Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

30 Μαρτίου 1889: Ο Χαρίλαος Τρικούπης καταθέτει στη Βουλή των Ελλήνων το όνειρό του για την ένωση Ρίου - Αντιρρίου. Διαβάστε την ιστορία της γέφυρας που φτιάχτηκε μετά από 115 χρόνια!

 Έχουν περάσει περισσότερα από εκατό χρόνια από τη στιγμή που ο τότε Πρωθυπουργός της Ελλάδας, Χαρίλαος Τρικούπης, οραματίσθηκε τη γεφύρωση των τριών χιλιομέτρων που χωρίζουν το Ρίο από το Αντίρριο.
Το 2004, το μεγαλόπνοο αυτό όραμα έγινε πραγματικότητα. Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου αποτελεί ορόσημο της Ελλάδας του 21ου αιώνα, ενώ ήταν προορισμένη να αλλάξει την καθημερινότητα μέρους των κατοίκων της χώρας.
Το ιστορικό του Έργου
Το 1880, ο Χαρίλαος Τρικούπης εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Γεννημένος στο Μεσολόγγι, πρωτεύουσα του νομού Αιτωλοακαρνανίας (στον οποίο ανήκει και το Αντίρριο), οραματίστηκε την ένωση της περιοχής του (βόρεια ακτή του Κορινθιακού Κόλπου) με την Αχαΐα, στην Πελοπόννησο (νότια ακτή). Στις 30 Μαρτίου 1889, μίλησε στο Κοινοβούλιο για την ανάγκη γεφύρωσης του Στενού Ρίου-Αντιρρίου. Ωστόσο, η κατασκευή του έργου αυτού δεν ήταν τεχνικά εφικτή μέχρι τα τέλη του 20ου αιώνα. Έτσι, χρειάστηκε σχεδόν ένας αιώνας μέχρι το Ελληνικό Δημόσιο να αποφασίσει να προκηρύξει διαγωνισμό για την κατασκευή μόνιμης ζεύξης. Η πρόσκληση σε διαγωνισμό το 2001 και ο διαγωνισμός του Δεκεμβρίου του 1993 οδήγησαν στην υπογραφή, στις 3 Ιανουαρίου 1996, της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Όπως συνήθως συμβαίνει στις περιπτώσεις παραχώρησης, η σύμβαση αυτή δεν τέθηκε σε πλήρη ισχύ μέχρι να εξασφαλιστεί η πλήρης χρηματοδότηση του έργου. Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να συμφωνηθεί η πρώτη χρηματοδότηση έργου υποδομής με παραχώρηση σε ιδιώτες στην ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας και η κύρια δανειακή σύμβαση υπεγράφη στις 25 Ιουλίου 1997, ενώ το τελικό συμφωνητικό χρηματοδότησης υπεγράφη στις 17 Δεκεμβρίου 1997. Στις 19 Ιουλίου 1998, ο κ. Κώστας Σημίτης, Πρωθυπουργός της Ελλάδας, θεμελίωσε το έργο της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου παρουσία του κ. Κωστή Στεφανόπουλου, Προέδρου της Δημοκρατίας. Λιγότερο από επτά χρόνια αργότερα, στις 12 Αυγούστου 2004, παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ο Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ. Γεώργιος Σουφλιάς εγκαινίασε τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, τέσσερις μήνες νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου βρίσκεται στο σταυροδρόμι δύο σημαντικών οδών και συγκεκριμένα του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών-Κορίνθου-Πατρών-Καλαμάτας (έργο παραχώρησης που διαχειρίζεται η Ολυμπία Οδός) και του αυτοκινητοδρόμου Ιωαννίνων-Αντιρρίου (έργο παραχώρησης που διαχειρίζεται η Ιονία Οδός), οι οποίες συνδέουν τις πιο σημαντικές ελληνικές πόλεις και αποτελεί τμήμα του ευρωπαϊκού δικτύου αυτοκινητοδρόμων.
Η Γέφυρα διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας (και κατ’ επέκταση με τη Δυτική Ευρώπη) μέσω των λιμανιών της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας.
 

1 σχόλιο:

  1. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ
    ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΘΑ ΜΑΘΕΤΕ
    ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ ΑΝΑ ΦΕΡΩ ΤΑ ΕΞΗΣ
    Ο ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ ΔΕΝ ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΙΚΕ ΓΕΦΥΡΑ ΑΛΛΑ ΣΥΝΔΕΣΗ ΔΙΟΤΙ ΤΟΤΕ Η ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΣΕ ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ ΜΕ ΣΒΔΕ ΚΑΙ ΚΑΛΥΔΩΝΑ
    ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΕΡΥ ΑΡΧΙΣΕ ΤΟ 1946 ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΤΟ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΥΔΕΠ
    ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΟΜΕΛΕΤΕΣ ΑΡΧΙΣΑΝ ΕΠΙ ΧΟΥΤΑ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΡΩΣΟΠΟΛΟΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΚΛΠ
    ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΑ ΜΑΘΕΤΕ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
    ΦΙΛΙΚΟΤΑΤΑ ΝΩΝΤΑΣ ΝΙΚΑΚΗΣ ΒΟΝΙΤΣΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο