Παγκόσμια διάκριση στον διαγωνισμό “World Architecture Community
Awards” απέσπασαν δύο Αγρινιώτισσες εξαδέλφες για τη διπλωματική τους
εργασία με τίτλο “Materia Redivina: ύλη εκτεινόμενη στον χρόνο”.
Αναλυτικότερα, πρόκειται για την Αλίκη Βαϊνά που πλέον εργάζεται στο
Λονδίνο, αλλά και την Ειρηάννα Βαϊνά που κατοικεί στο Παρίσι, οι οποίες
είναι ανιψιές του πρώην Δήμαρχου Αγρινίου, Νομάρχη και Βουλευτή
Αιτωλοακαρνανίας με το ΠΑΣΟΚ, Γιάννη Βαϊνά.
Συγκεκριμένα η Αλίκη είναι κόρη του Πέτρου Βαϊνά και η Ειρηάννα του Κώστα Βαϊνά, αδερφών του πρώην πολιτικού.
Διαβάστε το δημοσίευμα του dailythess για τη διάκρισή τους:
Παγκόσμια διάκριση στον διαγωνισμό «WORLD ARCHITECTURE COMMUNITY
AWARDS» απέσπασαν οι φοιτήτριες του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ, Αλίκη
Βαϊνά και Ειριάννα Βαϊνα για τη διπλωματική τους εργασία, με τίτλο
«MATERIA REDIVIVA: ύλη εκτεινόμενη στον χρόνο»
Παγκόσμια διάκριση στον διαγωνισμό «WORLD ARCHITECTURE COMMUNITY
AWARDS» απέσπασαν οι φοιτήτριες του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ, Αλίκη
Βαϊνά και Ειριάννα Βαϊνα για τη διπλωματική τους εργασία, με τίτλο
«MATERIA REDIVIVA: ύλη εκτεινόμενη στον χρόνο» (στη φωτογραφία πάνω,
γενική άποψη της εισόδου στο συγκρότημα MATERIA REDIVIVA). Η εργασία
βραβεύτηκε στην κατηγορία «Student category» μεταξύ 112 συνολικών
υποψηφιοτήτων .
Η διπλωματική εργασία των φοιτητριών εκπονήθηκε, το 2016, στο Τμήμα
Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ, υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας Αρχιτεκτονικής
του ΑΠΘ Μαρίας Βογιατζάκη.
Τo «WORLD ARCHITECTURE COMMUNITY» είναι μια παγκόσμια πλατφόρμα για
αρχιτέκτονες, φοιτητές αρχιτεκτονικής και ακαδημαϊκούς που προωθεί την
ανταλλαγή ιδεών. Από το 2006 έχει διοργανώσει και συμπληρώσει 24
διαγωνιστικούς κύκλους για την ανάδειξη των καλύτερων αρχιτεκτονικών
πρότζεκτ. Ο οργανισμός «WORLD ARCHITECTURE COMMUNITY» έχει έδρα την
Κωνσταντινούπολη.
Στον διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε στις 13/2/2017 συμμετείχαν 17 χώρες
από όλον τον κόσμο, όπως Λιθουανία, Ινδία, Βραζιλία, Ομάν, Ιράν, ΗΠΑ
κ.α.
Ο κεντρικός πυρήνας του Νέου, εκεί όπου οι πίσω όψεις του Παλαιού δημιουργούσαν έναν αδιάφορο υπολειμματικό χώρο.
Περίληψη εργασίας
Παρελθόν, παρόν και μέλλον δεν αντιμετωπίζονται σαν ανεξάρτητες
σφαίρες αλλά συγχρονικά, επιχειρώντας μία πειραματική επανάχρηση. Έχουμε
συχνά την εντύπωση πως το παρελθόν δεν μπορεί να επιβιώσει στο παρόν,
παρά μόνο ως επιλεγμένο συμβολικό δείγμα μιας άλλης εποχής, επιφέροντας
έτσι και την ισοπέδωση του παλίμψηστου της αρχιτεκτονικής. Επιλέγουμε να
απαγκιστρωθούμε από τις δυαδικές σχέσεις διαχείρισης του παρελθόντος.
Το κτίριο παύει να είναι προϊόν μίας μόνο εποχής και ενός μόνο
Δημιουργού, αλλά γίνεται αντιληπτό ως ένα ατελείωτο έργο, υπό
επεξεργασία, από πολλούς δημιουργικούς παράγοντες. Αυτή η συμβίωση
γίνεται σχεδιαστική πράξη στο παλιό συγκρότημα παραγωγής αρσενικού του
Τεχνολογικού και Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου. Οι αρχαίοι άφησαν
κληροδότημα στο έδαφος μεταλλουργικά κατάλοιπα, γνωστά και ως σκωριές με
βαρέα μέταλλα υψηλής επικινδυνότητας. Αυτό αποτέλεσε ένα σχετικά έτοιμο
επεξεργασμένο απόθεμα για περαιτέρω αξιοποίηση σε ύστερους χρόνους,
όταν αποκτήθηκε η κατάλληλη τεχνογνωσία. Το συγκρότημα, στο σενάριο
αυτής της διπλωματικής, όπως συνηθίζει ανά τους αιώνες, αναγεννάται χάρη
στις δυνατότητες της ίδιας του της ύλης. Συγκεκριμένα, προτείνεται το
μεταλλευτικό απόθεμα να αδρανοποιηθεί με χημικές διαδικασίες της
Στερεοποίησης-Υαλοποίησης, με αποτέλεσμα την απορρύπανση της περιοχής
και ένα νέο κύκλο ζωής του υλικού, το οποίο δομεί εκ νέου την ιστορία
του και να συμπληρώνει τους ερειπωμένους τοίχους. Η προτεινόμενη χρήση
είναι Κέντρο Υλικών, με ερευνητική δραστηριότητα, βιομηχανική παραγωγή
πιλοτικής κλίμακας, υλικοθήκη και εκθεσιακό χώρο με υποστηρικτικές
χρήσεις. Χρησιμοποιήθηκε το ψηφιακό εργαλείο της προσομοίωσης ρευστού
για να επιτευχθεί η ροϊκή μορφή που συνομιλεί με το ανάγλυφο και τα
υπάρχοντα κτίρια.
Η Αλίκη Βαϊνά αποφοίτησε από την αρχιτεκτονική σχολή του ΑΠΘ τον
Απρίλιο του 2016 και τώρα ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. H Ειριάννα
Βαϊνα αποφοίτησε από την αρχιτεκτονική σχολή του ΑΠΘ το 2016 και τώρα
εργάζεται για πρακτική άσκηση στο Παρίσι.
http://www.agriniopress.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο