Την αναπροσαρμογή (προς τα κάτω) των διοδίων στη γέφυρα Ρίου –Αντιρρίου, ζητά με ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης.
Στην ερώτησή του ο βουλευτής αναφέρει ότι, η μέχρι σήμερα τιμολογιακή πολιτική της ΓΕΦΥΡΑΣ έχει προκαλέσει τις εντονότατες αντιδράσεις φορέων και κατοίκων, ενώ απ’ ότι προκύπτει τα σημερινά κυκλοφορικά δεδομένα έχουν υπερβεί κατά πολύ αυτά που έχουν προϋπολογιστεί με τη σύμβαση παραχώρησης.
Ο κ. Τσούκαλης ερωτά τον κ. Ρέπα, εάν βάσει των νέων κυκλοφοριακών στοιχείων προβλέπεται πρόωρη λήξη της σύμβασης καθώς και εάν εξετάζετε ως ενδεχόμενο να αναπροσαρμοστεί το ύψος των διοδίων της γέφυρας.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Με το Ν. 2395/1996 κυρώθηκαν από την ελληνική βουλή οι συμβάσεις με τις οποίες το Δημόσιο ανέθεσε στην παραχωρησιούχο εταιρεία «ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.» τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, παρέχοντάς του το δικαίωμα να εισπράττει διόδια για μια καθορισμένη χρονική περίοδο.
Η μέγιστη περίοδος λειτουργίας ανέρχεται σε 35 χρόνια (Αύγουστος 2039), οπότε και η Γέφυρα θα παραδοθεί στο Ελληνικό Δημόσιο, αλλά προβλέπεται από τη σύμβαση η πρόωρη λήξη σε περίπτωση επίτευξης της συμφωνηθείσας απόδοσης στους μετόχους.
Το 2003, η κίνηση μεταξύ Ρίου και Αντιρρίου με τις πορθμειακές γραμμές ήταν κατά μέσο όρο 7.000 οχήματα την ημέρα. Το 2004 με την έναρξη λειτουργίας της Γέφυρας, η κίνηση αυξήθηκε σημαντικά, σε περίπου 10.000 οχήματα ημερησίως, σύμφωνα δε με πληροφορίες σήμερα η κίνηση έχει υπερβεί κατά πολύ την προϋπολογιζόμενη από τη σύμβαση παραχώρησης. Η Σύμβαση Παραχώρησης προβλέπει το μέγιστο ποσό διοδίων ανά έτος που μπορεί να εισπράττει ο παραχωρησιούχος, ο οποίος είναι αποκλειστικά αρμόδιος για τη διαμόρφωση της τιμολογιακής του πολιτικής, εντός των ορίων της Σύμβασης.
Επειδή η μέχρι σήμερα τιμολογιακή πολιτική του παραχωρησιούχου έχει προκαλέσει τις εντονότατες αντιδράσεις φορέων και κατοίκων ενώ απ’ ότι προκύπτει τα σημερινά κυκλοφορικά δεδομένα έχουν υπερβεί κατά πολύ αυτά που έχουν προϋπολογιστεί με τη σύμβαση παραχώρησης.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός
1) Ποια κυκλοφοριακά στοιχεία είχαν προϋπολογιστεί και ποια τελικά πραγματοποιήθηκαν κατά τα έτη από 2004 έως και σήμερα και αν βάσει αυτών προβλέπεται πρόωρη λήξη της σύμβασης.
2) Εάν προβλέπεται μηχανισμός ενσωμάτωσης των νέων αυτών δεδομένων ( πρόωρης λήξης της σύμβασης) στην τιμολογιακή πολιτική της γέφυρας και ποια είναι αυτή.
3) Εάν, κατόπιν των προαναφερόμενων, εξετάζετε ως ενδεχόμενο να αναπροσαρμόσετε – προς τα κάτω προφανώς – το ύψος των διοδίων της γέφυρας.
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης
Στην ερώτησή του ο βουλευτής αναφέρει ότι, η μέχρι σήμερα τιμολογιακή πολιτική της ΓΕΦΥΡΑΣ έχει προκαλέσει τις εντονότατες αντιδράσεις φορέων και κατοίκων, ενώ απ’ ότι προκύπτει τα σημερινά κυκλοφορικά δεδομένα έχουν υπερβεί κατά πολύ αυτά που έχουν προϋπολογιστεί με τη σύμβαση παραχώρησης.
Ο κ. Τσούκαλης ερωτά τον κ. Ρέπα, εάν βάσει των νέων κυκλοφοριακών στοιχείων προβλέπεται πρόωρη λήξη της σύμβασης καθώς και εάν εξετάζετε ως ενδεχόμενο να αναπροσαρμοστεί το ύψος των διοδίων της γέφυρας.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Με το Ν. 2395/1996 κυρώθηκαν από την ελληνική βουλή οι συμβάσεις με τις οποίες το Δημόσιο ανέθεσε στην παραχωρησιούχο εταιρεία «ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.» τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, παρέχοντάς του το δικαίωμα να εισπράττει διόδια για μια καθορισμένη χρονική περίοδο.
Η μέγιστη περίοδος λειτουργίας ανέρχεται σε 35 χρόνια (Αύγουστος 2039), οπότε και η Γέφυρα θα παραδοθεί στο Ελληνικό Δημόσιο, αλλά προβλέπεται από τη σύμβαση η πρόωρη λήξη σε περίπτωση επίτευξης της συμφωνηθείσας απόδοσης στους μετόχους.
Το 2003, η κίνηση μεταξύ Ρίου και Αντιρρίου με τις πορθμειακές γραμμές ήταν κατά μέσο όρο 7.000 οχήματα την ημέρα. Το 2004 με την έναρξη λειτουργίας της Γέφυρας, η κίνηση αυξήθηκε σημαντικά, σε περίπου 10.000 οχήματα ημερησίως, σύμφωνα δε με πληροφορίες σήμερα η κίνηση έχει υπερβεί κατά πολύ την προϋπολογιζόμενη από τη σύμβαση παραχώρησης. Η Σύμβαση Παραχώρησης προβλέπει το μέγιστο ποσό διοδίων ανά έτος που μπορεί να εισπράττει ο παραχωρησιούχος, ο οποίος είναι αποκλειστικά αρμόδιος για τη διαμόρφωση της τιμολογιακής του πολιτικής, εντός των ορίων της Σύμβασης.
Επειδή η μέχρι σήμερα τιμολογιακή πολιτική του παραχωρησιούχου έχει προκαλέσει τις εντονότατες αντιδράσεις φορέων και κατοίκων ενώ απ’ ότι προκύπτει τα σημερινά κυκλοφορικά δεδομένα έχουν υπερβεί κατά πολύ αυτά που έχουν προϋπολογιστεί με τη σύμβαση παραχώρησης.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός
1) Ποια κυκλοφοριακά στοιχεία είχαν προϋπολογιστεί και ποια τελικά πραγματοποιήθηκαν κατά τα έτη από 2004 έως και σήμερα και αν βάσει αυτών προβλέπεται πρόωρη λήξη της σύμβασης.
2) Εάν προβλέπεται μηχανισμός ενσωμάτωσης των νέων αυτών δεδομένων ( πρόωρης λήξης της σύμβασης) στην τιμολογιακή πολιτική της γέφυρας και ποια είναι αυτή.
3) Εάν, κατόπιν των προαναφερόμενων, εξετάζετε ως ενδεχόμενο να αναπροσαρμόσετε – προς τα κάτω προφανώς – το ύψος των διοδίων της γέφυρας.
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο