Κυριακή 22 Μαΐου 2016

ΝΩΝΤΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ: Να προχωρήσουν τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία


Επανέρχεται ο Λυκειάρχης Νώντας Νικάκης σχετικά με τη κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία, ένα θέμα το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο του τοπικού ενδιαφέροντος το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Του Νώντα Νικάκη 

   Τα έργα στο Άκτιο-Αμβρακία είναι παγωμένα και προς το παρόν δεν εκτελούνται καθόλου εργασίες και η κοινοπραξία προχώρησε μάλιστα σε απολύσεις εργαζομένων ανοίγοντας τους ασκούς του Αιόλου για την εξέλιξη του έργου. 
    Εκτός των άλλων υπάρχουν ακόμα και εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις όπως στο 14o xλμ του τμήματος Λουτρακίου Αμβρακίας όπου υπάρχουν ακόμα προβλήματα με κάποιες απαλλοτριώσεις που δυνητικά μπορεί να προκαλέσουν κι άλλες μικροκαθυστερήσεις.
     Εδώ να τονίσω ότι ο φίλος μου Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com που ο οποίος προβάλει τα δημόσια έργα και αγωνίζεται για την ολοκλήρωση των, με αισιοδοξία, μου τόνισε ότι: "Η συνέχεια του έργου έχει διασφαλιστεί. Μετά τον Σεπτέμβρη θα προχωρήσουν οι 3 από τις 4 εργολαβίες και το 2017 θα παραδοθουν 15χλμ από το Άκτιο μέχρι το Λουτράκι και από το 27οχλμ μέχρι το 48,5χλμ. Πιθανότατα εντός του έτους θα βγει μία εργολαβία-σκούπα που θα περιλαμβάνει ότι έχει απομείνει"...........

 
      Να επισημάνω ότι πρέπει όλοι μας, ενεργοί πολίτες, αυτοδιοίκηση, βουλευτές,  φορείς, καθημερινά να πιέσουμε εποικοδομητικά την πολιτική ηγεσία για να παραδοθεί στην κυκλοφορία τουλάχιστον το τμήμα Λουτρακίου -Αμβρακίας κατά τα πρότυπα της παρακάμψης του Αγρινίου και να δοθεί στην κυκλοφορία σύντομα. 
     Εμείς που μένουμε στο τόπο μας θελουμε να κατασκευαστεί το γρηγορότερο ο νέος αυτοκινητόδρομος Ακτιο-Αμβρακία για να έχουμε ασφαλή δρόμο και όχι αλλά εικονοστάσια στην άσφαλτο.
    Να θυμίσω στους αρμόδιους ότι στην εθνική οδό – λαιμητόμο Αμφιλοχίας Βόνιτσας, στο δρόμο αυτό που έχουν χάσει δεκάδες άτομα τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα, μόλις προχθές λόγω ολισθηρότητας είχαμε τρία ατυχήματα σε μία μέρα.
       Κλείνοντας να τονίσω ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου, αλήθεια τι εικόνα θα αποκομίσουν οι τουρίστες που κατεβαίνουν στο αεροδρόμιο του Ακτίου βλέποντας την τριτοκοσμική εικόνα του οδικού δικτύου μας.

ΥΓ: Ας περιμένουμε μέχρι 10-15 Ιουνίου όπως μας πληροφόρησε ο Βουλευτής Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς που ταξιδεύει κάθε εβδομάδα περνώντας μέσα από το υπό κατασκευή τμήμα Λουτράκι- Αμβρακιας και τον διαβεβαίωσαν οτι εντός Ιουνίου θα εγκριθούν οι συμπληρωματικές συμβάσεις και ότι στόχος του Υπουργείου είναι να δοθεί στην κυκλοφορία τόσο η Παράκαμψη Βόνιτσας όσο και η Παράκαμψη Αμφιλοχίας.

Ας δούμε και το δημοσίευμα απο το ypodomes.com:
Άκτιο-Αμβρακία: Νέα παράταση στα έργα, 37χλμ στην κυκλοφορία το 2017

      Νέα παράταση 5 μηνών αυτή τη φορά έχουμε στα "αιώνια έργα" για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία. Τα έργα που ξεκίνησαν από το 2010 με προοπτική να ολοκληρωθούν το 2013, εν έτει 2016 προχωρούν με επιμέρους προβλήματα και η ολοκληρωμένη παράδοση του άξονα παραμένει ασαφής.
    Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com οι 4 εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου πήραν παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Ο λόγος της νέας παράτασης είναι η καθυστέρηση στην έγκριση των συμπληρωματικών συμβάσεων οι οποίες θα δοθούν σε 3 από τις 4 εργολαβίες.
     Συγκεκριμένα οι εργολαβίες 1, 3 και 4 θα συνεχίσουν και μετά τις 30 Σεπτεμβρίου με επιπλέον ποσά της τάξεως των 4-5εκ.ευρώ (ανά εργολαβία) με στόχο να έχουμε παράδοση κάποιων τμημάτων στην κυκλοφορία.

ΠΟΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΚΑΙ Η “ΣΚΟΥΠΑ"
      Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο μεγάλος στόχος που έχει θέσει το Υπουργείο είναι με την συνέχιση των 3 εργολαβιών, μέσα στο 2017 (πιθανότατα το β`εξάμηνο), να παραδοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 15χλμ με εκκίνηση το Άκτιο και 22χλμ στο ανατολικό τμήμα που θα περιλαμβάνει και την περίφημη "παράκαμψη Αμφιλοχίας".
        Αντίστροφα η 2η εργολαβία δεν θα συνεχίσει μετά τις 30 Σεπτεμβρίου και μαζί με το ένα τμήμα από την 1η εργολαβία (από το 15οχλμ μέχρι το 22ο) και 400 "ορφανα" μέτρα που θα συνδέθουν το δρόμο με την Ιόνια Οδό, θα δημοπρατηθούν σε μία εργολαβία-σκούπα. Αυτή την εποχή ετοιμάζονται οι μελέτες για να δημοπρατηθεί το έργο πιθανότατα εντός του 2017. Το κόστος σε μία αρχική, προσωρινή εκτίμηση είναι περίπου 60εκ.ευρώ.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι το παραδοθέν τμήμα της παράκαμψης Αμφιλοχίας, θα καταλήγει προσωρινά στην σημερινή εθνική οδό (στην "παλιά εθνική") μέχρι να δημιουργηθεί το τμήμα που θα την ενώσει με την Ιόνια. Αυτο συνέβη καθώς αρχικά δεν είχε προβλεφθεί ανισόπεδος κόμβος σύνδεσης των 2 αυτοκινητόδρομων, σημείο που ξενίζει, καθώς δεν είχε ληφθεί υπόψη ότι οι 2 άξονες τέμνονται στη λίμνη Αμβρακία (!!).
      Ο ανισόπεδος κόμβος της σύνδεσης κατασκευάζεται από την Ιόνια Οδό, όχι όμως και τα 400 "ορφανά" μέτρα που τελικά θα συμπεριληφθούν στην εργολαβία-σκούπα του Άκτιο-Αμβρακία.
       Συνολικά και σύμφωνα με τις πηγές του ypodomes.com τo 2017 στην κυκλοφορία θα δοθούν τα 37 από τα 48χλμ το 2017 και πιθανότατα 2 χρόνια αργότερα τα υπόλοιπα 11χλμ.

     Το έργο του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία θα εξυπηρετεί την απευθείας σύνδεση του Άκτιου, της Πρέβεζας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας με την Ιόνια Οδό ενώ θα φέρει πολύ πιο κοντά στην Ιόνια όλη τη δυτική ακτή, και τα νησιά του Ιονίου, με μεγάλη κερδισμένη τη Λευκάδα που θα δει την χρονοαπόσταση από τα μεγάλα αστικά κέντρα να μειώνεται δραματικά.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
http://www.ypodomes.com/

2 σχόλια:

  1. ας σταματήσουν τα γαβ γαβ και ας τιμωρησουμε τους ηθικούς αυτουργούς(βουλευτές και τοπικούς άρχοντες) των κάθε χρόνο θυματων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν βαρέθηκες ρε Νωντα .Στειλτους στο διάολο όλους.Δεν βλέπεις πως είναι όλοι ΑΧΡΗΣΤΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο