FaceBook

Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

Παναγιώτης Στάϊκος: Με διαφάνεια και εντιμότητα η οικονομική διαχείριση στον Π. Δήμο Αστακού

          Στην αντεπίθεση περνάει ο πρώην δήμαρχος Αστακού Παναγιώτης Στάϊκος, απαντώντας σε πρόσφατο δημοσίευμα που προτείνονταν να πραγματοποιηθεί στο Δήμο Ξηρομέρου, διαχειριστικός και οικονομικός έλεγχος  σε βάθος δεκαετίας
     Ο κ. Στάϊκος τονίζει ότι υπήρχε απαρέγκλιτη τήρηση των κανόνων της νομιμότητας, της διαφάνειας και χρηστής διοίκησης στο π. Δήμο Αστακού και επισημαίνει: «Είμαι  πρόθυμος για έλεγχο όχι απλά της οικονομικής διαχείρισης μου ως Δημάρχου, αλλά και για ουσιαστικό και όχι απλά τυπικό έλεγχο του πόθεν έσχες και της κίνησης  των λογαριασμών μου και των μελών της οικογένειάς μου σε βάθος  δεκαετίας».
Αναλυτικά:.............

  
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΤΑ
      Η οικονομική διαχείριση ενός Δήμου είναι  πολύ   σοβαρή υπόθεση και δεν αρκεί μόνο η τυπική  εφαρμογή των νόμων. Γι αυτό είχα πει πριν από δυο  χρόνια, ότι  την τιμή (αξιοπρέπεια) των Δημάρχων και  γενικά των ανθρώπων που διαχειρίστηκαν Δημόσιο χρήμα  δεν την προασπίζουν μόνο τα Δικαστήρια, αλά και η πιάτσα. Και  μπορεί τα δικαστήρια καμιά φορά να κάνουν και λάθος και να βγάλουν αθώο  κάποιο που ήταν ένοχος, αλλά η πιάτσα δεν κάνει ποτέ λάθος.
     Γι’ αυτό το  λόγο η Πολιτεία, προκειμένου να προστατεύσει το Δημόσιο Χρήμα, εδώ και μια 10ετία  έκανε υποχρεωτική την εφαρμογή του διπλογραφικού  συστήματος  σε Δήμους άνω των 5.000  κατοίκων, όπως ο Δήμος Αστακού ή ο Δήμος  Ξηρομέρου.
      Έτσι λοιπόν στον Δήμο Αστακού και στον Δήμο Ξηρομέρου πέραν του ελέγχου νομιμότητας, της όποιας απόφασης για εκτέλεση  έργου ή  προμήθειας αγαθών, προκειμένου   να πληρωθεί το όποιο ένταλμα πληρωμής, γινόταν προληπτικός έλεγχος νομιμότητας  από το Ελεγκτικό Συνέδριο, χωρίς την έγκριση του οποίου   δεν μπορούσε   να γίνει καμιά πληρωμή.
     Εκτός  από αυτή την διαδικασία όμως στις  αρχές του επόμενου χρόνου  έπρεπε  να έρθουν ορκωτοί λογιστές, οι οποίοι έλεγχαν όλα τα εντάλματα του προηγούμενου χρόνου  και  στην συνέχεια   το πόρισμα  του   ελέγχου  των ορκωτών λογιστών μαζί με όλα τα εντάλματα παρέμενε στο Δημαρχείο  και ήταν στην διάθεση των Δημοτικών Συμβούλων Συμπολίτευσης και Αντιπολίτευσης, οι οποίοι μπορούσαν  να συλλέξουν  στοιχεία, προκειμένου   να τα χρησιμοποιήσουν στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την έγκριση του απολογισμού ή να  τα διαβιβάσουν ως καταγγελία στο  Ελεγκτικό Συνέδριο  ή στον Εισαγγελέα.
       Μετά την έγκριση του  Δημοτικού Συμβουλίου η απόφαση  στελνόταν για έλεγχο στην Περιφέρεια  και  στην συνέχεια η εγκεκριμένη απόφαση   μαζί  με  αντίγραφα όλων των ενταλμάτων πήγαιναν για τελικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.  
      Σε μικρούς Δήμους όπως οι Δήμοι Αγράφων, Αλυζίας, Φυτειών  και  σε άλλους, όπου δεν υπήρχε  υποχρεωτικά διπλογραφικό  σύστημα, δεν γινόταν προληπτικός έλεγχος από  το  Ελεγκτικό Συμβούλιο ή έλεγχος από ορκωτούς λογιστές.
      Σε ότι  με αφορά λοιπόν, πέραν από τον έλεγχο  που έκαναν  το Ελεγκτικό  Συνέδριο  και οι ορκωτοί   λογιστές, οι οποίο έλεγχοι όμως ελέγχουν την τυπική  εφαρμογή των  νόμων και με αντιπαραβολή στοιχείων, ελέγχουν  εάν υπάρχουν όλα τα συνοδευτικά έγγραφα  και  αποφάσεις  των ενταλμάτων, είμαι  πρόθυμος για έλεγχο όχι απλά της οικονομικής διαχείρισης μου ως Δημάρχου, αλλά και για ουσιαστικό και όχι απλά τυπικό έλεγχο του πόθεν έσχες και της κίνησης  των λογαριασμών μου και των μελών της οικογένειάς μου σε βάθος  δεκαετίας.
      Γι αυτό  μίλησα πριν από δύο χρόνια  και για την ετυμηγορία τις πιάτσας. Γιατί είναι δυνατόν όλες οι αποφάσεις να έχουν παρθεί νόμιμα, να υπάρχουν όλα τα νόμιμα παραστατικά  και δυστυχώς να υπάρχει διαφθορά. 
     Έτσι είναι δυνατόν όλες οι αποφάσεις και τα παραστατικά στοιχεία να φαίνονται νόμιμα, αλλά το έργο να μην έχει γίνει κάν. Ή ενώ   να υπάρχει  μεγάλο έργο με δημοπρασία, το οποίο  να έχει  γίνει και κατά την ώρα της  πληρωμής, ο Δήμαρχος ή ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος  να προσποιείται  ενστάσεις ή  προβλήματα για να τα αρπάξει.
     Γι αυτό πολλές φορές  η πιάτσα όταν κάνει την δουλειά της, μετά «δίνει» τα λαμόγια Δημάρχους ή Αντιδημάρχους , φωνάζοντας  τους  με  το  ψευδώνυμο τους.
     Ο «κύριος» 10% ή 20% ή 50% ανάλογα με την μίζα που έπαιρνε!!! Η πιάτσα λέει  για κάποιους που άλλαζαν πακέτα τσιγάρα, τα οποία είχαν μέσα επιταγές  ή άλλαζαν χαρτοφύλακες  σε Καφετέριες, οι οποίες περιείχαν δεσμίδες!!!!
     Εάν λοιπόν πολίτης ή Δημοτικός Σύμβουλος έχει υποψία  για διαφθορά, πέραν από τον τυπικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού  Συμβουλίου  ή των Ορκωτών Λογιστών (τον οποίο έλεγχο, παρά το γεγονός ότι λέει ότι η οικονομική διαχείριση στον Δήμο μου ήταν νόμιμη,  δεν επικαλούμαι  ως στοιχείο της χρηστής μου οικονομικής διαχείρισης), θα πρέπει αφού συλλέξει  και τις   απαραίτητες πληροφορίες  από την πιάτσα, η οποία τις  δίνει απλόχερα, να  πάει  στον Εισαγγελέα  και   να ελεγχθεί  όχι  μόνο   η Οικονομική του Διαχείριση ως Δημάρχου, αλλά και το πόθεν έσχες  του  καθώς  και η κίνηση των λογαριασμών του  και των μελών της οικογενείας του σε  βάθος, τουλάχιστον δεκαετίας.

Αστακός 30/5/2013

   Οι όποιες επώνυμες  αντιρρήσεις, διαφωνίες ή και  καταγγελίες καλοδεχούμενες.
   Οι όποιες  ανώνυμες ύβρεις, λάσπες ή  συκοφαντίες, τις  οποίες πέταξαν κάποιοι   στο  παρελθόν, δεν είναι αποδεκτές, επιφυλασσόμενος παντός  νομίμου δικαιώματός μου, εναντίον όχι μόνο αυτών, αλλά  και  όποιων τους  φιλοξενούν στα  μέσα τους.  

Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

Dr  ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΤΑΪΚΟΣ

ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΣΤΑΚΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: