιο στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας.»
Το βίντεο της ομιλίας.
Παρα ταύτα και αυτά επι ΣΥΡΙΖΑ κατασκευάσθηκαν παρατημένοι Εθνικοί Δρόμοι της Ελλάδας.
ΑπάντησηΔιαγραφή