Στα ύψη εκτοξεύτηκε και αυτό το καλοκαίρι η τιμή των καυσίμων με την αμόλυβδη να φτάνει στα νησιά των Κυκλάδων στα 2 ευρώ.
Όπως και σε κάθε άλλο πρόβλημα σε αυτή την χώρα,
έτσι και τα καύσιμα αποτελούν ένα τεράστιο θέμα κυρίως κάθε χρόνο τον
Αύγουστο. Ο κόσμος αδυνατεί να καταλάβει ποιος φταίει αν και δεν είναι
δύσκολο. Η υψηλή φορολογία που έχει η Ελλάδα ακόμα και προ κρίσης στις
τιμές των καυσίμων οδηγεί στην ανάγκη μεγαλύτερων ποσοστών κέρδους τους
πρατηριούχους σε περιοχές όπως τα μικρά νησιά.
Αυτό γίνεται εκεί
διότι οι πρατηριούχοι μπορούν να κερδίσουν παραπάνω χρήματα τους
καλοκαιρινούς μήνες με τον τουρισμό. Ολο τον υπόλοιπο χρόνο πωλούν
μικρές ποσότητες που είναι για τις ανάγκες των ελάχιστων ντόπιων κι έτσι
οδηγούνται σε αυξήσεις για να «ρεφάρουν» την χρονιά.
Αυτά
συμβαίνουν μόνο στην Ελλάδα. Απόδειξη είναι ότι η χώρα μας βρίσκεται
σταθερά στην δεύτερη ή τρίτη θέση στον πίνακα των χωρών της Ευρώπης με
την πιο ακριβή βενζίνη. Δείτε τον σχετικό πίνακα :
Αυτό βέβαια δεν γίνεται μόνο στις Κυκλάδες αλλά και σε όλους τους
τουριστικούς προορισμούς με αποκορύφωμα τον Αύγουστο που πωλούνται
μεγάλες ποσότητες.
Μέχρι
να φτάσει όμως στον πρατηριούχο το καύσιμο, έχει «επάνω του» από το
δυλιστήριο και στους εμπόρους υψηλότατη φορολογία πάνω στην οποία
μπαίνει και το περιθώριο κέρδους των μεσαζόντων.
Αυτό το
διαχρονικό πρόβλημα , δεν λύθηκε ποτέ, όπως και τόσα άλλα σε αυτή την
ταλαίπωρη χώρα. Τους μη καλοκαιρινούς μήνες, για παράδειγμα, η βενζίνη
και τα άλλα καύσιμα «τσιμπάνε» στην τιμή όταν έχει περιόδους γιορτών και
τριημέρων που παρατηρείται και μεγαλύτερη κίνηση.
Φέτος, με βάση το παρατηρητήριο τιμών η μέση τιμή της αμόλυβδης είναι 1,64 ευρώ το λίτρο, με το 1.03 ευρώ να είναι φόροι!.
Στις Κυκλάδες η μέση τιμή σήμερα είναι 1,878 ευρώ το λίτρο και σε ορισμένα νησιά αγγίζει τα δύο ευρώ το λίτρο.
Η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να μπει πλαφόν στην τιμή, με τους πρατηριούχους να διαμαρτύρονται όπως κάθε χρόνο. Ετσι, το αυτονόητο, που είναι η δραστική μείωση των φόρων που αποδεδειγμένα θα αυξήσει την κατανάλωση σε συνδυασμό και με άλλαμέτρα, π.χ. μικρότερα ποσά για την άρση της ακινησίας για όσους καταθέτουν πινακίδες και λιγότερα τέλη κυκλοφορίας δεν φαίνεται να μπαίνει στο τραπέζι.
Η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να μπει πλαφόν στην τιμή, με τους πρατηριούχους να διαμαρτύρονται όπως κάθε χρόνο. Ετσι, το αυτονόητο, που είναι η δραστική μείωση των φόρων που αποδεδειγμένα θα αυξήσει την κατανάλωση σε συνδυασμό και με άλλαμέτρα, π.χ. μικρότερα ποσά για την άρση της ακινησίας για όσους καταθέτουν πινακίδες και λιγότερα τέλη κυκλοφορίας δεν φαίνεται να μπαίνει στο τραπέζι.
Η Ομοσμονδία Βενζινοπολών και εμπόρων καυσίμων εξέδωσε ανακοίνωση
στο άκουσμα της πιθανότητας να μπει πλαφόν στις τιμές. Οπως αναφέρει οι
πρατηριούχοι στα νησιά οδηγούνται σε ποσοστά κερδών μεγαλύτερα λόγω
εποχικής κατανάλωσης γιά να επιβιώσουν και αναρωτιούνται αν αυτό είναι
αθέμιτο και παράλογο.
https://www.dikaiologitika.gr/
αυτη την ωρα να μπει πλαφον αλλα και στα διυλιστηρια
ΑπάντησηΔιαγραφήοι ελλαδα μαγαλουργησε οταν οι τιμες ηταν σε αγορονομικο ελεγχο
οποιος θελει να πουληση φθινωτερα πεδιον δοξης λαμπρον να το κανη
προς τα κατω.
και σε αλλα ειδη πρεπει να μπουν τιμες
αυτες τισ μαλακιες να γυρναμε σαν τρελοι να βρουμε πιο πρατηριο ειναι πιο φθηνο
και να καιμε 2-3 λυτρα βενζινη να σταματησοη
βεβαιως και το καλοκαιρι αυξανουν να κονομησουν
πχ αν πας σε κατι αρχαιολογικους χωρους εκει δεν βρισκεις ακρη το νεο το εμφιαλωμενο το μεγαλο μπουκαλι 1.5 ευρω κλπ
Και στα καφενεια επρεπε να υπαρχει παλφον αναλογα με την κατηγορια που ανηκει το
καταστημα οπως ηταν παλιοτρα γραμενο απ εξω απο την πορτα του καταστηματος η κατηγορια και ο τιμοκαταλαγος.
Το μεγαλυτερο εγκλημα που εφερε την φτωχεια ηταν η απελευθερωση.
τελος ο καφες στο κολωνακι επι δραχμης κοστιζε 500 δρχ και με το ευρβ πηγε 3 ευρω χιλιες δραχμες εχω τις αποδειξεις και αυτο εγινε λογο της απαλευθερωσης των τιμων
ΣΕ ΟΛΑ ΑΓΟΡΟΝΟΜΙΑ .