Η εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες είναι προτεραιότητα διεθνώς, απαραίτητη για την ανταγωνιστικότητα και την ασφάλεια στις σύγχρονες κοινωνίες.
Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) συντελεί
στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μαθητών, στην αλλαγή της διδακτικής
πρακτικής, της διαδικασίας μάθησης και της επικοινωνίας.
Τα ρομπότ πάνε… σχολείο
Ευφάνταστες ρομποτικές κατασκευές από μαθητές
Όπως επισημαίνει μιλώντας στο ert.gr ο κ. Νίκος Τζιμόπουλος,
υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ (Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) Κυκλάδων
και αναπληρωτής συντονιστής της Ομάδας Εργασίας για την αξιοποίηση του
Ανοιχτού Λογισμικού Περιεχομένου και Εξοπλισμού Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ιδιαίτερης σημασίας είναι η εκπαιδευτική
ρομποτική.
Με τον όρο «εκπαιδευτική ρομποτική» εννοούμε το υπολογιστικό
περιβάλλον που αποτελείται από ένα ή περισσότερα ρομπότ, το οποίο
ενθαρρύνει τους μαθητές να σκεφτούν καλύτερα ένα πρόβλημα, να
συνεργαστούν, και τους βοηθά να αποκτήσουν γνώσεις, κριτική σκέψη κι
εξοικείωση με τους υπολογιστές. Επιπλέον, τα ρομπότ βγάζουν τον μαθητή
από τα στενά όρια της οθόνης του υπολογιστή στον πραγματικό κόσμο.
Πρόκειται για μία σχετικά καινούρια επιστήμη με αντικείμενο τη
σύλληψη, τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία ρομπότ. Το ευρύ
πεδίο έρευνας περιλαμβάνει στοιχεία ανάπτυξης λογισμικού, τεχνητής
νοημοσύνης, προηγμένης μηχανολογίας, μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς
κ.ά.
Η ρομποτική έχει τη δυνατότητα να εφαρμοστεί σε όλες τις βαθμίδες
εκπαίδευσης για τη διδασκαλία διαφόρων εννοιών, από τις Φυσικές
Επιστήμες και άλλα γνωστικά αντικείμενα. Σχετικά με την Υπολογιστική
Σκέψη, αποτελεί μια νέα φιλοσοφία προσέγγισης, όχι μόνο επίλυσης
επιστημονικών προβλημάτων αλλά και αντιμετώπισης προκλήσεων της
καθημερινότητας.
Μέτρα από ΕΕ ενάντια στο χάσμα ψηφιακών δεξιοτήτων
Η ΕΕ, έχοντας αναλάβει την πρωτοβουλία «Συνασπισμός για τις ψηφιακές
δεξιότητες και τις ψηφιακές θέσεις εργασίας», υπογραμμίζει πως η
καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων πρέπει να ξεκινά από τις χαμηλές
βαθμίδες της εκπαίδευσης και να φθάνει ως τη Δια Βίου Μάθηση.
«Παρέχοντας σε περισσότερους ανθρώπους τη δυνατότητα να αναπτύξουν
ψηφιακές δεξιότητες, είναι σαν να τους δίνεις εισιτήριο για την ψηφιακή
οικονομία. Δεν μπορούμε να οικοδομήσουμε την ψηφιακή ενιαία αγορά στην
Ευρώπη, αν δεν αντιμετωπίσουμε το χάσμα ψηφιακών δεξιοτήτων», δηλώνει ο
αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Άντρους Άνσιπ, αρμόδιος για την
Ψηφιακή Ενιαία Αγορά.
Βασικές ικανότητες από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού.
Βασικές ικανότητες από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού.
500.000 θέσεις εργασίας στον τομέα των ΤΠΕ προβλέπεται να δημιουργηθούν έως το 2025 στην Ελλάδα.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η Ομάδα Εργασίας, «μια σωστή
τεχνολογική εκπαίδευση, από νεαρή ηλικία, μπορεί να καλλιεργήσει το
ταλέντο των μαθητών για δημιουργικότητα και να τους βοηθήσει να
εμπεδώσουν καλύτερα τις θεωρητικές τους γνώσεις. Να μάθουν να εργάζονται
σε ομάδες και να
λύνουν πρακτικά προβλήματα. Οι γνώσεις της επιστήμης της Πληροφορικής περιλαμβάνουν ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, σχεδιασμού συστημάτων και κατανόησης της ανθρώπινης συμπεριφοράς».
λύνουν πρακτικά προβλήματα. Οι γνώσεις της επιστήμης της Πληροφορικής περιλαμβάνουν ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, σχεδιασμού συστημάτων και κατανόησης της ανθρώπινης συμπεριφοράς».
MAKERLAB: Το Πρότυπο Κέντρο Ρομποτικής και Τεχνολογίας
Tο πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα λειτουργίας ενός εργαστηρίου Νέων
Τεχνολογιών στην Ελλάδα είναι το Makerlab, που πρόσφατα άνοιξε τις
πόρτες του στο Αγρίνιο.
Το Makerlab είναι ένας πρότυπος χώρος δημιουργίας και ανακάλυψης της γνώσης, ο οποίος χάρη στη χρήση των ΤΠΕ, διέπεται από μία ολοκληρωμένη προσέγγιση και παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση σε μαθητές 10 ετών και άνω.
Το Makerlab είναι ένας πρότυπος χώρος δημιουργίας και ανακάλυψης της γνώσης, ο οποίος χάρη στη χρήση των ΤΠΕ, διέπεται από μία ολοκληρωμένη προσέγγιση και παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση σε μαθητές 10 ετών και άνω.
Ένα περιβάλλον αναβαθμισμένο με σύγχρονες υποδομές και παιδαγωγικές
μεθόδους, συντελεί καθοριστικά ώστε οι μαθητές να αναπτύσσουν τις
δεξιότητες που απαιτούνται από τον κόσμο του αύριο, όπως αυτός
διαμορφώνεται σε παγκόσμιο αλλά και εθνικό επίπεδο, και συγκλίνει στην
ευρύτερη πολιτική για την ανάπτυξη.
Εκτυπωτές αντικειμένων (3D printers), ρομποτικές πλατφόρμες της Lego
και της Dwengo, παλμογράφοι και ψηφιακά πολύμετρα, ηλεκτρονικοί
υπολογιστές που τρέχουν ελεύθερο και ανοιχτού κώδικα λογισμικό όπως το
Linux, είναι μερικά μόνο από τα εργαλεία στα οποία έχουν πρόσβαση οι
μαθητές.
Διεθνείς συνεργασίες με πρωτοπόρους και καταξιωμένους φορείς όπως τη Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση Dwengo (http://www.dwengo.org)
την οποία το Makerlab πρεσβεύει στη χώρα μας, και το Πανεπιστήμιο
Γάνδης του Βελγίου που ανήκει στα 100 καλύτερα ακαδημαϊκά ιδρύματα του
κόσμου (https://www.ugent.be/en), αποδεικνύουν τον εξωστρεφή χαρακτήρα της λειτουργίας του Κέντρου.
Στο Makerlab, μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής, γίνεται εισαγωγή
στην αλγοριθμική και την αφαιρετική σκέψη, ενίσχυση και εμπλουτισμός των
μαθημάτων Πληροφορικής και του STEM (διεπιστημονικής προσέγγισης των
Μαθηματικών, των Επιστημών και της Τεχνολογίας).
Παράλληλα γίνεται προώθηση Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων – Ανοιχτού Ψηφιακού Υλικού και του ελεύθερου λογισμικού.
Παράλληλα γίνεται προώθηση Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων – Ανοιχτού Ψηφιακού Υλικού και του ελεύθερου λογισμικού.
Επιπλέον, οι μαθητές που το επιθυμούν, προετοιμάζονται και πρωτεύουν
σε διαγωνισμούς ρομποτικής, πληροφορικής, φυσικής και τεχνολογίας στην
Ελλάδα και το εξωτερικό.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι γονείς μπορούν να
επικοινωνήσουν με τον υπεύθυνο του κέντρου, Παναγιώτη Θεοχάρη, είτε στα
26410.53878, panagiotis@makerlab.gr, https://www.makerlab.gr και https://www.facebook.com/MakerlabGR, είτε απλά επισκεπτόμενοι το Makerlab που βρίσκεται στην οδό Π. Σούλου 16, έναντι του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου.
ΠΗΓΕΣ:
Σαβούρδου, Μπέττυ. 2017. “Οι ΤΠΕ Στην Εκπαίδευση: Το Μέλλον Είναι Τώρα”.
Σαβούρδου, Μπέττυ. 2017. “Οι ΤΠΕ Στην Εκπαίδευση: Το Μέλλον Είναι Τώρα”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο