FaceBook

Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2017

efka.gov.gr: Εξαφανίστηκαν ασφαλισμένοι από τα μητρώα στο ΕΦΚΑ

Για χάος μιλούν οι εργαζόμενοι στην κοινωνική ασφάλιση ότι επικρατεί στον ΕΦΚΑ αφού έχουν προκύψει ακόμα και λάθη κατά την μεταφορά δεδομένων από τα μητρώα των επιμέρους υπηρεσιών, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί δεδομένα ασφαλισμένων. Παράλληλα μιλούν για ακόμη μια σειρά από προβλήματα που έχουν προκύψει με την σύσταση του νέου υπερταμείου κοινωνικής ασφάλισης

 Οι εργαζόμενοι στην Κοινωνική Ασφάλιση καταγγέλλουν ότι «δύο μήνες σχεδόν μετά την έναρξη λειτουργίας του ΕΦΚΑ επιβεβαιώνονται δυστυχώς οι φόβοι τους οποίους εγκαίρως και επανειλημμένα» είχαν εκφράσει στη Διοίκηση. Τονίζουν ότι αγνοήθηκαν από τους ιθύνοντες, οι οποίοι «συνεχίζουν να επιδεικνύουν την  ίδια επιπολαιότητα και ανευθυνότητα που επέδειξαν μέχρι τώρα σχετικά με την οργάνωση και την  προετοιμασία ενός τέτοιου εγχειρήματος». Δεδομένου δε ότι μόνο οι κεντρικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ έχουν αρχίσει να αποκτούν ενιαίο οργανωτικό χαρακτήρα ενώ όλες οι περιφερειακές υπηρεσίες των εντασσόμενων φορέων εξακολουθούν  να λειτουργούν, όπως λειτουργούσαν πριν την 1/1/2017, οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι «ένα ακόμη επιπόλαιο βήμα προς την κατεύθυνση της άμεσης πλήρους ενοποίησης» οι εργαζόμενοι φοβούνται, ότι θα δημιουργηθεί το «απόλυτο χάος».
Οι εργαζόμενοι αναφέρουν μια σειρά από χαρακτηριστικά προβλήματα που έχουν ανακύψει τόσο με το Ενιαίο Μητρώο, όσο και με άλλα λειτουργικά ζητήματα του ΕΦΚΑ:
*Το Μητρώο του ΕΦΚΑ δεν λειτούργησε ούτε λειτουργεί ακόμη ολοκληρωμένα. Έχουν γίνει τεράστια λάθη κατά τη μεταφορά των δεδομένων από τα Μητρώα των επιμέρους υπηρεσιών, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί από το λειτουργικό περιβάλλον των χρηστών δεδομένα ασφαλισμένων τα οποία συγχωνεύθηκαν είτε με λάθος εγγραφές από το δικό τους ασφαλιστικό παρελθόν (πχ σε διπλή απογραφή του ιδίου ατόμου όπου επιλέχθηκε να παραμείνει η λανθασμένη και όχι η ορθή) είτε συγχωνεύθηκαν εγγραφές δύο διαφορετικών ατόμων λόγω συνωνυμίας.
Παράδειγμα: Για δύο γυναίκες με συνωνυμία υπήρξε συγχώνευση των μητρώων τους με αποτέλεσμα να εμφανίζεται εγγραφή μόνο για τη μία (και στον ΕΦΚΑ και στο ΟΠΣ-ΙΚΑ) ενώ στο ιστορικό ασφάλισης στην κοινή  εγγραφή τους  στον ΕΦΚΑ, εμπλέκεται και ασφαλιστική ιστορία  δύο αντρών από άλλα ταμεία, λόγω ταύτισης των Αριθμών Μητρώων  από τους άλλους φορείς (πχ ΟΑΕΕ, ΟΓΑ). Έτσι ακόμη και το ιστορικό ασφάλισης που εμφανίζεται στον ΕΦΚΑ δεν είναι απλώς ενδεικτικό αλλά και πιθανά λανθασμένο.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα κατά τη λειτουργία, όχι μόνο των εφαρμογών Μητρώου αλλά και των Συντάξεων, της Ανακεφαλαίωσης και των Παροχών, να υπάρχει  πάγωμα διαδικασίας πχ απόδοσης σύνταξης θανάτου, απόδοσης εξόδων κηδείας, υποβολής ΑΠΔ κλπ, λόγω των λαθών/ανυπαρξίας Μητρώου.
Έτσι τα υπηρεσιακά σημειώματα που στέλνονται για διόρθωση στοιχείων και λαθών από τις υπόλοιπες διευθύνσεις/τμήματα της υπηρεσίας προς το τμήμα Μητρώου έχουν αυξηθεί συντριπτικά ενώ υποθέσεις που είναι αδύνατον να τις διαχειριστούν οι υπάλληλοι τοπικά, μεταφέρονται με e-mail στη Διεύθυνση Ειδικού Προγράμματος ΕΦΚΑ προς επίλυση. Τα συσσωρευμένα αιτήματα αυτού του είδους τα οποία προέρχονται από όλους τους εντασσόμενους φορείς και υπηρεσίες ανά την Ελλάδα, έχουν ξεπεράσει φυσικά τις δυνατότητες κεντρικής διαχείρισης από τους συναδέλφους στην Αθήνα και η άμεση ανταπόκρισή τους αναπόφευκτα περιορίζεται σημαντικά. Προκειμένου να λειτουργήσουν οι υπηρεσίες Μητρώου,  όλα τα εντασσόμενα Ταμεία χρησιμοποιούν παράλληλα δύο λειτουργικά συστήματα: του ΕΦΚΑ και το λειτουργικό σύστημα του εντασσόμενου ταμείου. Έτσι πχ ένας μισθωτός ασφαλισμένος απογράφεται στον ΕΦΚΑ αλλά αποκτά ασφαλιστική ικανότητα στο ΟΠΣ – ΙΚΑ, καθώς η εφαρμογή απόδοσης ασφαλιστικής ικανότητας δεν υπάρχει ακόμη στον ΕΦΚΑ. Κανένας δεν έχει πληροφορηθεί ακόμη με ποιο τρόπο και πότε  όλες αυτές οι ασφαλιστικές ικανότητες που έχουν αποδοθεί στα τοπικά λειτουργικά συστήματα, θα μεταφερθούν στον ΕΦΚΑ.
Παρατήρηση : Αν και προηγήθηκε εκπαίδευση  σε ορισμένους συναδέλφους Μητρώου (Δεκέμβριος 2016) δεν υπήρξε υλικό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, ούτε εφαρμογή σε περιβάλλον demo εγκαίρως, ώστε οι εκπαιδευθέντες υπάλληλοι να μπορέσουν να εμπεδώσουν τα διδαχθέντα (τα οποία τέθηκαν σε εφαρμογή μετά από ένα μήνα τουλάχιστον) ενώ το σύστημα λειτούργησε  με  πολλές διαφοροποιήσεις από την αρχική εκπαίδευση. Αυτό σε συνδυασμό με την υποστελέχωση του HELP DESK του ΕΦΚΑ, την ασάφεια των αρμοδιοτήτων ανάμεσα στα τοπικά συστήματα και στον ΕΦΚΑ, είχε και έχει σαν αποτέλεσμα δυσλειτουργίες και δικαιολογημένη άγνοια διαχείρισης του συστήματος από τους υπαλλήλους, ακόμη και από αυτούς που εκπαιδεύτηκαν και κλήθηκαν να εκπαιδεύσουν συναδέλφους τους.
Οι εργαζόμενοι ανησυχούν και για τα προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν σχετικά με την αυτόματη απόδοση ασφαλιστικής ικανότητας που δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί όπως γίνεται κάθε χρόνο για όλους τους ασφαλισμένους που έχουν τις σχετικές προϋποθέσεις.
Είναι λοιπόν δεκάδες τα μεγαλύτερα ή μικρότερα οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα που εμφανίζονται καθημερινά στον ΕΦΚΑ ή στις επιμέρους υπηρεσίες των Ασφαλιστικών Ταμείων (π.χ. τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα του ΙΚΑ παραμένουν ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης βενζίνης αφού εγκαταλείφθηκε χωρίς σχετική πρόβλεψη η προηγούμενη διαδικασία προμήθειας καυσίμων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να προκαλούνται σοβαρές δυσχέρειες στη διακίνηση της αλληλογραφίας, συνταξιοδοτικών φακέλων κλπ αλλά και στη διαδικασία των ελέγχων και της λειτουργίας των υγειονομικών επιτροπών των ΚΕΠΑ – κατ οίκον επισκέψεις). Εκκρεμούν όμως και σοβαρότατα κεντρικά ζητήματα που αφορούν στις εφαρμογές και τα επιμέρους πληροφοριακά συστήματα (απονομή συντάξεων, έσοδα κλπ), στον κανονισμό ασφαλιστικής λειτουργίας, στον κανονισμό παροχών για τα οποία δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα.
dikaiologitika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: