Του Λίνου Υφαντή,
Το τρένο ήταν το σημαντικότερο μέσο διακίνησης επιβατών και
εμπορευμάτων στην Αιτωλοακαρνανία στα τέλη του 19ου αιώνα και στο πρώτο
μισό του 20ου. Ειδικά πριν την κατασκευή του πολιτικού αεροδρομίου το
1930, οι μεταφορές όλου του Νομού στηρίζονταν στην ατμομηχανή του
τρένου.
Για να δοθεί μια εικόνα πόσοι ταξίδευαν ανά χρόνο σε κάθε πόλη της
Αιτωλοακαρνανίας παρουσιάζεται ενδεικτικά ο πίνακας επιβατών και
εμπορευμάτων του 1929 από την εφημερίδα «Το Φως». Όπως μπορεί να
διαπιστώσει κανείς, σχεδόν 100.000 ταξίδευαν προς Αιτωλικό, Αγρίνιο, ενώ
την μερίδα του λέοντος είχε η πρωτεύουσα του Νομού Μεσολόγγι με
183.000. Τα νούμερα είναι ιδιαίτερα ψηλά και μπορούν να συγκριθούν με το
σήμερα σε κάποιες περιπτώσεις, όπου τα εισιτήρια μπορεί να ξεπερνούν
τις 300.000 μόνο από το Αγρίνιο.
Μάλιστα το 1929 η χρήση του τρένου άρχισε να παρουσιάζει πτωτική τάση,
διότι άρχισε να χρησιμοποιείται το αυτοκίνητο και αργότερο το αεροπλάνο.
Εκτός των επιβατών, εντυπωσιακός είναι και ο αριθμός των εμπορευμάτων.
Πλέον το ρόλο αυτό έχουν αναλάβει κατά κύριο λόγο τα φορτηγά
αυτοκίνητα:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο