Τον Εμίρη του Κατάρ δικαίωσε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών στην δικαστική διαμάχη του με το αρχιτεκτονικό γραφείο του Στελιο Αγιοστρατίτη για τη νήσο Οξυά που κρατούσε «παγωμένη» την επένδυση των Κατεριανών από το 2014.
Το γνωστό γραφείο είχε εκπονήσει τα σχέδια για να μεταμορφωθεί το άγονο νησί σε «art island» όπως ονειρευόταν η κόρη του Χαμάντ Μπιν Χαλίφα Αλ Θάνι, Μαγιάσα. Ωστόσο τα σχέδια δεν έγιναν αποδεκτά από τους επενδυτές και το αρχιτεκτονικό γραφείο κατέθεσε αγωγή αξιώνοντας αμοιβές περίπου 6,5 εκ ευρώ........
Η απόφαση του δικαστηρίου εκδόθηκε πριν από λίγες ημέρες, στις 26 Φεβρουαρίου 2019 και όπως αποκαλύπτει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, απορρίπτει την αγωγή κατά του Εμίρη έστω και κατόπιν εορτής αφού οι Κταριανοί έχουν πλέον αποφασίσει να αποσυρθούν επενδυτικά από την Ελλάδα. Σύμφωνα με τους δικαστές, το αρχιτεκτονικό γραφείο δεν εκπόνησε ολοκληρωμένες μελέτες για την Οξυά, προκειμένου να λάβει τις αμοιβές που διεκδικούσε ως ποσοστά επί του έργου. Στη δικαστική απόφαση αναφέρεται συγκεκριμένα: «Σύμφωνα όμως με την προαναφερθείσα πραγματογνωμοσύνη και όσα έχουν ήδη εκτεθεί, με βάση το ως άνω π.δ. (προεδρικό διάταγμα) οι ενάγοντες δεν δικαιούνται αμοιβής ,λόγω του γεγονότος ότι ,όπως αποδείχθηκε,οι ανωτέρω μελέτες δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του εν λόγω π.δ. και του γεγονότος ότι από αυτές τις μελέτες δεν είναι δυνατό να καθοριστεί ο αναλυτικός προϋπολογισμός του έργου, βάση του οποίου θα ήταν δυνατό να προσδιοριστεί το ύψος των αμοιβών των εναγόντων. Εξ άλλου το γεγονός ότι κατά την εκπόνηση των μελετών δεν έπρεπε να ληφθούν υπ’ όψιν οι προβλεπόμενοι όροι δόμησης αλλά εκείνοι στους οποίους η εναγόμενη αποσκοπούσε ,δεν ασκεί έννομη επιρροή ,διότι οι εν λόγω όροι δεν καθορίστηκαν μεταγενέστερα με τον προβλεπόμενο τρόπο ,ούτε άλλωστε αποδείχθηκε ότι οι ενάγοντες ολοκλήρωσαν οποιαδήποτε προβλεπόμενη διαδικασία για τον καθορισμό αυτών».
Συναντήσεις στο Κατάρ
Στη δικαστική απόφαση περιγράφονται και οι συναντήσεις των δυο πλευρών όταν η επένδυση ήταν στα σκαριά καθώς και η επίσκεψη εκπρόσωπων του αρχιτεκτονικού γραφείου στο Κατάρ όπου είχαν συναντηθεί και με τον ίδιο τον Χαμάντ Μπιν Χαλίφα Αλ Θάνι προκειμένου να του παρουσιάσουν τα σχέδια αξιοποίησης του νησιού. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι κατά το χρονικό διάστημα από 12 /5/2013 έως 14/5/2013 πραγματοποιήθηκε συνάντηση των εναγόντων στο Κατάρ με τον βασικό μέτοχο της εταιρίας PIMARA SA και τον σύμβουλο του Εμίρη όπου τους παρουσίασαν κατά την εναγόμενη το master plan και κατά τους ενάγοντες την προκαταρκτική μελέτη (concept design) . «Επίσης ίδια συνάντηση πραγματοποιήθηκε και στις 18.5.2013 για να παρουσιαστεί το ανωτέρω στον Εμίρη του Κατάρ που ήταν ο υποψήφιος επενδυτής στην εν λόγο νήσο αλλά και τρίτη συνάντηση για να παρουσιαστεί το σχέδιο στον υιό του Εμίρη», αναφέρεται χαρακτηριστικά. Επίσης στην απόφαση επισημαίνεται πως όπως προκύπτει από τα έγγραφα πρόθεση της εταιρίας ήταν «να ανατεθεί αρχικά στους ενάγοντες η σύνταξη της προκαταρκτικής μελέτης και της προμελέτης οι οποίες κατά τους ενάγοντες ήταν αναγκαίες για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την άρση των ανωτέρω περιορισμών υπό τις οποίες τελούσε ή έν λόγω νήσος έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η αξιοποίησή της …ωστόσο δεν καταρτίστηκε έγκυρη έγγραφη συμφωνία μεταξύ των διαδίκων» επισημαίνουν οι δικαστές και καταλήγουν: «Κατόπιν τούτου, η επικουρική βάση της αγωγής ,στηριζόμενη στην ύπαρξη έγκυρης σύμβασης μεταξύ των διαδίκων ,πρέπει να απορριφθεί ως μη νόμιμη…».
Το όνειρο της Μαγιάσα
Ο Εμίρης του Κατάρ Χαμάντ μπιν Αλ Χαλίφα Αλ Θανι, αγόρασε την Οξυά το 2013 καταβάλλοντας το ποσό των 5,6 εκ. ευρώ, με σκοπό να τη μετατρέψει στο πρώτο νησί τέχνης στον κόσμο. Πίσω από το project “oxia art island” βρίσκεται η κόρη του Μαγιάσα , που οραματίστηκε το νησί του Ιονίου ως παγκόσμιο κέντρο πολιτισμού καθώς η αγάπη της για την τέχνη είναι μεγάλη και την έχει οδηγήσει στην απόκτηση σπουδαίας συλλογής με σπάνια έργα. Στα σχέδια του Στέλιου Αγιοστατίτη, που είχαν παρουσιαστεί στην οικογένεια του Εμίρη στη Ντόχα, αποτυπωνόταν ο πολιτιστικός χαρακτήρας της Οξυάς, αφού είχαν σχεδιαστεί ακόμα και οικισμοί καλλιτεχνών, οι οποίοι θα ταξίδευαν στο νησί για να εκθέσουν τα έργα τους στους καλαίσθητους εκθεσιακούς χώρους. Το πλάνο προέβλεπε ακόμα μουσεία που θα αποτελούσαν πόλο έλξης για λάτρεις της τέχνης απ’ όλο τον κόσμο, αλλά και ένα επιβλητικό αμφιθέατρο στο λόφο με θέα το Ιόνιο. Στις μακέτες τα κτίσματα βρίσκονταν σε απόλυτη αρμονία με το φυσικό περιβάλλον, ενώ στην πρόταση του αρχιτεκτονικού γραφείου περιλαμβάνονταν πολυτελή ξενοδοχεία, bungalows μαρίνες και ελικοδρόμια που θα διευκόλυναν την πρόσβαση των επισκεπτών. Όμως η αξιοποίηση του νησιού εκτός από τη δικαστική διαμάχη «σκόνταψε» και στο γεγονός πως η Οξυά, όπως και ολόκληρο το σύμπλεγμα των Εχινάδων περιλαμβάνεται στο δίκτυο προστατευόμενων περιοχών Natura και μπορεί να δομηθεί μόνο κάτω από αυστηρές προϋποθέσεις, όπως τονίζεται και στην απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου. «Περαιτέρω ως προς το ζήτημα εάν για την άρση του τότε ισχύοντος νομοθετικού καθεστώτος υπό την οποία τελούσε η νήσος Οξυά ώστε να καταστεί δυνατή η αξιοποίησή της ….προκύπτει ότι από τους ενάγοντες (σ.σ. αρχιτεκτονικό γραφείο ) διερευνήθηκε η δυνατότητα αξιοποίησης της νήσου, χωρίς να ληφθεί υπ όψιν ο δασικός χαρακτήρας της …κατά το χρόνο εκπόνησης των ως άνω μελετών κανένα αίτημα τουριστικής αξιοποίησης της νήσου δεν είχε διαβιβαστεί για γνωμοδότηση στο Φορέα Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου».
Πρόσφατα οι συνεργάτες του Εμίρη του Κατάρ στη Ελλάδα κέρδισαν άλλη μία ευνοϊκή δικαστική απόφαση σχετικά με την επένδυση που σχεδίαζαν πάνω από το Ναυάγιο της Ζακύνθου , ωστόσο δεν κρύβουν την απροθυμία τους να δρομολογήσουν την αξιοποίηση των ακινήτων τους καθώς τα κεφάλαια που επρόκειτο να διαθέσουν στο Ιόνιο έχουν ήδη διοχετευτεί για επενδύσεις σε άλλες χώρες.
Φωτογραφίες: aa-agiostratitis
https://www.agrinionews.gr/
Πουλατετα όλα προδοτες
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο συγκεκριμένο νησάκι ανήκει στην συνθήκη ΡΑΜΣΑΡ, πως είναι δυνατόν να πουληθεί και να αξιοποιηθεί τουριστικά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα το σικεκριμενω νιση είναι πουλιμενω εδώ και χρόνια το έχει ενας ελινο αυστραλος.απο το 1999
ΑπάντησηΔιαγραφή