Την υλοποίηση ενός ειδικού και στοχευμένου προγράμματος για την αξιοποίηση και απορρόφηση από την αγορά εργασίας των 91 πρώην εργαζομένων της εταιρείας Frigoglass, ζητάει με επιστολή του προς τον Διοικητή του ΟΑΕΔ, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης.
Με επιστολή του προς τον Διοικητή, Σπύρο Πρωτοψάλτη, ο Περιφερειάρχης θέτει το μείζον κοινωνικό ζήτημα που έχει δημιουργηθεί για τους 91 απολυμένους και τις οικογένειές τους, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η Πολιτεία οφείλει να ενισχύσει την προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης των πρώην εργαζομένων, οι οποίοι διαθέτουν συγκεκριμένες δεξιότητες που μπορούν και να ενισχυθούν μέσω κάποιου προγράμματος επιμόρφωσης, ώστε εν συνεχεία να καταστεί δυνατό να απορροφηθούν είτε σε διοικητικές δομές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, είτε σε επιχειρήσεις της περιοχής.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Το ακριβές κείμενο της επιστολής του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας προς τον Διοικητή του ΟΑΕΔ, είναι το εξής:
Αγαπητέ κύριε Διοικητά,
Με επιστολή του προς τον Διοικητή, Σπύρο Πρωτοψάλτη, ο Περιφερειάρχης θέτει το μείζον κοινωνικό ζήτημα που έχει δημιουργηθεί για τους 91 απολυμένους και τις οικογένειές τους, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η Πολιτεία οφείλει να ενισχύσει την προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης των πρώην εργαζομένων, οι οποίοι διαθέτουν συγκεκριμένες δεξιότητες που μπορούν και να ενισχυθούν μέσω κάποιου προγράμματος επιμόρφωσης, ώστε εν συνεχεία να καταστεί δυνατό να απορροφηθούν είτε σε διοικητικές δομές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, είτε σε επιχειρήσεις της περιοχής.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Το ακριβές κείμενο της επιστολής του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας προς τον Διοικητή του ΟΑΕΔ, είναι το εξής:
Αγαπητέ κύριε Διοικητά,
Όπως πιθανότατα γνωρίζετε, η εταιρία Frigoglass ανέστειλε περί τα μέσα του Ιουνίου 2019 την λειτουργία του εργοστασίου της, που βρίσκεται στην Κ. Αχαΐα του Δήμου Δυτικής Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα 91 εργαζόμενοι να βρεθούν χωρίς εργασία και εισόδημα.
Οι λόγοι διακοπής της παραγωγικής δραστηριότητας του εργοστασίου αφορούσαν αμιγώς την ίδια την εταιρία η οποία, όπως περιγράφεται στην λακωνική ανακοίνωση που εκδόθηκε, στοχεύει μέσω και συγκεκριμένης ενέργειας στην ενίσχυση της μακροπρόθεσμης ανταγωνιστικότητας της. Να σημειωθεί δε ότι, μέχρι την οριστική αναστολή της λειτουργίας του εργοστασίου, η εταιρία προσέφυγε σε διάφορες μορφές ελαστικής εργασίας, με την συναίνεση των εργαζομένων οι οποίοι προσπάθησαν, με τον τρόπο αυτό, να συμβάλλουν στους επιχειρηματικούς στόχους της εταιρίας δημιουργώντας ταυτόχρονα τις αναγκαίες βάσεις για την διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους.
Ήδη μετά την παρέλευση 8 μηνών οι 91 απολυμένοι, παρά τις προσπάθειες τους, δεν έχουν βρει εργασία, ενώ το μέλλον που προβάλλει μπροστά τους είναι εξαιρετικά δυσοίωνο, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται σε ηλικία 50-55 ετών, γεγονός που τους καθιστά μη ελκυστικούς στην αγορά εργασίας και τους στερεί τις προοπτικές επανένταξης σε κάποιο κλάδο σταθερής εργασίας.
Το κοινωνικό δικαίωμα στην εργασία που κατοχυρώνεται στο αρθρ. 22 παρ. 1 του Συντάγματος, ανεξάρτητα από τον αγώγιμο ή μη χαρακτήρα του, δεν στερείται κανονιστικού περιεχομένου, καθώς η υποχρέωση του Κράτους για διασφάλιση συνθηκών και μέσων για την προστασία του είναι συνεχής και επιβάλει, πέραν των άλλων, την λήψη μέτρων για την διασφάλιση της πρόσβασης υπό συνθήκες εναρμονισμένες με την συνταγματική αρχή της ισότητας, σε προγράμματα εργασίας ή ενίσχυσης δεξιοτήτων ανέργων αποκλεισμένων από την αγορά εργασίας λόγω ειδικών χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων.
Έτσι και μόνο μπορεί να επιτευχθεί η ενδυνάμωση του κοινωνικού κράτους και η αξιοποίηση του για την αντιμετώπιση των ελλειμμάτων κοινωνικής αλληλεγγύης που είναι διάχυτα στη χώρα μας.
Στο πλαίσιο αυτό εκτιμώ ότι η περίπτωση που σας εξέθεσα παραπάνω αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα που χρήζει στοχευμένης αντιμετώπισης ώστε η κοινωνική αλληλεγγύη να λάβει την μορφή πολιτικής επιλογής.
Για τον λόγο αυτό και θεωρώντας την συμβολή του ΟΑΕΔ αναγκαία συνθήκη στην υλοποίηση των ανωτέρω, προτείνω την εκπόνηση από αυτόν ενός στοχευμένου προγράμματος απασχόλησης και αξιοποίησης του συγκεκριμένου εργατικού δυναμικού για απασχόληση τους είτε μέσα στις υπάρχουσες διοικητικές δομές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, είτε σε επιχειρήσεις της περιοχής ώστε να υποστηριχθεί το συγκεκριμένο εργατικό δυναμικό και να δοθεί αποτελεσματική λύση σε ένα πρόβλημα που πλήττει την – ήδη επιβαρυμένη με υψηλό ποσοστό ανεργίας – περιοχή των Δήμων Δυτικής Αχαΐας και Πατρέων.
Οι λόγοι διακοπής της παραγωγικής δραστηριότητας του εργοστασίου αφορούσαν αμιγώς την ίδια την εταιρία η οποία, όπως περιγράφεται στην λακωνική ανακοίνωση που εκδόθηκε, στοχεύει μέσω και συγκεκριμένης ενέργειας στην ενίσχυση της μακροπρόθεσμης ανταγωνιστικότητας της. Να σημειωθεί δε ότι, μέχρι την οριστική αναστολή της λειτουργίας του εργοστασίου, η εταιρία προσέφυγε σε διάφορες μορφές ελαστικής εργασίας, με την συναίνεση των εργαζομένων οι οποίοι προσπάθησαν, με τον τρόπο αυτό, να συμβάλλουν στους επιχειρηματικούς στόχους της εταιρίας δημιουργώντας ταυτόχρονα τις αναγκαίες βάσεις για την διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους.
Ήδη μετά την παρέλευση 8 μηνών οι 91 απολυμένοι, παρά τις προσπάθειες τους, δεν έχουν βρει εργασία, ενώ το μέλλον που προβάλλει μπροστά τους είναι εξαιρετικά δυσοίωνο, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται σε ηλικία 50-55 ετών, γεγονός που τους καθιστά μη ελκυστικούς στην αγορά εργασίας και τους στερεί τις προοπτικές επανένταξης σε κάποιο κλάδο σταθερής εργασίας.
Το κοινωνικό δικαίωμα στην εργασία που κατοχυρώνεται στο αρθρ. 22 παρ. 1 του Συντάγματος, ανεξάρτητα από τον αγώγιμο ή μη χαρακτήρα του, δεν στερείται κανονιστικού περιεχομένου, καθώς η υποχρέωση του Κράτους για διασφάλιση συνθηκών και μέσων για την προστασία του είναι συνεχής και επιβάλει, πέραν των άλλων, την λήψη μέτρων για την διασφάλιση της πρόσβασης υπό συνθήκες εναρμονισμένες με την συνταγματική αρχή της ισότητας, σε προγράμματα εργασίας ή ενίσχυσης δεξιοτήτων ανέργων αποκλεισμένων από την αγορά εργασίας λόγω ειδικών χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων.
Έτσι και μόνο μπορεί να επιτευχθεί η ενδυνάμωση του κοινωνικού κράτους και η αξιοποίηση του για την αντιμετώπιση των ελλειμμάτων κοινωνικής αλληλεγγύης που είναι διάχυτα στη χώρα μας.
Στο πλαίσιο αυτό εκτιμώ ότι η περίπτωση που σας εξέθεσα παραπάνω αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα που χρήζει στοχευμένης αντιμετώπισης ώστε η κοινωνική αλληλεγγύη να λάβει την μορφή πολιτικής επιλογής.
Για τον λόγο αυτό και θεωρώντας την συμβολή του ΟΑΕΔ αναγκαία συνθήκη στην υλοποίηση των ανωτέρω, προτείνω την εκπόνηση από αυτόν ενός στοχευμένου προγράμματος απασχόλησης και αξιοποίησης του συγκεκριμένου εργατικού δυναμικού για απασχόληση τους είτε μέσα στις υπάρχουσες διοικητικές δομές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, είτε σε επιχειρήσεις της περιοχής ώστε να υποστηριχθεί το συγκεκριμένο εργατικό δυναμικό και να δοθεί αποτελεσματική λύση σε ένα πρόβλημα που πλήττει την – ήδη επιβαρυμένη με υψηλό ποσοστό ανεργίας – περιοχή των Δήμων Δυτικής Αχαΐας και Πατρέων.
Με εκτίμηση,
Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο