Σωρεία προβλημάτων έχει δημιουργήσει στην εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία λιμανιών που λειτουργούν με κάθε νομιμότητα, μεταξύ των οποίων και το Πλατυγιάλι, η μη σύννομη λειτουργία της προβλήτας IV στο χώρο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η οποία εξυπηρετεί -με την ανοχή του ΥΕΝΑΝΠ- παράνομα και αυθαίρετα λιμενικές δραστηριότητες.
Για το θέμα αυτό ερώτηση κατέθεσε η Βουλευτής του νομού μας, Σοφία Γιαννακά, προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης, Εμπορικής Ναυτιλίας και ΠΕΧΩΔΕ.
Στην ερώτησή της, η Βουλευτής αναφέρει ότι η λειτουργία λιμενικών δραστηριοτήτων στο Σκαραμαγκά είναι αφενός παράνομη, αφετέρου δε άκρως επικίνδυνη, αφού λαμβάνει χώρα σε τοποθεσία χωρίς τις κατάλληλες υποδομές και τις απαιτούμενες για τις λιμενικές εγκαταστάσεις άδειες.
Η Βουλευτής επισημαίνει στην ερώτησή της ότι βάσει του γενικού πολεοδομικού σχεδίου του Δ. Χαϊδαρίου στην περιοχή του Σκαραμαγκά δεν προβλέπεται η λειτουργία εμπορικού λιμένα. Για το λόγο αυτό τα πλοία που ελλιμενίζονται στο Σκαραμαγκά κάνουν την αίτησή τους στο λιμάνι του Λαυρίου και οι σχετικές εργασίες τιμολογούνται από τον Ο.Λ.Λ.. Δηλαδή, ο Ο.Λ.Λ. λειτουργεί ως ομπρέλα για το ιδιωτικό λιμάνι της Depotς, με την ανοχή του ΥΕΝΑΝΠ, προκειμένου να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα.
Η κυρία Γιαννακά τόνισε ιδιαίτερα το ζήτημα του αθέμιτου ανταγωνισμού που προκύπτει από τη μη σύννομη λειτουργία λιμενικών εγκαταστάσεων στο Σκαραμαγκά και επισημαίνοντας ότι:
- καμία μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αλλαγής χρήσης του Σκαραμαγκά δεν έχει γίνει,
- το Νέο Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο δεν προβλέπει λιμάνι στο Σκαραμαγκά και
- η δημιουργία εμπορικού λιμανιού στο Σκαραμαγκά καταστρατηγεί την εφαρμογή του Ν. 1337/83 αλλά και το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες και τις ακτές, έθεσε τα ακόλουθα ερωτήματα στους αρμόδιους Υπουργούς:
1. Υπάρχει άδεια λειτουργίας λιμένα στο Σκαραμαγκά και ποια η σκοπιμότητα του διαχωρισμού μεταξύ «λιμένα» και «λιμενικών εγκαταστάσεων»;
2. Υπάρχει απόφαση του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ με την οποία γίνεται αλλαγή χρήσης γης στο Σκαραμαγκά; Έχει γίνει μελέτη σκοπιμότητας ή περιβαλλοντική για τις επιπτώσεις της λειτουργίας του;
3. Πότε και για ποιους λόγους δόθηκε άδεια αλλαγής χρήσης της προβλήτας των Ναυπηγείων στο Σκαραμαγκά;
Για το θέμα αυτό ερώτηση κατέθεσε η Βουλευτής του νομού μας, Σοφία Γιαννακά, προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης, Εμπορικής Ναυτιλίας και ΠΕΧΩΔΕ.
Στην ερώτησή της, η Βουλευτής αναφέρει ότι η λειτουργία λιμενικών δραστηριοτήτων στο Σκαραμαγκά είναι αφενός παράνομη, αφετέρου δε άκρως επικίνδυνη, αφού λαμβάνει χώρα σε τοποθεσία χωρίς τις κατάλληλες υποδομές και τις απαιτούμενες για τις λιμενικές εγκαταστάσεις άδειες.
Η Βουλευτής επισημαίνει στην ερώτησή της ότι βάσει του γενικού πολεοδομικού σχεδίου του Δ. Χαϊδαρίου στην περιοχή του Σκαραμαγκά δεν προβλέπεται η λειτουργία εμπορικού λιμένα. Για το λόγο αυτό τα πλοία που ελλιμενίζονται στο Σκαραμαγκά κάνουν την αίτησή τους στο λιμάνι του Λαυρίου και οι σχετικές εργασίες τιμολογούνται από τον Ο.Λ.Λ.. Δηλαδή, ο Ο.Λ.Λ. λειτουργεί ως ομπρέλα για το ιδιωτικό λιμάνι της Depotς, με την ανοχή του ΥΕΝΑΝΠ, προκειμένου να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα.
Η κυρία Γιαννακά τόνισε ιδιαίτερα το ζήτημα του αθέμιτου ανταγωνισμού που προκύπτει από τη μη σύννομη λειτουργία λιμενικών εγκαταστάσεων στο Σκαραμαγκά και επισημαίνοντας ότι:
- καμία μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αλλαγής χρήσης του Σκαραμαγκά δεν έχει γίνει,
- το Νέο Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο δεν προβλέπει λιμάνι στο Σκαραμαγκά και
- η δημιουργία εμπορικού λιμανιού στο Σκαραμαγκά καταστρατηγεί την εφαρμογή του Ν. 1337/83 αλλά και το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες και τις ακτές, έθεσε τα ακόλουθα ερωτήματα στους αρμόδιους Υπουργούς:
1. Υπάρχει άδεια λειτουργίας λιμένα στο Σκαραμαγκά και ποια η σκοπιμότητα του διαχωρισμού μεταξύ «λιμένα» και «λιμενικών εγκαταστάσεων»;
2. Υπάρχει απόφαση του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ με την οποία γίνεται αλλαγή χρήσης γης στο Σκαραμαγκά; Έχει γίνει μελέτη σκοπιμότητας ή περιβαλλοντική για τις επιπτώσεις της λειτουργίας του;
3. Πότε και για ποιους λόγους δόθηκε άδεια αλλαγής χρήσης της προβλήτας των Ναυπηγείων στο Σκαραμαγκά;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο