Σφοδρή επίθεση εξαπέλυσε ο Δημοσιογράφος Δημήτρης Στεργίου από την
Παλαιομάνινα με αφορμή την έκδοση του νέου βιβλίου «Τοπωνυμικό της Βλαχόφωνης (Καραγκούνικης) περιοχής της Ακαρνανίας» του συγγραφέα Αντώνη Βασιλείου.
"Οι Ελληνόβλαχοι της Ακαρνανίας είναι …
βλαχόφωνοι … Καραγκούνηδες!!!"
Ακούστε, διαβάστε, δοξάστε και φτύστε ένα
νέο κατάπτυστο, ανιστόρητο και παράξενο «επιστημονικό» κατασκεύασμα για τους
Ελληνόβλαχους
Από τον Δημήτρη Στεργίου*
Σε ένα τοπικό μπλόγκ της
Αιτωλοακαρνανίας (agriniopress) Δείτε και εδω διάβασα ότι η
Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Αγρινίου και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Γουριώτισσας, διοργάνωσαν την παρουσίαση του βιβλίου του κ. Αντώνη Βασιλείου «Τοπωνυμικό της Βλαχόφωνης
(Καραγκούνικης) περιοχής της Ακαρνανίας».....
Η εκδήλωση έγινε την Τρίτη 14 Αυγούστου 2012 στον προαύλιο
χώρο του Δημοτικού Σχολείου της Γουριώτισσας.
Το βιβλίο παρουσίασαν οι Κωνσταντίνος Κονταξής, επίκουρος καθηγητής
Λαογραφίας, Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας,
Ιωάννης Νεραντζής, διδάκτωρ Ιστορικής Γεωγραφίας και Παναγιώτης Κοντός,
καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών και συντονιστής της συζήτησης.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, στον ίδιο
χώρο λειτούργησε έκθεση με φωτογραφικό και λαογραφικό υλικό σχετικό με τους Καραγκούνηδες (η υπογράμμιση δική μας)
Και ιδού το εθνικό, επιστημονικό και
εκπαιδευτικό κατάντημά μας. Ένας εκπαιδευτικός βλαχόφωνος (από τα Όχθια, ένα από τα έξι
βλαχοχώρια της Ακαρνανίας) και μάλιστα υποψήφιος διδάκτωρ Πανεπιστημίου (τρομάρα μας!), ο οποίος έγραψε
το επίμαχο αυτό βιβλίο, ένας επίκουρος καθηγητής
Λαογραφίας και μάλιστα Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (μη Ελληνόβλαχος), όπου
κυριαρχεί το ελληνοβλάχικο στοιχείο, και ένας άσχετος εκπαιδευτικός (μη
Ελληνόβλαχος) διδάκτωρ Πανεπιστημίου, αποφαίνονται, υιοθετώντας την άποψη του
ντόπιου βλαχόφωνου εκπαιδευτικού («Καραγκούνη» τάχα) ότι οι Ελληνόβλαχοι της
Ακαρνανίας είναι … «βλαχόφωνοι … Καραγκούνηδες»!!!
Για το συντονιστής της συζήτησης, συντοπίτης
μου (μη Ελληνόβλαχο) καθηγητή Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Πάνο
Κοντό, επισημαίνω ότι τον είχα εγκαίρως
ενημερώσει για τα ανεπίτρεπτα αυτά επιστημονικώς, γλωσσολογικώς και
λαογραφικώς ολισθήματα του βιβλίου του συγκεκριμένου συγγραφέα, ο οποίος
μάλιστα είναι και υποψήφιος διδάκτωρ (τρομάρα μας!!!) Και ο κ. Κοντός, όπως
πληροφορήθηκα ήταν πολύ επιφυλακτικός και προσεκτικός…
Επιτρέψτε μου τώρα να καταγγείλω όλα αυτά τα
επιστημονικώς, λαογραφικώς γλωσσολογικώς ανεπίτρεπτα και ανιστόρητα που ελέχθησαν κατά την παρουσίαση του βιβλίου
αυτού, για τους εξής λόγους:
Πρώτον, από τα βιβλία μου που μου ζήτησε ο
συγγραφέας και προθύμως του πρόσφερα προκύπτει επιστημονικώς, λαογραφικώς και
γλωσσολογικώς ότι οι Ελληνόβλαχοι της Ακαρνανίας δεν έχουν καμιά σχέση με τους
Καραγκούνηδες της Θεσσαλίας, οι οποίοι μιλούν μόνο ... ελληνικά! Αμ δε, εκείνος
, επιμένει!!!
Δεύτερον, ακόμα και ο Γερμανός περιηγητής
Gustav Weigand, ο οποίος επισκέφθηκε τα βλαχοχώρια της Ακαρνανίας με γενναίες
επιχορηγήσεις ρουμανικών κυβερνήσεων περί το 1890 και παραμένει προσηλωμένος
στον αρχικό προγραμματισμό παρουσίασης των Αρμάνων (Ελληνοβλάχων) ως ...
Ρουμάνων, αναφέρει στον πρώτο Τόμο του Βιβλίου του "Οι Αρωμούνοι"
(Βλάχοι) και στη σελίδα 227 ότι "οι ίδιοι (σημείωση: οι Ελληνόβλαχοι της
Ακαρνανίας) αυτοαποκαλούνται στη διάλεκτό τους "Αρμάνοι" (Αρμάν), ενώ
οι Έλληνες γύρω τους τους λένε Καραγκούνηδες. Σημειώνω ότι όλοι οι κάτοικοι των
έξι αυτώ βλαχοχωριών (πλήν του … συγγραφέως , βεβαίως, ό οποίος επιμένει ότι
είναι … Καραγκούνης….!!!)
αυτοαποκαλούνται Ριμένοι». Φαίνεται ότι ο συγγραφέας και οι παρουσιαστές
παραδόξως και προκλητικώς υιοθετούν το χαρακτηρισμό των Ελληνοβλάχων της Ακαρνανίας
ως ... "Καραγκούνηδων" των πέριξ κατοίκων, του Αγρινίου, Μεσολογγίου
κλπ και όχι τον επιστημονικό και πραγματικό όρο "Ελληνόβλαχοι"
(Αρμάνοι)!!!.
Τρίτον, ο ελληνοβλάχικος λόγος των κατοίκων
των έξι βλαχοχωριών της Ακαρνανίας δεν είναι "γλώσσα" ή "γλωσσική
ομάδα", όπως περιέργως ανέφεραν στην παρουσίασή τους άσχετοι με ελληνοβλάχικα
θέματα καθηγητές, αλλά γλωσσικό ιδίωμα που δημιουργήθηκε από τον εκλατινισμό
αυτοχθόνων Ελλήνων κατά μήκος της τότε αρχαίας Εγνατίας οδού, κυρίως στην
Ήπειρο.
Τέταρτον, οι Ελληνόβλαχοι της Ακαρνανίας είχαν
πάντα ως πανάρχαια κοιτίδα τους την Ήπειρο, από όπου κατέβαιναν επί αιώνες για
χειμαδιό στην Ακαρνανία. Μετά το 1840 και ύστερα από σχετική επιστολή τους προς
τον κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια αποφάσισαν την οριστική εγκατάστασή τους στην
Ακαρνανία.
Πέμπτον, τέτοια κραυγαλέα στρέβλωση της
επιστημονικής έρευνας και της πραγματικότητας ίσως να διεκδικεί Ρεκόρ Γκίνες.
Και ειλικρινά, εκπλήσσομαι που ένας σοβαρός
πολιτιστικός και κοινωφελής δημοτικός οργανισμός "κάλυψε" όχι μόνο
μια τέτοια εκδήλωση, αλλά και την παρουσίαση ενός τέτοιου βιβλίου (σημειώνω ότι
τα σχόλιά μου αυτά στηρίζονται στην παραπάνω ανάρτηση, ενώ επιφυλάσσομαι, μετά
τη μελέτη του επίμαχου αυτού βιβλίου, να κάνει ο γράφων τη δική του παρουσίαση
σε όλα τα μέσα μαζικής επικοινωνίας...)
*Δημοσιογράφος από την
Παλαιομάνινα. Διετέλεσε διευθυντής της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος της
Κυριακής», διευθυντής Σύνταξης του «Οικονομικού Ταχυδρόμου» και της
«Απογευματινής» και στέλεχος – αρθρογράφος στις εφημερίδες «Βήμα» και «Νέα»
Η διαφωνια ειναι οτι οι βλαχοι της Ακαρνανιας θεωρουνται απο επιστημονες ως καραγκουνηδες ...αραγε γνωριζουν πολλοι ποιοι ειναι και που ζουν οι καραγκουνηδες?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΥΡΙΕ ΣΤΕΡΓΙΟΥ ΕΙΜΑΙ Ο ΤΣΟΥΤΣΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛ/ΚΟΥ ΑΙΜΟΔΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΓΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ.Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΞΩΡΑΙΣΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.ΕΜΕΙΣ ''Ο ΤΟΠΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ''ΠΟΥ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΠΡΟΣΚΛΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΝ ΛΟΓΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΛΟΓΩ ΚΥΡΙΩΣ ΤΩΝ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΟΡΙΣΤΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ.ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΒΑΛΑΜΕ ΕΥΘΕΩΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΡΑΦΩΝΤΩΝ ΣΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΒΙΒΛΙΟ.ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΜΕ ΠΙΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΣΕ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΞ/ΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.ΦΕΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ''ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΔΕΣ''.ΛΟΙΠΟΝ ΚΥΡΙΟΙ ΤΟ 95% ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΓΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΧΟΙ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ 5% ΕΙΝΑΙ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ.ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΣΕ ΑΛΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ. ΑΣ ΜΑΣ ΠΕΙ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΑΠΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΕΤΑΙ Ο ΠΑΠΟΥΣ ΤΟΥ.
ειστε πολυ αστειος ''κυριε'' Τσουτσα!!Μερικες φορες καλυτερα ειναι να σκεφτεστε αυτα που γραφετε.Ειμαι βεβαιος πως δεν γνωριζετε καν τι εχει το βιβλιο μεσα,οπως επισης οτι δεν προσκληθηκατε γιαυτον τον λογο!Ουδεποτε ειχατε ενστασεις,κι αν ειχατε μαλλον τις ειπατε στον καθρεπτη του νιπτιρα σας!Οσο γιατι δεν σας προσκαλεσαν σας καλω να φερετε στην μνημη σας ενα απο τα πολλα παραληρηματα σας και τι λεγατε για τους αλλους!!Τα υπολοιπα σε αλλη αναρτηση!
ΑπάντησηΔιαγραφήθέλω να προσθέσω και μία ακόμα ανακρίβεια που θεωρώ εξ ίσου σοβαρή, Ο γράφων παρευρέθηκε παρενεύει, απάντησε και σχολίασε τα όσα προσδίδουν στους Ελληνόβλαχους του νομού μας τόσο το βιβλίο του συγγραφέα, ειδικά δε ο ένας εκ των παρουσιαστών ο οποίος κατά δική του ομολογία δεν είχε καμία σχέση με το ελληνοβλάχικο στοιχείο.Εκτός από τον χαρακτηρισμό μας ως βλαχόφωνοι καραγκούνιδες ( ευσταθεί τόσο όσο και το βλαχόφωνοι πόντιοι)ακούστηκε και ένα ακόμα παράδοξο ότι δηλαδή εμείς οι ελληνόβλαχοι της Αιτωλοακαρνανίας είμασταν και τρίγλωσσοι !! εκτός λοιπόν από την Ελληνική , την λατινογενή (βλάχικη)ομιλούσαν οι πρόγονοί μας και την Αλβανική !! Ναί! ναι! καλά ακούσατε. Στο που στηρίζεται αυτή η νέα επιστημονική ανακάλυψη δεν δώθηκε απάντηση ούτε και στο απλό ερώτημα << γιατί δεν υπάρχουν έστω λείψανα της τρίτης γλώσσας στον προφορικό λόγο της βλαχικής πέρα από τις επιρροές που είναι μέσα στα λογικά πλαίσια να επιδέχεται μια οποιαδήποτε γλώσσα ή γλωσσικό ιδίωμα στο διάβα του χρόνου >>.
ΑπάντησηΔιαγραφήπέρα από τις ανακρίβιες που αναφέρονται περί βλαχόφωνων καραγκούνιδων στο βιβλίο και από ορισμένους παρουσιαστές και η απάντηση έχει δωθεί από τον δημοσιογράφο ,λαογράφο και συγγραφέα κ. Δημήτρη Στεργίου. Ο γράφων παρευρέθει , παρενεύει, σχολίασε και έθεσε ερωτήματα ( ο χαρακτηρισμός βλαχόφωνοι καραγκούνιδες ευσταθεί τόσο όσο και το βλαχόφωνοι πόντιοι) . Επίσης παρουσιαστής , άσχετος με το Ελληνοβλάχικο στοιχείο μας προσδιορίζει και ως τρίγλωσσους ! ναι, ναι ! τρίγλωσσους , μιλούσαν δηλαδή οι πρόγονοι μας εκτός από την Ελληνική , την λατινική (βλάχικη )και την Αλβανική ! απάντηση βέβαια δεν πήρα στο ερώτημα: << με το επιχείρημα αυτό θα έπρεπε το γλωσσικό μας ιδίωμα να έχει και επιρροές από την τρίτη όπως λογικά συμβαίνει με την κάθε ομιλούμενη γλώσσα στον κόσμο ή έστω κάποια σοβαρά λείψανα τέλος πάντων που να γίνουν πεδίο έρευνας >>.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην περιοδο του Β'παγκοσμιου πολεμου οι καταδοτες και προδοτες των αγωνιστων κατα των κατακτητων και της Ελευθεριας φορουσαν κουκουλες για να μην τους αναγνωρισουν.Στην σημερινη εποχη φορουν ''την ανωνυμια''στο διαδυκτιο.Δεν εχουν το θαρρος και την δυναμη να αναφερουν το ονομα τους για να παρουν τις καταλληλες απαντησεις.Εκτος εαν αλλοι υπαγορευουν σε αλλους τις σκεψεις τους και αυτοι σαν υπακουα ''σκυλακια''στο αφεντικο τα μεταφερουν στο διαδυκτιο.Οπως τα ''παλια τα χρονια''που ο τσιφλικας ειχε ''τα σκυλακια του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ. Τα χελιδονια ερχονται την Ανοιξη και φευγουν το Σεπτεμβριο το περασμα των τρυγωνιων διαρκει μια εβδομαδα δεκα μερες το πολυ τον Αυγουστο,μετα του χρονου παλι.
Κατάπληξη προκαλούν οι αδιανόητοι, απρεπέστατοι και επιεικώς απαράδεκτοι υβριστικοί χαρακτηρισμοί με τους οποίους καταφέρεται ο κ. Στεργίου στο δημοσίευμα που ανάρτησε το ΞηρόμεροΝews, αναφερόμενος τόσο στο βιβλίο του κ. Βασιλείου όσο και στον ίδιο το συγγραφέα , αλλά και στους άλλους φορείς και πρόσωπα που συμμετείχαν στη διοργάνωση της εν λόγω εκδήλωσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνεξάρτητα από την όποια επιστημονική τεκμηρίωση, η οποία θα ήταν απόλυτα θεμιτό να αναπτυχθεί στη βάση του γόνιμου διαλόγου, το εγχείρημα της γενικευμένης απαξίωσης σε κάθε κατεύθυνση, αποτελεί όχι μόνο για την επιστημονική κοινότητα αλλά και για κάθε πολίτη και συμπολίτη μας, καταφανή έλλειψη κουλτούρας και πολιτισμού, πόσο μάλλον όταν αυτόν τον τρόπο έκφρασης επιλέγει ένας δημοσιογράφος, ένας άνθρωπος των μέσων μαζικής ενημέρωσης….ΑΠΟΡΩ…
Πως είναι δυνατόν ένας δημοσιογράφος, και μάλιστα με περγαμηνές όπως δηλώνει ο ίδιος, να προβαίνει σε τέτοιους κατάπτυστους χαρακτηρισμούς όπως "φτύστε" για ένα βιβλίο που όπως παραδέχεται δεν έχει διβάσει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠως είναι δυνατόν να απαξιώνει τόσο εύκολα Καθηγητές Πανεπιστημίου με λέξεις, "άσχετος", "τρομάρα του".
Δικαιωμά του να μη συμφωνεί με το βιβλίο. Αν έχει επιχειρήματα ας απαντήσει. Αλλά να φυμώσει το διάλογο και την ελευθερία του λόγου; ΄
Τι σκοπό εξυπηρετεί αυτή η επίθεση;
Την εποχη του Β' παγκοσμιου πολεμου οι προδοτες και καταδοτες των αγωνιστων της Εθνικης Αντιστασης φορουσαν 'κουκουλες' για να μην τους αναγνωριζουν.Στην σημερινη εποχη του διαδικτυου αντικατασταθηκαν απο τους 'ανωνυμους'.Εσυ λοιπον που αναφερθηκες στο ονομα μου δημοσιευσε το δικο σου για να σου απαντησω καταλληλως.Φαινεται ομως σαν ''καλο σκυλακι''που εισαι επειδη το ''αφεντικο σου πεταει κανενα κοκαλακι''κατηγορεις και κρυβεσαι πισω απο την ανωνυμια σου.Διακρινω λοιπον στα γραφομμενα σου μια εμπαθεια.Δεν πειραζει.Επειδη λοιπον η ιστορια γραφει για τον καθενα μας, οταν ''μεγαλωσεις''θα δουμε τι θα γραψει και για σενα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ. Τα χελιδονια ερχονται τον Μαρτιο και φευγουν τον Σεπτεμβριο.Τα τρυγονια μια εβδομαδα με δεκα μερες το πολυ τον Αυγουστο.του χρονου παλι μετα.
πεστα ΓΚΡΟΥΕΖΑ πεστα...πες και για τα κουναβια που ειναι παντα εδω αλλα δεν εμφανιζονται ποτε πες για τους κωλοαθηναιους που τολμισαν να αμφισβητησουν τον ΓΚΡΟΥΕΖΑ του χωριου μας...ακους εκει να μεταφερουν το ενδιαφερον των συνχωριανων μας στο χωριο και οχι στη βαρια αισχος εκτελεση εδω και τωρα στο προαυλιο του σχολειου για παραδειγματισμο.......μωρε λες ο ΠΙΛΙΟ ΓΟΥΣΗΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΝΑ ητν μελοι καποιου πολιτιστικου συλλογου ...ααααα ρε ΓΚΡΟΥΕΖΑ δωσε τα φωτα σου στους οπλαρχηγους να κανουν εναν χορευτικο να γινοταν η ελλαδα ΜΕΓΑΛΗ....χααζε ΛΕΩΝΙΔΑ μας κατεστρεψες τι δουλεια ειχες στις θερμοπλες παλιο χελιδονι-τρυγονι...αισχος...
ΑπάντησηΔιαγραφήο ένας εκ των παρουσιαστών του βιβλίου του κ. Βασιλείου για τα ΟΙΚΩΝΥΜΙΑ ΤΩΝ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΔΩΝ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖήτημα 1ον: Ο είρων λόγος είναι ίδιον δύο ανθρώπων: του σοφού και του βλακός. Από ό,τι γνωρίζω ο κ. Στεργίου σοφός δεν είναι. Και προπαντός δεν είναι επαΐων επί παντός επιστητού, πόσο μάλλον τιμητής και είρων πάσης απόψεως, θέσεως, θεωρίας και γνώσεως που δεν συμφωνεί με αυτή ο ίδιος!!! Κύριε Στεργίου κατεβείτε πρώτα από τη δημοσιογραφική σας καλαμίδα,και μετά πιάστε τη δημοσιογραφική σας γραφίδα και γράψτε επιχειρήματα και αποδεικτικό λόγο για τα όσα ειρωνεύεστε βλακωδώς, και όχι να μας λέτε ότι θα γράψετε τα επιχειρήματά σας μόλις διαβάσετε το βιβλίο!!! Τότε αυτά που γράφετε τώρα τί είναι κ. Στεργίου; "Της παπαδιάς τα ενιάμερα;" Αυτός είναι λόγος βλακός, κ. Στεργίου, και απάδει τόσο της ιδιότητάς σας ως δημοσιογράφου όσο και του ισχυρισμού σας ότι είστε ο μοναδικός επαΐων επί του θέματος των καραγκούνηδων της Ακαρνανίας. Αυτά προς απάντησή ειδικά σε εσάς.
Ζήτημα 2ον: Το ότι στο βιβλίο του ο κ. Βασιλείου γράφει ότι οι Καραγκούνηδες της Ακαρνανίας είναι τρίγλωσσοι, αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι μιλούσαν τρεις γλώσσες. Απλώς σημαίνει ότι στη διάρκεια των μεσαιωνικών χρόνων, λόγω ακριβώς της νομαδικής τους ζωής ως κτηνοτρόφοι έρχονταν σε επαφή με τους άλλους ελληνόφωνους, όντας γηγενείς και οι ίδιοι, αλλά και με αλλόγλωσσους, εκλατινισμένους ή μη Έλληνες, Ιλλυριούς, και ετέρους κτηνοτρόφους και "πεδινούς" του Βαλκανικού χώρου κατα την περίοδο της Τουρκοκρατίας. Γνώριζαν λοιπόν τη γλώσσα αυτών με τους οποίους έρχονταν σε επαφή οι Βλάχοι-Καραγκούνηδες, όπως η γιαγιά μου η Πόντια προσφυγοπούλα γνώριζε άριστα την Τουρκική γλώσσα λόγω συμβίωσης με τους Τούρκους στο ίδιο χωριό του Ευξείνου Πόντου, το Πουλαντζάκ. Δεν μιλούσαν λοιπόν τρεις γλώσσες οι Καραγκούνηδες αλλά το γλωσσικό τους ιδιώμα είναι κράμα-αποτέλεσμα τριών γλωσσών: Ελληνικών, Λατινικών και Αλβανικών. Τούτο σημαίνει επίσης ότι δεν είναι απλώς εκλατινισμένοι γλωσσικώς γηγενείς κάτοικοι του Ελλαδικού χώρου. Άλλωστε η έννοια του εθνικού χώρου, όπως αυτή νοείται σήμερα, ήταν άγνωστη στην περίοδο της Ρωμαιοκρατίας, της Βυζαντινοκρατίας και της Οθωμανοκρατίας. Είναι όρος της Νεώτερης και Σύγχρονης Ιστορίας.
Ζήτημα 3ον: Παρακαλώ να αναρτήσετε το κείμενο της δικής μου βιβλιοπαρουσίασης που σας στέλνω αμέσως τώρα με ηλεκτονικό μήνυμα.
Ένα ρητό λέει: "Για να γράψεις, πρέπει να γράψεις πολύ". Ο νοών νοείτω.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
δρ Ιωάννης Γ.Νεραντζής
Θα συμφωνησω μαζι σου εμειναν και''κουναβια''εδω,επωνυμα και ανωνυμα.Φαινεται ομως οτι αρχιζεις να χανεις την ψυχραιμια σου ''ανωνυμα''βεβαιως.Εχω να παρατηρησω ομως ''αγορακι μου''οτι η ΒΑΡΕΙΑ ποναει πολυ και θα συνεχιζει να ποναει σε ολη τη διαρκεια της ζωης σου[και ο νοων νοειτω].
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ. Απο εδω και περα θα εχεις να διαβαζεις,να ακους και να βλεπεις...
Αλλα εσείς κύριε Τσουτσα δημιουργήσατε ένα σύλλογο για να διαλύσεται τον ήδη υπάρχον σύλλογο της γουριωτισσας άρα εσάς σας πόνεσε πρώτον. Η μήπως μυριστηκατε κάτι άλλο κ δημιουργήσατε τον σύλλογο.
ΔιαγραφήΥ.Γ. Σκυλί που γαβγιζεί δεν δαγκωνεί άρα γάβγισε όσο θες!!!!!!!
KAI EΓΩ ΝΟΜΙΖΑ ΠΩΣ ΟΛΗ Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΒΛΑΧΩΝ??????
ΑπάντησηΔιαγραφήΧ.Π.
kai ego etsi nomiza...oti olo auto exei na kanei me tous vlaxous!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήpantos kurie tsoutsa mixali sas aksizoun sunxaritiria gia thn thesi pou kratisate eseis kai o sullogos sas!
sunexiste kai etsi kai kapoia mera tha dikaiothite!!!vevea apo to polu glipsimo pou tha exete kanei mexri tote...den tha sas exei mini yxnos saliou.
shmasia vevea exei to taksidi kai oxi o proorismos!!!synexiste etsi kyrie tsoutsa na maxeste gia to kalo tou topou sas...kai na sunexisete na kanetai suzitisis sto xwrio kai na {valete eu8eos}kata pantos ypeuthinou.
sas vriskw sosto kai mpravo sas pou eiste enas anthropos xwris koukoules!!!!!
asxeta an den thimaste katholou pws einai h plateia sto xwrio sas giati exete na patisete apo 20 xronwn ekei...tha mou peite tora me to internet o allos einai sth amerikh kai vlepei ti ginete sthn ellada...apo thn amerikh parakalo.
logika tha exete valei kamia web cam sthn plateia sto xwrio sas kai tha mporeite na vlepete na akoute kai milate me tous sunxwrianous sas giati mono etsi eksigite auto pou grafete!
y.g.1 o sulogos o topikos pou lete einai kai ton ox8iwn an den kano lathos kurie tsoutsa.
y.g 2 teleiwse kai h seira sto mega!!!gia to nhsi. lew auto me thn spinaloga..xerete eseis kurie tsoutsa.
h koukoules einai gia tous prodotes eipame!!!na prosexete omws me poious milate kurie tsoutsa pou kanete eponyma sxolia kai vazete kai alonon arxika!!!!!!!!