Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016

Γιώργος Θεοδώρου: Μια απάντηση στο μητροπολίτη μας κ.κ. Κοσμά με αφορμή τα πανηγύρια το 15Αύγουστο

Γράφει ο:  Γιώργος Θεοδώρου 

Αθήνα 4 Αυγούστου 2016

Με αφορμή την ανάρτηση του Μητροπολίτη μας

      Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ Κοσμάς, σε ανάρτησή του στο "xiromero news" της 3 Αυγούστου με τίτλο "Μεταβάλουν τον κατανυκτικό Δεκαπενταύγουστο σε κοσμικό ξεφάντωμα'', (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ)  
ανάμεσα στα άλλα τονίζει: ''Δεν θέλω να προσβάλω κανέναν. Δεν θέλω να πιέσω κανέναν. Δεν πολεμώ την ψυχαγωγία, την αναγκαία ξεκούρασί(η) σας .Δεν θέλω να σας στερήσω  την ψυχαγωγία ,την ξεκούρασι(η) τη τη χαρά'', και μετά από τέσσερις σειρές τονίζει: "εφιστώ την προσοχή των Εφημερίων και των Εκκλησιαστικών Συμβουλίων. Καμιά σχέσι (η) και συμμετοχή δεν θα έχουν σε αυτές τις εκδηλώσεις....".
    Με όλο το σεβασμό. Άλλο οι επιθυμίες κι άλλο τα αποτελέσματα του άρθρου.
    Σεβασμιότατε, αν τώρα, που μαζεύονται ''πέντε '' άνθρωποι στα χωριά, που ρημάξανε αφού φρόντισαν γι' αυτό οι εκάστοτε κυβερνητικές πολιτικές, δεν προβούν προκειμένου να ''χαρούν'' σε τέτοιες εκδηλώσεις, που διοργανώνουν οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι, πότε θα πρέπει να τις κάνουν; ποιοί; για ποιους και για πόσους; Εκτός αν προτιμάτε να σταματήσουν να γίνονται.
      Σεβασμιότατε, τα μέλη των Δ/Σ των Πολιτιστικών Συλλόγων, που διοργανώνουν τις εκδηλώσεις αυτή την περίοδο μπορούν. Αυτή τη περίοδο μπορούν να συνεβρίσκονται, λόγο αδειών, όσο υπάρχουν κι αυτές μιας και προτιμούν την γενέτειρα κι όχι τις διάφορες χλιδάτες ( !) παραλίες!...............



       Άν τις εκδηλώσεις δεν τις κάνουν τώρα, ένα είναι σίγουρο κι αυτό πιστεύω δεν θα το θέλετε, να πάψουν στη συνέχεια να γίνονται για το υπόλοιπο του χρόνου και για πάντα. Υπενθυμίζω πως οι συμπατριώτες μας διψάνε γι' αυτές και οι Δημοτικοί άρχοντες περί άλλων συνήθως ''τυρβάζουν'' παρά για πολιτιστικές εκδηλώσεις.
     Εκδηλώσεις που μπορεί να υπάρχουν ενστάσεις, αντιρρήσεις ή και διαφωνίες ως προς την ποιότητά τους, το περιεχόμενό τους κ.λ.π. Να συμφωνήσουμε όμως Σεβασμιότατε ότι γίνεται μια φιλότιμη προσπάθεια από νέα παιδιά, να ζωντανέψουν τα ερειπωμένα χωριά μας. 
       Υπάρχει τεράστια εθελοντική συμμετοχή, βγαίνουν χωριά από την αφάνεια, όπως η γενέτειρά μου τα Βλυζιανά. Οι συμπατριώτες μας ξεφεύγουν αυτές τις λιγοστές μέρες αλλού ώρες  απ' την βάρβαρη καθημερινή πραγματικότητα. Ξεχνούν για λίγο τον ΕΝΦΙΑ, φόρους, προβλήματα και τόσα άλλα που τους βασανίζουν.
     Σεβασμιότατε, με την τοποθέτησή σας αυτή μου δημιουργήσατε πολλά και έντονα ερωτήματα, που πιστεύω δεν θα είναι μόνο δικά μου, απ' τα οποία σας βάζω μερικά:

-Απ΄ τις υπόλοιπες 350 μέρες του χρόνου,εκτός απ΄ αυτές του Δεκαπενταύγουστου αν και αναφέρεστε  και στον "Ιούνιο,Ιούλιο και Αύγουστο πώς  εορτάζει η Παναγία μας, εορτάζουν Άγιοι της εκκλησίας μας", μήπως μπορούν να αναβληθούν για Σεπτέμβρη; δηλ. Μετά τον Δεκαπενταύγουστο, που ανοίγουν και τα σχολεία, που πάει ''κάθε κατεργάρης στο πάγκο του''; Αλλά και τότε έχουμε γιορτές κάπου 17 τις έβγαλα κοιτάζοντας το ημερολόγιο του 2016.

-Μήπως θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν Δεκέμβρη,Γενάρη, Φλεβάρη μέσα στο καταχείμωνο; Και τότε έχουμε γιορτές. Δεκαπέντε (15) το Δεκέμβρη, Δέκα τρίς (13) το Γενάρη και έντεκα (11)το Φλεβάρη!

-Μήπως θα μπορούσαν να γίνουν Πρωτοχρονιά, το Πάσχα, την Καθαρά Δευτέρα,  την 25 Μαρτίου, το Μεγαλοβδόμαδο, του Αγίου Πνεύματος, την 28η Οκτωβρίου, την 17η Νοέμβρη;

-Γιατί είναι άγιες  αυτές μόνο οι μέρες το Δεκαπενταύγουστο; οι υπόλοιπες 350 τί είναι;

-Γιατί αμαρτάνεις αυτές τις μέρες το Δεκαπενταύγουστο όταν όλες τις άλλες 350 είσαι δίπλα στο στασίδι του ψάλτη, συμμετέχεις σιγοψέλνοντας;

-Γιατί είναι φοβερό να βλέπεις τις ''κοσμικές εορτές και μάλιστα στο περίβολο των Ιερών Ναών, πολλές φορές να κρεατοφαγούν, και να σαρκοποιούνται οι Χριστιανοί μας''. Τι είναι καλύτερο να μην νηστεύεις ή να μη'' νηστεύεις'' απ΄τις παντός είδους αμαρτίες; Γιατί ξεχνάμε την αλληγορική σημασία λέξεων και νοημάτων;

-Από που και ως που "..λοιπόν προσβάλουν, υβρίζουν θα πω την Παναγία μας" το θέατρο, η παράσταση Καραγκιόζη, ο ποδοσφαιρικός αγώνας των νεολαίων μας, η παρουσίαση παραδοσιακών φορεσιών και χορών; Ή μήπως η φιλότιμη προσπάθεια των γυναικών του χωριού μου, που με τα δικά τους έξοδα θα παρουσιάσουν γλυκίσματα και πίτες στους παρευρισκόμενους; Αυτό είναι το περιεχόμενο των πέντε απ' τις εφτά μέρες των εκδηλώσεων που πραγματοποιεί ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μπαμπίνης ''Χριστόδουλος Παμπλέκης'' απ΄ τις 8 Αυγούστου έως και την Κυριακή 14 του μήνα.

-Μήπως πρέπει να απαγορευτούν οι μαζώξεις γύρω από το χώρο της εκκλησίας, που διαχρονικά ήταν χώρος παιχνιδιού,εκδηλώσεων, το κέντρο του χωριού, η ''πλατεία''; Ας δούμε καλύτερα τι μπορεί να συμβαίνει μέσα στους χώρους των Ιερών Ναών και της Εκκλησίας.

Με όλο το σεβασμό. Φέρατε στη μνήμη το ''Πίστευε και μη Ερεύνα''. Κλείνοντας στην ανάρτησή σας αυτό το "Εφιστώ την προσοχή των Εφημερίων και των Εκκλησιαστικών Συμβουλίων..." καταλήγετε -δυστυχώς στο αποφασίζουμε και διαττάσουμε όταν υπογραμίζετε πως "Καμιά σχέσι(η) και συμμετοχή δεν θα έχουν σε αυτές τις εκδηλώσεις".
    Δηλαδή στο πρόγραμμα του Συλλόγου του χωριού μου τη Κυριακή 14-8 ,Ανάβαση προς  την Ι.Μ Λιγοβιτσίου, δεν θα έχουν θέση, δεν πρέπει να συμμετέχουν π.χ οι άνθρωποι του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του χωριού μου;

     Σεβασμιότατε, δεν σας γνωρίζω. Πήρα δύναμη, έγινα δυνατότερος όταν σας είδα  να συμμετάσχετε σε λαϊκή κινητοποίηση. Έχω ακούσει τα ΚΑΛΥΤΕΡΑ. Όμως, επιτρέψετέ μου τα παραπάνω να μην τα κρατάω για των εαυτό μου! Ίσως από μερικούς θεωρηθεί θράσος, ασέβεια κ.λ.π. Σας τα αποκαλύπτω. Είναι μια είδους εξομολόγηση αν θέλετε.

     Επαναλαμβάνω όμως, πως εκδηλώσεις σαν αυτές του χωριού μου, που γίνονται κι αυτές αυτή τη περίοδο του Δεκαπενταύγουστου, και συμμετέχεις, δεν αμαρτάνεις. Δεν φεύγεις από την εκκλησία. Άλλοι είναι οι λόγοι που σε διώχνουν απ΄ αυτήν, και το κυριότερο δεν ξεφαντώνεις!.... Στερούμαστε πολλά!-

Γ. ΘΕΟΔΩΡΟΥ
4-8-2016

Υ.Γ Θέλουμε  η δεν θέλουμε να γίνονται εκδηλώσεις; Εάν ναί, πότε; Και σίγουρα όχι να θέλουμε   εκδηλώσεις  όπως τις απεργίες χωρίς απεργούς,...για να μην κλείνουν οι δρόμοι στις πόλεις.

9 σχόλια:

  1. Ο παραπάνω κύριος δυστυχώς από τα πνευματικά της εκκλησίας έχει μαύρα σκοτάδια. Από τα λεγόμενά του φαίνεται ότι ουδεμία σχέση έχει με την εκκλησία. Ο άνθρωπος που είναι κοντά στον Θεό γνωρίζει (και αν δεν γνωρίζει ρωτάει να μάθει) για πιο λόγο είναι μια από τις πλέον κατανυκτικές περιόδους της εκκλησίας μας η περίοδος της νηστείας του δεκαπενταύγουστου! Δεν έχει χαρακτηριστεί άδικα σαν Πάσχα του καλοκαιριού. Το οτι είναι καλοκαίρι δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να λειτουργούμε σαν Χριστιανοί. Αν είναι έτσι και την περίοδο του Πάσχα ας κάνουμε τα ίδια! Ακόμα και μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα! Καλά τα πανηγύρια και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις αλλά δεν ταιριάζουν στην κατανυκτική αυτή περίοδο της εκκλησίας. Και εμείς τα αγαπάμε τα πανηγύρια! Πηγαίναμε όταν είμασταν πιο μικροί, πάμε και θα εξακολουθήσουμε να πηγαίνουμε, όχι όμως κατά την περίοδο αυτή! Δεν έχω κάτι με τον παραπάνω κύριο. Δεν γνωρίζει απλά κάποια πράγματα γιατί ποτέ δεν φρόντισε κάποιος να του τα μάθει! Και δεν είναι θέμα μόρφωσης (για να προλάβω κάποιους κακοπροαίρετους που θα τρέξουν να με κατακρίνουν) ο σεβασμός και η αγάπη στον Θεό. Ακόμη και η αγράμματη γιαγιά μου θα νηστέψει, και θα πάει στις παρακλήσεις της Παναγίας και θα τις αποδώσει εκεί στην εκκλησία την τιμή που πρέπει αλλά και θα προσευχηθεί στην Μητέρα όλων μας, την Παναγία. Αυτά είχα να πω. Τα υπόλοιπα είνατα για τα πανηγύρια. Ο Επίσκοπός μας είναι καθ΄όλα άξιος και είμαστε τυχεροί που έχουμε τέτοιο επίσκοπο. Στο κάτω κάτω το λόγο του Θεού λέει, αν δεν θέλει κάποιος ας μην τα ακολουθήσει. Και αν σας ενοχλούν οι νουθεσίες του και οι οδηγίες προς τον πιστό λαό και τους ιερείς μας, αυτός έχει χρέος να τα πεί. Και αυτός θα βρεθεί μια μέρα μπροστά στο βήμα του Τριαδικού Θεού και θα δώσει λόγο για την ζωή του όπως όλοι μας! Καλή Παναγιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομίζω οτι ο συντάκτης, δεν έπιασε το πνεύμα των όσων έγραψε ο Σεβασμιώτατος.
    Νομίζω οτι ο Σεβασμιωτατος κατά νου συγκριμενα γεγονότα, εφόσον επέλεξε να παρει θέση. Ποτε δεν τον διακρίνει η υπερβολή σε οτι λέει αλλα παντα η γνήσια αγάπη του πνευματικού πατέρα προς τα παιδιά του.
    Να έχουμε την ευχή του.
    Αν και ελαφρώς ειρωνικός ο τόνος του συντάκτη σε κάποια σημεία του άρθρου του, φανερωνει την τελειως διαφορετικη οπτικη γωνια. Ο Σεβασμιωτος μιλά για φαινόμενα που τα πράγματα ξεφεύγουν στα πανηγύρια κ μάλιστα έξω από ιερούς ναούς, ενώ ο συντάκτης αναρωτιέται αν πρέπει να καταργηθούν τα πανηγύρια. Δε νομίζω οτι υποστήριξε κατι τέτοιο ο Μητροπολίτης κ καλό θα ηταν να διαβάζουμε κατι και δύο κ τρεις φορές αν χρειαστεί ώστε να βεβαιωθούμε οτι κσταλαβαμε, πριν γράφουμε μια απάντηση. Απλα για άλλους εχει σημασια η πνευματικη προετοιμασία κ κατάνυξη των ημερών και για άλλους, το πανηγύρι αυτη την μερα. Οτι θέλει ο καθένας, διαλέγει και παίρνει ανάλογα με το τι πιστεύει οτι τον ωφελει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν δεν θέλει ο μητροπολίτης να γίνονται τα πανηγύρια ας βοηθήσει τους συλλόγους και τις ομάδες να μην τα κάνουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ποιο πολιτισμικο γεγονος Κυριε και ποια παραδοση;
    Εχετε καταπατησει καθε λαικη παραδοση και πολιτισμικη κληρονομια με τα γυφτοπανηγυρα και τα ζηλοφθονα τραγουδια τους.
    Τα πανηγυρια που εγνωρισα εγω δεν προκειται ποτε να τα ανταμωσουν τα παιδια μου διοτι η αξια τους και η αυθεντικοτητα τους εχει χαθει
    Συγκρινετε μονο και μονο τους στιχους απο την λαικη μας κληρονομια και τη σαβουρα που μας πουλανε τωρα ως παραδοση
    Καθε χρονο που επισκεπτομαι τα πανηγυρια του τοπου μου ολοενα και πικραινομαι απο την ελεεινη τους καταντια
    Φερτε την αξιοπρεπεια και την αγνοτητα πισω, αισχος με τα τραγουδια που εκφραζουν ολο μισος και ζηλεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί εσείς ποτέ κάνατε τα πανηγύρια το χειμώνα κι'εσύς τον Αύγουστο τα κάνατε. Και αφού έχουν κατάπατησει καθε παραδοση γιατι δεν περνεται πρωτοβουλία εσείς οι παλιοί που τα έχετε κάνει όλα τόσο καλά μέχρι σήμερα και ήμαστε όπως ήμαστε

      Διαγραφή
  5. Τα πανηγυρια γινονται δεδομενη εποχη, χρονια τωρα, γιατι αυτη ειναι η περιοδος που ξενητεμενοι στο εσωτερικο ή το εξωτερικο ξαναρχονται στον τοπο τους. Ειναι κατι σαν γιορτη για το ανταμωμα. Η κοιμησις της Θεοτοκου, απλα τυχαινει να συμπιπτει ημερομηνιακα. Και να μην υπηρχε συμπτωση καποια δικαιολογια θα βρισκαμε. Αλλα απο τα παραδοσιακα πανηγυρια, που τα τοπια μας ζησανε πολλα, μεχρι τα σκυλοτσιφτετελοπαγγυρια, που οι "πολιτιστικοι συλλογοι" (ευτυχως οχι ολοι) σερβιρουν καθε καλοκαιρι στους πεινασμενους για γλεντι "ιθαγενεις" η διαφορα ειναι χαοτικη. Το προβλημα αγαπητε 4:49 μ.μ. ειναι οτι ειναι οι παλιοι αυτοι που παιρνουν την πρωτοβουλια. Αλλωστε απο τη φωτογραφια και μονο τον κ. Θεοδωρου δεν τον λες και νεανια. Οταν οι νεοι ωστοσο ανελαβαν, η παραγωγη εργου ηταν εξαιρετικη. Παρε για παραδειγμα το Σαλτογιαννη στη Μαχαλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στις παραβολές του κυρίου πουθενά δεν υπάρχει σαφής προτροπή του κυρίου μας για νηστεία ,η οποία νηστεία ως "προαπαιτούμενο λύτρωσης" προστέθηκε στην χριστιανική πίστη ,επηρεασμένο και αντιγραμμένο από άλλες παλαιότερες ανατολικές θρησκείες.

    Η μοναδικές αναφορές που υπάρχουν για νηστεία στα ιερά ευαγγέλια είναι.

    Α στο κατά Ματθαίον όπου αναφέρετε :
    Και όταν νηστεύετε, μη γίνεστε όπως οι υποκριτές σκυθρωποί. Γιατί αφήνουν άπλυτα τα πρόσωπά τους, για να φανούν στους ανθρώπους πως νηστεύουν. Αλήθεια σας λέω, έχουν πάρει πλήρως το μισθό τους.

    Εσύ, όμως, όταν νηστεύεις, άλειψε σαπουνίζοντας το κεφάλι σου και νίψε το πρόσωπό σου,

    Για να μη φανείς στους ανθρώπους πως νηστεύεις, αλλά στον Πατέρα σου που είναι στα κρυφά. Και ο Πατέρας σου που βλέπει στα κρυφά θα σου αποδώσει.


    Β στο κατά Μάρκον και στο κατά Λουκά όπου αναφέρετε :

    Oι μαθητές του Iωάννη και των Φαρισαίων ήταν άνθρωποι που τηρούσαν τη νηστεία. Έρχονται λοιπόν μερικοί και του λένε: Γιατί οι μαθητές του Iωάννη και των Φαρισαίων νηστεύουν και οι δικοί σου μαθητές δε νηστεύουν; Kι ο Iησούς τους απάντησε: Mα είναι δυνατόν οι προσκαλεσμένοι σε γάμο να νηστεύουν ενόσω είναι μαζί τους ο γαμπρός;
    Για όσο χρόνο έχουν μαζί τους το γαμπρό, δεν μπορούν να νηστεύουν. Θα έρθουν όμως μέρες, όταν απομακρυνθεί απ’ αυτούς ο γαμπρός, οπότε και θα νηστέψουν τις μέρες εκείνες.
    Kανένας δε ράβει σαν μπάλωμα ένα κομμάτι καινούργιου υφάσματος,που δεν έχει καν μουσκευθεί, σ’ ένα ρούχο παλιό, γιατί διαφορετικά μαζεύει το καινούργιο μπάλωμα τραβώντας το παλιό ρούχο και γίνεται χειρότερο το σκίσιμο.

    Eπίσης κανένας δε βάζει φρέσκο κρασί σε παλιά ασκιά, γιατί διαφορετικά το φρέσκο κρασί κάνει τα ασκιά να σκιστούνε και το κρασί χύνεται και τα ασκιά θα καταστραφούν. Aπεναντίας, το φρέσκο κρασί πρέπει να τοποθετείται σε καινούργια ασκιά.

    Μελετάτε λοιπόν τας γραφάς και συμπεράνετε μόνοι σας εάν η νηστεία είναι θεία επιθυμία η ανθρώπινη διαστρέβλωση .



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προς 6.01
    Η εμφάνισή της στον κόσμο γίνεται αμέσως μετά τη δημιουργία του ανθρώπου. Η απαγορευτική εντολή που έδωσε ο Θεός στους πρωτόπλαστους μπορεί να θεωρηθεί ως η πρώτη νομοθέτηση της νηστείας [Γεν. 2,16-17]. Ο Αδάμ για να παραμείνει στον παράδεισο έπρεπε να ζήσει μια ασκητική ζωή, βασικό στοιχείο της οποίας ήταν η νηστεία. Τι είπε Θεός στους πρωτόπλαστους; Θα απολαμβάνετε τα αγαθά του παραδείσου εκτός από τον καρπό του δέντρου της Ζωής! Και ποια ήταν τα αποτελέσματα της παρακοής των πρωτοπλάστων; Να βγει από τον παράδεισο ο άνθρωπος. Να ποια τα αποτελέσματα της παρακοής της νηστείας...
    Δεν ξέρω σε ποια Ιερά Ευαγγέλια αναφέρεστε, πάντως σε αυτά της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας δεν αναφέρεστε! Οπότε αυτόματα δύο συμπεράσματα βγαίνουν: Ή δεν είστε καλά διαβασμένος οπότε μπορείτε να ψάξετε καλύτερα (κατ ακολουθία της προτροπής σας να ερευνούμε τας γραφάς) ή μάλλον ανήκετε σε κάποια αίρεση Πχ Ιαχωβάδες οι οποίοι έχουν ΣΚΟΠΙΜΑ διαστρεβλώσει την Αγία Γραφή και διαδίδουν κακοδοξίες. Ας συνεχίσουμε όμως...
    Ξεκινάμε με το συμπέρασμα ότι αυτοαναιρείστε! Και αυτό γιατί αν δεχτούμε ότι αυτά που αναφέρετε ισχύουν τότε πως λέτε ότι στις Γραφές δεν υπάρχουν αναφορές για νηστεία και μετά λέτε ότι Υπάρχουν κάποιες αναφορές για νηστεία στα Ευαγγέλια;;; Τελικά τα Ευαγγέλια αναφέρουν τη νηστεία ή όχι;;; Προτρέπει ο Ιησούς τους μαθητές του να νηστεύουν ή όχι; Κάπου τα έχετε μπερδεμένα ....
    Ο Χριστός με τον ερχομό του ανανέωσε την εντολή του Πατέρα του με το προσωπικό του παράδειγμα και τη διδασκαλία του για τη νηστεία στην επί του Όρους ομιλία. Ο Ιησούς πριν ξεκινήσει τη δημόσια δράση του οδηγήθηκε στην έρημο όπου για σαράντα μέρες δεν έφαγε τίποτα [Ματθ. 4, 1-2] (Αυτό δεν είναι νηστεία και μάλιστα από τον ίδιο τον Ιησού;). Με αυτήν του την πράξη επικύρωσε το νόμο της νηστείας και αποτέλεσε παράδειγμα για τους υπόλοιπους. Στην επί του όρους Ομιλία, προτρέπει όσους νηστεύουν να μην είναι σκυθρωποί μόνο και μόνο για να δείχνουν στον κόσμο πως νηστεύουν αλλά να περιποιούνται για να μη φανερώνουν τη νηστεία τους στον κόσμο παρά μόνο στον Θεό που βλέπει τις κρυφές πράξεις[Ματθ. 6, 16-18]. Ο Ιησούς και μέσα από τα θαύματα του δίδαξε τους μαθητές του τη σπουδαιότητα της νηστείας. Μετά τη θεραπεία του παιδιού με το δαιμονικό πνεύμα όταν οι μαθητές τον ρώτησαν γιατί δεν μπόρεσαν οι ίδιοι να βγάλουν το δαιμόνιο από μέσα του, τους απάντησε ότι δεν μπορεί κανείς να το βγάλει με τίποτε παρά μόνο με προσευχή και νηστεία[Μαρκ. 9, 28-29].
    Η νηστεία είναι σημαντική. Ο άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ αναφέρει ότι η προσευχή, η νηστεία, η αγρυπνία και το οποιοδήποτε άλλο χριστιανικό έργο, όσο καλό και απαραίτητο και αν είναι,ΔΕΝ αποτελεί σκοπό αλλά ΜΕΣΟ για την απόκτηση του Αγίου Πνεύματος. Η νηστεία από μόνη της δεν έχει καμία αξία αν δεν συνδυάζεται και με άλλα πράγματα όπως γενικότερη πνευματική άσκηση, από προσευχή, καταπολέμηση των παθών και ελεημοσύνη. Με τη νηστεία οι πιστοί επιδιώκουν την κάθαρση της ψυχής και του σώματος. Μειώνονται οι σαρκικές επιθυμίες, ελευθερώνεται ο άνθρωπος από τα πάθη της ψυχής και απαλλάσσεται από τους πονηρούς λογισμούς. Επιπλέον η νηστεία δεν αποτελεί μόνο όπλο κατά του διαβόλου αλλά ενισχύει και την προσπάθεια του πιστού για την απόκτηση των χριστιανικών αρετών. Βαθύτερος σκοπός όμως της νηστείας είναι η κοινωνία με τον Θεό.
    Θα σας παρότρυνα να ερευνάτε τας Γραφάς όπως παροτρύνετε όλους εμάς τους υπόλοιπους, αλλά να ερευνάτε τις ορθές Γραφές, τις γνήσιες και όχι τις Γραφές που έχουν υποστεί σκόπιμα παραποίηση και διαστρέβλωση ( ΠΧ Οι μεταφράσεις των Γραφών που έχουν οι Ιαχωβάδες). Χρόνια πολλά και καλό υπόλοιπο Δεκαπενταύγουστου!

    Νιάφας Διονύσιος

    ΥΓ1 : Θα ήταν καλά να μας λέγατε και το όνομά σας! Είναι καλό να έχουμε το θάρρος της γνώμης μας και να μην κρυβόμαστε πίσω από την ανωνυμία των blog. Στο κάτω κάτω διάλογο κάνουμε! Καλό είναι να ξέρουμε με ποιόν μιλάμε! Στοιχειώδεις κανόνες ευγένειας και συμπεριφοράς είναι αυτοί.
    ΥΓ2 : Παρακαλώ τους συντάκτες να δημοσιεύσουν την τοποθέτησή μου. Δε νομίζω ότι έχει υβριστικό περιεχόμενο για να λογοκριθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο συντάκτης (όπως είπε κ ο 5:28 από τη φωτογραφία δε φαίνεται νεαρός)κ δεν είναι νεαρος-υπογράφει επώνυμα το κειμενο-απαντηση-αποψη του !!!Ο.ποιος θέλει να τον σχολιάσει (εκτός ενός κ ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ)ας βάλει τ αρχικά του τουλαχιστον κ να κάνει κριτική προτείνοντας τις απόψεις του.Π.Θ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο