Κυριακή 9 Απριλίου 2017

Ποιοι ενοχλούνται, τελικά, από τις νέες υπηρεσίες της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ;



του Χρήστου Μπαρλιά,
αντιπροέδρου της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

   Το 2014, πριν από μόλις τρία χρόνια, θεσμοθετήθηκε ένα νέο πλαίσιο πιστοποίησης και λειτουργίας των φορέων υποβοήθησης των παραγωγών για το έργο του ΟΣΔΕ. Ένα από τα βασικά στοιχεία του, αποτελούσε η πρόβλεψη για την αυτοχρηματοδότηση όλης της διαδικασίας συλλογής των αιτήσεων, χωρίς δηλαδή να χρεώνεται ο κρατικός προϋπολογισμός για τις υπηρεσίες υποβοήθησης των παραγωγών. Για πρώτη, δε, φορά στην ιστορία του ΟΣΔΕ, απελευθερώθηκε η αγορά των πυλών με την πιστοποίηση ανταγωνιστικών φορέων στην ίδια περιοχή.........

Το νέο αυτό πλαίσιο προέβλεπε ένα πιστοποιημένο μοντέλο διαχείρισης του έργου, με ιεραρχική δομή των εμπλεκόομεένων μερών. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ στην κορυφή ως εποπτικός και ελεγκτικός φορέας,   ενιαίο πανελλαδικό σχήμα με φορείς Β’ βαθμού,   την GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ως φορέα σΣυντονισμού και   όλοι οι φορείς Α’ & Β βαθμού, οι οποίοι αναλάμβαναν την εξυπηρέτηση των παραγωγών, με την υποδοχή και εισαγωγή των αιτήσεών τους στο πληροφοριακό σύστημα.
Δυστυχώς, όμως, το συγκεκριμένο ιεραρχικό μοντέλο υποδαυλίστηκε από την πρώτη χρονιά με βάση λογικές του παρελθόντος. Η απαίτηση ισοπέδωσης των φορέων σε τίποτα δεν εξυπηρετούσε το έργο και τους παραγωγούς. Αντίθετα, δημιούργησε έναν άναρχο ανταγωνισμό τύπου «Άγριας Δύσης», δυσκολεύοντας αφάνταστα τον ρόλο του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Όπως έχουμε κάνει με συνέπεια σε όλη μας την πορεία στο έργο του ΟΣΔΕ, και παρά το νοσηρό περιβάλλον, αποφασίσαμε να φύγουμε εμπρός, αφήνοντας πίσω όποιον δεν θέλει ή δεν μπορεί. Έτσι, όλο το προηγούμενο διάστημα, και με βάση την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας να προχωρήσει σε νέες δομικές αλλαγές στο πλαίσιο πιστοποίησης και λειτουργίας των φορέων, επεξεργαστήκαμε σειρά προτάσεων με σκοπό τόσο την αναβάθμιση των υπηρεσιών μας προς τους φορείς, όσο κυρίως στοχεύοντας στην βελτίωση συνολικά της ποιότητας του ΟΣΔΕ.
Σε αυτή την κατεύθυνση καταθέσαμε ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία προέβλεπε την αναβάθμιση του συστήματος αποσφαλμάτωσης των αιτήσεων μέσα από την παροχή ειδικευμένου λογισμικού, όπως επίσης και την επιμήκυνση της περιόδου συλλογής των δεδομένων της ΕΑΕ μέσω του λογισμικού της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ. Επίσης, με τον νέο ρόλο ως «Φορέας Συντονισμού και Τεχνικής Υποστήριξης των ΚΥΔ», προέκυψαν και νέες υπηρεσίες, που η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ καλείται να παρέχει στο σύνολο των 300 περίπου 300 ΚΥΔ. Ποιες είναι λοιπόν αυτές οι «ανύπαρκτες» υπηρεσίες:
Η παροχή της τεχνολογικής και διαδικτυακής υποδομής του συστήματος υποδοχής των αιτήσεων. Το 2014, η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ προχώρησε σε μία τεράστια επένδυση στις υπολογιστικές υποδομές της, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο και το κόστος υποβολής της αίτησης. Σε κάθε απομακρυσμένο χωριό της χώρας, μία απλή γραμμή ίΙντερνεέτ και ένας φορητός υπολογιστής, είναι αρκετά για να υποβληθούν οι αιτήσεις ηλεκτρονικά, χωρίς προεκτυπώσεις, χωρίς λάθη, χωρίς μεσάζοντες.   Ήδη, από την περσινή χρονιά, δύο μόλις έτη μετά το πρώτο έτος του πλαισίου, προχωρήσαμε σε νέα αναβάθμιση των υπολογιστικών υποδομών που φιλοξενούν το ΟΣΔΕ λόγω του τριπλασιασμού σχεδόν του αριθμού των φορέων. Παρά τις εκθετικά αυξημένες ανάγκες υπολογιστικής ισχύος, η έγκαιρη επένδυση της εταιρείας όχι μόνο απέτρεψε δυσλειτουργίες, αλλά βελτίωσε την απόδοση των υποστηρικτικών συστημάτων και επέτρεψε την ταυτόχρονη εργασία περισσότερων από 4.,000 χρηστών και τη συλλογή του συνόλου των 700.000 αιτήσεων σε μόλις δύο μόλις μήνες.
Υπηρεσίες αποσφαλμάτωσης. Η τεχνολογική αναβάθμιση του συστήματος έδωσε για πρώτη φορά τη δυνατότητα διενέργειας επαναλαμβανόμενων διασταυρωτικών ελέγχων κατά το διάστημα συλλογής των αιτήσεων, χωρίς να επηρεάζεται καθόλου η διαδικασία. Από τη φετινή χρονιά, οι υπηρεσίες αποσφαλμάτωσης αναβαθμίζονται σημαντικά με την παροχή από τη GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ενός σύγχρονου λογισμικού (Σύστημα Διαχείρισης Αποσφαλμάτωσης -– ΣΔΑ), σε αντικατάσταση των αναφορών.
Η χρήση του λογισμικού θα αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο διόρθωσης για όλα τα ΚΥΔ, ενώ ταυτόχρονα θα επιτρέπει στον ΟΠΕΚΕΠΕ να έχει πλήρη εικόνα και άμεση εποπτεία όλης της διαδικασίας, να παρακολουθεί την απόδοση των φορέων και να παρεμβαίνει γρήγορα όπου απαιτούνται διορθωτικές ενέργειες.   
Υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης. Το σύνολο αυτών των υπηρεσιών παρέχεονται προς όλα τα ΚΥΔ για πρώτη φορά, καθώς αποτελούν νέα υποχρέωση του Φορέα Συντονισμού. Η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ καλείται να παρέχει υπηρεσίες εκπαίδευσης, μεταφοράς τεχνογνωσίας και τεχνικής υποστήριξης στο σύνολο των 300 φορέων. Πρόκειται για μία διαδικασία που απαιτεί τεράστια εμπειρία, εξειδικευμένη στελέχωση και οργάνωση, τεχνολογική και τεχνική επάρκεια και παρακολουθεί σε 24ωρη 24η βάση την απόδοση των υπολογιστικών συστημάτων.
Παροχή πληροφοριακού συστήματος προετοιμασίας. Η επέκταση σε όλο το έτος της λειτουργικότητας της ΕΑΕ αποτελεί πάγιο αίτημα των ΚΥΔ. Το παρεχόμενο λογισμικό της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ δίνει αυτήν τη δυνατότητα, καθώς επιτρέπει την συλλογή στοιχείων της αίτησης των παραγωγών πριν από την κανονιστική περίοδο υποβολής. Με αυτόν τον τρόπο, τα ΚΥΔ μπορούν να αξιοποιήσουν ένα απολύτως χρήσιμο διάστημα προετοιμασίας, να προγραμματίσουν τις εργασίες τους και να διορθώσουν λάθη χωρίς την μεγάλη χρονική πίεση κατά την υποβολή.
Αυτό σημαίνει καλύτερη εξυπηρέτηση προς τους παραγωγούς, ενώ βέβαια η λειτουργικότητα αυτή θα βοηθά στην ολοκλήρωση της συλλογής των αιτήσεων εντός των κανονιστικών χρονικών ορίων, αποφεύγοντας τα προβλήματα παρελθόντων ετών.
Η συνεχής τεχνολογική εξέλιξη επιτρέπει στη GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ όχι μόνο να αναβαθμίζει και να επεκτείνει τις υπηρεσίες τηςτης, αλλά και να τις προσφέρει με χαμηλότερο κόστος, όπως συνέβη και φέτος. Η αναγνώριση του ρόλου και της προσφοράς της από όλο και περισσότερα ΚΥΔ αποδεικνύεται έμπρακτα τις τελευταίες ημέρες και προχωρούμε γρήγορα και αποφασιστικά μαζί τους για να κερδίσουμε τον χρόνο που χάθηκε σε επικίνδυνες για όλους ασκήσεις συνδικαλισμού παλαιάς κοπής.

http://www.ypaithros.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο