Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ- 5.200 ΑΝΕΡΓΟΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 600.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ

       Την διάθεση ποσού 600.000 ευρώ για την υποστήριξη δομών όπως Τράπεζες Τροφίμων, Κοινωνικά Ιατρεία και Κοινωνικά Φαρμακεία καθώς και άλλες παρεμφερείς δράσεις σ’ όλη την Δυτική Ελλάδα αποφάσισε απόψε το Περιφερειακό Συμβούλιο.
 Παράλληλα, από τον Περιφερειάρχη Απόστολο Κατσιφάρα, στη διάρκεια της συνεδρίασης, έγινε ειδική αναφορά στο πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας μέσω του οποίου 5.200 άνεργοι σ’ όλη την Περιφέρεια θα έχουν την ευκαιρία πεντάμηνης απασχόλησης.....


    ....ενώ η Περιφέρεια, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και μ’ ευθύνη του Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Αγροτικής Οικονομίας Γιώργου Αγγελόπουλου, προετοιμάζεται ήδη για την υποδοχή και νέων προγραμμάτων στήριξης της απασχόλησης που πρόκειται να προκηρυχθούν σύντομα, όπως είναι τα Τοπικά Σχέδια Απασχόλησης και οι Τοπικές Δράσεις Κοινωνικής Ένταξης.

      Ο κ. Κατσιφάρας στην εισήγηση του περιέγραψε την οξεία οικονομική κρίση που βιώνουν σήμερα χιλιάδες νοικοκυριά στη Δυτική Ελλάδα, και την παρεπόμενη κοινωνική κρίση, και κατέθεσε πολιτική πρόταση για την στήριξη τόσο των ανέργων όσο και των χαμηλόμισθων και χαμηλοσυνταξιούχων, ειδικότερα σ’ ότι αφορά στα τραπεζικά δάνεια και στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ.

   Πιο αναλυτικά η πολιτική πρόταση που αναπτύχθηκε από τον Περιφερειάρχη στηρίχθηκε σε τρία βασικά σκέλη:

-                      Πρώτον, θέσπιση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος ώστε να διαφυλαχθεί η προστασία των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων.
-                      Δεύτερον, πάγωμα για περίοδο τριών ετών των τραπεζικών δανείων των ανέργων και των μακροχρονίως ανέργων και ταυτόχρονα ρύθμιση των οφειλών με βάση τις νέες συνθήκες που ανέκυψαν στο εισόδημα τους. «Να εξυπηρετούν τις οφειλές τους ανάλογα με το ύψος των σημερινών αποδοχών τους», είπε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης.
-                      Τρίτον, μείωση των τιμολογίων των ΔΕΚΟ.

       Νωρίτερα ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργος Γεωργιόπουλος είχε αναπτύξει τους βασικούς άξονες του σχεδίου Κοινωνικής Πολιτικής της Περιφέρειας. Με βάση την τοποθέτηση του Περιφερειάρχη και την εισήγηση του κ. Γεωργιόπουλου το Περιφερειακό Συμβούλιο αποφάσισε να  προτείνει προς την Ένωση Περιφερειών, προς την κυβέρνηση και προς τη Βουλή, να υιοθετηθεί η αρχή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος ως βασικού εργαλείου για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης και ταυτόχρονα να προωθηθούν και τ’ άλλα μέτρα στήριξης των ανέργων, των χαμηλόμισθων και των χαμηλοσυνταξιούχων.

       Στην εισήγηση του ο κ. Γεωργιόπουλος ανέφερε, επίσης, ότι σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο θα ξεκινήσει μελέτη (δωρεάν) χαρτογράφησης και διαχείρισης όλων των κοινωνικών δομών σε επίπεδο Περιφέρειας ώστε να αντιμετωπιστούν επικαλύψεις και να επιτευχθεί η ορθολογική διοίκησή τους και η παροχή υπηρεσιών ποιότητας.

      Σε ότι αφορά τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες και σε συνεργασία με την περιφερειακή τους Ομοσπονδία, αποφασίστηκε η διοργάνωση διημερίδας στις 17 και 18 Μαρτίου με θέμα «Οικονομική κρίση, οι πολιτικές για ΑμεΑ και ο ρόλος της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης στην ανάπτυξη προγραμμάτων κοινωνικής προστασίας».

     Σε ότι αφορά τα ζητήματα υγείας τέθηκε το ζήτημα της εφαρμογής του νόμου με τον οποίο μεταβιβάζεται το σύνολο των αρμοδιοτήτων που σήμερα ασκούν οι Υγειονομικές Περιφέρειες στις αιρετές Περιφέρειες. Η μεταβίβαση πρέπει, κατά το νόμο, να έχει ολοκληρωθεί έως τον προσεχή Ιούνιο και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προετοιμάζεται για την υποδοχή αυτών των αρμοδιοτήτων.

          Ταυτόχρονα από τον κ. Γεωργιόπουλο έγινε ειδική αναφορά στο έργο της Κινητής Μονάδας Ιατρικών Υπηρεσιών σε συνεργασία με την Αντικαρκινική Εταιρεία, ενώ ο Αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε ότι έχει κατατεθεί στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υγείας προς ένταξη πρόταση ύψους 570.000 ευρώ με αντικείμενο την ενημέρωση και τον έλεγχο του καρκίνου τραχήλου της μήτρας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο