Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Όπου και αν πάω η Αιτωλοακαρνανία με πληγώνει...


Πόσο πίσω είμαστε…

Tου ΣΩΚΡΑΤΗ ΣΤΕΛΛΙΟΥ

     Η παράφραση των στίχων του μεγάλου ποιητή Γ. Σεφέρη χρησιμοποιείται για να καταδείξει το αγεφύρωτο χάσμα όχι μόνο μεταξύ της χώρας μας και των άλλων χωρών, αλλά και μεταξύ των περιφερειών της Ελλάδας. Περιοχές που μέχρι πρότινος παρέμεναν στα αζήτητα με την δημιουργία οδικών αξόνων «ξανανιώνουν»...


     Ένα πέρασμα από την Εγνατία Οδό πείθει και τον καθένα. Η Καστοριά ξαναμπήκε στον χάρτη, απέχει μισή ώρα από την Εγνατία και δημιούργησε ένα τουριστικό προϊόν που έφερε θέσεις εργασίας και χρήμα στην τοπική οικονομία. 
     Τα Γιάννενα είναι η πόλη με τον μεγαλύτερο ρυθμό εμπορικής ανάπτυξης, ξεπερνώντας σε εμπορικά κέντρα ακόμη και την Πάτρα και με συνεχώς αυξανόμενο τουρισμό. Όλη η Βόρεια Ελλάδα συνδέθηκε γρήγορα και με ασφάλεια μέσω της Εγνατίας. 
       Η Καβάλα έχει γίνει αγνώριστη και δημιουργεί τουριστικό brand name. Η Θάσος αναδεικνύεται σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό και οι υποδομές του νησιού φαντάζουν την Αιτωλοακαρνανία έναν τόπο που είναι τριάντα χρόνια πίσω.
     Τι συμβαίνει και αυτός ο τόπος αδυνατεί να εκμεταλλευθεί τα πλεονεκτήματά του;
     Καταρχήν παραμένει αποκομμένος οδικά. Οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν ως Γολγοθά το κομμάτι Αντίρριο – Γιάννενα, αλλά και το Πάτρα – Κόρινθος.
     Έπειτα παραμένει άγνωστη στο ευρύ κοινό καθώς οι προσπάθειες προβολής ήταν μηδαμινές έως ελάχιστες.
     Επιπρόσθετα, συγκριτικά με άλλους νομούς έχουν γίνει πολύ λιγότερα έργα υποδομών. 
     Όλα αυτά ίσως να είναι απότοκα της αναιμικής διεκδικητικότητας των κατοίκων που δεν έχουν καλλιεργήσει συλλογική συνείδηση αφού οι πολιτικοί ταγοί τους είχαν μάθει με προσωπικά ρουσφέτια.
      Η έλλειψη διεκδικητικότητας επιφέρει μικρή πίεση στους κοινοβουλευτικούς μας εκπροσώπους όπου εκεί παρατηρείται το δεύτερο μεγάλο έλλειμμα
     Δεν είναι λίγοι όμως όσοι πιστεύουν ότι δεν είναι μόνο στο Κοινοβούλιο το έλλειμμα, αλλά και στην αυτοδιοίκηση.  
   Πόσα χρήματα σπαταλήθηκαν τα τελευταία χρόνια για δημαρχεία; Πόσα κατευθύνθηκαν σε απευθείας αναθέσεις, έναν νόμιμο τρόπο μοιράσματος χρήματος σε πολλές τσέπες;
        Είμαστε πολύ πίσω και θα παραμείνουμε λοιπόν, αν δεν κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να ολοκληρωθεί η Ιόνια οδός. Αν δεν εκμεταλλευτούμε τα νέα μέσα για να προβάλλουμε τον τόπο μας και αν δεν γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί ώστε να μειώσουμε το χάσμα που μας χωρίζει από άλλες περιοχές. 
 Θα γίνουν αυτά; Μέχρι σήμερα φαντάζει ακατόρθωτο.

Πηγή: Εφημερίδα «ΑΙΧΜΗ»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι λες γι αυτό αγαπητό Ξηρόμερο