Αναλαμβάνει η Βουλή την πληρωμή διοδίων για μικρό αριθμό βουλευτών από την επαρχία, οι οποίοι δεν κάνουν χρήση αεροπορικών εισιτηρίων.
Του Γιώργου Σ. Μπουρδάρα
Μικρός αριθμός βουλευτών της επαρχίας πίεσε και πέτυχε τη λήψη απόφασης να «πληρώνει» η Βουλή και όχι εκείνοι τα διόδια στις μετακινήσεις τους. Η απόφαση αυτή δεν εκτιμάται ότι θα έχει μεγάλης έκτασης επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του Κοινοβουλίου, ωστόσο, εξαιτίας της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, θεωρείται ότι επιφέρει ακόμη ένα πλήγμα στην εικόνα των βουλευτών. Οπως σημειώνεται σε σχετική διάταξη που ψηφίστηκε χθες στην Ολομέλεια, «οι βουλευτές της επαρχίας, οι οποίοι δεν κάνουν χρήση αεροπορικών εισιτηρίων, δύνανται να ζητήσουν την καταβολή των αντιτίμων των διοδίων για πέντε μεταβάσεις, μετ’ επιστροφής, μηνιαίως, από και προς την εκλογική τους περιφέρεια»............
Η απόφαση, που επικυρώθηκε χθες, ελήφθη και μάλιστα «ομοφώνως», όπως ανακοινώθηκε σχετικά, σε συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων πριν από τρεις μήνες. Ηταν 25 Ιουλίου, ημέρα που στο Κοινοβούλιο υπήρχε ένταση λόγω της επικείμενης ψήφισης νέων μέτρων. Το κλίμα ήταν τέτοιο που προκλήθηκε και «θερμό» επεισόδιο στο εσωτερικό της Ν.Δ., καθώς η διαφοροποίηση των κ. Ν. Κακλαμάνη και Δ. Κυριαζίδη στην ψηφοφορία προκάλεσε «τελεσίγραφο» από τον πρωθυπουργό για διαγραφή όσων δεν ψηφίσουν στο μέλλον μέτρα υλοποίησης μνημονιακών δεσμεύσεων της χώρας.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει του Κανονισμού της Βουλής, δικαίωμα δωρεάν αεροπορικών εισιτηρίων (52 μετ’ επιστροφής ετησίως) εντός Ελλάδος έχουν όλοι οι βουλευτές, οι ευρωβουλευτές καθώς και στελέχη των Κ.Ο. κομμάτων που εκπροσωπούνται στο εθνικό και στο ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Γι’ αυτές τις αεροπορικές μετακινήσεις υπάρχει ειδικός κωδικός στον προϋπολογισμό της Βουλής. Πρόκειται για τον ΚΑ 716 που για φέτος έχει το ποσόν του 1,3 εκατ. ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι, πάντως, ότι στη χθεσινή απόφαση η άντληση χρημάτων για την κάλυψη των εξόδων διοδίων παραπέμπει σε άλλο κωδικό, τον ΚΑ 899, υπό τον τίτλο «Λοιπές ειδικές αμοιβές» (με προϋπολογισθέν ποσό για το τρέχον έτος 950.000 ευρώ).
Αξίζει ν’ αναφερθεί ότι στον περί αεροπορικών μετακινήσεων κωδικό του προϋπολογισμού για το 2011 -για τον οποίο υπάρχει δημοσιευμένος απολογισμός- εντοπίζεται αύξηση εξόδων: αν και είχαν προϋπολογισθεί 1.800.000 ευρώ, τελικά πληρώθηκαν 2.246. 334 ευρώ. Ολα αυτά δεν έχουν σχέση με τα «έξοδα κίνησης» που δίδονται στους βουλευτές. Αυτά αφορούν την πληρωμή της βενζίνης για τα αυτοκίνητα που τους δίδονται – για το 2013 προϋπολογίσθηκαν σε 1.705.100 ευρώ.
Η νέα εξέλιξη προέκυψε καθώς ορισμένοι εκ των βουλευτών της επαρχίας, όπου δεν υπάρχει αεροδρόμιο, διαμαρτυρήθηκαν επειδή οι συνάδελφοί τους είχαν δωρεάν αεροπορικά εισιτήρια, ενώ οι ίδιοι «αναγκάζονται» να πληρώνουν διόδια όταν πηγαίνουν στις εκλογικές τους περιφέρειες. Την ίδια στιγμή, πάντως, το θέμα των οικονομικού περιεχομένου «προνομίων» των βουλευτών ετέθη εκ νέου, αυτή τη φορά από την κ. Μαρία Γιαννακάκη (ΔΗΜΑΡ), η οποία στην Ολομέλεια έκανε λόγο για την ανάγκη κατάργησής τους, σημειώνοντας πως μόνο οι φορολογικές απαλλαγές ανέρχονται έως και στο 75% της βουλευτικής αποζημίωσης.
http://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο