Δευτέρα 30 Ιουλίου 2018

Τέλος Σεπτεμβρίου στην κυκλοφορία τα πρώτα 15χλμ του Άκτιο-Αμβρακία


                Οκτώμιση χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης και το θαύμα έγινε. Περί θαύματος πρόκειται όταν αναφερόμαστε στον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία που έχει το ρεκόρ να βρίσκεται σε κατασκευή τόσα πολλά χρόνια και να μην έχουν αποδοθεί ούτε 500 μέτρα.
           Ευτυχώς αυτό πρόκειται να αλλάξει καθώς σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com, τέλος Σεπτεμβρίου-αρχές Οκτωβρίου τα πρώτα 15 χιλιόμετρα δρόμου θα δοθούν στην κυκλοφορία κλείνοντας το «δράμα» τόσων ετών. Τα χιλιόμετρα αυτά ξεκινούν λίγο μετά (περίπου 1,5 χλμ) την Υποθαλάσσια Αρτηρία Ακτίου-Πρέβεζας και καταλήγουν λίγο μετά την Βόνιτσα λειτουργώντας στην πραγματικότητα ως μία μεγάλη παράκαμψη της πόλης..........



      Είναι τμήμα της πρώτης εργολαβίας η οποία άλλωστε ήταν και η μόνη που διασώθηκε και συνέχισε να λειτουργεί. Με αυτά τα 15 χιλιόμετρα διευκολύνεται η πρόσβαση προς Λευκάδα-Άκτιο και Πρέβεζα και ήδη οι οδηγοί θα παρατηρήσουν μία μείωση στην χρονοαπόσταση κατά περίπου 10 λεπτά.

Η ΕΡΓΟΛΑΒΙΑ-ΣΚΟΥΠΑ
Το Άκτιο-Αμβρακία (ή Αμβρακία Οδός αν θέλετε) έχει συνολικό μήκος 48,5χλμ. Τα υπόλοιπα χιλιόμετρα αφαιρόντας τα 15χλμ που θα ολοκληρωθούν, έχουν ενταχθεί στην περίφημη εργολαβία-σκούπα ο διαγωνισμός της οποίας είναι σε πλήρη εξέλιξη.
       Προσφυγές δεν έχουμε και υπολογίζεται πως μέσα στον Σεπτέμβριο θα μπορούμε να έχουμε ανακήρυξη της Κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ ως προσωρινής αναδόχου του έργου.
       Στη συνέχεια η σύμβαση θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μέχρι τις αρχές του 2019 η σύμβαση εκτιμάται ότι θα μπορούσε να υπογραφεί.
        Στόχος είναι μέσα στο 2019 να παραδοθούν στην κυκλοφορία επιπλέον 14χλμ που αποτελούν την νότιο-δυτική παράκαμψη Αμφιλοχίας. Αυτή η παράδοση θα εξοικονομήσει επιπλέον 10 λεπτά για τους οδηγούς και θα απαλλάξει την πόλη από το βαρύ κυκλοφοριακό φόρτο που το καλοκαίρι είναι πολλές φορές εφιαλτικός. Με αυτή την κίνηση θα έχουν δοθεί περίπου 29 από τα 48χλμ δρόμου και τα υπόλοιπα θα δοθούν σταδιακά μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2021 κλείνοντας την περίοδο κατασκευής.
           Τότε η απόσταση Αντίρριο-Άκτιο και Αντίρριο-Λευκάδα θα μειωθεί σε περίπου 75-80 λεπτά και συνολικά η απόσταση από την Αθήνα θα μειωθεί αισθητά σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά από 4 ώρες που είναι σήμερα.
            Ο αυτοκινητόδρομος της Αμβρακίας Οδού θα είναι ο πρώτος ολοκληρωμένος κάθετος άξονας της Ιόνιας Οδού και έπονται εκείνος προς Αγρίνιο, Αστακό, Τζουμέρκα και Πρέβεζα που θα ολοκληρώσουν το αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
https://www.agriniopress.gr/

10 σχόλια:

  1. κάθε φορά που ταξιδεύω στην Αθήνα μνημονεύω τον Τσίπρα,αυτός μας απάλλαξε απ΄τους διάφορους Κωστάκηδες,Αντωνάκηδες,Σουφλιάδες και μετά από τα χρόνια της χούντας θα δούμε στο νομό μας έργα υποδομής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνω απολύτως!!!

      Διαγραφή
    2. Έχεις απόλυτο δίκιο (εκτος και αν το λες ειρωνικά). Ως γνωστόν τα εργα αυτά σχεδιαστηκαν, μελετηθηκαν, δημοπρατηθηκαν και εκτελεστηκαν, αποκλειστικά στην περιοδο της" πρώτης φοράς Αριστερά ".

      Διαγραφή
    3. Δυστυχώς ή ευτυχώς έτσι είναι.

      Διαγραφή
  2. Το ότι δημοπρατήθηκαν επί Σουφλια, ειναι γνωστό. Επισης γνωστο θεωρείται ότι οι συμβάσεις αυτές αποτελουν την "μεγάλη συγνώμη" της ΝΔ προς τους εργολάβους για την ταραχή που τους προκαλεσε ο νομος για τον "Βασικό Μέτοχο". Ελπιζω να θυμαστε την ιστορία.

    Τελος, τουλαχιστον για Ιόνια και Ολυμπία Οδο το 50-60% έγινε σε δυο χρονια από τους Κατσαπλιαδες του ΣΥΡΙΖΑ σε δυο χρόνια. Τα υπόλοιπα έγιναν από τους ευγενείς της ΠΑΣΟΚ-ΝΔ σε 8 χρονια με δύο ΕΣΠΑ. Έπρεπε βλέπεις να Μπουκουβάλας οι offshore σε Παναμα και αλλα ξωτικα μέρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. AM ΔΕΝ ΤΑ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΛΑ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
    ΓΙΑ ΡΩΤΗΣΤΕ ΠΟΣΑ ΠΑΝΟΠΡΙΚΙΑ ΚΟΣΤΙΣΑΝ ΛΟΓΟΥ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΩΣ ΛΟΓΟΥ ΒΑΡΟΥΦΑΚΕΙΑΔΑΣ
    ΓΙΑΥΤΟ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΜΥΡΑ
    ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΑΝ ΜΕΛΕΤΗΘΗΚΑΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΗΚΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΑΚΙΑ ΠΡΙΝ
    ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΖΕΥΞΗ ΡΙΟΥ ΑΝΤΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΕΚΑΝΕ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τίποτα δεν σας φχαρισταει. Ζλαπια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι περισσοτεροι του Συριζα ηταν στο ΠΑΣΟΚ και λεγανε οχι σε ολα,τωρα λενε ναι σε ολα . Ποτε λεγανε την αληθεια;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. καλα εσεις οι ψηφοφοροι του Συριζα εξακολουθειτε να ειστε αμετανοητοι ή απλα ψαχνεται να δικαιολογησετε την λαθος ψηφο σας για να μην εχετε τυψεις; Για ποια εργα μιλατε, τα ηδη δρομολογημενα που κατασκευαζονταν ήδη; Τι επειδη εκοψε τις κορδελες ο Τσιπρας; Αρε σανοφαγοι που ειναι μερικοι....ελεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιο δρομολόγιο είχαν πάρει; Τα εργα είχαν ξεκινήσει το 2008 σταμάτησαν, επανακινησαν 2 φορές μεχρι το 2014 και καθε φορά με χειρότερου ορους. Έτσι π.χ ενώ τα διοδια στην αρχική σύμβαση ήταν περιπου στα 0,040 λεπτά ανά χιλιομετρο το 2013 οριστικε στα 0,067 που ειναι τα ακριβότερα στην ΕΕ.

      Εν τω μεταξύ όλα αυτα τα χρονια τρέχαμε αποζημιώσεις της τάξης των 600 εκ. Ευρω για χιλιάδες λογους.

      Εν τέλει για να μην τα πολυ λεμε ενώ είχαν προυπολογιστει στα 6 δις, το 2015 ειχε δώσει το Δημοσιο και τα 6 δις, για το μισο εργο,χωρις τις απολοτριωσεις. Και αφου δεν είχαν ολοκληρωθεί τα έργα με τα δυο ΕΣΠΑ, έπρεπε το ένα να επιστραφεί... Ποδο της τάξης των 3 δις. Ένα μνημόνιο δηλαδή.

      Δεν ξέρω τελικά αν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τρώνε σανό, εσεις τι τρωτε; 40 χρονια ΝΔ ΠΑΣΟΚ, τι καταλαβες;

      Διαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο