Κυριακή 14 Μαΐου 2017

ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΑΝΤΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ: Αφιέρωμα στη "Γιορτή της Μάνας"

Μάνα, μητέρα, μαμά 
Τα πιο πολύτιμα κοσμήματα που θα έχεις ποτέ γύρω από το λαιμό σου είναι τα χέρια των παιδιών σου....

      Στις 14 Μάη γιορτάζει η μάνα. Το γλυκύτατο και αναντικατάστατο  πλάσμα του Δημιουργού. Σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, σε όλους τους πολιτισμούς, σε όλες τις ιστορικές περιόδους, νυν και αεί η μάνα αποτελεί τη ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, το  ΦΑΡΟ και  τον  ΟΔΗΓΟ της ΖΩΗΣ. 

      Με την ευκαιρία της γιορτής της μητέρας  διάλεξα και σας παρουσιάζω τα παρακάτω:
Είπαν του ήλιου «γιορτάζει η μάνα»
κι εκείνος βάλθηκε με φως τη γη να ντύνει.
Είπαν της θάλασσας «γιορτάζει η μάνα»
κι αμέσως έγινε η φουρτούνα γαλήνη.
Το ‘μαθαν τα πουλιά, «γιορτάζει η μάνα»
και το τραγούδι τους ξεχείλισε πλημμύρα.
Το ‘μαθαν τα άνθη, «γιορτάζει η μάνα»
και μοσχοβόλησε η πλάση χίλια μύρα.
Τ’ άκουσε η βροχή, αλλά δεν έκλαψε
δάκρυ δεν κάνει να κυλήσει αυτή τη μέρα.
Τ’ άκουσε ο ουρανός κι άνοιξε διάπλατα
πείτε ευχές, μύριες ευχές για τη μητέρα...
…………………………………….



"Η αλφαβήτα της Μανούλας"
Α
Με την μανούλα το παιδί νιώθει
Αγάπη και Ασφάλεια..

Β
Η μανούλα δίνει Βοήθεια
σε ότι χρειαστεί το παιδί..

Γ
Η μανούλα είναι η
Γιατρειά όταν το παιδί πονά
και φέρνει την Γαλήνη
με μια της αγκαλιά..

Δ
Η μανούλα είναι
Δώρο στην ζωή του κάθε παιδιού
και το αντίστροφο..

Ε
Με την μανούλα στο πλάι..το παιδί
νιώθει Εμπιστοσύνη και Ευτυχία..

Ζ
Η μανούλα είναι η ίδια η Ζωή για το παιδί και το αντίστροφο...... 

Η
Η μανούλα δίνει Ηρεμία
Η μανούλα είναι η Ηρωίδα της καθημερινότητας και της οικογένειας

Θ
Η μανούλα είναι αυτή που κάνει
το Θαύμα της ζωής πραγματικότητα
γεννάει το παιδί..

Ι
Η μανούλα για το παιδί της
είναι Ικανή να κάνει τα πάντα..

Κ
Της μανούλας η Καρδιά
αντέχει τα πάντα και μόνο για τα παιδιά της χτυπά..

Λ
Στα μάτια των παιδιών η μάνα
είναι Λατρεία, η μεγαλύτερη λατρεία για την μητέρα είναι το παιδί της..

Μ
Μάνα είναι ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ..

Ν
Η μανούλα δίνει Νόημα στη ζωή του παιδιού
Το παιδί δίνει Νόημα στην ζωή της μητέρας..

Ξ
Η μάνα πάντα έχει θέση
Ξεχωριστή στη ζωή των παιδιών..

Ο
Η μάνα είναι Οδηγός για το παιδί
Το παιδί είναι όνειρο για μια γυναίκα
Και οι δύο Ομορφαίνουν την ζωή του άλλου..

Π
Η μάνα είναι Παράδειγμα
για το παιδί.
Το πιο σημαντικό στην ζωή της μάνας είναι το Παιδί

Ρ
Η μανούλα δίνει τον Ρυθμό
στο πως θα «κινείται» το παιδί..

Σ
Μανούλα σημαίνει με μια λέξη Στοργή..

Τ
Η Τρυφερότητα της μάνας
είναι από τα πιο όμορφα «αγγίγματα» που νιώθει ένα παιδί..

Υ
Η Ύπαρξη της μάνας στην ζωή του παιδιού είναι η πιο σημαντική. Η ύπαρξη του παιδιού στην ζωή μιας γυναίκας, την κάνει πιο Υπέροχη..

Φ
Δεν υπάρχει καλύτερη Φροντίδα για το παιδί, από αυτή της μάνας.
Δεν υπάρχει πιο όμορφο, ζεστό, γλυκό Φιλί από αυτό της μάνας..

Χ
Δεν ζητάει το παιδί τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από ένα Χάδι και από ένα Χαμόγελο από τη μαμά του..

Ψ
«Ψυχή μου» λέει η μάνα στο παιδί.. γιατί το παιδί δεν είναι ένα κομμάτι της ψυχής της.. από τότε που γεννιέται είναι η ίδια της η ψυχή.. η ψυχή της παίρνει ανάσα και γίνεται άνθρωπος.

Ω
Γιατί στα μάτια του παιδιού
η μητέρα είναι η πιο
Ωραία γυναίκα του κόσμου..
      …………………………                                       
"Το ψωμί της μάνας μου",
 του Παλαιστίνιου ποιητή Mαχμούτ Νταρουίς

"Δίχως την ευχή σου
Είμαι πολύ αδύναμος για να σταθώ
Μεγάλωσα πολύ
Δώσε μου πίσω τους χάρτες των αστεριών που είχα παιδί"
Μου λείπει το ψωμί της μάνας μου
Ο καφές της μάνας μου
Το άγγιγμά της
Φουσκώνουν μέσα μου οι παιδικές μου αναμνήσεις
Μέρα τη μέρα
Πρέπει να δώσω αξία στη ζωή μου
Την ώρα του θανάτου μου
Πρέπει να αξίζω τα δάκρυα της μάνας μου
Και αν έρθω πίσω κάποια μέρα
Βάλε με σα μαντήλι στα βλέφαρά σου
Τα κόκαλά μου σκέπασε με χλόη
Που την αγίασαν τα βήματά σου
Δέσε μας μαζί
Με μια μπούκλα απ’ τα μαλλιά σου
Με μια κλωστή που κρέμεται από το φόρεμά σου
Μπορεί να γίνω αθάνατος
Μπορεί να γίνω Θεός
Εάν αγγίξω τα βάθη της καρδιάς σου
Αν καταφέρω και γυρίσω
Κάνε με ξύλα να ανάψεις τη φωτιά σου
Σκοινί για να απλώνεις τα ρούχα σου στην ταράτσα του σπιτιού σου
Δίχως την ευχή σου
Είμαι πολύ αδύναμος για να σταθώ
Μεγάλωσα πολύ
Δώσε μου πίσω τους χάρτες των αστεριών που είχα παιδί
Για να βρω με τα χελιδόνια
Το δρόμο πίσω
Στην άδεια σου αγκαλιά......
*******************



Φίλοι Αναγνώστες
Με τα παραπάνω σας αφήνω να προβληματιστείτε. 
Θα μου επιτρέψετε να γράψω κάτι προσωπικό.  

                   Προέρχομαι από μια αγροτική – κτηνοτροφική οικογένεια Στους δύο γονείς μου οφείλω τα πάντα. Πάλεψαν νύχτα και μέρα για να εξασφαλίσουν στα τρία παιδιά τους τα προς το ζην. Μας εξασφάλισαν τα πάντα, φρόντισαν να μην μας λείπει τίποτε. Έγιναν αυτοθυσία για εμάς. Είμαστε δια βίου   η πρώτη  προτεραιότητα τους. Μας σπούδασαν. Και τα τρία παιδιά τους είναι πτυχιούχοι Πανεπιστημίου. Είμαστε η παρακαταθήκη τους.

Το κυριότερο όμως μας έμαθαν το ευ ζην. Μας όπλισαν με αρχές, αξίες, ιδανικά. Μας έμαθαν να είμαστε ακέραιοι, αγωνιστές, ασυμβίβαστοι. Μας παρότρυναν να έχουμε υπομονή, επιμονή, καρτερικότητα. Να έμαθαν να σεβόμαστε τον εαυτόν μας και το πλησίον μας. Μας έμαθαν να μην είμαστε αχάριστοι, μας τόνιζαν το χρήμα είναι μέσο για να ζούμε και όχι αυτοσκοπός. Η ζωή μας έλεγαν είναι ένας διαρκής αγώνας. Είναι μια προσφορά  στον εαυτόν σας και στους συνανθρώπους σας.

     Με αυτές τις λίγες -περιεκτικές  σκέψεις τους ευχαριστώ από καρδιάς για ότι έκαναν για μας,  τους υπόσχομαι εκεί ψηλά που βρίσκονται  δεν θα τους ξεχάσω ΠΟΤΕ  και δεσμεύομαι  ότι δια βίου θα κάνω ΟΣΑ ΜΟΥ ΕΜΑΘΑΝ. 







1 σχόλιο:

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο